{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.786 visninger | Oprettet:

Mummi
Mummi
Tilmeldt:
22. nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207

Er det her lopper? {{forumTopicSubject}}

Har 2 hunde og 2 katte
hund 1. får pludselig voldsom kløe på bagerste del af ryggen få dage senere under dyrlæge besøg ses også rødme på selve klø stedet og dyrlæge mener det er loppe allergi.
Alle dyr bar Seresto halsbånd før hund 1. fik kløe men ugen før var en episode hvor hund 1. kom hjem efter gåtur med voksne lopper i hovedet og befandt sig i huset 15 min. inden lopper blev spottet og fjernet.
Status efter en uge:
Hund 1. klør ikke mere men nu begynder så hund 2. at klø, smed seresto halsbånd ud og gav i stedet Bravecto for nu 4 dage siden men det har desværre ikke hjulpet en dyt på hendes kløe.
Ingen af kattene klør sig huset er endevendt mht. rengøring/vask/fryser, ingen lopper set og de to hunde med lys pels efterses daglig.
Hvad tænker i om det her, er det Lopper vi har i hytten? og hvis ja hvad mere gør vi for at komme af med dem?. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det her lopper?
  • #1   28. okt 2018 hvis det er lopper.
    så er det Bravecto (det har du givet) eller andet lign loppe middel.
    vask alle ting på kogevask - der kan tåle en kogevask.
    hunde puder, tæpper alt hundene ligger i skal vaskes.

    og så støvsuge HVER dag i 2-3 uger.

    så burde de forsvinde pænt hurtigt.


  • #2   28. okt 2018 men alle dyrene er nød til at blive behandlet for lopper - ellers kan de blive ved.
    bravecto stopper jo ikke loppen fra at hoppe på - de dør når de bider.
    derfor kan det stadig klø. hvis din hund stadig bliver bidt af lopper - der kommer et andet sted fra. fx kattene.


  • #3   28. okt 2018 Ja rigtigt men kattene bærer jo hele tiden (også nu) seresto loppehalsbånd ligesom begge hunde er loppebehandlede

  • #4   28. okt 2018 ringer til dyrlægen i morgen og får Bravecto til hele flokken, vil bare være helt sikker på det her ikke udvikler sig.

  • #5   28. okt 2018 Jeg har haft lopper nu her - for første gang i mine 11 år med hund! Jeg er ikke den eneste, har hørt om vildt mange der pludselig har fået lopper, ved ikke om det har noget at gøre med de varme temperaturer? Ved mig tror jeg det er den invasion af pindsvin vi har haft i haven i sommers, hvor de manglede vand og mad (jeg har et badebassin og 4 vandskåle i haven + mine hunde får fodersøg på plænen dagligt)...

    Jeg tror jeg er af med dem nu. Men det har fandeme holdt hårdt. Alt løst er blevet vaset eller frosset. Alt fast er blevet sprayet. Hundene er blevet badet i loppeshampoo oevr flrer omgange, fået capstar piller og blevet dryppet i nakken...


  • #6   29. okt 2018 Hvis du ikke ved om det er lopper, så kan du lave loppetesten: stil hunden på et gammelt hvidt lagen, børst hunden grundigt. Hvis der efterfølgende ligger "kaffegrums" på lagnet, gør du det fugtigt (hæld evt kaffegrums over på et stykke hvidt køkkenrulle). Hvis du nu ser nogle rød/brune pletter, så kan du godt starte den store loppeudryddelse.
    Husk at smide støvsuger posen ud, når du har støvsuget. (Det kan være ok at stille posen udenfor, og så bruge den igen næste gang, men den skal helt udenfor efter hver støvsugning).


  • #7   29. okt 2018 Det er vist loppe sæson, lørdag morgen var min hvalp levende af lopper, jeg har aldrig haft lopper før, men fik katte sidste år, så de slæber dem nok med hjem

    Alle 4 blev behandlet med Bravecto kl 13.00 og inden aften var de loppefri. Både dejligt og lidt skræmmende smiley


  • #8   29. okt 2018 Vi har også lige fået lopper dog er det katte. Men hele sommeren har der intet været. Men nu har hele flokken fået kur og bliver kæmmet dagligt

  • #9   29. okt 2018 Alle dyr i hytten har fået Bravecto i dag, efter at ha læst mere om lopper tror jeg (måske) det var fuglelopper vores lille hund kom hjem med på omtalte gåtur, de kan kun leve 3 uger i hjemmet men tør ikke tage nogen chancer så alt blødt som puder, tæpper,top madrasser osv. er fjernet fra huset resten støvsuges daglig og vil prøve at lave den loppe test som Lise-lotte nævner.

  • #10   30. okt 2018 Loppetesten giver jo mest værdi, hvis man ikke ved, om man har lopper smiley

  • #11   2. nov 2018 vil gerne fange bare en loppe men det er endnu ikke lykkes, det er stadig kun hund nr 2 som klør men er selv vågnet til morgen med noget der måske kunne være loppestik, det er godt mange år siden vi har boet så rent (og tomt ) tænker vi bliver nødt til at sprøjte huset i weekenden.

    Hvad med jer som har fundet lopper i huset er i kommet af med skidtet?


  • #12   2. nov 2018 Flatrunner : alle mine dyr er også behandlet med Bravecto - fatter simpelthen ikke hvorfor vi ikke er loppefri med mindre det altså er noget andet der bider, det er et kæmpe nonstop arbejde med vask og rengøring derfor vil jeg gerne fange/se en loppe blot for at være helt sikker på det ikke er forgæves.

  • #13   2. nov 2018 Må man vaske dyr i loppeshampoo efter de har fået Bravecto?

  • #14   3. nov 2018 Jeg har været loppefri og nu er de fandeme tilbage! Arrrgh! Hundene blev badet igen i går aftes. Jeg har sprayet igen og de får dryp i nakken her til morgen. Jeg bbliver seriøst idiot af det her. Grunden til jeg ved jeg ikke er loppefri er at jeg fandt to på den yngste i går aftes, derfor de røg i bad.

  • #15   3. nov 2018 ANNA G det loppe halløj er nemlig til at blive idiot af vennerne siger jeg har udviklet ´´loppe hysteri´´skal se den anden vej og slappe af rengøring et par dage, de har ret i det første men at se den anden vej tør jeg ikke, for 15 år siden havde vi lopper der nåede at etablere sig og det tog et år at blive helt loppefri smiley

  • #16   3. nov 2018 Du kan købe nogle piller du kan give hund og katte. Det gør at alle lopper som bider inden for 24timer dør. Jeg brugee altid pillerne sammen med loppekur

  • #17   4. nov 2018 Mine har fået capstar også B-B - hvis det er dem du tænker på. Jeg ret ret sikker på, at de er et eller andet sted i mit hus! Jeg har et oldgammelt hus fra år 1900, med de originale gamle gulvplanker. Jeg lider nu af hysterisk paranoisa om at de lopper de gemmer sig i sprækkerne af de planker!!!!

  • #18   5. nov 2018 Hvis hunden har loppeallergi, kan den godt klø sig længe efter at den er blevet bidt af en loppe selvom der ikke er flere. Så det var måske en god ide lige at vende den med dyrlægen.
    Min hund vaks var meget allergisk overfor lopper, han skulle bare bides en enkelt gang så kløede han sig nærmest til blods, så han fik medicin når det skete. Vi gjorde alt for at undgå lopper, for det var så synd, men det er svært at undgå at der slet ikke er en der bider. Vi har aldrig haft lopper i hjemmet, altså udover en enkelt, som han vel opstøvede på gåture.

    Så kløen betyder ikke nødvendigvis at der stadig er lopper. Men det skal i selvfølgelig stadig være opmærksom på og finde ud af om der er. smiley

    Håber i snart er ovre det igen.


  • #19   5. nov 2018 Det sjove er, at ingen af mine har kløet sig på noget tidspunkt. Jeg opdagede kun lopperne fordi min veninde fik lopper og da vi passer hinandens hunde ville jeg lige tjekke mine. Og fandt lopper på de to unge. Gik igang med at bekæmpe og tjekkede dem dagligt. Det virkede og eg var glad. Indtil de igen dukkede op på den yngste og igen og igen! Hun må være en magnet! Men hun kløer sig ikke. Ved kun de er der, fordi jeg finder levende lopper på hende! Det er da til at blive vanvittig af!

Kommentér på:
Er det her lopper?

Annonce