{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.700 visninger | Oprettet:

seler {{forumTopicSubject}}

Jeg synes godt om at gå med Bella i sele,men er lidt i tvivl om hvilken der er bedst til en cavalier.Jeg har en hurtta den gl. model og en k9 de sidder godt nok men Bella er ikke så glad for at de skal over hovedet,jeg har også hørt at det er bedst for hunden at selen er en type der sidder mellem forbenene og op ved brystet som ezydog f.eks..Der er jo også den nye hurtta,måske nogen på hg har erfaring de vil videregive ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  seler
  • #1   19. maj 2009 ja det er en jungle med de seler...

    Jeg har også den gamle hurrta til Bergkamp, og både jeg og han elsker den!!! Den ligger trykket det helt rigtige sted, nemlig godt fordelt på brystet.
    Og så er hullet der skal over hovedet så stort, at hunden ikke skal trække hovedet igennem. Meget nem klik-system. og så er den padded!!!
    Jeg er ovenud tilfreds med den gampe hurrta.

    Til Almunia købte jeg en Puppia-sele. Egentlig var planen at det skulle være en midlertidig sele indtil hun voksede sig ud af den og så ville jeg også have en Hurrta til hende.
    Men hun ser ikke ud til rigtig at ville vokse mere. smiley Så vi beholder Puppia'en.
    Jeg er meget tilfreds med den, Den har et meget breds stykke på brystet og den sidder super godt...
    MEN den har sådan et lille hul til hovedet, og det kan godt være svært at få hovedet igennem med ørerne og det hele... selvom Almunia har lært at hun ligesom skal trække hovedet til sig...

    Jeg kan stadig bedst lide hurrta'en.

    Jeg har prøvet de der seler hvor bene skal igennem hullerne, men jeg synes trykket ligger for langt nede... nemlig ikke på midten af brystet men mere mellem forbene og selen nærmest hiver i forbenene...
    og så er de ikke paddede (polstede) i hvert fald ikke dem jeg har haft, og det brydder jeg mig ikke om.

    Det vigtigste for mig, som du kan læse (:-D) er at trykket hvis hunden hiver, ligger det rigtige sted.
    Så når man tester seler, så hiv der hvor snoren sidder og kig godt efter hvor trykket ligger... det skal ikke ligge for højt oppe, altså for tæt på halsen, men heller ikke helt nede ved forbene.

    Bonus ting, som gør en sele god: polstring, at den sidder tæt på kroppen så den ikke slasker hvis hunden f.eks. bader, at den går nemt over hovedet.


  • #2   19. maj 2009 ja det er en jungle med alle de forskellige slags der findes. Da jeg for ca 2 mdr siden skulle have en sele til min på daværende tidspunkt 8 mdrs cavalier blev jeg af dyrehandleren anbefalet den nye y-sele fra hurtta. Den er også i super god kvalitet, og sidder godt når den først er kommet på. Problemet ligger bare i hullet til hovedet ikke er ret stort og der kniber det altså med cavalierens hovede. Ikke så mange problemer når den skal på, mere når den skal af. Så vi har kun brugt den ca 5 gange da hun ikke kan lide at jeg skal hive den lidt af. Det er ikke selve selen der er for lille til hende.. så det er ikke der problemet ligger.
    Så tror faktisk den gamle hurtta sele er bedre, eller en sele som den her der lukkes oven på ryggen: http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=222912&ProductName=Mod+stribet+sele&GroupName=HundeSeler&GroupGuid=63


  • #3   19. maj 2009 jeg er helt enig med Michelle: at jeg bestemt også finde de gamle Hurrta'er bedre end de nye. Har de ikke fjernet det store refleks-stykke? Og så kan man ikke låse "klik-låsen" på den nye.

    Sådanen sele som der bliver linket til, ville jeg ikke vælge...
    prøv at forestille dig du hiver i snoren... hvor ligges trykkes så? Nede mellem forbene og hiver i forbene samt tvinger dem til at adskille sig lidt...
    sådan en sele ville jeg ikke vælge...

    men kigger jeg derimod på Y-selerne fra f.eks. Hurrta, kan man se at "krydset", og der hvor trykket ligger, er på brystet.
    (link fjernet)

    (link fjernet)

    min umiddelbare bekymring for f.eks. Hurttas y-sele er, at den ikke sidder stramt nok på kroppen til f.eks. at kunne bade.
    Jeg havde denne, jeg havde købt til Bergkamp:
    (link fjernet)
    som jo ligner Hurrtas rigtig meget, og når den blev våd, så slaskede den og blev så tung at Bergkamp fik den vendt og drejet helt forkert og benet ind forkerte steder når han gik osv.

    Jeg har selv kigget på Ezy-dog seler:
    (link fjernet)
    da de umiddelbart ser ud til at opfylde alle mine krav: hovedet skal ikke igennem, trykket er godt fordelt de rige steder på brystet, den er padded, den er nem og let...
    men har ikke prøvet den... men skulle jeg have ny sele, skulle den prøves på... og det kan sagtens blive aktuelt hvis Almunia ellers lige kan tage sig sammen til at tage lidt på. smiley


  • #4   19. maj 2009 Jeg bruger også den gamle Hurrta sele til Gizmo har brugt den 1 år nu og den er jeg så glad for, vi har før brugt Hunter`s sele men den sad forkert...

  • #6   19. maj 2009 Jeg bruger og har altid brugt halsbånd, men jeg synes, at selen fra Wolf-Song er god

    http://www.kenjan.dk/default.asp?ID=5&show=vare&vareid=8021&varenr=02-1309-200-M&varegrp=3402&page=1

    Sidder godt og der er et stort hul til hovede og så er der foring de vigtige steder og trykket ligger på brystet.


  • #7   19. maj 2009 den ligner godt nok Hurtta'en på en prik, bare billigere og i flottere farver. smiley dog uden refleks...

    det bedste ville helt sikkert være, at hunden bare gik flot uden at trække...
    men jeg har ikke været god til at forlange af mine hunde de går pænt når jeg går tur, for jeg vil gerne have de får snuset, duftet, markeret, kigget osv... jeg går trods alt tur for deres skyld og ikke min.
    Men synes det er flot af dem som får hunden til at gå pænt... det kræver stort arbejde.
    Skal dog siges, at efter jeg går med sele på hundene, trækker de ikke aå armen falder af, det gør de med halsbånd, og jeg bruger heller ikke flex-line, så er de slet ikke til at styre. ;0)
    Men hive kan de altså godt finde på, og så kan jeg slet ikke klare den der raspende lyd de laver når de trækker med halsbånd på.
    Men vil lige holde øje med det med "formen" på hunden... det har jeg ikke tænkt over...


  • #8   19. maj 2009 Karina mine går ski heller ikke pænt på plads, Fluffy kan sagtens hvis jeg beder hende om det, men hun skal også have lov til at snuse osv, men kommer der folk gående så er det ind på plads begge 2, Gizmo er dog elendig til det men det er 100% min egen skyld, da jeg ikke har trænet det med ham. Jeg bruger flexline til dem begge men nu bor jeg også lige op af en skov og gammel frugtplantage så jeg går ALDRIG på/ved veje. Det er enten på brede stier eller i skoven eller på marken. Skal jeg i skoven med dem er det dog de korte liner der kommer på da jeg ikke gider at slæbe rundt på de tunge flexliner...

  • #9   19. maj 2009 jeg går med sele på de små hvalpe, men de ødelægger pelsen på de voksne - så der bruger jeg halsbånd.

    Generelt siger man at man ikke må bruge dem som den gamle Hurtta sele - altså med et fladt stykke over brystet på hunde under 1 år - fordi de ikke fordeler trykket helt rigtigt..

    Synes også seler som Wolfsong er bedst


  • #10   19. maj 2009 Wolfsong ligner da Hurtta fuldstændig?

  • #11   19. maj 2009 Ja nu er Gizmo jo lige over 1 år *LOL* eller var det 7 år *LOL* men jeg har kun haft positive oplevelser med den gamle hurrta sele på ham, han trækker ikke længere i snoren, den ødelægger ikke hans pels og han elsker at have den på, jeg har ikke oplevet at han har ændret bygning af den,.han er stadig lige stærk i bagparten men tilgengæld hoster han ikke længere når vi går og det gjorde han med halsbåndet på...

  • #12   19. maj 2009 Mener den wolfsong der er på kryds - ikke den over bringen

    Havde glemt at de lavede begge dele : )


  • #13   20. maj 2009 Den Wolfsong sele ser rigtig god ud men der skal hovedet også igennem og det bryder den lille prinsesse sig ikke om.Til jer der bruger halsbånd hvilke vil i anbefale?Det første jeg købte til Bella er et rundsyet læderhalsbånd men det er ved at være for lille ,det er ikke ret bredt og det gør måske også at jeg føler hun er ved at blive kvalt.Jeg har desværre heller ikke været god nok til at lære hende at gå pænt en fugl kan godt få hende noget op på mærkerne og så synes jeg ikke det lille tynde halsbånd er ret godt.

  • #14   20. maj 2009 De gamle Hurtta halsbånd er gode og brede - er ikke tosset med de nye.

    Ellers kan man få syet sit helt eget her:
    www.123hjemmeside.dk/hundenshus

    Sådan et er jeg meget glad for!


  • #15   20. maj 2009 jeg ville helt sikkert se på en Ezy-dog sele som jeg linker til længere oppe...
    jeg har min Hurtta sele til Bergkamp, og den beholder jeg, men hvis Almunia som skrevet bare lige kan tage sig sammen til at få lidt sul på kroppen (*GGG* den lille tynde yo-yo) så vil jeg helt sikkert skifte puppia selen ud med en ezy-dog sele... hvis den altså sidder lige så godt som jeg regner med den gør fra billederne. ;0)


  • #17   20. maj 2009 har haft kigget på en k9... udformingen ligner jo Hurtta og Wolfsong...
    jeg synes bare lige den var en tand for dyr... og så var jeg ikke lige til de der store markater på siden...
    men jeg ved det er kvalitet og den sidder godt.


  • #18   22. maj 2009 Jeg har altid kun brugt halsbånd til mine hunde.

    De halsbånd fra hunde huset er da ret lækre... tak for linket :o)


  • #19   24. maj 2009 Jeg har før fået at vide, at de der der ligner kaninseler er bedst til hvalpe. Hvorimod de der er formet som Ezydog ligger et forkert træk på skulderbladene, de bliver ligesom skubbet bagud.

    Selv har jeg brugt Ezydog til Mingus, men han er ikke bred nok mellem forbenene. Nu har jeg Hurrta, og den er aldeles fantastisk. Til min golden har jeg k9 selen, og den er virkelig lækker, så den skal Mingus have når den fra Hurrta giver op. Synes også de nye modeller er frygtelig grimme.

    Mingus går ikke særlig pænt, men efter træning i snart et års tid, er det blevet bedre. Nu stopper vi kun op måske 5 gange på en gåtur. Til træning og steder med mange mennesker som gågader, går han dog med halsbånd for så må han godt trække smiley


  • #20   27. maj 2009 Hejsa lige et spørgsmål hertil ;o)

    Var i en dyrhandel igår, her så jeg en ny slags sele til hunde, vil lige hører om nogen kender den og ved om den er god ???

    Det er en Ergo-comfort fra Ferplast:

    http://www.ferplast.com/news_scheda_ita.php/id_news=9/id_cat=/frm_pagina=1


  • #21   28. maj 2009 Jeg ville ikke bruge den jeg synes generalt deres ting holder meget dårligt og deres halsbånd og seler slider på hundens pels..

Kommentér på:
seler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce