{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.242 visninger | Oprettet:

Analkirtler {{forumTopicSubject}}

Vores Møffe har problemer med analkirtler. Han fik dem tømt to gange og der går cirka 14 dage imellem, men problemet er kommet igen. Det er ret ubehageligt at lugte til, idet han klatter alle vegne. Dyrlægen mener, han skal opereres. Det kan vi ikke bære, men det kan blive nødvendigt. Nogen herinde som har prøvet operationen og hvis ja, hvordan er den gået? Eller får I analkirtlerne hos hunden tømt fra tid til anden?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Analkirtler
  • #1   26. jan 2011 Altså hvis der konstant går betændelse i og i må tildyrlæge og få dem tømt, så synes jeg bestemt i skal overveje at få ham opereret...

    Men i kan også først prøve at skifte foder... Det kan i nogle tilfælde hjælp .Og give rigtige marv ben han kan spise, som gør aff hård så han selv tømmer dem...


  • #2   26. jan 2011 Efter jeg skiftede til Barf forsvandt problemet her. Egon var også en rigtig "klatter" og det er virkelig ulækkert..

  • #3   27. jan 2011 Helle - i et supermarked..... Kraftben kaldes de...

  • #4   27. jan 2011 Nå, dem. de kan også fås hos slagter. Hvad er BARF foder?

  • #5   27. jan 2011 Marzena; Barf er råt foder. Altså kød og ben. BARF står for Bone And Raw Food

  • #6   27. jan 2011 Utroligt at de vil have det, men ok, hunde er vel rovdyr.
    Der er stilstande i Møffes ende idag, så jeg håber sådan, det går over. Vores bulldog fik kirtlerne tømt en eneste gang og der kom ikke flere problemer med det. Det er kun, hvis problemet bliver vedvarende at der tilrådes operation, men som nævnt er vi ikke meget for det. Jeg vil forsøge alt inden...


  • #7   28. jan 2011 Milo klatter analvæske rundt omkring hver dag op til flere gange, især når han sidder hos os og slapper af. Han har aldrig haft betændelse i dem, men har overvejet at få dem fjernet da det er rigtig klam og pinligt når han gør det på vores gæster og vi har ham med ude. Vi har prøvet med ben og andet foder, men det virker ikke. Men der er jo også en risiko ved en operation, så ved ikke rigtigt.

  • #8   28. jan 2011 Ja, det søde går af dem, når de laver sådan en lugtende klat, py-ha.
    Vi er heller ikke meget for den operation. Operationer er generelt ikke risikofri, men han har haft betændelse i de kirtler en gang før, så hvis det gentager sig, er det også synd for hunden. Har hørt nogle sige, at det kan forsvinde af sig selv, hvis man er heldig. Vi ser i hvert fald tiden lidt an.
    God weekend til alle herinde.


  • #10   29. jan 2011 Vores hunde får Royal canin mops, men det vil de blæse på. De vil hellere have en anden foder. Skægt at se at producenten ikke har ramt deres smag, og lidt irriterende på samme tid, at de er så kræsne.

Kommentér på:
Analkirtler

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce