{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
897 visninger | Oprettet:

Magtor/fysioterapi/kiropraktor {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde der lige har været til kiropraktor med hendes hund. Det viste sig den havde en masse skævheder i kroppen.
Jeg overvejer nu at gøre det samme for min hund. Kan man godt bare kontakte magtor og få en tid, selvom ens hund ingen åbenlyse problemer har?
Når jeg virkelig graver kan jeg godt finde nogle situationer, hvor han har reageret anderledes end normalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Magtor/fysioterapi/kiropraktor
  • #1   30. okt 2018 ja Ziva var afsted uden jeg anede om der var noget. måske kostede det 550 kr

  • #2   30. okt 2018 Det er da en yderst fair pris smiley
    Fandt han så noget på hende?


  • #3   30. okt 2018 Hver mandag aften har de åben konsultation - der møder man bare op uden tidsbestilling.

    Ellers ringer man bare og får tid til et tjek - det er ganske normalt smiley


  • #4   30. okt 2018 Vi fik Bels tjekket uden indikation. Hun fik rettet lidt småting og havde ikke behov for mere.
    Jeg regner med vi gør det igen indenfor et års tid.


  • #5   30. okt 2018 Super! Vi skal helt sikker afsted så smiley

  • #6   30. okt 2018 rettede en lille ting ved bækkenet og fik at vide det var godt inden det sled og blev skævt. vi var forbi fordi dyrlægen ikke kunne finde noget og jeg var nervøs efter et lige lovligt dumt fald fordi den lille krudtugle glemte at de fire poter også kan bremse.

    jeg var meget tilfreds med at have gjort det.


  • #7   30. okt 2018 Jeg ville til enhver tid vælge en rigtig kiropraktor i stedet, altså én der er dyrlæge og med kiro-efteruddannelse. Jeg har desværre haft nogle trælse oplevelser med de selvbestaltede, bl.a. en ryghvirvel der skulle "sættes på plads" - som dyrlægen efterfølgende oplyste, må man ikke pille ved sådan én, uden at der er et røntgenbillede.

    Der var også lidt med at jeg blev oplyst at hunden skulle opereres i skulderen og igennem genoptræning hos behandleren - det viste sig at hunden havde en flækket menisk (altså en knæskade, på modsatte bagben i stedet for i skulderen) smiley

    Og det er mine egne erfaringer - jeg kender desværre bunker af historier med lige så uheldigt udfald, eller det der er værre smiley


  • #8   30. okt 2018 Således finder man ikke en eneste behandler som ikke har haft utilfredse kunder.

    Jeg har udelukkende haft gode oplevelser hos Magtor, ingen forsøg på at tale noget op eller ned, ingen forsøg på at holde mig som kunde uden grund - og vigtigst af alt - min hunds liv blev skånet på grund af behandlingen der.

    Nogle er utilfredse - rigtig mange er glade. Således gælder det for de fleste..



  • #9   30. okt 2018 Jeg er ikke utilfreds. Jeg er bundulykkelig over at min hund i dén grad er blevet fejlbehandlet, og i dag står med varige (og smertefulde) mén. Jeg synes at man som minimum burde kunne forvente at de kan se hvilket ben en hund halter på, og som minimum ved at man IKKE må flytte på ryghvirvler, uden at have sikret sig om hvirvlen simpelthen bare sidder skævt, fordi hunden er født sådan.



  • #11   30. okt 2018 A- Er det ham fra magtor du omtaler?

  • #12   30. okt 2018 Nå troede faktisk ham fra magtor er dyrlægeuddannet. Det kan jeg så læse at han ikke er.
    Tror måske vi vælger at tage til hende min veninde har været hos. Hun er dyrlæge og kiropraktor.


  • #15   30. okt 2018 Får helt dårlig samvittighed over aldrig at have fået det gjort smiley

  • #17   30. okt 2018 Mine bliver tjekket ved behov. Og har jeg enkelt som går jævnligt - men det er fordi hun er defekt og jævnlig osteopati og massage kan holde hende fin og smertefri

  • #18   30. okt 2018 Hvert halve år for raske hunde synes jeg er overkill...

  • #19   30. okt 2018 Jeg fik tjekket Vaks, da han var 9. Der var kun lidt spændinger ved nakken og skuldrene, sandsynligvis fordi han springer op og ned af møbler. Når man et lille kan det godt give lidt på 9 år.

    Men ellers fandt de ikke noget på ham.

    Jeg har også rigtig god erfaring med Key2Balance.


  • #20   30. okt 2018 jeg vælger til hver en tid en dyrlæge der er uddannet kiropraktor. jeg har super gode erfaringer med dyrlæge Lotte lysemose. hun har flere gange redet mine hunde.
    hun er ikke bleg for at sige "det der piller vi ikke ved før der er røntgen af det"


  • #21   30. okt 2018 Tucker blev tjekket første gang i foråret (5½år gammel). Fordi han lever forholdsvis aktivt og med agility og div. hop på ture, så tænkte jeg det var klogt at få ham tjekket igennem.

    Det var minimalt hvad der blev fundet på ham, så jeg tænker ikke lige han bliver tjekket uden grund sådan lige foreløbig. Men jeg synes det var dejligt at få gjort og han får også turen igen.. engang smiley


  • #23   30. okt 2018 #10 ... det er sært, jeg har haft en hund der godt nok blev diagnosticeret korrekt hos dyrlægen, men han sagde ikke noget om kiropraktik, laser og kiropraktik, da hun nærmest ikke kunne bevæge sig tog jeg hende til Magtor hvor hun blev behandlet nogle gange, jeg fik det refunderet ved Dyrekassen ... og det har jeg fået flere gange...

    Jeg bruger i dag dyrlægen derude, og så sent som i dag har Ipsen været der og er blevet undersøgt ifht hendes dårlige hofter, efter dyrlæge undersøgelse kom Christian og gav en mindre behandling ... jeg er netop vild med at flere faggrupper er samlet et sted, og de ofte lige kommer og kigger i samme konsultation .... i stedet for at man kører til den ene og så den anden ... jeg føler mig ualmindelig godt behandlet ved Magtor


  • #24   30. okt 2018 kan faktisk godt huske der var nogen herinde der sagde sygeforsikringen nok ikke dækkede, men hos Magtor sagde de at de ikke oplevede problemer, om Magtor har et specielt ry skal jeg ikke kunne sige, men som skrevet har jeg fået laser og kiropraktisk behandling dækket

  • #25   30. okt 2018 dyrekassen dækker da mig bekendt

    er også super glad for magtor


  • #27   30. okt 2018 tja ... kan kun sige jeg har fået dækket behandlinger ved Magtor, udført af ikke dyrlæge uddannede kiropraktorer

  • #28   30. okt 2018 Vi har også fået dækket behandling hos Magtor..

  • #29   30. okt 2018 Uanset hvilken behandler du bruger så kan du sagtens får tjekket hunden uden du har decideret observeret problemer.
    G har været forbi magtor 2 gange. Vi fik en gratis tjek på århusudstillingen i foråret, og har været forbi til 2 konsultationer. Han sagde ærligt at der var småting, og jo det kunne man godt gøre lidt ved, men at det heller ikke var noget bekymrende. Vi bookede en tid, og hun fik selvfølgelig en skade lige op til første tiden. Tilset af dyrlæge der vurderede det bare var overbelastning, så ro og smertestillende en halv uges tid. Ja så det pillede han lidt ved på første konsultation. Det betød så han syntes vi skulle kigge forbi igen til et tjek up. Og der fik vi at vide det ikke længere var noget, så hun fik bare lidt massage og let afspænding og en hyggesnak.
    Tror vi har givet ca. 1000kr for de to tider tilsammen. Det synes jeg er ok for lige at vide tingene er som det skal være.

    Havde der været mere overskud økonomisk så havde de 3 andre også fået tjek.


Kommentér på:
Magtor/fysioterapi/kiropraktor

Annonce