{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
847 visninger | Oprettet:

Blågrønne alger {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for et råd. Vi bader i søer mindst en gang om ugen normalt.
Vi var afsted igår, og jeg kunne intet se i søen. Den var helt klar.
Idag læser jeg så, at der er påvist alger i en større sø, nok 10km væk.
Altså jeg vil jo på ingen måde tage en chance med hundens helbred, men er det ikke rigtig forstået at man kan se de alger?
Hvad med havet. Bader I stadig der med jeres hunde? Jeg tænker der drikker de jo ikke vandet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blågrønne alger
  • #1   26. jul 2019 Her bades der i det omfang vovse vil - sten er ikke helt lavet til vandhund endnu smiley
    Men vi bor også i Vestjylland i et område hvor der praktisk talt aldrig påvises giftige alger (ved stranden - søer kan jo være lidt noget andet).
    Derudover tager vi af og til til en bestemt sø, hvor der, mig bekendt, ikke har været problemer med alger i min livstid.
    Så jeg bruger ikke voldsomt meget krudt på at tænke på alger og slæber kræet med i vandet ved enhver given lejlighed smiley
    Badede jeg hvor det hyppigt var et problem om sommeren, ville jeg være mere forsigtig.
    Der ryger også vand indenbords ved stranden - i hvert fald ved de hunde jeg har haft.
    Så er der risiko for alger, skal man være forsigtig uanset om det er strand eller sø


  • #2   26. jul 2019 Michelle- Vi bor 15km udenfor Holstebro, og også vest på smiley
    Ved slet ikke om alger er et problem ved Vesterhavet. Det troede jeg bare det var alle steder.
    Søerne ved jeg skisme ikke om jeg tør smiley Føler det er en stor chance at tage.
    Vil du dele lokationen på jeres sø? smiley

    Altså jeg troede at alt var godt hvis bare vandet er klart.
    Ved heller ikke helt om jeg overdriver. Kræet var i vandet både igår og i forgårs.


  • #3   26. jul 2019 Altså jeg tør da ikke sige, det gælder hele vestkysten, men i hvert fald i mit område (bor udenfor Varde) er der ikke problemer med alger ved stranden. Tænker det har at gøre med strømforhold mm. uden at have den store forstand på det...
    Søen ligger i Oksbøl så det er vist lige langt nok fra Holstebro smiley
    - der skal man til gengæld holde lidt øje med hugorme, men det gælder jo uanset hvor man går i skoven her omkring


  • #4   26. jul 2019 Jeg tænker jo i øvrigt også, at alger kan ses, men taget i betragtning hvor mange historier der er hvert år om syge børn og hunde er det jo åbenbart til at overse alligevel

  • #5   26. jul 2019 Ja det er måske lidt langt smiley
    Vi skal til Silkeborg imorgen. Der er påvist alger i nogle af søerne. Mens andre ser fine ud.
    Men altså for filan. Uanset hvad så er det jo en chance man tar. Ved ikke om de forsvinder igen, når temperaturen falder lidt.
    Den sø vi bruger er en mindre sø. Igår var vandet derude helt klart.
    De steder jeg læser nævner de nemlig at man kan se algerne. Men om det kun er når der er virkelig mange ved jeg ikke.
    Tror mange hopper i selvom vandet er lidt grumset.


  • #6   26. jul 2019 Jeg kan huske fra sidste sommer at der blev sagt i tv (bl.a. TV2 Vejret) at, hvis man går ud til knæene og kan se sine fødder klart og tydeligt, burde der ikke være noget galt.

    https://mst.dk/natur-vand/vandmiljoe/badevand/#alger


  • #8   26. jul 2019 Isabelle- Ja men hvad med når der kun er lidt. Er de mon stadig tydelige?

Kommentér på:
Blågrønne alger

Annonce