{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.431 visninger | Oprettet:

Pudler og gøen? Hva? {{forumTopicSubject}}

Jeg undres og undres,. Og ja, jeg kan bare ikke lade være...
Jeg forstår SLET ikke hvorfor mennesker har så mange fordomme mht. pudler..
Har selv en blanding. Og får tit at vide : Ej, ikke sådan en. De gør af helvede til.. Jeg siger bare godt det ikke er mig der ejer din hund!
Jeg bliver virkelig mundlam.
Når man snakker med mennesker om pudler (medmindre man snakker med en der ved noget om pudler) Vil de sige at de er dovne sofadyr, der ikke kan bruges til en skid, og at det er synd for dem at de har den frisyre,. Og at mennesker mishandler den ved at klippe den sådan osv. da det ingen mening eller formål har... (Hvad?)
Det overrasker mig hver gang jeg snakker med mennesker om pudler hvor lidt de egentlig ved,.
En puddel egner sig serdeles godt til både lydighed, agility, førehund, redningshund og jeg kan blive ved.
Det siges at være en af de klogeste (hvis ikke den klogeste) hunderacer der findes.
Og dens pels er klippet sådan som den så ud for mange mange år siden da hunden blev brugt til jagt..
Den blev klippet sådan at håret var til en fordel for hunden i brug af jagt i vandet.. (Så det er ikke fordi mennesker er puldrede med den, og giver den grimt hår fordi den skal udstilles og at den bare bliver udnyttet til udstillinger)
Nej. Den har set sådan ud i sååååå lang tid. Og det kommer den (håber jeg) til at blive ved med..
Man har bevaret det "originale" udsende på den.
En puddel er IKKE en sofahund..
Det skuffer mig så meget når man hører mennesker der køber puddel fordi "WOOOW se den der, den passer perfekt til sofaen der hjemme."
Folk ved ikke hvad dette er forn en hund..
Det er ikke en hund du kun behøver at fodre og rede hår på.
Det er ikke noget at sige til at hunden har rygte for at skulle gø som den bar f***.. Self gør den det?
Hvis den er belvet købt fordi den passede til tøjet eller sofaen eller lign. Så har den nok ikke fået opfyldt sine behov..
Derfor prøver hunden selv at opfylde dem ved måske at gø ud af vinduet af mennesker og dyr.

Jeg synes det er lidt underligt at en så speciel, klog og flot race har fået rygte til HELT omvendt...

(Dette er ikke et piv indlæg. Men et indlæg der (håber jeg) ændrer lidt af folks holdninger til pudler :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pudler og gøen? Hva?
Kommentér på:
Pudler og gøen? Hva?

Annonce