{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.765 visninger | Oprettet:

Brune (og sorte) hvalpe uden stamtavle. {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige sorte labrador Sally fødte 8 skønne hvalpe natten til tirsdag den 22. januar 2013. Faderen er den brune labrador Basse, som jeg fandt fik kontakt til via hundegalleri.dk.

Begge forældre er uden stamtavle, og der er derfor ingen mulighed for at lave stamtavle på hvalpene.

Sally fødte 3 sorte og 5 brune hvalpe. Af de brune er der 3 piger og 2 drenge, hvoraf der er reserveret en af hvert køn.

Hvalpene bliver salgsklar i ugen op til påske. Jeg har snakket med dyrlægen og vi har aftalt tider til ormekur, vaccination og chipning.

De vil blive chippet og vaccineret på deres 8-ugers dag den 19/3 og vil herefter være klar til afhentning, men man er også velkommen til at vente til påsken.

Der vil snart blive oprettet annoncer under markedet, men foreløbig kan alle hvalpene ses på min profil. priserne ligger mellem 4-5000 kr. (+500 for tæve, + 500 for brun)

Hvalpene bor i stuen nu - og senere kommer de ud i vores store køkken, hvor de har bedre plads til at løbe rundt. De vil blive vænne til at være i en familie med både store børn og indimellem mindre børnebørn, katte og larm fra støvsuger mv., ligesom vi vil vænne dem til at køre i bil og plaske i vand på badeværelset.

Hvis jeg kan finde en måde at gøre det på, vil jeg også gerne vænne dem til lyden af skud og fyrværkeri - det skal blot foregår når tæven ikke er i huset, da hun absolut ikke er vant til de høje lyde - og hendes angst helst ikke skal smitte af på hvalpene.

Vi har også en indhegnet forhave, som de vil komme lidt ud i, når de bliver store nok, samt masser af legetøj og en langt plastikrør, som de kan løbe igennem eller gemme sig i.

Har I evt flere gode ideer til hvorledes hvalpene skal præges, vil jeg gerne høre om dem smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brune (og sorte) hvalpe uden stamtavle.
  • #1   10. feb 2013 Efter en længere diskution/hetz/udhængning på min tråd i forum, hvor mine spørgsmål og undersøgelser af fakta er blevet mistolket på det groveste, og hvor jeg er blevet tillagt en masse negative motiver jeg aldrig har haft, har jeg besluttet mig for følgende ændringer til den/de salgs-annoncer, som vil blive oprettet i næste uge:

    Prisen for mine hvalpe vil blive nedsat i forhold til ovenstående (Ned til det niveau jeg havde, før jeg fik anbefalet at hæve prisen af en opdrætter, som mente at mine hvalpe var meget mere værd, og at jeg ikke ville kunne tjene mine udgifter hjem)

    Jeg vil ærligt informerer købere om at forældrene til de hvalpe jeg sælger ikke er testet for arvelige sygdomme. (Gjort er gjort og kan ikke gøres om, men jeg vil lære af mine "fejl" til mit næste eventuelle kuld hvalpe og sørge for at både mor og far er testet inden parring)

    Jeg vil - købelov eller ej? - tilbyde de kommende hvalpeejere det fulde beløb tilbagetalt de første 2 år, i tilfælde af at hvalpen lider af alvorlige arvelige lidelser, som beviseligt kan føres tilbage til forældrehundene og som ikke er opstået efter salget pga forkert pasning og pleje. Men vil dog ikke dække eventuelle dyrlægeregninger.

    Jeg håber hermed at de værste mistolkninger af mig - og min familie - er ryddet af vejen, og naturligvis at kommende hvalpeejere vil føle sig trygge ved købet, på trods af de usikkerheder, som min uvidenhed har bragt med sig.


    profilbillede
Kommentér på:
Brune (og sorte) hvalpe uden stamtavle.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce