{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.166 visninger | Oprettet:

Hvalpefoder, hvor længe?? {{forumTopicSubject}}

Ved at der har været masser af indlæg i "det store forum" omkring dette, meeen... Jeg ved at man anbefaler at foder med hvalpefoder indtil de fylder 1 år... Gælder det også små hunde, for de vokser jo ikke så længe....? Jeg syntes nemlig at Uffe er ved at blive noget tyk, selvom han ikke er blevet sat op i foder... Og han er stort set stoppet med at vokse, så tænkte om det var grunden... Vil bare ikke tage hvalpefoderet fra han hvis han stadig har brug for det..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalpefoder, hvor længe??
  • #1   13. okt 2008 Ja det har jeg også selv tænkt, men håbede der sad nogen som evt havde nogen vise ord om emnet smiley

  • #2   13. okt 2008 Hvilket foder bruger du?
    Jeg bruger olivers, og der er noget hvalpefoder som små hunde skal have indtil de er 12 mdr.
    Mellemstor hunde, kan også starte med det foder, men skal så skifte til noget til store hvalp/junior når de er 4 mdr.
    Store hunde skal have det til store hunde/junior indtil de er 12 mdr.
    Så udfra det mærke skal de først skifte til voksenfoder når de er 1 år.
    Det er nok forskelligt fra mærke til mærke, men står der ikke noget på emballagen til det du bruger?

    Jeg har også måtte sætte Biancas ration lidt ned, for at undgå overvægt, det sker der ikke noget ved.


  • #3   13. okt 2008 Ja okay.... Jeg har også læst mig frem til en masse forskelligt... Gad bare godt kunne være sikker på at han får alt hvad han behøver :o)

  • #4   13. okt 2008 Tror ikke der sker noget ved at starte med voksenfoder når han er 10 mdr. Jeg kender en der skiftede tidligt, fordi hun sagde de kunne få porcelænsknogler af at spise hvalpefoder for længe...ved ik hvorfor eller om det er rigtigt.

  • #5   13. okt 2008 Bruger også Olivers... Også det til små hunde... Syntes bare det er underligt at han skal sættes ned, (staklen får kun 75g om dagen i forvejen...). Derfor tænket vi i de baner... Men det kan da godt være at vi bare skal være "onde og hårde" og skære ham en lille smule :o)

  • #6   13. okt 2008 Hmm.... Jungle siger jeg bare, hihi.... Ringer til dr. Dyr tror jeg :o)
    Tak for svarende!!!


  • #7   13. okt 2008 Jeg "sulter" også Bianca :o) Hun får 200 g om dagen og i følge pakken skal hun have over 500 vidst. Men det er i forbindelse med dyrlægen hun er blevet sat ned. Retrievere har det jo med at blive overvægtige, så vi skal passe på. ´Min dyrlæge har også poienteret at det der står på pakkerne er lidt i overkanten. Man kan ikke altid regne helt med det.

  • #8   13. okt 2008 Altså vi har hørt at det feks gælder for fransk bulldog, så vi forsætter med det til han er 1år smiley Jeg er 100% på de fleste også anbefaler det til 1års alderen smiley

  • #9   16. okt 2008 Det kommer helt an på fodret.. Det står på pakken.. Ellers hør producenten

Kommentér på:
Hvalpefoder, hvor længe??

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce