{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.597 visninger | Oprettet:

Salg af hvalp {{forumTopicSubject}}

Jeg har for 4 måneder siden solgt en Chihuahua hvalp uden stamtavle, jeg har begge forældre som er fuldstændig sunde og raske hvilket jeg kan dokumenter!!! hvalpen er født først i marts, hvalpen er blevet tjekket ved dyrlæge uden anmærkninger inden salg, køber betaler 1000 kr i reavationsgebyr og 5000 ved afhentning, købers mor henvender sig til mig efter hendes datter har haft hvalpen i næsten 4 måneder, fordi den pludselig den 8/7-19 trækker på det ene bagben, og de har fået oplyst at det muligvis vil kræve operation, de vil ophæve købsaftalen da hendes datter (efter mores oplysninger er psykisk syg og ikke kan klare at hendes hund skal opereres, de har sygeforsikring på hunden) jeg har fået papire fra dyrlæge som mener at det kan være et traume eller noget arveligt, købers mor skriver til mig at hvis jeg ikke vil tage hvalpen tilbage vil de aflive den, da hendes datter ikke kan magte at den skal opereres, selvom jeg har tilbudt at betale selvrisikoen på 1050 +10 %af opreationssummen, jeg har derefter tilbudt at betale de 5000 tilbage for hvalpen, hvilket de heller ikke vil godtage, moren truer nu med at anlægge en civilt søgsmål mod mig, da hun vil have alle 6000 kr tilbage (5000+ 1000 som de har givet i reservations gebyr!!!
Hvad gør jeg!!
1.Jeg har tilbudt dem en ny hvalp
2.at betale deres omkostninger i forbindelse med operationen
3. At tilbagebetale købsprisen på 5000 og de får lov til at beholde hvalpen..


Og de bliver ved med at true mig!!!

Dyrlægen har oplyst mig at hvalpen, hvis det er nødvendigt med en operation, kan få et helt normalt liv uden men!!

min tæve har fået 5 hvalpe på 3 kuld 2+2+1 hvoraf den pågældende hvalp var den sidste.

Hvad skal jeg gøre!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af hvalp
  • #2   19. jul 2019 Betal dem de 6000 kr. tilbage og tag hvalpen retur.

  • #3   19. jul 2019 Jeg er enig med de andre. Betal de 6000kr og få den sag ud af verden.

    Patella luxation,hvis det er det den fejler, springer gerne en eller flere generationer over, så det kan sagtens være arveligt.


  • #4   19. jul 2019 Selv om man kalder de 1000 kr reservationsgebyr er det jo stadig en del af købesummen
    Du har solgt hvalpen for 6000 ikke 5000


  • #5   19. jul 2019 Er det i øvrigt ikke noget med at de første 6 måneder skal sælger bevise at "fejlen" ikke er opstået der. Og de 6 måneder er jo ikke gået endnu.

  • #6   19. jul 2019 De andre har fuldstændig ret. Og med mindre du har en dyrlægeerklæring på at begge forældre er fuldstændig fri for PL (som nok er det hvalpen fejler), så kan de sådan set kræve både købssummen (inkl de 1.000 kr) retur OG at du betaler operationen - fordi du som sælger ikke har handlet forsvarligt, og undersøgt dine hunde for arvelige sygdomme.

    Sådan er livet når man opdrætter hvalpe.


  • #9   19. jul 2019 Det lyder da ikke som et godt sted at være hund. Se at få den hvalp hentet hjem.
    1000kr er sgu da ligegyldigt hvis du alligevel vil afgive de 5...
    hent hunden hjem - få den tjekket ved egen dyrlæge og opereret hvis det er det der skal til. Og sæt den så ud i et godt kærligt hjem hvis du ikke selv har plads til en ekstra i længden.


  • #10   19. jul 2019 Husk i øvrigt at hvis det er datteren du har handlet med - som ejer hunden. Så er det også hende du skal handle med nu. Det nytter ikke moren skriver under på noget som helst osv

  • #12   19. jul 2019 PL giver vel ikke ret til at ophæve købet, med mindre der er tale om den slemmeste løshed?
    Jeg mener DKK siger max 50% i det tilfælde.

    Hvis de ikke vil have den, så køb den tilbage for den tilbagekøbsret og -pris, som I har aftalt i købsaftalen.


  • #13   19. jul 2019 A, er du sikker? Sådan mener DKKs juridiske afdeling i hvert fald ikke det forholder sig, da jeg kontaktede dem ang Vega. Vega har medfødt PL og er opereret i det ene knæ. Det andet har vi med genoptræning fået stabiliseret. Vi fik 50% af købssummen retur. Fordi det netop er noget hunden fint kan leve med efter operation og dermed ikke noget der påvirker hunden efterfølgende.


    Ja, hvis der er noget at bebrejde opdrætter. Når man avler på sine egne to chi’er, som jo altså ikke har den bedste statistik for PL, og man ikke har ulejliget sig med at undersøge dem, så kan det koste. Det er jo en skærpende omstændighed at man har begge hunde gående hjemme hos sig selv, og vel formodes at kunne se, hvis hundene har gener. Igen, det kræver at forældredyrene har svær PL, og at TS har undladt at gøre noget ved det.

    Jeg er så i øvrigt overhovedet ikke ekspert på PL, og ved ikke hvad det kan give af gener efter operation. Men hvis det fx var medfødt HD efter hunde med halthed, ville opdrætter kunne risikere at skulle betale hele herligheden.

    Jeg tænker at det her er en møgsituation, uanset hvad, og jeg håber at det giver TS anledning til at tænke over det at opdrætte.


  • #14   20. jul 2019 A med bomstærk: Ift. hvor effektiv en PL operation er, så kan jeg fortælle, at min Mille på 14,5 år, blev opereret i det ene knæ, da hun var 6 år. Hun har ingen genere af det siden og har heller ikke haft det, men der er selvfølgelig lidt gigt forandringer. Så hvis man skåner sin hund efter operationen og genoptræner den det følgende halve år, så er der stor sandsynlighed for at hunden kommer fint igennem det.
    Jeg vil så på det kraftigste fraråde, at få opereret begge knæ på én gang, hvis det er begge det er galt med. Det er mig en gåde hvorfor nogle dyrlæger anbefaler det, bare for at spare penge og narkose, men hunden har ikke en ærlig chance for at skåne det opereret ben og genoptræne den langsomt og den langsigtede succesrate er da heller ikke høj ved sådan en dobbelt operation.


  • #15   20. jul 2019 Hvis hun psykisk ikke kan klare at hunden (måske) skal opereres, hvordan kan hun så klare at være en god hundeejer?

    Jeg ville hente hunden hjem, stakkels hund at være uønsket i eget hjem.


  • #16   20. jul 2019 Ts skriver jo hun kan “dokumenterer!!!” Forældrehundene er sunde og raske - så der er næppe tale om ond vilje og grov forsømmelse fra hendes side.

    PL er i øvrigt en af de diagnoser hvor forskellige dyrlæger kan stå med samme hund og i løbet af få dage give forskellige diagnoser. Jeg ville som opdrætter altid vælge at få en second opinion på PL, med mindre hunden havde symptomer i hverdagen.

    I den her sag skal hunden bare hjem så den kan få den behandling den har brug for. Og de skal ikke tilbydes en anden hvalp.


  • #17   20. jul 2019 Ginne, og det skulle ikke være første gang at en opdrætter af hvalpe uden stamtavle, tænker at det er nok at dyrlægen siger at hunden er “sund og rask”. Det er ikke dokumentation, det er bare en almindelig sundhedsundersøgelse.

Kommentér på:
Salg af hvalp

Annonce