{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
527 visninger | Oprettet:

Trine A
Trine A
Tilmeldt:
28. aug 2017
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71

Gode tricks til ørerensning {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg ville hører om der er nogle af jer der ligger inde med nogle gode tricks til, at gøre ørerensning/drypningen til en positiv oplevelse.

Jeg har en hvalp på snart 1/2 år, som desværre har fået konstateret øresvamp for 2 gang, og skal derfor i behandling.. Problemet er at hun bliver utryg, og vil ikke snakke med vedkommen der skal rense/dryppe. Men da den nye behandling er at vi skal gøre det hver dag i 10 dage, har vi nu et stort problemet.

Derfor er der nogle af jer der har prøvet, at have en hund der ikke ville det, evt noget andet der skulle gøres fast, hvor i fik vendt det til noget positivt?
Alle råd og trick modtages med kyshånd, da det bare skal være en positiv oplevelse for hende.
Skal dog lige siges, at hun elsker at få kløet/nusset øre, men panikker hvis der skal gøres andet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode tricks til ørerensning
  • #1   18. okt 2017 Der er jo ligesom ikke andet at gøre end at tage fat i hunden og få dryppet de ører.
    Du kan jo ikke vente på at du har trænet hunden til at være ligeglad med det.

    Tag fat i hunden, dryp de ører og når de dryppet, så nus ørene, ros og beløn med noget lækkert.

    Når ørene er i orden, så kan du træne hunden til ikke at blive utryg ved det.


  • #6   18. okt 2017 Herhjemme er der ikke noget pjat med den slags.
    Jeg lærer dem fra de bliver født, at det er normalt at få berørt tænder, ører, poter, blive dryppet i nakken og få klippet negle. Det er også normalt at få sele på, blive holdt i halsbåndet osv.

    Når man så en dag møder en modreaktion, og det gør man - for det er jo ikke super fedt at få renset ører fx, så taler jeg bare roligt til dem imens, sidder med dem på gulvet (så det ikke er noget med faldrisiko fra borde og lign som ville forværre situationen), og får det overstået hurtigt. Bagefter belønner jeg massivt.

    Fremgangsmåden er den mest skånsomme og effektive. Ingen løben frem og tilbage, ingen trækken ud, ingen snyd eller lokning, ingen tab af tillid. Bare i gang, færdig, dyyygtig hund.


  • Anna D
    Anna D Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 59
    #7   18. okt 2017 Der er jo ingen vej udenom hvis det er behandling mod sygdom.

    Jeg havde en helt hysterisk hund med det der inden Sirius, og jeg oplevede at det faktisk hjalp at vise hende ørerensen og vattet, så hun vidste at nu kom det altså. Ikke noget med at tricke hende og ikke en million godbidder i processen. Så satte jeg mig med hende på skødet og holdt hende fast, dryppede, rensede og så fik hun en særligt god snack bagefter. Men tiden gik vi fra skrig og panik og bæren nag i timevis efter til stiltiende accept og hurtig tilgivelse.
    Med øjendråberne nåede vi til at hun faktisk syntes det var helt rart (hun havde tørre øjne).

    Og jeg holdt altså fast og var stædig uanset hvor meget hun syntes det var ubehageligt. Har man rigtig infekterede ører, så gør det jo ondt at blive pillet i dem, og jeg forstår virkelig godt det ikke er sjovt, men de SKAL jo behandles uanset.


  • #8   18. okt 2017 Min erfaring siger mig at jo mindre jeg gør ud af det jo bedre.

    Her får vi det hurtigt overstået, også ros, derefter videre i dagens tekst.

    Jo mere man selv frygter det/gør en scene ud af det jo værre er det.


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #9   18. okt 2017 Okai, så kan jeg godt se, at det vi allerede gør er eneste udvej. Altså hurtig proces og masser af ros efterfølgende:-)

  • #10   18. okt 2017 Med schæferen har jeg aldrig problemer. Hun synes det er en hyggestund at få ordnet poter, ører og alt andet. Sådan er det bare.

    Corgien bliver derimod rigtig ked af det, og det er ikke noget vi kan arbejde os ud af. Men i dag har hun nok disciplin til at finde sig i det, og hun ved at der venter noget virkelig lækkert bagefter, kombineret med en masse ros og hygge.

    Med hende tager jeg en kvart pølse og viser hende. Jeg lægger den uden for rækkevidde, får overstået det vi skal og så får hun pølsen og en masse ros og kys bagefter. Det gør at hun ikke bliver ked af det bagefter.

    Så frem med noget der er en virkelig fed belønning. Nogle gange skal man bare finde sig i ubehagelig ting, men så skal der også være bonus bagefter smiley


  • #14   19. okt 2017 Enig med de andre - når situationen nu engang er der, så må man bare løse det, og få behandlingen overstået.

    Ellers er hele konceptet omkring "frivillig håndtering" jo i den grad ved at vinde indpas, så vi kan træne vores dyr, til at være aktive deltagere i processen. Når man kan træne en tiger, til selv at holde skuldertarget på en plade, mens den får taget blodprøve eller lignende, så burde det være piece of cake med vores vuffere.

    Jeg har meldt mig til et kursus i det her i weekenden. Selvom mine ikke har et problem med håndtering/sårpleje/tandrens mv., så kunne jeg faktisk godt tænke mig, at få en helt ny indgangsvinkel til det smiley


  • Trine A
    Trine A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 71
    #16   19. okt 2017 Cecilie med Mack: Tak fordi du linkede til dit eget indlæg, det gjorde faktisk at jeg prøvede en af de råd en havde skrevet til dig. Med at putte ørerens i en engangs sprøjte. Så i dag gik det meget nemmere, og jeg kunne ene mand ordne hendes øre.
    Birgitta: Hun har umiddelbart ikke ondt, men hendes øre lugter og klør, så vi har fanget det i tide, og så snart ørerensen er kommet i, elsker hun at få nullert øre. Så hun skal bare over den barriere der hedder at flasken/processen ikke er farlig.


Kommentér på:
Gode tricks til ørerensning

Annonce