{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.386 visninger | Oprettet:

Keehn
Keehn
Tilmeldt:
17. feb 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Valg af hunderace {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, jeg er helt ny her på hjemmesiden og har oprettet mig fordi jeg tænker det er det ideelle sted at stille dette spørgsmål.

Jeg vil rigtig gerne have hund sammen med min kæreste, men da det også er planen at denne skal være børnevenlig og gerne må bruges til udstilling og agility (Dette er dog blot på hyggeniveau), er vi lidt i vildrede om hvilken race vi skal vælge.

Andre krav:
- Ikke alt for stor race
- En race der ikke har meget underuld
- God til at omgås små børn

På forhånd tak for hjælpen. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hunderace
  • #1   17. feb 2018 Jeg tænker umiddelbart papillon

  • Keehn
    Keehn Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #2   17. feb 2018 Det var også en af de racer vi selv havde overvejet smiley

  • #4   17. feb 2018 Hvor aktiv ønsker i den. Og hvordan har i det med pelspleje ?

  • Keehn
    Keehn Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #6   17. feb 2018 Den kommer ud at gå to kortere ture og en lang en om eftermiddagen og derudover til træning når dette passer.

    Pelspleje er ikke noget stort problem, men det skal helst ikke være på samme niveau som en collie el. lignende.

    Ingen af os har haft gode erfaringer med DSG desværre.

    Kender ikke lige til Spansk Vandhund, men giver den da lige et kig. smiley


  • #8   17. feb 2018 en papillion er en stor hund i en lille hundekrop er simpelthen så meget "rigtig" hund og kan sagtens være alene hjemme nogle timer, være børns bedste ven, ja, Vicky var min soulmate! må dog erkende at pomeranian passer bedre til os, da vi nu er blevet gamle og begge går dårligt.
    Held og lykke med den nye sommerfugl hvis i vælger den.


    profilbillede
  • #9   17. feb 2018 Dværgschnauzer smiley

    De har self underuld, men de fælder den ikke. Den skal reddes ud efter behov.


    profilbillede
  • #10   17. feb 2018 En Puddel - findes i forskellige størrelser.

    Om hunden bliver god til at omgås børn er sådanset ikke racebetinget.
    Det har noget at gøre med om den er præget/opdraget til børn.


  • Keehn
    Keehn Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #11   17. feb 2018 Kan se vi skal have kigget nærmere på papillion smiley

    Griffon kender vi intet til som sådan, og heller ikke dværgschnauzer, men vi tager et kig på dem.

    Jeg er personligt ikke fan af puddel.

    Men der er vel nogle racer der har nemmere ved børn end andre? Nu har vi jo en datter som vil være omkring 1 år når hund bliver mere aktuelt, så det skal der tages hensyn til.


  • #12   17. feb 2018 Hvis man er nervøs for om hunden kan med børn, så kan man jo købe hvalp hos en opdrætter der selv har børn, så er hvalpen jo vant til børn


  • #13   17. feb 2018 Hvad med cotton de tulear?

  • #14   17. feb 2018 Løwchen, dværgpincher, silky terrier eller yorkshire terrier måske

  • #15   18. feb 2018 Du skal gå uden om sådan noget som coton, yorkie og løwchen, når du ikke vil have meget pelspleje og alligevel vil udstille.
    Find en mindre korthåret hund eller en hund med naturlig pelstype, der bare kræver børstning med jævne mellemrum og så et bad inden udstilling.
    Hvad tænker i om at skulle til frisør eller selv lære at plukke en ruhåret 3-6 gange årligt?


  • Keehn
    Keehn Tilmeldt:
    feb 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #16   18. feb 2018 Nu har vi lige siddet og kigget på de racer i har været søde at foreslå, men som Ginne nævner ligner en del af dem at de har en relativ pelspleje hvis de skal udstilles?

    Af de nævnte racer er det klart Papillionen der hitter mest. Derefter dværgpinscheren, men den virker også mere skrøbelig end førstnævnte på en måde?


  • #17   18. feb 2018 I har helt ret, en hvilken som helst ruhårs, der skal udstilles, vil der være en del pelspleje med. En ting er selve pelsplejen (som er en hel del mere ved udstilling end til hverdag), men der vil også være en masse planlægning ift trim, for man kan ikke udstille en ruhårs i en hvilken som helst længde pels, den skal være lige præcis rigtig. Typisk skal man planlægge et halvt år frem.
    Så jeg trækker mit dværgschnauzer-bud tilbage, jeg havde nok overset udstillingskriteriet, da jeg foreslog den smiley


  • #18   18. feb 2018 Dværg Pinscheren er på ingen måde skrøbelig. Den er utrolig udholdende.
    Dværg Pinscheren er en lille brugshund, den vil gerne lave noget, og den er altid parat til narrestreger.
    Dværg Pinscheren holder fint til lange vandreture.
    Min egen løbere snild 10 km løs ved siden af cyklen uden at hun er total færdig når vi kommer hjem.
    Jeg går sweiss med min, det foregår i skoven, hvor hun må kravle/springe over alverdens ukrudt og krat, hvilket hun gør uden problemer.
    Min lyster rigtig godt, kommer hver gang jeg kalder, uanset hvad hun har gang i.
    Det eneste problem jeg har med hende er med børn.
    Hun elsker børn, og når hun ser børn, så er det ikke altid at ørene hører alt for godt.
    Dette kan jeg så takke opdrætteren for, som har 5 børn, og aldrig har jeg set nogle børn være så søde ved dyr, som disse børn.

    En Dværg Pinscher vil egne sig fortrinlig til at løbe agility.

    Beslutter du dig for at købe en Dværg Pinscher, så lad være med at købe her i Danmark, få en fra Sverige eller Norge.
    Det er svært at få en sund og rask Dværg Pinscher here hjemme, da der gennem mindst 20 år er avlet på allergi, demodex, patella og manglende tænder. Og desværre kræver racen ikke nogen som helst sundhedsundersøgelse her hjemme inden avl.


  • #20   18. feb 2018 En bichon skal ikke trimmes, den skal klippes smiley
    Og hvis man skal udstille den, er der meget pelspleje..!


Kommentér på:
Valg af hunderace

Annonce