{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Øv... sikke noget ***** {{forumTopicSubject}}

Vi var ved dyrlægen i går, fordi Bianca (schæfer/lab blanding på 7 år) har haltet på det ene forben i nogle dage. Dyrlægen hiver og trækker så i de forskellige ben og må konstatere at hun har noget med den ene hofte:( Grunden til at hun halter på forbenet er at hun prøver at aflaste bagbenet. Lige nu har hun fået smertestillende og jeg skal op og købe noget fiskeolie idag. Derudover skal hun smide 5 kg. Hun har heldigvis smidt 8 kg efter vi overtog hende, så vi er da godt på vej. Men hvis det ikke virker, så skal vi til at tage nogle ikke så rare beslutninger. Dyrlægen sagde enten at vi kunne fortsætte på smertestillende, men at der skal tages en blodprøve for at se om hendes lever kan klare det, da det er hårdt for leveren. Jeg synes et eller andet sted ikke det er fair at holde hunden gående på piller hvis pillerne bare gør hende syg på en anden måde. Den anden mulighed er at tage røntgenbillede og se hvor slemt det er. Men hvad så efter det? Hun har i forvejen været igennem så meget( haft 5 forskellige hjem), så jeg tror ikke at jeg ville trække hende igennem en stor operation, som der ikke er nogen garanti for virker. Lige nu synes jeg bare at det hele ser sort ud.

Undskyld hvis det er lidt rodet skrevet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Øv... sikke noget *****
  • #1   30. mar 2010 Hejsa.

    Ja, det er en svær tid, jeg måtte selv gå den tunge vej for en uges tid siden...

    Jeg vil give den chancen i en lille uges tid, og hvis ikke det er bedre, vil jeg give den fred. I mit univers er det sådan, at hvis ikke min hund kan være hund, som den altid har været, det vil sige gå tur, lege med de andre osv., uden at kunne gå ordentligt og uden smerter, så skal den ikke være her mere. Mine hunde skal kunne begå sig, hvis du forstår mig. Nogle gange stiller jeg mig selv spørgsmålet: Ville denne hund kunne klare sig i den vilde hundeflok med den belastning, den har? Eller vil den blive udstødt?

    Jeg tænker meget på hundens natur, og at vi ikke skal påføre dem vores menneskelige og nogle gange overnaturlige tilgange.

    Jeg elsker mine hunde overalt på denne jord, men jeg kan virkelig ikke bære at se folks hunde gå slingrende rundt med smerter.

    Ønsker det bedste for jer - rigtig god bedring, sender de varmeste tanker


  • #2   30. mar 2010 Tanja J. M. M: Vi har fået smertestillende til en uge, så vi se hvordan det går når ugen er omme. Jeg synes jo heller ikke at hunden skal lide eller blive mere syg fordi man måske ikke kan få sig selv til at tage den rigtige beslutning, selvom det er en meget svær beslutning.

  • #3   30. mar 2010 Hvis leveren tåler medicinen, så vil jeg se tiden an og se om hun bliver bedre.

    Der er så mange hunde som får medicin i dag, og de lever i bedste velgående. Så hvis der ingen gene er ved det og hun får det meget bedre, så ville jeg ikke ty til aflivning. En hund kan sagtens have en dejligt hundeliv på medicin, det ved jeg fra min Cherie (som nu er død af alderdom) hun fik medicin i flere år.



  • #4   30. mar 2010 Har set en schæfer live gevaldigt op efter en guldoperation.
    Min egen hund er på smertestillende og fungerer fint.

    Jeg ville da også give hende en chance og se tiden an. Jeg har selv oplevet at gå knust fra dyrlægen, men efter lidt tid til at tænke over tingene fik jeg mere klarhed over situationen.....


  • #5   30. mar 2010 Marianne: Jeg tror ikke jeg vil trække hende igennem en operation. Hun har været igennem meget og er meget mærket af det. Vi må snakke med dyrlægen igen jo hvis det ikke bliver bedre og se hvad han siger.

  • #6   30. mar 2010 M&S, du ved selvfølgelig hvad hun kan klare og er bedst for hende :o)

  • #7   30. mar 2010 ej det er jeg ked af og høre

  • #8   30. mar 2010
    Hej

    Stride Plus fra www.canihelp.dk Skynd dig at bestille og komme igang med det.
    Min gamle hund levede 4,5 år "ekstra" på dette produkt. Det er et kosttilskud, som går ind og smører ledene.
    Rollo gik ligesom i hakker før han fik Stride Plus. Da han havde været på det i 10 dage, var hans gang igen flydende og han var glad.

    Rollo blev næsten 16 år ( minus 8 dage ), og levede fra hans 4 år et par gange om året på smertestillende piller indtil han begyndte på Stride Plus.

    Jeg synes det er et fantastisk produkt. Har set flere hunde blive glade og kåd igen, efter de er begyndt på Stride.

    Skal lige sige, at jeg ingen aktier i Stride har, men har kun roser overfor det.

    Held og lykke med Bianca.


  • #9   30. mar 2010 Jeg kan både anbefale Vital-animin eller Mobility for dogs.... De er begge kosttilskud og du skal selvfølgelig kun bruge en af dem, de virker begge fortrindeligt på led problemer uden jeg selvfølgelig ved hvad din hund fejler. Lidt mærkeligt at din dyrlæge ikke har nævnt dem for dig.
    Syntes du skal give din hund en chance med en af de produkter, det bedste ville være at starte mens den forsat får smertestillende medicin da det lige skal nå at virke, men start inden påske.


  • #10   30. mar 2010 Dyrlægen nævnte et tilskud med grønlæbet muslinger, men vi fik ikke købt noget med, fordi vi så begyndte at snakke om hendes vægt. Jeg har så selv siddet og kigget idag, men det er svært synes jeg.

  • #11   1. apr 2010 Nu ved jeg ikke om hun er overvægtig, hvis hun er det hjælper det selvfølgelig ikke på hendes situration. Men derfor kan hun godt have gavn af et kosttilskud. Personligt vil jeg anbefale Vital-animin da jeg selv/min hund har haft stor gavn af det.

  • #12   1. apr 2010 AboutMyDogs- M: Hun er overvægtig og har været det siden vi overtog hende i sommers. Hun har allerede tabt 8 kg, men dyrlægen siger at hun skal tabe mindst 5 kg mere. Jeg kigger lige på Vital-animin. Hun skal i hvert fald begynde på et eller andet tilskud, men det er jo en jungle.

Kommentér på:
Øv... sikke noget *****

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce