{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

Overvejelser omkring at skifte til barf tørkost {{forumTopicSubject}}

Hej HG..

Jeg har barfet figo i snart et år, hans allergi er væk og det er bare dejligt..

Jeg synes bare han er blevet så mat i pelsen, har svæt ved at tåle kallun og indmad. Giver ham diare i lange baner. Også selvom det bliver blandet sammen med andet f.eks. kød med ben.. Har også prøvet at give ham kødben den dag hvor han får f.eks. kallun men uden den store effekt.. Han aff. er også næsten altid en underlig farve?

Derfor vil jeg høre om i har et barf allergi venligt foder i vil anbefale som er tørkost hvor han får alt det han skal have.. Og hvordan starter jeg ham op i det? Er det faste fra barf i et døgn?

skal også lige siges han får wolle tilskud, tang tørret som ekstra tilskud og lakseolie HVER DAG også smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejelser omkring at skifte til barf tørkost
  • #4   30. mar 2012 en form for korn allergi vil jeg tro - det stoppede ihvertfald da vi startede med barf. Vi gik fra royal canin over på barf.. Han fik en overgang fra wulf blut da jeg har forsøgt med mange forskellige tørkost mærker inden barf - oplevede bare han ikke ville spise det. Han er underlig hvad det angår..

    havde set på (link fjernet) - hvad tænker i om det?



  • viveca m
    viveca m Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
    #6   30. mar 2012 Min gamle hund, har en følsom mave og pels. Han kan godt tåle James well be loved smiley kings petfod sælger det

  • #7   30. mar 2012 Jeg ville vægte højt at allergien er forsvundet evt erstatte indmaden. Har du prøvet indmad fra andre dyr? Lammekallun eller helt springe kallun over - eller give tørret indmad. Brug en god olie ev. viacutan i en periode

  • #10   31. mar 2012 min hund kan heller ikke tåle ret meget indmad uden at få tynd mave og han kan ikke tåle lammekallun og lammekød, men eller går det rimeligt med alt det andet. Økohøne fra rigtighundemad er rigtig god til at samle maven, jeg ved at der også er hunde der få tynd mave af lakse olie.. men min hund har været på tørkost og vi har prøvet mange slagt uden held der bliver han mave bare endnu dårliger, med det rå har han flere gode mave dage end dårlige...

  • #11   31. mar 2012 jeg har en allergi hund og han bliver fodret med råt
    hans allergi er ikke væk men rimelig god, hvis det var mig der hade kunne komme af med allergi ved bare at fodre råt hade jeg ikke tur skifte mad
    Jeg vil til vær en tid helle ha han ar tynd mave en gang i mellem en allergi udbrud


  • #12   31. mar 2012 Jeg har barfet mine i ca. 7 år - og vil ALDRIG gå tilbage til almindeligt tørfoder igen. Det er naturligt at afføringen blive løsere af indmad - de skal ikke have for meget af det. Hvis du absolut vil over på tørkost, så benyt NOW eller GO eller ZIWIPEAK - det er alle rene produkter uden unødvendige tilsætningsstoffer. Jeg bruger selv GO til mine som træningsgodbidder og når/hvis de skal i pension, hvor de ikke kan have deres barf med.

  • #13   1. apr 2012 Jeg er enig med Pia. Hvis du ser et byttedyr for dig, så er indmad jo kun 10% af det samlede bytte.. Prøv at se www.carnipure.dk smiley Mine hunde elsker deres mad. De har 50% ben i stedet for 20%

  • #15   1. apr 2012 Pia, det kan også være, at det er mig, som har misforstået noget af det, som jeg fik forklaret sidste gang.. Så jeg forhører mig da lige ad smiley

  • #18   1. apr 2012 Er blevet anbefalet orijen og wulfblut - hvad synes i om det?
    Kunne godt tænke mig han kom på det istedet for barf - fungere det slet ikke skal han selvfølgelig tilbage på barf..

    Mener i at det er "farligt" at forsøge..

    Jeg vil også skifte ham på tørkost da jeg synes hans pels er mat og han får ellers lakseolie henne pet..

    Som tilskud får han wolle 6 tabletter dagligt..

    Jeg har er bange for at han ikke får de vitaminer han skal have via. barf.. Synes det hele er lidt uoverskueligt da nogle siger kallun er nødvendigt andre at det ikke er nødvendig.. Dyrlægen er imod barf og råder kraftigt til tørkost dog er han imponeret over figos allergi er blevet så god.. Nogle siger 1 stort måltid andre 2 måltid - kan ikke rigtig finde ro i mig selv og synes jeg gør det godt nok..


  • #19   1. apr 2012 Hans barf produkter er fra origanl barf - efter dårlig oplevelse med rigtig hunde mad

  • #21   2. apr 2012 Jeg ville ikke tur hvis det var kenzos allergi der var blevet så god af barff
    ville jeg til her en tid fortsætte heller lidt mat pæls og tynd mave ind i mellem end allergi udbrud og alt hvad det kan indebære


  • viveca m
    viveca m Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 57
    #22   2. apr 2012 Man kan også få dybfrost fuldfoder som indholder "det hele", om man ikke kan overskue at fodre med barf

Kommentér på:
Overvejelser omkring at skifte til barf tørkost

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce