{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan hunde tåle bog
  • #1   16. okt 2017 Om bog er giftig for hunde ved jeg ikke; det optræder ikke ikke i de gængse lister over giftige planter for hunde. MEN de er let giftige for mennesker pga indholdet af tannin, trimethylamin og oxalsyre. Jeg ville anvende forsigtighedsprincippet og afholde mine hunde fra at spise bog.

  • #2   16. okt 2017 Ok, tak for svar.
    Jeg har da egentlig altid hørt at de skulle være ok at spise når man er menneske. Det er måske kun i små mængder.
    Men vil da følge rådet om forsigtighedsprincippet og fjerne dem fra haven.


  • #3   16. okt 2017 Det udgår som blåsyre, som også findes i jordbærkerner, æblekerner, pærekerner etc. Det er giftigt, men det er i en minimal mængde. Det er giftigt for både hunde og mennesker - men igen, alt med måde. Ziva får stjålet nogle æbler når hun opdager de er faldet af træet, før jeg opdager det. (jeg er begyndt at mistænke hun kan "tanke-snakke" med træet om at smide et par stykker, mens hun er ude at tisse. Til gengæld har hun ikke adgang til bog eller andre frugter og nødder.

    Jeg er mere af princippet - alt med måde. Det kommer an på alderen, racens størrelse og hvor meget de spiser. Voksne store hunde kan tage en større mængden end fx små hunde eller hvalpe.

    Jeg ved de er giftige for mennesker, og jeg ved det også med æblekerner. Jeg spiser begge dele. Jeg er ikke bange for at lade store børn gøre det samme - de små børn for ikke tilbudt frugten, uden jeg har skåret ud og fjernet kernerne for dem - og når de er små, får de heller ikke vist hvad der kan spises i skoven.


Kommentér på:
Kan hunde tåle bog

Annonce