{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
992 visninger | Oprettet:

hvor langt ud skal man oplyse om 'blandingsforhold {{forumTopicSubject}}

Vores tæve dusty er 1/8 del schæfer, og resten siberian husky. hvis hun en gang skulle få hvalpe ville de være 1/16 del schæfer og resten husky. og deres hvalpe ville jo så være 1/32 del schæfer....men hvor langt ud vil i mene man i en salgsannonce skal blive ved med at skrive hvor meget schæfer der er i? når man alllerede nu ikke kan ane noget som helstschæfer i udseendet, og hun heller ikke hvad vi ved af har schæfer opførsel....eller skal man bare blive ved med at oplyse?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor langt ud skal man oplyse om 'blandingsforhold
  • #1   17. jan 2012 Godt spørgsmål, ved det ikke, men følger lige med smiley

  • #2   17. jan 2012 Ved det heller ikke, ville nok sælge dem som Husky mix, Der er jo lidt forskellige tyber Husky.. Det kan godt være at jeg ville lave papier, der fortalte at oldemor var en "tøjte" men ellers derefter kun er blandet med Ren Husky.. Altså hunde navne fra slægten så godt jeg kunne. Ligesom hvis det havde været en stambog..

  • #3   18. jan 2012 Jeg kender ikke svaret, men kommer alligevel lige med et bud. I ulvehunde er disse betragtet som rene hunde i 5. generation. Dét der kaldes F5 - måske det er samme tilfælde hér? Hvis der da overhovedet gøres nogen undtagelser for ikke renracede individer..

  • #4   18. jan 2012 Hellan: Ja , så burde man vel også kunne kalde det ren husky efter 5 generationer.. Lyder fornuftigt..

  • #5   18. jan 2012 Bjarne: Sikker på at det bliver nogle lækre hvalpe uanset hvad du kalder dem..

    Du blev da godt nok lige trådt ned i det andet forum med spørgsmålet om at du måske ku tænke dig at få hvalpe med din hund, nu når den var en blanding , og så ovenikøbet en blanding af Husky/Shæfer, selv om der ik er meget Shæfer tilbage....



  • #6   19. jan 2012 Nu kom jeg måske til at udtrykke mig lidt uklart... Der er selvfølgelig stadig tale om en "ulvehund". Men når det når ud i 5. generation (altså F5), så er hundene lovlige i DK uden at have tilladelse - og skulle være udd. dyrepasser osv osv. smiley

  • #7   19. jan 2012 takker for jeres svar smiley og ja, man bliver virkelig hurtig rakket ned på i de fleste grupper herinde når man begynder at snakke om at lave 'uægte' hvalpe smiley men vi syntes de er dejlige, og det gør køberne også smiley og de fleste der har købt hvalpe af os sidst gang vi havde et kuld sagde netop at de ville have en hvalp der ikke var renracet, men med lidt andet blandet i, så der er no en opdeling affolk, dem der konsekvent vil have renracet, og så dem der bare ikke vil have renracet, i protest mod at det skal være så striks måske smiley men mht hvor langt ud hvalpene skal være scæfer, så vil de kommende hvalpes tipoldemor eller tipoldefar have været schæfer. vil hvalpene såvære 4. eller 5. generation? der er jo tipoldemor, oldemor, bedstemor, mor, hvalp... deter ikke nemt... smiley


Kommentér på:
hvor langt ud skal man oplyse om 'blandingsforhold

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce