{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Tørkost og dåsemad - god blanding? {{forumTopicSubject}}

Kaoz har lidt modvilje ved at spise sin tørkost rent i skålen - spreder jeg den ud i haven spiser han det med største velbehag 0o

Jeg ville så have gået over til BARF, men med diagnosen på HD tør jeg ikke løbe an på at han får hvad han skal have =(

Jeg skal have købt noget tilskud specielt til HD-hunde - i pulverform, så i hvert fald 1 af hans 2 måltider skal foregå i skålen..

Jeg blander nu lidt dåsefoder i (lige nu fra Pedegree) og så lidt vand på (fordi han ellers sluger det)..

Jeg blev gjort opmærksom på, at det ikke er så godt at blande tørkost med BARF, altså ikke råt mad i hans foder, men går det ikke med dåsemad??

Den mængde han får er ikke noget at råbe hurra for, 3 spiseskeer most ud i tørkosten og så vand på bagefter..
Det består jo mest af vand, men han synes det er LÆKKERT og det får ham til at æde fodret uden at stille spørgsmål *GG*

Han har fået det nu en uge for at venne mavsen til det inden pulveret kom på, men der har intet været at se i afføringen, så mængden er nok ikke stor nok til at kunne sætte dine spor?!!

Men... Er tørkost og dåsemad en god coctail??
- Siger ikke jeg vil fortsætte med Pedegree, men det var det eneste der lige var i Fakta den dag *smil*


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørkost og dåsemad - god blanding?
  • #1   16. mar 2007 Uhhh Nina, jeg har fundet boksehandskerne frem ;o)

    Nej ærligt, jeg ville ikke være så nervøs. De hunde har nogle seje maver og kan klare mere end vi andre pyldremødre tror.

    Jeg både læser og hører konstant, at stort set alle blander ting i til tider. Tun, makrel i tomat osv.........Hvor ligger forskellen? (ud over jeg så mener det er sundere end dåsemad ;o))


  • #2   16. mar 2007 Janie - Ja jeg har jo også haft blandet alt muligt i..

    Han har fået salat, kød, tun, æg, rogn osv osv i, men jeg fik så meget skældud fra BARFerne (nogen af dem) fordi jeg ødelagde hans fordøjelse =/

    Så tænkte jeg at dåsemad jo også er kunstigt fremstillet - ligesom tørkosten - og DET må da være bedre for afføringen??

    Han SKAL bare æde sin mad, han behøver alt hvad der er i - og nu hvor der skal pulver på får jeg sgu ikke ham til at æde det rent *GG*


  • #3   16. mar 2007 Nina. Jeg ville heller ikke være nervøs smiley Her blir der sommetider væltet lidt af hvert i fodret.. ikke fordi de ikke vil spise,men de kan lige så godt få resterne son skraldespanden smiley

    Hvis /eller når mine skifter foder,gør jeg det osse fra dag til dag og de reagerer ikke smiley

    Skulle du få problemer med maven,kan du blande pulveret op i en lille smule A 38 og gi for sig selv .. smiley


  • #4   16. mar 2007 Det må være rart at være så klog, man kan sidde mange kilometer væk og se hvad din hund fungerer på og hvad den ikke gør.

    Kender ikke en eneste der ikke smider noget i tørkosten til deres hunde. Måske ikke hver gang men til tider. Jeg har aldrig hørt om problemer med en klat leverpostej, en halv dåse torskerogn og hvad man ellers finder på.

    Var jeg dig, lukkede jeg ører og øjne, og gjorde hvad jeg fandt bedst ! Tingene kan blive for "hellige".........


  • #5   16. mar 2007 Øv da, vidste ikke Kaoz har HD - er det slemt og er det lige konstateret ?
    PS. Sakkis mave ka tåle "alt"


  • #6   16. mar 2007 Stine - A38 er en fast del i køleskabet, kæresten spiser det til morgenmad (jeg spiser guldkorn *LOL*), så det er han vant til at få når maven slår knuder =)

    Jeg har også foderris i skabet til hviiiiiis nu den går helt galt, det er jo ikke sjovt at have tynd mave =(




    Bliver nødt til at smutte, skal på job =)


  • #7   16. mar 2007 Sus - jo desværre - en E og en D =(
    Ligesom Kaysers.. ØV ØV ØV !!!!


  • #8   16. mar 2007 Det er jeg pokkers ked af - ka godt huske Kaysers historie....håber ikke Kaoz har smerter, den glade dreng

  • #9   16. mar 2007 Nina > har fundet din historie i SØG... Øv øv..

  • #10   16. mar 2007 Fuldkost tørfoder indholder alle former for vitaminer og mineraller -

    Dåsemad - er det det samme i. vitaminer og miniraler mm.

    Det du skal være forsigtigt med, er protein, og få en proteinforgiftning.

    Det er der chancer for når man blander færdig tørfoder og dåsemad sammen..

    //..Babett


  • #11   16. mar 2007 Altså, personligt ville jeg ikke bruge dåsemad, så hellere tun eller torskerogn, men det er bare mig (har kun dårlige erfaringer med dåsemad)

    Men at han får en skefuld eller to oveni sit tørfoder kan jeg ikke lige se skulle give problemer, det vigtigste i dette tilfælde må da være at han spiser så han får det pulverstads han har brug for.

    Alle gode tanker går til Kaoz, i håb om at han må få et godt langt liv på trods af HD'en.

    Knus herfra...


  • #12   16. mar 2007 Begge mine får lidt dåsemad blandet i de kedelige tørpiller.

    Af og til også A38, tun, leverpostej og hvad jeg ellers lige har...

    Zaco har altid ædt ALT, og har yderst sjældent dårlig mave...

    Ninjo skal (udover at vokse) også tage på i vægt, og da er hans afmålte hvalpepillefoder ikke nok... Så han får også alt mulig andet "godt" i...

    Jeg har ihvertfald ingen skrupler med det, og hundene ser ud til at klarre sig fint smiley


  • #13   16. mar 2007 Sus - ja det er bare noget rigtig øv det hele =(

    babett - ja det er selvfølgelig rigtig nok, men kan det godt skade ved så lidt??

    miss - ja jeg blander også i når han får i skålen, ellers gider han ikke at spise det og nu er det jo så vigtigt at han får hvad han skal have..

    Heidi - nej de piller er sgu ikke lige spændende hver dag.. især ikke når jeg har været lidt slem til at øse for meget på min tallerken og så give ham resterne *rødme*


    Ellers får han kyllingelår (rå) en gang imellem.. stooooooor succes og så selvfølgelig ingen aftensmad, men det rører ham nu ikke *GG*


Kommentér på:
Tørkost og dåsemad - god blanding?

Annonce