{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.281 visninger | Oprettet:

Hvem er du.. {{forumTopicSubject}}

Her kan i skrive lidt om jer selv og jeres hund/hunde.

Jeg hedder Mette, jeg er 33 år gammel gift med Tobias og vi har to unger Thor & Ida (5 & 2½ år)

Jeg har for nyligt fået min første Papillon Milla og jeg er fuldstændig solgt i racen, jeg vil lade det gå så lang at sige det er racen for livet hos mig, jeg skal snart udstille Milla for første gang (Køge - P. klubben) og glæder mig vildt meget, jeg har en drøm om at opdrætte racen og håber at Milla kan blive min stam moder inden for mit opdræt, men der er jo lang vej endnu.

Jeg har osse en Leonberger som er ren hyggehund da hun har fået konstateret HD E og hende og Milla nyder hinanden i fulde drag..

Det var kort om mig, men spørg løs hvis der er noget i ønsker at vide.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvem er du..
  • #1   17. maj 2007 Tja Hvem er jeg? Det kan være et oplæg til en kort introduktion eller et stort essentiet spørgsmål. Men eftersom jeg ikke "gør det" i essentielle spørgsmål får i den korte introduktion istedet ;o) (Ja som i kan se så lægger jeg ofte ALT for meget i en sætning...)

    Jeg er 28 år og bor i Odense, hvor jeg studerer til Kemiingeniør. Jeg har en ungdomsbolig på 30m2 (ja der er ikke meget plads, men det er lige tilpads) i et dejligt grønt område. De fleste weekender og ferier tilbringer jeg i Kolding ved mine forældre.

    Jeg er først blevet hundeejer for nogle uger siden, og har fået min dejlige lille Panda. Jeg valgte papillon, eftersom jeg gerne ville have en lille hund, der også LIGNEDE en hund (mine forældre har altid haft spaniel af en slags) og som i perioder ikke behøvede meget motion, men som også godt kunne komme med på en lang tur hvis jeg var i det humør (der var selvfølgelig også et utal af andre overvejelser inde i billedet, men det var lige dem jeg kunne huske...)

    Det skulle være en han hund eftersom mine forældre også har en han hund, og de skulle gerne kunne gå sammen, og det ville udgøre et problem med en hun hund og løbetid...

    De har en springer spaniel nu og han er verdens mest tålmodige væsen, og Panda ELSKER Charlie som han hedder (Charlie ønsker vist bare at Panda snart var voksen...)

    Panda er en lille charmetrold når humøret er rigtigt (og det er det næsten altid når vi er alene) men fremmede mennesker er noget værre noget. Problemet er bare at folk er fremmede i LANG tid... Min far prøver og prøver, men det er ikke lykkedes helt endnu, mens min mor er accepteret. Panda ser vist bare min far som en omvandrende foderautomat... Men han er langsomt ved at blive mere kry, så lidt tid skulle nok gøre underværker...

    Nåja det blev måske ikke kun en kort introduktion, men der er dog stadig langt op til det essentielle spørgsmål...


  • #2   18. maj 2007 Velkommen til jer begge to... Dejligt med en god lang beskrivelse af jer begge og jeres hunde, kan da lige se min blev noget kort i forhold *SSS* så jeg vil da lige opdaterer med lidt flere oplysninger.

    Jeg og familien bor i et stort dejligt hus med naboer til kun den ene side og kæmpe fredet græsplæne ( cirkus pladsen) på den anden, vi har osse en kæmpe have selvfølgelig indhegnet, hvor vi nyder livet i fulde drag.

    Vi kom før fra Nørrebro, men syntes det blev noget trængt med to unger og flyttede så på landet (Rønnede) og jeg må sige jeg ikke har fortrudt det en eneste gang.

    Vi har tidligere kun haft STORE hunde, vores første var vores GD Tramse (han kan ses under mine foto albums) og hans korte liv ente så tragisk, og vi har stadig vores dejlige Leonberger Cia som lider af HD.

    Vi ville så gerne have en nr 2 hund igen og jeg nyder jo at udstille og går meget op i hundens sundhed og racestandart og drømmer som sagt om at være med til at bidrage med nogle gode og sunde hunde.

    Med de to store hundes uheldige skæbner begyndte jeg at kigge mig om efter en lille og sundhedsmæssigt sund race, da jeg ikke pt orkede at skulle gemmen endnu en syg hund (der ligger meget arbejde i de store racer) og med to små unger og min mands nyopstartede firma er her nok at se til.

    Som sagt, så kiggede jeg mig godt omkring og jeg har været omkring rigtig mange af de små racer og læst og læst og feset rundt på udstillinger for at opleve dem irl.

    Jeg endte så med at falde for Papillonen og har været på besøg hos to kenneler og var så heldig at nr 2 sted bare var stedet for mig, jeg har så osse været alle DKK´s registrerede kenneler´s hjemmesider igennem og undersøgt stambøger og linjer.

    Jeg var så så heldig at opdrætter lige havde fået hvalpe da jeg besøgte hende og faren til kuldet er en højt præmieret hanhund som bare er utrolig flot med en udstråling der er helt imponerende og et sind som jeg var helt solgt i.

    Moderen har ingen titler, men har nogle rigtig gode linjer med nogle super gode hunde bag sig og jeg valgte at springe til og måtte bare eje Milla og jeg er meget spændt på hvad vi kan drive det til.

    Vi er simpelthen blevet så glade for hende og det er bestemt ikke den sidste Papillon vi kommer til at eje, jeg ser allerede i ånden at vi kommer til at have et par stykker (min mand ved det bare ikke *GG*)

    Nu vil jeg slutte for nu og hygge mig lidt med lille fisen (daglig tale)


  • #3   18. maj 2007 Hej...

    Jeg er en pige på 19 år, som kommer fra det nordlige jylland.. Jeg bor sammen med min kæreste, og vi har lige købt autoværksted og hus..

    Jeg har en dejlige lille hund på 1 ½ år.. Han hedder Balou.. Han er en dejlig stille og rolig hund.. Han er rigtig lille, men han er lige så sød som han er lille smiley
    Jeg kunne rigtig godt tænke mig at han skulle være far... Men ved ikk om han er for ung til det endnu..


  • #4   18. maj 2007 jeg er 21

    købte sidste år en pappi tæve, som selvskab til min chihuahua han. fordi han var blevet for dominerende i vores hverdag...
    og nu er hun bare vores dejlige lille klumpe-dumpe *SS*


  • #5   20. maj 2007 Hej!
    Jeg er så en gammel mand i jeres selskab, jeg er 56år og har min dejlige Papillon hanhund Rex.
    Rex er en efter min mening, en meget flot hund af racen, han er fra Februar 2005 så han er snart 2½år. Min hund er jo nok lidt af en lille rod, han er vel hvad man kan kalde en løve i alt for lille en krop, ingen hund er for stor og ingen hund er for lille til at blive gøet efter. I selskab med andre hunde er Rex nu godheden selv, men han har nu fået en ny lille veninde Bailey, en Cavalier King Charles spaniel på nu 6mdr. og hvis andre hunde viser for meget interesse for hende er han ikke den der bare står og ser til. Tror han vil forsvare Bailey med livet som indsats.
    Rex er nu nok ved at være en gammel hund nu på trods af alderen, han kan godt ligge op til leg med Bailey, men han kører også hurtigt træt eller også er han bange for at skade hende, det er slet ikke mere som da jeg havde min lille skønne Rita, en Dansk/Svensk Gårdhund som en Arla lastbil slukkede lyset for ved at køre hende over der var hunhunden jo den store og mere grov i opbygningen, ved ikke om hunde kan tænke sådant men det føler jeg egnlig Rex gør.
    Rex er så en hund uden stambog, men både moderen og faderen til ham var bogført.
    Men da vi købte Rex gik vi ikke så meget op i om der var papir på den, vi ville bare gerne have en lille hund som ikke krævede et stort hus. I dag fortryder jeg nok lidt at jeg/vi købte Rex uden papir for Bailey er med i DRU, og det kunne have været skønt at gå på udstilling med dem begge. Det var så lidt om os

    Hilsen Villy *Team Rex og Bailey*A


  • #6   20. maj 2007 Velkommen til jer andre osse, dejligt i ville deltage.. smiley

  • #7   1. jun 2007 Jeg er 22 år og den glade ejer af Petrine på 11 måneder. Hun blev hentet hos en privat opdrætter i Nørre åby på fyn (iøvrigt ikke en jeg vil anbefale at købe fra, da det virkede som om hun udelukkende havde hunde fordi hun kunne tjene penge på det).

    Petrine følger mig i tykt og tyndt, og er min følgesvend altid og hvor som helst. Hun er god til andre hunde og børn, bare hun lige får lov at hilse en gang, ellers gør hun af dem. Vi har gået til hvalpetrænning og hundetræning sammen.

    Næsten hver dag passer vi andre hunde, og Petrine elsker selskab. Hun er god til andre dyr, og så er hun utrolig interesseret i fugle smiley

    Jeg valgte papillon efter et års overvejelser, hvor jeg kiggede på en masse forskellige racer, og hver gang kom jeg frem til, at en papillon ville passe bedst til mig - det valg har jeg bestemt ikke fortrudt smiley


  • #9   13. jun 2007 Lena - Held og lykke med dit kommende opdræt..

    Dejligt for den ældre dame at hun kan se høsten gå videre på yngre hænder..


  • #10   16. jun 2007 Chimp - Lyder super med udstilling.. så kan vi hygge sammen på ringsiden.. ;o)

  • #11   19. jun 2007 Jeg hedder Thilde, er 19 år gammel og læser matematik på KU.
    Jeg er fra landet men bor nu inde på østerbro med min kæreste og vores dejlige papillon. Det er første gang jeg har hund, og jeg synes bare det er fantastisk. Nyder det bare i fulde drag.
    Jeg synes det er spændende så meget man kan lære hunde, så er blevet helt bidt af det, daq man også kan se Kenzo synes det er sjovt at lære nye tricks. Så jeg tror vi på et tidspunkt skal i gang med noget sportræning eller agility.


  • #12   24. jun 2007 jeg hedder tanya og jeg er 20 år gamel. jeg bor i struer sammen med kæresten torsten og cirkeline jo som jeg lige har fået her for 3 måneder siden.. det er min første hund nogensiden så det er rigtig hyggeligt.. kunne ikke se mig selv uden nu.. cirkeline er 5 måneder gammel og er født den 20/1/07 10 dage før mig :o) vi skal til at gå til hunde træning hver onsdag som jeg tror vil være rigtig godt for hende. det var lidt om os så kan i jo spøger hvis der er mere..

Kommentér på:
Hvem er du..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce