{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.747 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Pasning af hund {{forumTopicSubject}}

Nu er det jo ferie tid igen, hvor mange søger varmer himmel strøg.
Derfor ville jeg hører, hvor pylleret du er i forhold til pasning af din hund? Altså er det den samme der passer hver gang, eller er den blot den der kan når i skal på ferie? Eller har du en fast pension du sætter hunden i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af hund
  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #2   15. okt 2017 Super du retter Isabelle, mig der lige fik det mikset:-)

  • #4   15. okt 2017 Kia er altid blevet passet privat, det samme sted. Det er ikke muligt fremadrettet, pga. dødsfald, desværre.
    Jeg leder efter et sted, hvor hun vil kunne blive passet privat igen. Et sted hvor hun indgår i husstanden, på lige fod med resten af familien.

    Kia skal ikke i pension, nogensinde, hvis det kan undgås. Jeg har ikke noget imod pension generelt, men Kia egner sig ikke til at sidde og glo i et bur, omgivet af en masse larm, i timevis dgl.

    Konklusion: Jeg er MEGET MEGET pyllert med, hvem der skal passe mine dyr.


  • #5   15. okt 2017 Semi-pylret, tror jeg smiley
    Er kræsen med hvor, men har da anvendt en pension. Helt specifikt den pension, som er ejet og drevet af den opdrætter, hvor mine forældres hund er købt. Hun kender hundene, og vi kender hende rimeligt godt, derudover så er hundene altid deroppe sammen.
    Men det er nu efterhånden nogle år siden, de har været deroppe, normalt passer jeg mine forældres, når de rejser og vice-versa.

    Skal jeg i byen en enkelt aften har jeg en fast hær af veninder og bekendte, jeg kan ty til smiley


  • #7   15. okt 2017 Vi har to, der kan passe Svende. Han er et lille muskelbundt at gå med og har sine små “særheder”, der gør, at det kun er de to, der må passe ham smiley

    Kan de ikke, bliver en af os hjemme, hvis vi ikke har mulighed for at køre tidligt hjem smiley

    Vi har aldrig brugt pension og kommer heller aldrig til det.

    Vil ikke sige, jeg er pyldret men blot bevidst om, hvilke personer jeg vil have til at passe min hund smiley


  • #8   15. okt 2017 Her passer enten min mor eller min far.
    Skulle det engang ikke være nok, så ville jeg søge efter en anden fast passer.

    Pension er ikke noget jeg nogensinde ville benytte smiley


  • #9   16. okt 2017 Keesha har kun været i privatpasning enten hos min søn og hans far eller hos en god ven. De seneste år har hun udelukkende været passet af et nabopar, som jeg også passer hund for. Det fungerer rigtig godt. Fordelen ved det er bl.a. at hun kan komme hjem og sove i fred og ro i egne, kendte omgivelser og så være sammen med dem og deres hund i de aktive timer. smiley

  • #10   16. okt 2017 HAHAHAHA jeg bliver bare hjemme smiley
    ej min mor og søskende har vist sig at være okay til at passe hunde så de må godt have nogle i 2 dage...
    og de tog også coco i en uge (godtnok ikke fordi hun skulle passes de savnede hende bare) og så Gustav kan også passes hos hans opdrættet hvis det skulle være...
    MEEEEEEN jeg fortrækker at have hundende med og bare ikke tage afsted hvis de ikke må komme med! smiley
    når jeg skal giftes skal mine hunde også med! de skal rende rundt og gø af gæsterne og have deres eget bord med lækre 5 stjernede retter! smiley Gustav skal være ring bærer og vi skal lærer ham at gø brudemelodien smiley realistiske mål! smiley


  • #11   16. okt 2017 Her varierer det hvem der passer. Vores hunde trives med alle mennesker.
    Vi har dem som regel med, men kan de ikke det, får vi enten familie eller venner til at passe enten her eller hjemme hos dem selv. Vi deler som regel flokken op.
    Da vi kun havde to hunde, brugte vi en lille pension med fritløbsmuligheder.
    Jeg er ikke pylret med hvem der passer,men jeg sikrer mig naturligvis at de forstår racen og dens behov, samt altid kun lufter i snor eller bag solidt hegn.


  • #12   16. okt 2017 Vi gør lidt forskelligt efter situationen.
    Vi har altid svigermor som backup med mindre det er ferie sammen med dem.
    Der er dog et stykke transport samt fire gange storebæltsbro der gør at vi også tjekker små lokale pensioner ud.
    De skal ikke ud på de store pensioner med flere hold hunde. Det er for stressende.
    De 2 små kan alle passe. Så der kan jeg finde på bare at spørge i plenum på Facebook. Ellers kan mine forældre også have dem. Der er igen god noget kørsel. Og De kan ikke have de 2 store. de kan heller ikke bare blende ind alle steder så ja det er lidt mere kompliceret med dem.

    Vi står faktisk lige pt og lede efter pasning til flokken. Så nu må vi se om det ender ved sviger eller om en anden løsning bliver valgt denne gang.


  • #13   16. okt 2017 Enig der Malene. Selv om de små her feks ikke løber så langt og er lette at kalde ind så er det totalt no go at slippe dem løs på ikke total sikrede steder ved pasning. Den lille uge uden friløb overlever de sgu nok.

  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #14   16. okt 2017 Jeg selv må nok erkende jeg er lidt pylleret. Nu skal vores 6 måneder gammel hund også passes, og det er første gang det er svigerfamilien der skal passe (normalt ville det være mine forældre) men da mine forældre er dem der giver rejsen og skal med, kan de ikke. Så er lidt spændt på hvordan det kommer til at gå, også da det er første gang hun skal passes, men svigerfamilien har været van til jagthunde, så de klare nok min lille bandit.

    Jeg har dog selv dårlige erfaringer, både med private og pensioner, igennem mine forældres hunde. Eks hos en privat med samme race, blev 2 border collie tæver sat i en lille hunde gård, og stod der i 14 dag, hvilket resulterede i at den ene tæve sad i benet på den anden, som måtte syes. Aftalen var de skulle bo som hendes egne hunde =en del af familien, fritløbende på en indhegnet gård. Vi blev slem skuffet.


  • #15   16. okt 2017 Jeg er ekstremt pylret. Faktisk er der kun en udover min kæreste der passer dem (min kæreste bor jeg med, han måtte dog også passe dem hvis jeg ikke gjorde hehe) og det er min mor. Kan min mor ikke passe dem bliver jeg hjemme, så enkelt er det.
    Af samme årsag sørger min mor altid for at vores årlige ferietur (i Danmark) bliver planlagt så hundene kan komme med smiley
    Nu har jeg planlagt en tur til London i foråret, har fundet datoer for hvornår jeg er afsted, så hun er blevet booket i god tid smiley

    Nu har jeg hundene med stortset overalt og det er sjældent at jeg skal noget der er længere tid end at de kan være alene, hvis de ikke kan komme med, så det er ikke et stort problem for mig. Men jeg ville ikke kunne nyde turen alligevel hvis jeg skulle have andre til at passe dem.


  • #16   16. okt 2017 Hm nogle vil nok mene jeg er pyldret. Men jeg vil selv synes, at jeg er bevidst om de mest optimale omgivelser for mine hunde. Vi har forholdsvis faste passere til Elvis og Berta - private fra vores omgangskreds - og de bliver fuldstændig forkælede, så det er så rart at kunne tage afsted med god samvittighed. De er virkelig selskabshunde med stort s og vil meget gerne være tæt og ligge i sofa mv, så jeg ville have svært ved at aflevere dem i pension.

  • #19   16. okt 2017 når jeg skal på ferie plejer jeg at finde venner eller familie til at passe mine dyr..

    Hvis jeg ikke kan det, bliver jeg hjemme smiley

    Jeg rejser ikke særlig tit og passer gerne for dem også smiley


  • #20   16. okt 2017 Vi har kun fået Hund passet af mine svigerforældre.
    Davi havde Vovse blev han aldrig passet


  • #25   16. okt 2017 Jeg er ellers meget pylret mht hvem der passer Jessie, men når man flytter til udlandet kommer det lidt på prøve, for her er ingen mor og hundevenner smiley heldigvis er Jessie mega tilpasningsdygtig og elsker alle mennesker. Men ja er altid nervøs, især når nu vi bor i Europas næststørste by.

  • #30   16. okt 2017 John: Da vi kun havde Berta, tog vi hende gerne med - selvfølgelig spurgte vi først om det var i orden. Nu hvor vi har to, tager vi dem ikke med alle steder.

  • #33   16. okt 2017 John : det kommer an på hvor længe og hvor man tager hen!
    og så spørg man selvfølgelig om lov! smiley


  • Sofie
    Sofie Tilmeldt:
    sep 2013

    Emner: 14 Svar: 107
    #35   16. okt 2017 Vores bliver kommer ud til bedsteforældrene når vi er på ferie, hvilket ikke er ret ofte. De kommer nogle gange med når vi besøger andre, men kun hvis der er blevet sagt god for det, og det er muligt for dem at løbe rundt udenfor uden snor, hvis der er andre hunde i hjemmet.

  • #38   16. okt 2017 Vi tager ikke vores med på besøg og gider heller ikke have at folk tager deres hunde med. Eneste undtagelse er min brors to hunde som vi af og til passer (chihuahua og dogue de bordeaux)

  • #39   16. okt 2017 Jeg synes egentlig, at jeg er ret pylret med mine hunde, men jeg kan godt se, at sammenlignet med en del af jer andre, så er jeg ikke. Eller også har jeg bare en anden type hund.

    Jeg har brugt pension en del og været glad for det. Desværre er den pension, jeg har brugt i mange år, lukket, og det er et problem for mig, for det er slet ikke så let at skulle starte forfra med en anden pension.

    Det er sket til en enkelt overnatning, at hundene bare er blevet herhjemme og en nabo har fodret og lukket ud og ind. Og det er gået fint. Jeg har tidligere haft bedre muligheder for privat pasning, men mine forældre lever ikke mere, de fleste af mine venner har egne hunde, og kan ikke lige tage 4 - eller bare 1 - pyreneer ind. En enkelt veninde har ind i mellem passet bare en enkelt, men hendes egen flok har ændret sig, så det kan ikke lade sig gøre mere.

    Min bror og svigerinde har nogle gange passet op til 3 hunde af gangen, og det er også gået fint, men de har solgt huset og skal flytte i lejlighed, så det kan ikke lade sig gøre mere.

    Så på et eller andet tidspunkt skal der findes en ny pension. Det er ikke fordi, jeg rejser ret meget, men ind i mellem sker det da, at jeg skal et eller andet uden alle hundene.
    Der er mange, der er bange for at bruge pensioner, men jeg har haft hunde, der har nedlagt låger og stukket af ved privat pasning. Den slags har jeg dog aldrig været ude for på pensioner, så der er altså også en anden sikkerhed ved at bruge professionelle, men det gælder om at finde det rigtige sted.


  • #40   16. okt 2017 Da Ziva har haft blærebetændelse, og jeg holder øje med symptomerne og stadig ikke har lært at slappe af omkring det fordi jeg hvert øjeblik frygter det blive værre - er jeg ikke til pasning. Min far har fået lov en eftermiddag fordi hun var for lille til at være alene hjemme - eller jeg var for pylret måske..

    Jeg tror når hun er helt ude af blærebetændelsen, uden medicin eller hensyn - og er blevet renlig så ikke nogen kunne synes hun var træls med at ødelægge deres gulve - vil jeg nok lade hende passe?

    Jeg har dog valgt for de næste par år, at vi skal sove sammen i sheltere, og har købt en vandtæt seng til hende. Vi tager faktisk på efterårsferie sammen i næste weekend. Til næste år håber jeg at vi kan komme til Sverige. Min plan er hun skal med på ferie, men jeg drømmer også bare om at vandre, se kilden løbe igennem skoven og nyde freden. Undtagelse er at når jeg snubler over 15.000 vil vi gerne på skiferie, men opdrætter har sagt ja til hun gerne passer egne hvalpe, hvis de er opdraget - og vi leger ind i mellem med hendes bror, så tror ikke pasning bliver et problem. Jeg har aldrig overvejet en pension, jeg tror jeg er mere til privat pasning


  • #42   16. okt 2017 Jeg har faktisk kun fået mine hunde passet ganske få gange og aldrig mere end en enkelt overnatning, der var de hos min søster, jeg har aldrig været på ferie uden hundene og har aldrig haft lyst;) men jeg ville nu ikke være bange for at bruge en god pension hvis jeg apsolut skulle noget uden hunde;) det handler vel bare om at finde det rigtige sted og være villig til at køre efter det;)

  • #44   16. okt 2017 Det er jo et spørgsmål om at finde den rigtige pension;) en pension er ikke nødvendigvis bare en række bure fyldt med gøende hunde;)

  • #45   16. okt 2017 Mine forældre er pylrede med Klunte - de vil helst have, at jeg tager hjem til dem og passer ham, hvis de skal på weekendtur eller ferie, hvor han ikke kan komme med. hvis jeg virkelig ikke kan, så må min søster komme hjem at passe ham. Dog spørger de altid i god tid, så det er aldrig sket, at jeg ikke kunne. Vi har lavet en pasningsordning - jeg kommer hjem og passer Klunte, og hvis jeg skal på ferie eller andet, så passer de marsvinene smiley det fungerer!

  • #46   16. okt 2017 Sif ville godt kunne klare at være i pension. Men vi har så meget familie der nærmest står i kø for at få lov at passe hende, så det er der hun bliver passet. Til januar skal hun 3 uger hjem til hendes "bedstefar" når vi rejser på ferie - og min far GLÆDER sig! Sif og jeg boede der jo midlertidigt da hun var helt lille, så de to har et helt særligt bånd.
    Ellers har vi opdrætter plus en anden bekendt som også er lab opdrætter som også gerne passer smiley


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #48   16. okt 2017 Godt at se jeg ikke er den eneste der er pylleret, omkring mine dyr.. Jeg vil dog aldrig begrænse mig selv for en ferie udlands, pga jeg har dyr (også selv om jeg lige op til ferie, helst vil blive hjemme ved dyret smiley ) Men jeg har så også haft hest fra jeg var 12 år, så har altid haft et dyr der skulle passes.. Dog rejser vi maks 1 gange om året, og det er i en uge. Nu skal vi dog på en længe tur 10 dags (en tur vi er inviteret med på), og det er første gang svigerforældrene skal passe vores lille vaps. Så kan godt mærke jeg i mange år havde en fast passer til min hest, som jeg stolede 110% på. Så jeg stresser lidt over om de nu kan gøre det godt nok. Og selvfølgelig kan de det, hun for det som blommen i et æg, med to pensionister, som har godt tid til at nusse og gå ture smiley

  • #49   16. okt 2017 Trine - jeg laver ALTID en liste til min mor/ søskende eller hvem der nu lige får lov at få min tillid nok til at passe mine hunde..
    og så skal jeg modtage mindst 3 billeder dagligt morgen middag og aften!
    listen er en beskrivelse af vuffers dag med navn, ansigt og alder samt kendetegn, og så er dagen ellers beskrevet fra når de skal op og skal i seng!

    jeg er pylret! meget og har fået nogle sjove beskeder fordi jeg måske også har en tendens til at skrive lidt for ofte smiley


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #50   16. okt 2017 Nanamusen: Haha jeg skal selv i gang med at skrive en seddel, med hvad der sker hvornår. Men det er dog på opfordring fra svigermor, da hun gerne vil have hun følger samme rytme som hos os:-) At jeg så havde lavet den uanset, er så noget andet smiley

Kommentér på:
Pasning af hund

Annonce