{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.141 visninger | Oprettet:

bider snoren over!!! {{forumTopicSubject}}

nogen her inde der måske kan hjælpe mig med at finde ud af hvorfor min labrador kan finde på at bide sin snor over... det er nu sket to gange at vi har været oppe i vores lokale spar at handle og vi plejer at sætte vores labrador og vores anden hund ved hver deres pæl når vi går ind.. og to gange nu har hun bidt snoren over og er gået ind i spar til os???? hun har aldrig gjort det før...
nogen der kan komme med et forslag til hvorfor hun pludselig gør det??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bider snoren over!!!
  • #1   17. mar 2010 FØLGER MED DER GØR TYSON NEMELIG OGSÅ

  • #2   17. mar 2010 forstår ikke hvorfor hun gør det når det ikke har været et problem før hen... og hun har tit været med oppe og handle.. har din gjot det mange gange michael jackson???

  • #3   17. mar 2010 det er når vi er ude at gå så kan han godt finde på dey

  • #4   17. mar 2010 okay... det kan hurtig blive en dyr omgang hvis man skal købe snore tit

  • #5   17. mar 2010 ja

  • #6   17. mar 2010 ja men de har også hundetid udover... ved godt man har hørt om hunde der er blevet stjålet men har altid været vant til at have hunde med mig der hvor jeg er.. og her hvor vi bor er der så mange der har deres hunde med oppe og handle, og der er aldrig blevet taget hunde der fra smiley men mit spørgsmål er mere hvorfor hun pludselig gør det når hun aldrig har gjort det før smiley


  • #8   17. mar 2010 ja men når vi er ude at gå med tyson så kan han godt finde på at bide snoren over

  • #9   17. mar 2010 lige siden vi fik hende har hun stået udenfor når vi har været inde og handle... vi tager dem så også kun med når vi ved vi kun skal ind og have et par små ting så det ikke tager for lang tid.. hun er nu snart et år..
    men måske skulle vi prøve at still dem sammen som du siger pia k...
    victoria d: er ikke bange for at stille dem udenfor der oppe.. men skal jeg hen et sted jeg ikke plejer at handle kommer de ikke med..


  • #10   17. mar 2010 okay er bare ikke helt med på hvordan den virker


  • #11   18. mar 2010 Det er meget normalt at de i 1 års alderen blive rebelske.. Så det er måske bare hendes måde at lave ballade på.. ville måske holde en pause på et par måneder også prøve igen.. Så kan det være det er glemt. Min tæve glemte sit navn da hun var lidt over et år. Så kunne hun ikke løbe uden snor et par måneder og derefter prøvede jeg igen og der kunne hun godt finde ud af at komme når jeg kaldte..
    Så prøv med en pause..


  • #12   18. mar 2010 Hvis jeg var dig ville jeg stille mine hunde sammen og hvis/når hun kommer ind i butikken skal i ikke snakke med hende eller noget men bare tage fat i halsbåndet og føre hende ud igen(ha' en ekstra snor i lommen så I kan sætte hende af igen) og gå ind i butikken igen bare kort tid og så ros hende helt vildt når I kommer ud og hun står bundet.

    Michael: Grunden til at din hund gør det når i er ude at går, er fordi den vil dominere dig. Det et fast nej der skal til med det samme den vil tage snoren i munden, når den stopper dens fortagene skal du selvfølgelig huske at rose.


  • #13   19. mar 2010 Jeg forstår da godt den ikke vil sidde uden for en butik og fryse i det her vejr, når i er inde i butikken og har det "sjovt". Hvis hunden virkelig skal med, så lad en stå ude ved hende eller giv hende et dækken på (hvis du ikke allerede gør det)

    Jeg synes det er på kanten til dyreplageri at lade dyret stå uden for en butik. Hvorfor skal hunden med på "jagt" hvis den ikke må være med alligevel?! Og desunden ved man aldrig hvad folk siger til ens hund eller hvem der rører ved ens hund når man ikke er der.

    Du kunne prøve med en hundekasse til hende. Et dejligt varmt tæppe der ind. Du kan købe hjul til den og gå med den i den ene hund og hundene i den anden hånd. Så kan du også handle flere varer, fordi de kan være i kassen når i går hjem.

    Du skal bare sikre dig, at hundekassen er 100% hunde sikker. Vi havde en gang vores Rasmus i en bil med åbent vindue i hans kørekasse og han slap ud af bilen. Han ville jo med på "jagt"..


  • #14   19. mar 2010 Helene og Rasmus: Tag lige en dyb indånding, du kan da ikke mene alvorligt at du mener at det er på kanten af dyremishandling at hunden sidder udenfor i 5-10 minutter. Hvis du mener det, syntes jeg du skulle tage ud og se hundetræning, for der sidder trænernes hunde ofte i en time og kigger mens deres ejer træner de andre hunde. Og hvad med lydighedskonkurrencer hvor der kan være vente tid på et par timer? Så er det måske også dyremishandling at hunden er i en hundegård når den er alene hjemme..... Er kæmpe modstander af dyremishandling og er medlem af dyrenes beskyttelse, men hunde er ikke lavet af japansk silkepapir, de kan godt tåle både lidt regn og blæst uden at gå i stykker.

  • #16   20. mar 2010 Når jeg siger det er på kanten til dyremishandling efter min mening, er det jo kun hvis hunden ville selv vil sidde der. En hund der sidder og røster og er vildt red eller bider snoren over for at komme væk, det er synd og på kanten til dyremishandling, især fordi man ikke kan se om den fryser eller er meget red for situationen. Jeg synes det er ok, at en hund er i en kørekasse, for der kan den havde noget den kender ved sig og andre kan ikke bare røre ved ens hund. Hvis en hund sidder og er vildt bange, kan den jo også finde på at bide eller lign. hvis en person kommer lidt for tæt på..

  • #17   20. mar 2010 Regl nummer et: Man skal aldrig gå til en hund som står bundet, hvis den bider er man selv skyld i det.
    Med lidt træning kan alle hunde godt blive trygge ved at blive efterladt et stykke tid og de har kun godt af at lære det og "stå" lidt på egne ben. Alt for mange hunde bliver for hurtig utrykke hvis de ikke er sammen med deres ejer og ved ikke hvordan de skal opfører sig både overfor menneker og andre hunde, derfor sker der mange bid på den konto. Det bedste man kan gøre for sin hund er at give den selvtillid, hunden bliver mere rolig og afbalanceret.
    Med hensyn til din kørekasse kan det vel være meget fint, men kommer ikke til at virke for mig, Går gerne en tur i skoven og på vej hjem (hvis jeg lige hurtig mangler noget) smutter jeg ind i fakta. Det skulle nok blive et kønt syn hvis jeg kom skubbende med en såkaldt kørekasse, på de små mudderede skov stier fordi min hund nødig skulle sidde 5 minutter udenfor mens jeg henter en liter mælk da det er dyremishandling....


  • #18   24. mar 2010 helene og rasmus: for det første tager en hund ikke skade af at sidde udenfor en butik mens man er inde og handle.. hvis i syntes det er på grænse af dyremishandling er der godt nok mange mennesker i denne verden der skulle meldes for det.. og for det andet har hun altid været vild med at komme med når vi skal op og handle... når vi begynder at skrælde lidt rundt med poser vi skal have med op og handle går hun skam selv hen til snoren for så ved hun godt hvor vi skal hen.. hun elsker at snakke med andre mennesker og er ikke bange når hun sidder der.. så godt kender jeg dog min hund.. hvis jeg kunne mærke hun var utryk ved at stå der ville jeg aldrig tage hende med.... og en kørekasse lige frem.. så ville jeg dog heller lade min hund blive hjemme hvis det var nødvendig at den skulle være i sådan en kasse... og tror bestemt ikke min hund ville være tilfreds med at sidde i sådan en kasse...

  • #19   24. mar 2010 AboutMyDogs: har nu prøvet og stille dem sammen og det var bare super smiley det er noget der virker, mange tak smiley nu tror jeg sku problemet er løst bare så skønt smiley takker...

  • #20   26. mar 2010 Super dejligt af hører

Kommentér på:
bider snoren over!!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce