{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
678 visninger | Oprettet:

Pels - ændre farve efter barf ? {{forumTopicSubject}}

hej med jer :o)

Nala har været råfodret i 2-3 måneder nu, ikke meget, men hold da op en forskel ..
Nala har aldrig haft en særlig god pels, omkring hals og mave har der næsten intet været..
Der er stadig ikke meget, men det der er er langt kraftigere og mere tydeligt nu (sort/hvid)
Udover det er hendes hud på maven gået fra meget lys (næsten lyserød) til en mørk brun farve (den farve som jeg vil vove at påstå en mørkhåret hund skal have)

Det er bare lidt af det der er sket, hendes pels er blevet så dejlig, hun skinner, og er simpelthen så lækker i pelsen nu .. :o) OG! - Hun skifter squ farve?? :o/
Nala har altid været sort/hvid ... meeen nej nej, nu er hun mere brun(brindle)/sort/hvid .. :o/ Den brune farver er meget tydelig faktisk, og er godt i gang med at dække hele kroppen .. nogle der kan svare mig på hvad det er for noget ? smiley (altså hvorfor sker dette?)


Mvh Mini..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pels - ændre farve efter barf ?
  • #1   5. jun 2009 Jeg lytter lige med på spørgsmålet om hvorfor.

    Både Enya og Ellie er blevet meget mørkere i deres flotte røde farve efter de er kommet på barf. Deres pels (specielt Ellies, da den er lidt længere) er blevet ultra fin og silkeblød.

    Mvh
    Anette


  • #2   5. jun 2009 solen gør netop disse ting du beskriver, lysner pelsen på kroppen og gør maveskindet solbrændt at se på.. det er helt normalt :o) at hun har fået mere skinnende pels har nok noget med foderet at gøre :o9

  • #3   5. jun 2009 Anette - Hvor dejligt du også har positive resultater:o)

    Rottweilerhvalpe til salg - jamen selve farven på maveskinnet blev mørkere inden alle de her soldage kom :o) Det begyndte faktisk meget hurtigt efter vi skiftede foder .. allerede efter uge 2 begyndte jeg at kunne se forskel ..
    Og pelsen bliver lysnet ja, men .. hun bliver snart 3 og har aldrig set hende blive SÅ brun i pelsen før..


  • #4   5. jun 2009 Karina C - jeg tager det også som et sundhedstegn :o) Undre mig bare meget over det .. Nala minder meget om sin mor - hun er sort og hvid, men nu kan man se nogle farver fra faren (brun/orange - ja spøjs farve, hvid og rød.. ) farverne begynder at skinne igennem .. :o) Specielt den brunlige :o)
    det er super flot, og det gør mig bestemt intet smiley

    Når nu du siger den gamle pels forsvinder - så er det måske derfor hun fælder så ekstremt meget pt ? - det er virkelig slemt for en korthåret race at være..

    Charlotte - jeg synes det er skønt at det er gået så godt for jer :o) Tillykke med det, og din vuf ser rigtig lækker ud må jeg sige :o)
    Og hvor skønt når opdrætteren bemærker sådanne ting .. gid jeg havde kontakt til dem jeg købte Nala af .. så de også kunne se det :o)




  • #5   5. jun 2009 Charlotte - okay :o) hehe lyder rigtig hyggeligt at i stadig snakker sammen og at opdrætter følger sine hvalpe ;o) (SÅDAN skal det være :D)


  • #6   5. jun 2009 Berta har en hvid plet på brystet, og efter vi er skiftet til barf, så er kontrasten mellem det sorte og det hvide blevet meget mere tydelig. Nu er pletten rigtig HVID og ikke bare mat hvid.

  • #7   5. jun 2009 Karina - Okay dejligt at vide det er derfor .. :o) Hun fælder så ikke helt så meget som hun gjorde i starten - det var virkelig grotesk, og blev enormt bekymret ..

    Ja, det er skønt :o) hehe..


Kommentér på:
Pels - ændre farve efter barf ?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce