{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Dobermann og små børn {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har et spørgsmål til jer der har dobermann og små børn.
Evt om det er gået fint med små børn og hundehvalp ? Og hvordan i har gjort når jeres børn har kammerater på besøg tænker dobermann er en vogtende type eller det bare gået helt fint ??

Har ikke en dobermann endnu men vil gerne have en og tænker mange scenarier igennem inden. Har ikke fået en lige nu da jeg fødte i november. Men påtænker vi tager emnet op igen her sidst på året da den yngste så lige er blevet et år, og en på 4 og en på 7år.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobermann og små børn
  • #1   5. mar 2018 Er dobberen ikke sådan en lalleglad tosse...? smiley Det er i hvert fald min oplevelse med dem. Men i forhold til børn ville jeg mest bekymret for om der er tid til en aktiv brugshund med 3 små børn....
    Og så er der vist et par arvelige sygdomme man skal være obs på.


  • #2   5. mar 2018 Hvorfor skal det lige være en dober? Som Anne Julie tænker jeg at sådan en er en MEGET stor mundfuld, når der samtidig er børn der kræver en masse opmærksomhed.

    En stor og lalleglad tosse som selv finder på narrestreger, er altså ikke særlig sjov at dele hjem med smiley


  • #3   5. mar 2018 A med bomstærkog tykke . Det er en race jeg har altid har været fascineret af valgte den dog ikke som min første egen hund. Men jeg har trænet LP og rally og vil gerne prøve kræfter med ipo. Har snakket med opdrætter andre med racen har set dem træne osv. Jeg er ikke ny hundeejer og er også uddannet træner og indenfor adfærd. Jeg ville aldrig købe en hund før jeg har sat mig grundig ind i racen hvilket er det jeg er igang med nu.:)

  • #4   5. mar 2018 Hvad vil du bruge hunden til?
    Jeg oplever racen som en aktiv brugshund, men ikke som én der vogter hjemmet over for gæster når familien er hjemme.


  • #5   5. mar 2018 Malene - og huskierne
    Jeg skal bruge den til ipo


  • #6   6. mar 2018 Skal du bruge din dober til IPO så gør dig selv den tjeneste at finde en ordentlig brugsmodel. Det kan du så ikke få i DK mere; du skal til Sverige eller Tyskland.
    Og jo en Dobermann er en lalleglad tosse smiley Der er ikke ret meget vogter over den og jeg ville have meget svært ved at forestille mig at den ville gøre andet ved børnenes kammerater end vælte dem, trampe på dem og slikke dem. Det er en race der fylder virkelig meget i ens liv og ens hjem. De sidder/ligger ikke ret meget stille og der er gang i dem hele tiden. Især som unge kan de være noget overvældende. Det er en race der også bliver en livsstil.
    Det man skal være opmærksom på med Dobermann og små/mindre børn er at de er ufattelig voldsomme og meget fysiske. De er meget lidt bevidste om deres størrelse; min tror hun er på størrelse med en Chi smiley Hun er flere gange kommet til at vælte børn: Hun bliver så glad når hun hilser, at hun hopper lidt rundt og så ryger små minimennesker altså til alle sider og begynder at græde smiley
    ... og så bliver hun endnu mere vimsende smiley
    Med brugsmodellerne er der så også lige en gevaldig byttedrift at tage med i betragtning: løber børn så løber de efter og det kan virke MEGET voldsomt for en 6-årig at blive 'jagtet' af en Dobermann.
    Det er groft sagt ikke nogen superideel race til små børn.
    Jeg træner DcH programmet med min (hun er A-hund). Hun er altid klar til træning og spas og min skønne træningsmakker.


  • #8   6. mar 2018 Nej, det er som regel glade for børn. Den del ville jeg bestemt ikke være nervøs ved. Men man skal ikke undervurdere de issues der kan være i dagligdagen med en fysisk ret voldsom og temmelig aktiv hund og småbørn smiley
    Her er Perle sammen med min lille nevø for snart en del år siden smiley Det blev faktisk fanget i et lidt tankevækkende moment. Han viftede lidt med bogen og hun hapsede lidt ud efter den; det er rent instinktivt og den slags kan ende med et bid. Ikke fordi hunden vil bide, men fordi sådan reagere sådan en på noget der bevæger sig ......


    profilbillede
  • #9   6. mar 2018 Perle og venindens knægt i sommerhuset efter en dag på stranden smiley smiley smiley

    profilbillede
  • #10   6. mar 2018 Perle og venindens knægt leger med Perles elskede fender - han blev væltet nogle gange indtil han blev tungere end Perle smiley

    profilbillede
  • #11   6. mar 2018 hm... det vender lidt spøjst ???

Kommentér på:
Dobermann og små børn

Annonce