{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Sygeforsikring til en 9 årig hund? What to do?? {{forumTopicSubject}}

Hej ??
Håber at kunne få lidt hjælp til min tvivl...

Kan det betale sig at lave en sygeforsikring på min 9 år gammel labrador/shæfer blandning?
Den gang jeg fik ham, vidste jeg ikke der var noget der hed sygeforsikring, kun ansvarsforsikring.

Han har ikke andre skavanker end en løs skulder, muskel/vævs ømheder, og en del fedt knuder og et par nye knuder som endnu ikke er blevet undersøgt. Alt dette kan jeg jo ikke få tilskud til.

Det vil så være ved Agria fordi de så vidt jeg ved, er de eneste der tager hunde over 6 år ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sygeforsikring til en 9 årig hund? What to do??
  • #2   16. okt 2017 Jeg vil gætte på nej - der er ret stor forskel på, hvad der stilles af krav for at få sygeforsikret en hvalp vs. en voksen hund, så tænker, at en hund på 9 år, vil formentligt ikke uden videre kunne få en sygeforsikring med samme dækning som en yngre hund/hvalp.
    - men ring da til et par forsikringsselskaber og find ud af, hvad de kan tilbyde, hvilke krav de har og hvad de dækker.


  • #3   16. okt 2017 Jeg tror du vil få så mange begrænsninger på forsikringen, at det ikke kan betale sig.
    Vi fik Tori forsikret uden forbehold i Agria, da vi fik hende som 5-årig, men hun fejlede heller ikke andet end at hun var totalt muskelfattig, og det er ikke en sygdom. Hun har heller ikke fejlet noget siden, så hende har de kun tjent på smiley


  • #4   16. okt 2017 Om det kan svare sig håber man jo aldrig smiley
    Jeg synes du skal høre dem ad hvordan en forsikring ville komme til at se ud i pris og dækning og evt. Forbehold og vurderer ud fra det konkrete tilbud.


  • #5   16. okt 2017 der er flere forsikringsselskaber der har alder på hvornår de vil forsikre, så om du overhovedet kan finde et der vil forsikre en hund på 9 år er ikke sikkert, vil de bliver det nok ret dyrt ...

    hvad med at oprette en konto til hunden hvor du i stedet løbende sætter penge til side til kommende dyrlægeregninger


  • #7   16. okt 2017 Tak for alle de mange svar. Der vil på sygeforsikringen være forbehold der ikke kan revurderes. Alt hvad han har af skavanker nu, bliver jo ikk dækket + der heller ikke er ekstra tillægsforsikringer.

    Men kan ikke lade være at tænke, at tænk hvis han brækker et ben, får en alvorlig sygdom og min værste frygt, kræft, vil dyrlægen så overhovedet begynde at operere med hans alder?

    Jeg synes jo ikke han er gammel. Godt nok er energi niveauet ikke så højt, som det har været, men fordi et menneske på 70 bliver syg og skal opereres, lader man jo heller ikke bare være pga alder. Synes jeg i hvertfald ikke. Men det skal også være værdigt og det skal være 100% sikkert at det bliver godt igen bagefter ift dyr. Ved godt at mennesker og dyr ikke er det samme også alligevel jo. Forstå mig ret....

    Jeg vil ikke lade Bruno opererer for kræft f.eks hvis han risikere at skal igennem ren helvede og det så alligevel ikke bliver godt igen.

    Det her handler nok mere om at jeg elsker min hund utrolig højt og jeg har en kæmpe stor frygt for at miste ham, for jeg kan simpelthen ikke undvære ham. Jeg er kun på SU, så indkomsten er ikke så høj. Og jeg vil bare sikre mig at jeg altid har penge eller kan få tilskud til at hjælpe ham, hvis det bliver nødvendigt. Men en eller anden dag, så sker det forfærdelige hvor jeg må sige farvel til ham, Eeeej det kan jeg ikke engang skrive uden at få tårer i øjnene, om jeg vil det eller ej.


  • #8   16. okt 2017 Altså Agria tegnede forsikring på vores gamle Max uden problemer - det eneste der blev taget forbehold for var allergi, fordi det havde han. Han var 12, da han blev forsikret. Mener årsprisen var omkring 2400,-, men er ikke helt sikker,da jeg ikke skulle betale det første år. Det var nemlig en gave. De sagde at normalt skulle han igennem sundhedstjek inden de ville tegne den, men fordi det var en gave, så tegnede de den bare.

    Han nåede dog aldrig ar bruge forsikringen, da han døde 4 uger efter den blev godkendt. Men det var helt sikkert praktisk at have den!


  • #11   16. okt 2017 Forsikring og lotteri har meget til fældes
    Forsikring kan betale sig, hvis man er uheldig, Lotto kan betale sig, hvis man er heldig
    Forsikringsselskaber og Danske Spil har det til fældes, at de altid sætter odds, så de tjener på det.
    Spørgsmålet skal derfor ikke være om forsikring kan betale sig, men om man selv kan eller vil tage risikoen for akutte udgifter.


Kommentér på:
Sygeforsikring til en 9 årig hund? What to do??

Annonce