{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

Ekstremt aktiv cocker. {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen jeg håber der er nogle der har nogle gode råd.
vi er for ikke så længe siden blevet de lykkelige ejere af en cocker hvalp- og han er på alle måder en fantastisk god hund. Meenn.. han gør og gør og gør. det er ikke af mig eller min kæreste, men af vores anden hund hvis han ikke vil lege, hver eneste aften, når min kæreste og jeg er gået i seng, Aslan (Chihuahuaen) ligger i sengen og sover og Lupus (cockeren) ligger i en kurv op af sengen- han er meget glad for sin kurv og sover der frivilligt- når han endelig sover. men så hver aften når vi går i seng, min kæreste og jeg ligger og læser lidt, løber han rundt om sengen og gør og bliver ved og ved og ved. dan anden hund inorere ham, da han ikke gider lege om aftenen. men Lupus er lige glad og begynder virkelig at drille den anden hund, ved at trække ham i halen og sådan, den anden hund bliver sur, og viser med al tydelighed at han ikke vil have det! men Lupus er lige glad og bliver ved og ved. imen at han meget højlydt gør og gør. tilsidt kraver han op i sengen og begynder at lege med Aslan så han er nød til at lege med, og det er også en meget højlydt leg her+ at jeg ikke vil have de leger i sengen så jeg kan herefter bruge flere min. på at smide ham ud af sengen jeg har prøvet at ignore det hele- så gøede han i over 20 min. og til sidst blev jeg sindsyg og blandede mig så, jeg har prøvet at give dem hver et lækkert ben, men så prøver de at stjlæe fra hinanden, og bliver derfor uvenner, ellers er de bedste venner og deler nogle gange kurv og leger godt sammen. det er den samme scene om aftenen når vi sidder og ser tv. Lupus vil ikke bare ligge sig og hygge- nej nej han løber rundt og gør igen igen.
Jeg ved ikke om det skyldes forkert aktivering, så her er hans daglidag:
Morgen tur ca. k 8 på ca. 20 min, herefter morgen mad, så er der stille tid til kl. 12 da han jo skal vænne sig til at skulle sove om formiddagen når jeg begynder i skole igen. så er der middags gå tur på ca. 30 min.og frokost den får han i en aktiverings bold, herefter 30 min træning af forskillig art fx. apport gå pænt i snor og rulle. og en aften tur kl. halv 8 til 5 min i 8. på alle turene møder vi venlige hunde og forskellige mennsker, jeg har 3 gå ture som jeg veksler i mellem, og på alle turene laver vi sjove ting som at skulle gå med en apport og finde den i højt græs, eller søge efter mad. vi går til lydigheds træning hver mandag, hvor han leger med andre hvalpe, og ringtræning hver søndag hvor han igen har mulighed for hunde leg. hver weekend er vi enten i skov eller på strand hvor han kan løbe frit og opleve en masse.

Håber virkelig der er nogle der kan hjælpe- vi bor i lejlighed, vi må gerne have hund, men jeg kan godt forstå hvis naboerne bliver trætte at at han gør fra kl 20 til kl 23 hver eneste aften..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ekstremt aktiv cocker.
  • #1   26. jun 2009 Umiddelbart lyder det til, at I gør rigtigt meget med jeres hvalp, når vi netop ser på, at det er en hvalp, og at I har gennemtænkt mange ting, bl.a. at den skal kunne være i ro om formiddagen. Men da den er så hyper om aftenen, kunne det godt tyde på, at den ikke er træt nok. Måske I skulle prøve med en mindre tur mere før sengetid, måske med den alene, så den får fuld opmærksomhed og får lov at snuse alt af i dens tempo. Ellers var det værd at overveje, om I skal vænne den til at sove et andet sted, så jeres anden hund også kan få ro.

  • #2   26. jun 2009 Ja- vi ville bare så gerne undgå et bur... Men jeg tror heller ikke han er træt nok. men når vi fx. har været til lydigheds træning i to timer kommer vi hjem og er vårgen en time, eller Lupus sover den ene time, og så er der gang i ham igen når vi går i seng? en time efter træning og meget leg med andre hunde??

  • #3   26. jun 2009 så sætter han sig og hyler og virkelig højt og bliver ved og ved.. der er lukket ind til sove værelset om dagen- så der er aldrig leg derinde. så jeg kan ikke forstå hvor han har fået den dårlige ide fra? den anden hund ligger sig straks og sover på sengen når vi åbner døren om aftenen?

  • #4   26. jun 2009 han er kun løs på eftermiddags turen i weekenden ved skov og strand og efter de to trænings gange. vi bor i byen og har ikke mulighed for at slippe ham på de andre gå ture.

  • #5   26. jun 2009 Vi har en meget lav seng, så jeg kan nå ham fra hvor jeg ligger og nusse med ham- men han begynder at hvalpe bide med det samme- han har fået hul et par gange, så det er ikke så sjovt at nusse ham om aftenen. han er meget glad for den pude og tæppe han har i sin kurv og han tager det nogle gange med ind i stuen så han kan sove på det der.

  • #6   26. jun 2009 Prøv at undgå at den løber rundt og leger med de andre på holdet når i er til træning ,2 timer lyder også af meget for en lille hvalp ,prøv i stedet for at lavde et spor til ham i stedet, for hver aften ,når i går med ham allene så bliver han træt oppe i sit lille hovde .Husk det er en jagt hund i har fådet
    og ikke en selskabs hund


  • #7   26. jun 2009 2 timer er fordi først er det den ene hund og så den anden, så de er begge to med men han laver kun noget den ene time, den anden kigger han lidt på. jeg har selv tænkt på det med sporet, men aner ikke hvor jeg skal gøre det, vo bor i lejlighed i byen og vi har ingen have. det er derfor vi ofte køre i strand og skov hvor han kan løbe frit.

  • #8   26. jun 2009 Ghita - Jeg ved godt at jeg har købt en spaniel? jeg satte mig grundigt ind i racen og kontaktede flere opdættere og DKK for hvad sådan en hund behøvede af træning og andet. og lige pt, gør jeg alt hvad de sagde jeg skulle gøre. de sagde at man kunne gå til jagt træning men det ikke var en nødvendighed, hvis man gjorde alt det andet- men det kan jo være det ikk er nok for Lupus så det kunne være at yderligere træning i form af jagt ville være en god ide, det vil jeg da prøve og undersøge. :o) men hvad så med de dage der ikke er jagt træning? hvad gør man så liige der?

  • #9   26. jun 2009 Lonny s- mange tak det vil jeg prøve et par dage, og så håber vi at det virker :o)


  • #10   26. jun 2009 Ghita- så har vi mældt os til noget spor træning i Åbenrå. det er sjovt du nævner det med skoven, vi var i skoven og gå igår ved 6 tiden til ca. kl 8 hvor han løb frit og rigtig fik snuset, han sover da også fint da vi kommer hjem og spiser aftensmad, men så da vi går i seng 2 timer efter vi er kommet hjem fra skov turen får han virkelig krudt i R..... og det tager mig over en time at få ham til at falde til ro. det er derfor jeg ligger indlægget her ind i dag- fordi det var den væreste gang igår efter en skov tur, det er derfor jeg syntes det er så underligt??? vi har været på skov turen i samme skov mange gange og hver gang når vi kommer hjem sover han, men når vi skal i seng, får han virkelig tralvt..

  • #11   26. jun 2009 ja det tænkte jeg også at det må være noget de lære med tiden. det er bare desværre ikke hverdag at vi kan komme i skoven da det kræver en bil og mange gange arbejder min kæreste sent, så havde håbet på et eller andet super aktiverings forslag så han kunne blive godt træt uden vi skulle i skov på strand eller mark hver aften :o))

  • #12   26. jun 2009 Okay tak for alle jeres gode råd. jeg vil prøve dem og håbe at det virker :o)

Kommentér på:
Ekstremt aktiv cocker.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce