{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Når hunden ikke tænder på guffer..? {{forumTopicSubject}}

Hvad træner man så med..?
Han giver mig "poten" lige meget om jeg vifter med stegte pølser, frikkedeller, steg, frolic, flæskesvær (virkede en dag), alm. hundekiks ect.
Når vi fx går plads til træning er hans næse konstant nede i jorden og jeg laver ikke andet end at hive hans hoved op hele tiden mens jeg siger nej (bruger ikke guffer da han er totalt ligeglad med dem),
Ved indkald får han en guffer HVER gang, da han desværre lige er blevet 8 mdr og lukker af når der er gode dufte. han løber rundt og snuser og jeg kan stå med en grillet and, det har ingen effekt, han løber rundt med næsen i jorden...
Derudover er han enormt kræsen vi har skiftet foder 4 gange fordi han ikke har spist, så han er bestemt ikke nogle madglad hund..
Gode forslags søges...
Og ja der sidder sikkete en masse garvede folk der vil sige at jeg slet ikke har været hård nok da han var hvalp, men det hjælper mig jo ikke rigtig nu... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når hunden ikke tænder på guffer..?
  • #1   8. dec 2012 Hvad med legetøj, jeg bruger en bold som belønning for Tjalfe gider hellere ikke godbidder. Hvis han har et yndlingslegetøj brug det også fjern alt legetøj hjemme:) Evt klikker og bold/godbid. Nogle hunde synes godt om fiskefrikadeller og makrel på tube:)

  • #2   8. dec 2012 Min hund tænder heller ikke helt vildt på guffer.Men med en træners hjælp fandt vi ud af, at et stykke kaninskind til at trække med, det virkede. Så det bliver kun brugt når der trænes, og han bliver helt vild og vil gøre næsten hvad som helst for at få skindet

  • #3   9. dec 2012 Majbrit: Lad os så sige du laver en dæk øvelse, giver du så din hund skindet, og må han bide/ ruske i det eller?? Tænker lidt at han jo netop ikke må lære at ruske.. Til en alm. træningstime får de små hunde jo en del ros, får din så skindet hver gang?

    Christine, når du giver din hund fx en bold som belønding, hvordan virker det så når du tager bolden fra hunden igen? Til lydighedstræning, laver vi en masse øvelser, og det bliver mange gange han får bolden og mange gange jeg vil tage bolden fra ham, vil han ikke opfatte det som noget "negativt"?


  • #4   9. dec 2012 Ja jeg giver ham skindet, jeg holder fast i den ene ende og så rusker vi lidt. Jeg har ingen problemer med at han rusker når vi laver apportering. En sjælden gang imellem får han lov til at løbe med det, og så prøver jo at fange ham. Han synes det er vildt morsomt, for så trækker/rusker vi lidt igen, når jeg fanger ham

Kommentér på:
Når hunden ikke tænder på guffer..?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce