{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.251 visninger | Oprettet:

NexGard Spektra {{forumTopicSubject}}

Jeg ville jo have haft NexGard Spectra til Gaddafi og fik en recept på det, da det også beskytter mod hjerte/lunge orm
På apoteket fortalte man mig at det var udgået.

Lidt sur over at dyrlægen udskrev en recept på noget som var udgået måtte jeg tilbage til dyrlægen efter en ny recept.
Dyrlægen kunne ikke forstå at det skulle være udgået og tog kontakt til producenten.

NexGard Spectra er IKKE udgået.

Det forholder sig sådan, at firmaet har skiftet til en anden fabrik hvor de får lavet Spectra. Denne fabrik har den danske sundhedsstyrrelse endnu ikke godkendt, og så længe må spectra ikke sælge i Danmark, men tabletterne ligger klar så de er tilgængelig lige så snart godkendelsen kommer.
Desværre vil der nok gå nogle år med det tempo vi har i Danmark.

Men Spectra kan købes i de fleste andre lande


NB. Lige så snart et produkt har været i restordre over tre måneder, så fortæller apotekerne at produktet er udgået.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NexGard Spektra
  • #2   20. apr 2019 Batdog, skal man ikke have recept i Tyskland.
    Jeg bor ret tæt på grænsen, så det ville ikke være et problem, hellere ikke for at tage med til andre.
    Hvis man får det sendt fra Tyskland og det bliver fundet i tolden, så bliver det inddraget, da det er på recept i Danmark.


  • #3   20. apr 2019 Jeg får det hjem fra Spanien smiley i Tyskland kræver det resept men jeg tror faktisk at din danske resept kan bruges i Tyskland smiley

  • #4   20. apr 2019 Vær lige opmærksom på at det er forbudt at importere medicin til dyrt recept eller ej. Så bliver man taget i tolden, koster det en klækkelig bøde fra lægemiddelstyrelsen, og hvis det er et større parti, måske en plet på straffeattesten.

  • #5   20. apr 2019 Jeg spurgte min dyrlæge om vi kunne få den udgave, det udskrev de helst kun til hunde som havde været ramt af hjerteorm. Hm måske jeg skal høre en anden dyrlæge. Jeg syntes vi er ret udsatte de steder vi kommer.

  • #6   20. apr 2019 LP, det hjælper ikke at gå til en anden dyrlæge for at få Spectra.
    Det kan ikke fås i Danmark så længe sundhedsstyrelsen ikke har godkendt den nye fabrik.


  • #7   20. apr 2019 Bodil, det er jo ikke et problem lige at runde dyrlægen i Harrisle og få en recept.
    Jeg vil lige undersøge, om en dansk recept kan indløses i Tyskland, for så er det jo helt lovligt at indføre til Danmark.
    Med menneske medicin kan man godt få indløst recept fra andet land, da man jo kun tage et vis antal medicin med til udlandet.


    A, det er rigtig nok, at det kan koste en bøde, men jeg tror faktisk at det er som Bodil siger.
    Jeg fik engang udleveret receptpligtig migrænetabletter på dansk recept i Spanien.
    Men måske det kun gik fordi de ikke er så "sippede" dernede.


  • #9   20. apr 2019 Ganske ulogisk, at man kan må få menneskemedicin i udlandet, men ikke medicin til dyr.

  • #11   20. apr 2019 Nej nej det er klart. Da jeg spurgte var nones kun 6 måneder, og der var den også i retsordre.

  • #15   3. apr 2020 Jeg køber kun herhjemme nu, det er ulovligt at importere medicin til dyr, jeg troede faktisk det var lovligt, det er det nemlig til mennesker, men altså ikke til dyr, sær regel!

Kommentér på:
NexGard Spektra

Annonce