{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Tørfoder med Protein vs. Barf {{forumTopicSubject}}

Jeg Skriver lige for der er en ting der har undret mig lidt.
når man snakker om foder som f.eks Orijen og Acana der har en høj procent del af protein så er der mange der bliver chokeret og ikke bryder sig om protein indholdet er så højt. men burde det ikke være en god ting når nu der er så meget med at Barf er så meget bedre i forhold til tørfoder. jeg ved godt hunde på barf ikke kun for kød at spise men de må da stadig få mindst ligeså meget protein som i de 2 nævnte fordermærker?

håber i kan opklare det for mig ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder med Protein vs. Barf
  • #1   24. apr 2010 Fodermærker

    skulle der stå smiley


  • #2   24. apr 2010 Alm frisk kød indeholder omkring 20% protein!

  • #3   25. apr 2010 Jeg tror det kommer an på ejerne og deres hund..
    Vi køber Acana, fordi det er uden tilsætningsstoffer og for mine hunde er et godt produkt. Jeg kiggede også efter proteinindholdet og hvor store procentdele der var i af de forskellige ting. Derudover ved jeg også, at de i Canada er meget mere striks med deres hundefoder end vi er i DK. Så alle de beslutninger i alt + pris, så blev det Acana.

    Der er så folk som ikke har råd osv og andre som har hunde som bare ikke kan tåle alt den protein, hvilket mine heller ikke kunne så vi skiftede fra adult over til Pacifica (indhold (60%) af 3 forskellige slags fisk, nemlig 5 slags laks, flynder og sild.) Så nu skulle deres pels også være med smiley

    Men igen hvis man skal så tæt på barf-metoden som muligt, så skal man fodre med Orijen og have indstillingen til det smiley

    Jeg håber ikke, at det lyder helt forkert..


  • #5   25. apr 2010 tak det kan selvfølg godt være at dem der har været imod alt proteinen har hunde der ikke kunne tåle det.
    jeg kunne bare ikke få det til at hænge sammen med at man høre barf er det eneste rigtig (det jo self. en smags sag)
    jeg skal selv skifte over til Acana


  • #6   25. apr 2010 SK. - Råt kød har ikke et højt proteinindhold! Det ligger omkring 20%!

  • #7   25. apr 2010 Malene N: Når man regner proteinindholdet ud i tørfoder gør man det i forhold til tørstof. Dvs. man fjerner vand, inden man beregner hvor meget protein foderet indeholder.

    Gør man det samme med kød er proteinindholdet 95%.

    Så SK jeg forstår også godt din undren. På samme måde har jeg også lidt svært ved at det er skidt når tørfoder indeholder knogler, brusk, sener mm. Men når man fodrer råt så er det et plus at man har det med i foderplanen?!?!


  • #8   25. apr 2010 Anne Julie F: Helt enig. Men det behøver det jo heller ikke at være i tørkost...


  • #9   25. apr 2010 Ja man får hvad man betaler for smiley

Kommentér på:
Tørfoder med Protein vs. Barf

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce