{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.817 visninger | Oprettet:

vitamin tilskud. {{forumTopicSubject}}

Nå nu har jeg taget skridtet fuldt ud og er nu efter at have fodret med råt 2-3 gange om ugen og tørkost resten af dagene gået over på kun at give barf og Akita elsker det, her spiser vi ikke vi inhalere maden griner det går bare stærk med at få spidst.

Men men nu kommer der så nogle spørgsmål til at hjælpe mig af med lidt forvirring.

Jeg har efter at have læst næsten alt på nættet om vitaminer og grønt til vores barf hunde fundet ud af at der bare er mange meninger om hvad der er godt og hvad der ikke er godt.
Jeg har valgt for en sikkerheds skyld at give både lidt grønt og vitamin tilskud men:

Hvilken mærker har i gode erfaring med (vitamin tilskud) Bruger i

Hvórdan tilbereder i deres grønt, Nogle siger at de giver hele grøntsager, andre at det bare skal rives og så optager de det bedst og til sidst er der nogle der mener at det skal blendes totalt smadder for at de kan optage det ordentligt.

Jeg vil være virkeligt taknemmelig hvis i vil dele jeres erfaring med mig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vitamin tilskud.
  • #1   24. maj 2010 Nor malt kan hunde ikke fordøje grøntsager, men hvis du blender / river det så er det forfordøjet så kan de godt optage div vitaminer fra grøntsagerne.

    Jeg blender grøntsagerne til mine hunde, og ca 1 - 2x på en mdr måske så koger jeg en ordentlig grydefuld som jeg så "moser" med en stavblender.

    Jeg giver ikke vitamin tilskud men jeg giver glucosamin i 3 mdr og når der så er 3 mdr's pause får de vital animin som er vitaminer og spor mineraler.

    Jeg valgte glucosamin og vital animin fordi jeg har en hund som er blevet opereret i benet, og fik af vide den gang hun nok på sigt ville få gigt.

    Jeg kan se nu efter de er begyndt at få glucosamin og vital animin, at min tæve som før godt kunne halte / trække på benet efter vilde dage med løbe ture, hun halter slet ikke selvom de løber ligeså meget rundt som de plejer :o)

    Men rigtig der er nok ligeså mange meninger som der er hunde ejere >;o)



  • #2   24. maj 2010 Tak Wendy for dit svar. Ja der er rigtig mange meninger og det er også derfor jeg blev helt rundt på gulvet jeg har valgt at rive rå grønsager og give hende et vitamin tilskud samt hypen pulver da jeg fik at vide at det skulle være godt men man kommer hurtigt i tvivl om det er det mest optimale man gør og er derfor meget taknemlig for at der er andre der fortæller hvad de gør og hvad de syntes virker.

  • #3   24. maj 2010 Jeg bruger Wolles Dogpower til Gizmo, det er vitaminer og mineraler. Han får ingen frugt og grønt andet end en gulerod i ny og næ, for han gider det ikke smiley

  • #4   24. maj 2010 Og så får han et kombineret glukosamin/msm/chondroitin produkt forebyggende

  • #5   24. maj 2010 Jeg giver også mine lidt grøntsager, da det som minimum kan fylde deres maver lidt ekstra samt give det lidt at arbejde med og ellers hjælpe dem med lidt næringsstoffer. Jeg har ingen blender i huset, så jeg river og hakker det bare så godt som jeg kan. Det bliver ikke fuldt udnyttet, men noget får de nok ud af det.

  • #7   28. maj 2010 Hvad slags?

  • #9   30. maj 2010 Hvad gør du med mineralerne? Vores jord er så udpint, at der næsten igen mineraler er tilbage, som planterne kan optage.

  • #11   13. jun 2010 Christa - hvor køber du det frysetørrede henne? - er det dét de har i barfcenteret

  • #13   15. jun 2010 oki, der findes ikke andre tilsvarende produkter vel?!

  • Henriette S
    Henriette S Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 118
    #14   27. jun 2010 July B: Jo, det findes som pulver og frossen frugt- og grøntmix hos Barf Center Fyn i Ringe, se evt. deres hjemmeside for forhandlere på Sjælland... smiley

  • #16   7. jul 2010 Ikke hvis du koger grøntsagerne med næsten ingen vand, de skal så selvfølgelig have det hele inkl væsken.
    Jeg blender alt mit til en slags grød....

    Men jeg laver måske kogte grøntsager 2 - 3x på en mdr. restyen af tiden får de friske blendet grøntsager :o)


  • #18   7. jul 2010 Både og...
    Lige nøjagtig broccoli må hunden ikke få rå!

    Hvis du læser artikel på "vi med hund's" hjemmesiden kan du se hvilke ting hunden IKKE må få rå!
    (link fjernet)

    ( Teksten nedenunder er fra artiklen )
    Rigtig mange hunde er altædende og vil bare have mad mad mad! Men... Det er ikke alle fødevarer, som vores hunde kan tåle. Nogle kan de ligefrem blive meget syge af og i værste fald dø, hvis de spiser. Derfor er det en god ide lige at sætte sig lidt ind i, hvilke fødevarer, vores hunde kan tåle, og hvilke vi skal undgå at fodre dem med.
    Se også
    Brevkasse: min labradors pels
    Pas på hunden, når det er forår
    En aktiv sommerferie med hunden
    Hunde kan give vigtige svar om kræft
    Brevkasse: hvalp slikker på tøj

    Denne mad kan slå dit kæledyr ihjel:

    Avocado
    Avocado indeholder det giftige stof persin, som kan skade hjerte, lunger og væv i dyr. Avocadoen er meget giftig for hunde, katte og de fleste andre dyr.

    Øl
    Alkoholiske drikkevarer forårsager de samme skader på dit kæledyrs lever og hjerne som på din egen. Men skaderne kan være dødelige, fordi dit kæledyr er meget mindre end dig. Selv ganske små mængder øl eller alkohol kan forårsage opkast og i værste fald lever- og hjerneskade.

    Nødder
    Valnødder og macadamia-nødder er særligt giftige. Konsekvensen kan være være alt fra opkast og lammelser til død. Inden for 12 timer vil dit dyr udvikle forskellige symptomer, miste balanceevnen, feber, opkast og forhøjet puls. Symptomerne kan være voldsommere, hvis din hund har spist nødderne med chokolade. I så fald er der risiko for nyresvigt, og at hunden dør.

    Chocolade
    Chokolade indeholder theobromine, som kan gøre det af med din hund, hvis den spiser det i større doser. Mørk og usødet chokolade er særligt farlig. Hvis du giver din hund et stykke chokoladekage eller lader den slikke glasuren på kagen, kan det være nok til, at hunden bliver syg. Theobromine kan også få din hund eller kats hjerte til at slå faretruende hurtigt og uregelmæssigt.

    Slik
    Slik eller alt muligt andet, som indeholder sødestoffet Xylitol, som er et almindeligt sødestof, der bruges i mange slanke- og sukkerfrieprodukter, kan forårsage et pludseligt fald i dyrets blodsukker-niveau. Det kan betyde, at dyret mister sin koordinationsevne. Hvis tilstanden ikke bliver behandlet, risikerer du, at dyret dør. (læs mere i artiklen: Sukkererstatning er farlig for din hund)

    Koffein
    Kaffe, te og andre produkter, som indeholder koffein, påvirker kæledyrets centralnervesystem og hjerte. Det kan medføre rastløshed, hjerteproblemer og død, afhængig af hvor meget koffein dyret har indtaget.

    Vindruer og rosiner
    Hvis din hund spiser vindruer og rosiner, kan det medføre nyreproblemer. Blot en enkelt lille portion rosiner kan være dødbringende for en hund. Men mindre kan også gøre det. Effekten er nemlig akkumulerende. Det betyder, at giften ophober sig i dyret, hvis du giver den en enkelt rosin i ny og næ, og til sidst vil dyret dø af det.

    Løg
    Løg er en anden helt almindelig fødevare, som kan være meget giftig for dyr. Løg kan ødelægge dyrets røde blodlegemer og forårsage svækkelse, iltmangel og vejrtrækningsproblemer.

    Medicin
    Gem medicin væk for dyr - lige som du gør det for dine børn. En af de hyppigst forekommende forgiftninger af dyr er, når de får medicin, som er beregnet til mennesker. Og det er ikke fordi dyrene selv kaster sig over medicinskabet. Faktisk opstår forgiftningerne typisk, fordi dyreejere selv giver deres kæledyr en smertestillende tablet for at hjælpe dyret, hvis de kan se, at kaninen, hunden eller katten har smerter. Men det er en meget dårlig idé. Acetaminophen og ibuprofen, som er det aktive stof i mange smertestillende præparater, er ekstremt giftigt for dyr.

    Denne mad kan du roligt give:

    Magert kød
    Ethvert stykke kogt, magert kød skulle være godt for de fleste hunde. Fedtholdige kødtyper, kyllingeskind eller fedt fra steaks og flæskestege kan derimod ikke anbefales. Det kan medføre maveproblemer. Og husk aldrig at give din hund kød med ben i. De kan splintre.

    Grøntsager
    Gulerodsstave, grønne bønner og agurkeskiver er altsammen god kost for hunden.

    Frugt
    Skiver af æble, appelsin, banen og vandmelon er helt fin kost - fjern dog kernerne fra vandmelonen, før din hund spiser dem.

    Bagte kartofler
    Bagte kartofler er fine, men vær sikker på, at de er gennembagte.

    Brød
    Almindelig brød er udmærket, men vær helt sikker på, at der ikke er rosiner i brødet.

    Ris og pasta
    Almindelig kogt pasta og hvide ris er ok - faktisk anbefaler dyrlæger ofte hvide ris med kogt kylling som et godt måltid.


  • #20   7. jul 2010 Ja ved godt noget af det er lidt diffust :o) Netop det med ben, det er KUN hvis de er tilberedt hunde IKKE må få dem...

    Men jeg vidste f.eks ikke at de ikke måtte få rosiner, men hvis man tænker sig om og ikke overfodre så tror jeg ikke på de falder død om på stedet af grøntsager >:o)



Kommentér på:
vitamin tilskud.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce