{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Jeg er SÅ træt af.... {{forumTopicSubject}}

Jeg er efterhånden SÅ træt af ældre mennesker med deres terriehunde!

Min schæfer på 2 år, blev for et år siden bidt af en arrig og meget dominerende cairn terrie / puddel blanding. Det har selvf. sat sig ved chanel, så vi har arbejdet længe for at kunne acceptere små hunde generelt (og især terrie racerne, ved ik hvad der er ved deres sind).

I dag havde jeg så været nede i kiosken og derefter i skoven med Chanel. En stille og rolig hyggetur. Vi satte os så oppe på bakken ved en kirke med udsigt ned til skoven. Efter lidt tid kommer der så en terrie (ved ik hvad for terrie race) og en dame bagefter. Jeg giver Chanel kommandoen bliv med det samme og hun bliver hvor hun skal. Terrien kommer nærmere og nærmere og den ældre dame(omkring de 55-60 år) kalder og kalder, men den lystrer bare slet ikke. Så råber hun op til mig om min hund gør noget, og jeg råber tilbage at hun absolut ikke kan med små hunde. På trods af den advarsel, trasker damen bare lige så stille efter sin hund og forsøger stadig at kalde hunden til sig. Det ender med jeg tager chanel i snor, bare for en sikkerheds skyld, jeg ved hvor galt det kan gå jo. Den lille møgterrie (beklager men det var den!) kommer så frem til os, springer direkte op på Chanel og parrer hende ellers bare i fuld stil. Ja, dominerer alt hvad den kan, og Chanel rejser børster blotter alle tænder incl. gummer og knurrer ellers advarende, imens jeg holder hende så godt jeg kan fra ik at æde den. Hunden fortsætter og jeg får fat i nakkeskindet af den og kaster den væk (sikke et hyl den gav) Chanel har nu alle tegn fremme og viser den at den absolut ik skal komme nær igen for så går hun til angreb. Damen er nået op, men tager ikke fat i hendes hund, så den springer på ny frem og hopper op og parrer hende igen. Chanel ligner nu nærmere et monster end en hund, og damen tør ik tage hendes hund væk fra Chanel. Jeg står og råber af hunden, og chanel i forsøg på at holde dem fra hinanden, og i forsøg på at undgå Chanel bider den anden så det går galt. Det ender med jeg får dem skilt ved at skælde Chanel ud så hun med det samme sætter sig ned, og jeg kan få fjernet den anden og damen så kan ta sin hund. Hun skynder sig og gå uden hverken at sige undskyld eller noget som helst.

Jeg står med Chanel og en dårlig smag i munden. Jeg har skældt min egen hund ud, selvom hun efter min mening reagerer normalt og en dårlig smag over at der findes sådanne hundeejere.

Jeg er ikke i tvivl om at det var gået gruelig galt hvis jeg bare havde ladet Chanel være og ik råbt ad hende. Heldigvis skete der intet med den anden hund!

Jeg bliver simpelthen så rasende over at man kan finde på at lufte sin hund uden snor, når man ikke kan kalde den til sig. Det er ikke nok at ens hund ikke bider andre. Der kan være hunde som føres i snor, som ikke kan lide andre hunde, som bliver ført på forsvarlig vis.

Jeg kan nu starte forfra med chanels træning, starte forfra med at lære hende at små hunde også er dejlige ligesom de store. Vi var ellers lige kommet så langt, hun var begyndt at lege med en gammel terrie og en anden lille blandingshund.

Til jer som ik kan kalde jeres hund til jer, tænk lige over at det er jeres EGEN skyld hvis i ikke kan kalde jeres hund til jer og en anden hund som er i snor bider jeres til blod!

Jeg synes ikke det er fair jeg skal holde styr på både min egen, men også ANDRES hunde!!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg er SÅ træt af....
  • #1   15. apr 2007 Jeg kan helelr ikke altid kalde Joy til mig, men hun er også kun ved at lære det.. Men når hun går uden snor gør jeg det på tider og steder hvor der ikke kommer mange hunde..

  • #2   15. apr 2007 Sikke en øv oplevelse.. har selv haft en lignende og fik *det har han aldrig gjort før*-undskyldningen.. suk..

  • #3   15. apr 2007 Jeg forstår godt din frustration. Det er urimeligt som nogle hundeejere kan opføre sig. Hvad havde damen egentlig tænkt sig?! Det er jo ikke til at vide.. Sagde du ikke noget til hende?

    Jeg har altid begge mine hunde i snor, jeg vil ikke risikere noget...


  • #4   15. apr 2007 Hej igen.

    Det hele gik vist lidt hurtigt... Meningen med indlægget var at i alle skulle vide hvor træt af det jeg var af ældre mennesker der ik kan holde styr på deres hund, SÅVEL som alle andre mennesker der ik kan holde styr på deres hund, altså det gælder sku alle racer (os selvom hunden ikke bider...) Det kan gå frygtelig galt!

    Chanel kan ikke lige små hunde, fordi hun blev overfaldet af en lille hund da hun var omkring et års tid. Det har så sat sig til at alle små hunde var farlige, og hun går derfor i forsvarsposition når de nærmer sig. MEN det skal så siges at vi faktisk VAR kommet så langt at hun kunne lege med et par små hunde, så hun var begyndt at ændre sig igen. Men nu starter vi forfra fordi sådan en træls dame ik kan holde styr på hendes hund.

    Jeg fik slet ikke sagt noget til damen, hun gik med det samme da hun fik sin hund, og ja, undskyldningen fik jeg heller ikke. Jeg var ret så chokeret og havde enorm dårlig samvittighed lige bagefter fordi jeg havde skældt Chanel huden fuld ... :o/

    Jeg har faktisk ikke noget imod små hunde, men har efterhånden haft en del trælse oplevelser med især cairn terrier og så den anden terrie (som den vi mødte i dag) men kender ik lige navnet på racen...

    Min kærestes søster har to cairn terrier og de er nu søde nok, men ja, det handler jo som regel os mest om ejerne bag hundene...



  • #5   15. apr 2007 Ja, og når ejerne så ik gør noget eller skynder sig at hente deres hund med et undskyld så bliver man sku træt af det.. :o)

    Kunne man i det mindste have lidt pli og sige: " Det må du undskylde" så havde man nok set på det med andre øjne..

    ØV ØV


  • #6   15. apr 2007 Jeg plejer at kalde og kalde og kalde når hun ser en ny hund, komme, og gør hvad jeg kan for at få fat på hende, men løber ikke når hun løber, men kalder bare stadig, jeg går hurtigere, men løb vil bare opmuntre hende smiley

    Når jeg så er der siger jeg selvfølgelig undskyld, heldigvis er de fleste jeg møder flinke mennesker og spørger så ind til hende (mest fordi de godt kan se hun bare vil lege :))


  • #7   15. apr 2007 Nu må jeg fare i blækhuset.
    Jeg er det du kalder en ældre dame med to små terrier, og det er jack russell terrier. Og jeg kan fortælle dig, det kan skam godt lade sig gøre at opdrage dem.
    Det har jeg da gjort, men det kræver lidt mere arbejde end med din schæferhund, og jeg ved hvad jeg taler om, har selv haft tre vidunderlige schæfere.
    Problemet er nok, at folk ikke gider opdrage deres små hunde, for den kan jo bare tages op.
    Mine hunde kan gå forbi andre hunde, store som små, uden at gøre noget, og jeg bestemt også kalde dem til mig når de er løse.
    Min hanhund kan jeg også kalde til mig selom der er løbske tæver i nærheden.
    Så det er altså ikke alle ældre damer med terrier der er fjolser


  • #8   15. apr 2007 maj-Britt L:

    Du er lidt for hurtigt ude...

    Nej det er ikke sådan en hund som på dit billede, hvis det er den du henviser til? Desuden var der altså KUN 1...*smiler*

    Hunden vi mødte i dag havde ru krøllet pels.. Og lignede i øvrigt ikke din.

    Jeg vil gerne have du læser indlægget jeg har skrevet i denne tråd efter det første jeg skrev øverst oppe.. Måske det sætter tingene lidt mere i perspektiv, for jeg var lidt for hurtigt ude fordi jeg var gal!

    Mvh Michelle..


  • #9   15. apr 2007 jeg er også en ældre dame med små hunde, der engang kaldtes Congo-terrier, så jeg mener jeg er berretiget til at svare i denne tråd - mine hunde er altid i snor og vi går langt uden om schäferhunde, da jeg ikke bryder mig om den race fordi de er meget uforudsigelige - kald det lumsk, hvad ved jeg - har fået flere hunde bidt og er selv bleven bidt af schäferhunde - og har også ejet et par stykker af racen - men deres temperament er som sagt ikke noget jeg bryder mig om - så vi går udenom når vi ser genboen lufte hans schäfer ........... mvh en ældre dame

  • #10   15. apr 2007 Michelle T - bare for at fortælle, at det går begge veje det med at kunne lide og ikke lide diverse racer

  • #11   15. apr 2007 maj-Britt L: Arghhh.. nu var jeg vist selv for hurtigt ude.. Jeg misforstod det du skrev (undskyld)

    Jeg prøver lige igen...

    Du må gerne læse nummer to indlæg jeg lavede i denne tråd, da jeg var lidt for hurtigt ude fordi jeg var gal. Og derfor kunne det misforståes som om at jeg var ude efter alle ældre mennesker med terrier.. Det var absolut ikke meningen. Hvis du læser nummer 2 indlæg, vil du se at det der egentlig havde været meningen med indlægget var at jeg var dødtræt af folk der ikke kunne holde styr på deres hund (os selvom den ik bider)

    Jeg VED at det sagtens kan lade sig gøre at gøre en terrie lydig, kender selv en der ejer to af slagsen.. Og ja, det meste afhænger helt sikkert af ejerne..!

    Beklager at jeg misforstod dit indlæg først, og at du ikke nåede at læse mit nummer 2 indlæg der forklarede sig lidt bedre... *smiler*

    Mvh Michelle :o)


  • #12   15. apr 2007 Pia P: Vil du ik være venlig at læse mit nummer 2 indlæg i denne tråd.. Bare så jeg ikke bliver misforstået (for jeg var alt for hurtig på aftrækkeren da jeg skrev første indlæg...)

    Jeg ved skam godt at mange ikke bryder sig om schæferen, oplever det en gang imellem.. *s*

    Mvh Michelle :o)


  • #13   15. apr 2007 Michelle
    Der er bare ok, men jeg vil give dig ret, der er for mange der ikke har styr på deres hunde, både store som små


  • #14   15. apr 2007 maj-Britt L : Jeps, det er bare rigtig træls...Og ja, det gælder absolut både små men så sandeligt også store hunde.. Møder desværre af og til en stor hund der lufter sig selv.. Øv!


    TIL JER ANDRE DER LÆSER TRÅDEN, SÅ VAR MENINGEN IKKE AT HÆNGE ÆLDRE MED DERES TERRIER UD, MEN ALLE RACER OG MENNESKER DER IKKE HAR STYR PÅ DERES HUNDE. I MIN FRUSTRATION FIK JEG SKREVET FOR HURTIGT, OG DET KOM TIL AT LYDE SOM OM DET KUN OMHANDLEDE ÆLDRE OG TERRIER, DET KOM SIG AF DET LIGE NETOP VAR EN ÆLDRE OG EN TERRIE JEG HAVDE DEN DÅRLIGE OPLEVELSE MED I DAG.. BEKLAGER.. DET HANDLER OM UANSVARLIGE EJERE, UANSET ALDER OG HUNDERACE!


  • #15   15. apr 2007 Michelle T - åh lad bare være :-)) du kan ikke lide os gamle damer med små hunde .................... (håber du tager det som en lille spøg) - derudover forstår jeg godt din frustration - alle hunde bør være i snor -

  • #16   15. apr 2007 Pia P: Haha.. Nej jeg bryder mig generelt ik om folk der er ældre en mig ...er kun 21 så det er jo en hel del ;o)

    Ja, alle hunde... store som små ... :o)



  • #17   15. apr 2007 der kan du bare se - jeg havde ret !! :-))



  • #18   15. apr 2007 Raster Zoo

    Jeg er lidt nysgerrig... Hvordan kan det være at du fortsætter med at gå med din hund uden snor, når du ved at du ikke kan kalde hende til dig??

    Det er ikke alle der er lige begejstrede for din hund...

    Det Michelle oplever er bestemt ikke behageligt, men hendes frustration bliver bestemt ikke mindre af at læse, at andre synes det er i orden at gå med sin "ustyrlige" hund uden snor (forstå mig ret)

    Jeg synes på en eller anden måde, at det er mangel på respekt for omverdenen, hvis man ikke kan kalde sin hund til sig og så alligevel går med den uden snor.

    Hvad vil du gøre hvis din hund bliver bidt af andre hunde ??


  • #19   15. apr 2007 Jeg er ude for at møde hunde uden snor her hvor jeg lufter hund. Jeg beder pænt om de ikke vil kalde hunden til sig, men får svaret "den gør ikke noget".
    NEJ, MEN DET GØR MIN altså, min gamle tæve kan ikke lide andre hunde, men da hun er lille s..... folk på hvad jeg siger, ret træls


  • #20   15. apr 2007 Vil godt gi dig ret Michelle, det er møg irriterende.... har selv været ude for det samme mange gange med min gamle hund, der gik uden snor og lystrede med det samme...
    Nu har jeg så Jesse (og dalton) og han KAN bare ikke gå uden snor, for når han ser noget spændende bliver han fuldstændig "døv".... har ham altid i snor (undtagen i en granplantage der er indhegnet hvor vi har fået lov at legei) og jeg syns sq det er synd for ham.... han elsker at være fri og storme rundt (man er vel border) Syns jeg efterhånden har prøvet alt for at lære ham det men det sitter bare ikke fast.... er der nogen der har en god ide?


  • #21   15. apr 2007 Annette- jeg er fuldstændig enig.....

    Michelle- det er såå surt når sådan noget sker......Og når sådanne situationer sætter en tilbage i træningen


  • #22   16. apr 2007 Ja det er simpelthen så ærgerligt...

    Og ja, det nytter altså ikke noget at man ved ens egen hund ikke gør noget og derfor tror det er okay den bare kan rende hvor det passer den, selvom ejeren ikke kan kalde den til sig.

    Der er bare nogle af os, som har hunde der ik kan med andre.. Og det nytter ik at sige : jamen min gør ik noget.. halllo... det er lige meget...!!!

    Og ja, det er så træls at man nu skal starte forfra i træningen.. mening er jo at min hund skal kunne med alle hunde (der vel og mærke ikke er meget dominerende).. Det kommer bare ikke til at ske når folk ik vil holde styr på deres hunde...


Kommentér på:
Jeg er SÅ træt af....

Annonce