{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.146 visninger | Oprettet:

lidt hjælp {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en malemute på snart et år han har et problem med at få ejer fornemelse over alt når der er andre hunde os når han er ude hos andre i starten troede vi det lå lidt til race er være sådan med han har også bidt ud efter en tæve og det plejer han hunde ikke..

er der nogle der kan komme med nogle gode råd om hva vi skal gøre?

vi har næsten lig fået ham kasteret fordi han var krytokid.. så håber os det vil hjælpe lidt..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lidt hjælp
  • #1   19. okt 2011 Hej Christian
    Jeg syntes du skal tale med en adfærds ekspert om problemet.
    Her hos os må vi fjerne legetøj når vi har besøg af en han eller en hun der også er alfa.
    det er selvfølgelig en beslutning taget af mig ud fra at hundene jo godt kan sammen
    lige med undtagelse af at de ikke vil dele
    og jeg ikke vil gøre problemet større end nødvendigt
    der kan ikke deles kun hygges sammen ved bare at være i gruppen, og det har sandelig også stor værdi.
    Håber du finder en løsning.
    Kram Pia og Loke


  • #2   19. okt 2011 Hvis vi har andre hunde på besøg i haven, så vogter Lúa også over sine ben. Legetøjet deler hun gerne, men benene må ikke røres af andre. Hun bider ikke, viser ikke tænder eller noget, men står hen over benene.
    Vi fjerner dem, og så er den sag væk.


  • #3   19. okt 2011 Når hunden vogter er det vigtigt at i skaber en sikkerhed for hunden. forsøg at holde andre hunde væk så hundne ikke har behov for at vogte fordi der ikke er risiko for at det bliver taget.

  • #4   19. okt 2011 mange tak vil prøve at spørge en adfærds ekspert for han kan godt sammen med stort set alle hunde men det er bar det med han vogter og det behøver ikke være hans legetøj det kan være en lille gren fra vejen af..

  • #5   20. okt 2011 Hej

    Vores Alaskan tæve har samme adfærd overfor fremmede, dog mest hvis det er dominerende hunde, så vi har også altid været meget varsom med ben o.l. Vi har lige aflivet vores gamle tæve, der var Alfa-hunden, og der var der virkelig gnister i luften, når der var ben eller lignende, da Mutten altid skulle samle alle ben sammen.
    Vi kunne godt få Malamuten til at "passe sig selv" og sine ben, men det er virkelig noget der kan udløse aggressivitet.

    Efter vi har fået en lille hvalp i huset, er hun vendt helt rundt, og hvalpen må gerne tage hendes ben, når hun har taget det hun vil have og spise, og de kan ligge side om side og tygge ben.
    Jeg tror - efter at have fulgt hundene lidt, så er det meget at gøre med, om de føler at den anden er en trussel. Det er hvalpen jo ikke!
    Vi har derfor bevidst købt en ikke dominerende makker til hende...

    Men pas på - de kan reagere mere voldsomme end andre hunderacer.
    Held og lykke!


  • #6   22. okt 2011 ok tak.. vi har også overvejet at skaffe en hund til.. men ved ikk helt om det er det rigtige når vi har en datter på 4måneder så vi vil nok heller vente lid så vi har tid til dem all sammen

  • #7   22. okt 2011 Uha ja.. vent hellere til I igen er inde i en fast rytme med arbejde og hverdag. Først da kender I overskuddet.
    En hund mere vil formentlig ikke hjælpe på jeres hunds problem. Det kan tværtimod forstærke det. Hvalpe kører på hvalpepas og får lov til meget. Det ændrer sig når hvalpen bliver kønsmoden.
    I må fjerne de ting, der får hunden til at reagere, og så aflede mv.


  • #8   23. okt 2011 det er også det vi vil gøre for vil ikke have en ny hund før vi er helt på plads og har styr den ham vi har nu..


  • #9   24. okt 2011 jeg ville også vente til I alle er kørt mere ind i en fast rytme, fordi en hvlap er som et ekstra barn - igen... og det kræver masser af tid for at blive en succes.
    Jeg ville vente til hunden er minimum 2½ - 3 år inden jeg ville anskaffe mig en ny, så der er styr på hvem der bestemmer og så ville jeg undersøge nøje hvilken race, køn osv. det skal være.. da en malamute ikke kan gå sammen med hvad som helst. Ring til nogle forskellige avlere, og spørg dem til råds, det er givet godt ud.
    Det er mit råd!


  • #10   24. okt 2011 ja vi venter også..

    jeg har købt træk udstyr til ham så han kan lære a trække en kælk her til vinter..(sarter lidt i det små)


  • #11   24. okt 2011 håber lidt det kan hæjlpe lidt på han energi..

  • #12   25. okt 2011 Meld jer til rally-o. Det er en fantastisk sport for slædehunde, idet at den foregår i snor. Jeres samarbejde bliver virkelig godt og hunden får brugt hovedet utroligt godt.

  • #13   25. okt 2011 ok har du en hjemme side jeg kan se det nærmere på??

  • #14   25. okt 2011 Vi går til Rally-O hos Ulvedalens Hundeskole, her tæt på Viborg.
    Dansk Kennel Klub og DcH har også rallyhold. Så du må finde den klub, der ligger tættest på dig, og se læse på hjemmesiden.


Kommentér på:
lidt hjælp

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce