{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
389 visninger | Oprettet:

Uhandy stambøger fra DKK {{forumTopicSubject}}

I lørdags blev hvalpene Chippet og stambøgerne udleveret. I stedet for den tidligere fine lille mappe i A3 str. så fik jeg udleveret stambøger/mappe i A4 størrelse.

Hold op hvor er det uhandy, når man slæber så meget rundt på sine hundemapper som jeg gør....

Hvis ikke det var fordi det tager en halv time at ringe sig igennem informationen hos DKK, så ville jeg gerne ringe til dem og spørge hvorfor de nu har lavet den ændring, men min tålmodighed er ikke til det.

Nogen her som ved hvorfor?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhandy stambøger fra DKK
  • #1   29. jan 2007 Renate - Du har ret....
    Lille hvalp og ikke meget nattesøvn. Jeg var vist lidt træt, da jeg skrev det.
    De gamle stambøger var i A5-størrelse smiley


  • #2   29. jan 2007 øv øv.. det lyder vildt usmart!!...
    -er der plads til ekstra oplysninger på dem??.. eller er det mon for at størelsen skal være ens ved alle... EU regler eller lign.??


  • #3   29. jan 2007 så har du fået lille hvalp hjem ....... håber alt går godt - nattesøvn ja hvad er det når man har hvalpe :-))
    det vil sige man kan se frem til A-4 stamtavler nu .... hmmmm - det er måske for at ligne andre FCI landes stamtavler, der også er af den størrelse


  • #4   29. jan 2007 ellers skriv en mail til dem - du får ikke svar lige med det samme men slipper da for den kedelige ventetid i røret...

    Men mandage er altid værst at ringe til DKK på...


  • #5   29. jan 2007 Stambogen + mappe er A4 format.

    Jeg ved ikke om det er harmonisering. jeg købte "hundemapper" i Sverige. De var meget mere fikse end DKKs. Der var der masser af lommer i, hvor man kunne have startbøger, certifikater, værdikuponer osv.

    De der to indstikslommer i DKKs "mappe" kan ikke bruges til meget. Tingene vælter rundt i den og plasticen flækker. Det er jo ikke noget problem, hvis man bare har tingene liggende hjemme i kommodeskuffen, men når man skal have papirerne med til stævner osv. så skal det være lidt mere funktionelt

    Pia: Ja Echo er flyttet hjem til os nu. Han er dejlig og fræk og til tider en belastning for den øvrige flok smiley


  • #6   29. jan 2007 A3 er dobbelt så stor som A4 *griner*

    Man kan evt. også købe ringbind+platiklommer i A5 format, også sætte "das ganzen molevitten" ind i den.

    Øv - det lyder da som om DKK bare har gjort mappen dobbet så stor. Da jeg havde et kuld hvalpe i 2004 fik man A5 formatet.

    Har du prøvet at spørge DKK ? De plejer at være meget søde til at svare - måske er der mange der har henvendt sig fordi de syntes A5 var for småt... ? Der kan jo være mange grunde...


  • #7   29. jan 2007 Det hjælper da ikke meget at købe ringbind i str. A5 og sætte det deri...... smiley Stamtavlen er jo i A4 format!!

    Du kan heller ikke finde rundt i størrelserne smiley

    Tja, jeg finder da nok en løsning på det her "problem", men det er da uhandy at stamtavlen nu er A4 og lamineret. helt ligegyldigt, hvis papirerne ligger i skuffen 264 dage om året (som mine ikke gør)



Kommentér på:
Uhandy stambøger fra DKK

Annonce