{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Tæve med hvalpe {{forumTopicSubject}}

Min tæve fik hvalpe den 20.dec - de sidste par dage har hun virket meget urolig- hun farer frem og tilbage til hvalpene- hun ligger ikke ved dem lang tid ad gangen- når de piber sidder hun udenfor kassen og knurrer lidt , og hun går kun derind hvis jeg kommer og hjælper til. Hun er behandling for en betændelse, da hun havde en rest af efterbyrden i livmoderen. Hun får
Kalk og hun spiser og drikker så fint- vores nattesøvn er temmelig afbrudt, så alle er trætte.
Er der nogle gode råd og bud på denne opførsel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve med hvalpe
  • #1   30. dec 2018 Hvor gammel er hun?
    Det virker som om hun ikke helt forstår opgaven. Ellers har hun smerter. Når de ikke engang er en uge gamle, burde hun ligge ved dem hele tiden.


  • #2   30. dec 2018 Trives hvalpene og tager på? Er de tjekket ved dyrlægen?
    Jeg tænker hun må have ondt. Normalt vil hun ligge med dem stort set hele tiden kun afbrudt af luftetur i haven i den alder.


  • #3   30. dec 2018 Er enig med Malene. Jeg ville ringe og tale med dyrlægen. Måske har behandlingen for betændelse ikke hjulpet helt, og så kan det gå rigtig stærkt.

  • #4   30. dec 2018 Hvalpene må jo være omkring 10 dage nu, og mine tæver har altså ikke ligget konstant ved dem i mere end de første 3-4, måske 5 dage, så det ville ikke bekymre mig, at hun ikke vil ligge der hele tiden.

    Men hun lyder stresset, og det ville bekymre mig. Er det et stort kuld og har hun svært ved at få anbragt sig praktisk, når de myldrer rundt ? Har hun mælk nok, og trives hvalpene ?

    Det er jo svært at komme med gode råd, når man ikke ser situationen, men hvis du er sikker på, at der ikke er noget galt med hende, så ville jeg hjælpe hende i kassen og gerne blive hos hende mens hvalpene dier, hvis det er det, hun foretrækker. Jeg er stor tilhænger af at rette ind efter, hvad tæven gerne vil.

    Og træthed, jamen det er i min erfaring en del af at have hvalpe. Nu er jeg alene med mine hunde, og der er ikke noget, der hedder at sove igennem, mens der er hvalpe.


  • #5   1. jan 2019 Håber at du har fået klaret det, ellers ville jeg nok give hende kalk, det kunne lyde som om hun har kalkmangel.

Kommentér på:
Tæve med hvalpe

Annonce