{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.245 visninger | Oprettet:

At adoptere fra internat - erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens!

På fredag skal min kæreste og jeg besøge et internat i Rødovre for at kigge på hund.
Vi har i forvejen en Karelsk Bjørnehund, som skal med i tilfælde af, at vi bliver godkendt til den nye, som også er en Karelsk Bjørnehund.

Det er dog vores første adoption fra et internat, så jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre jeres erfaringer.

Er der noget vi skal være særligt OBS på, noget vi bør spørge ind til eller andre gode cookies I kan give os med på vejen?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At adoptere fra internat - erfaringer?
  • #1   19. feb 2013 Jeg har både en god og en dårlig erfaring.
    Vigtigst : få så meget info som muligt omkring hunden. En god ide er også at få lov at se att. på dyrlæge-tjek. Alle internats-dyr , blir dyrlægetjekket før formidling.
    Husk at blir der noget med hunden de første 14 dg. , skal du bruge deres dyrlæge hvis ikke andet er aftalt.
    Min gode erfaring er : købte en g.d. på 1 år og 11 mdr (som jeg selv var med ude og fjerne fra forrige ejer.) Han var helt fantastisk.
    Dårlig erfaring : købte en bl.lab. på 10 mdr. Fik ingen info om fortid. Han viste sig at være angst-bider. Efter 4 mdr opgav vi (han havde da bidt flere gange). På internatet fik vi senere at vide, at han havde fået mange tæv af tidligere ejer.


  • #2   20. feb 2013 Jeg har en god erfaring. Min tidligere blandingshund var fra internat. Han blev den bedste hund jeg har haft.. min sjæleven. Jeg synes at internatet var god til at give relevante oplysninger om hunden,også ved det jeg selv spurgte om. Det er vigtigt synes jeg.
    Derudover brugte jeg min sunde fornuft til at vurdere om hunden var noget for os. Der er jo udover de hunde der kommer ind pga. skilsmisse, allergi osv. også hunde der kommer ind pga. adfærdsproblemer (kan jeg jo læse er tilfældet ved den i har kig på, fra anden tråd) så er det vigtigt man kan få så mange oplysninger så muligt.


  • #3   20. feb 2013 Uanset hvad, så er det utrolig vigtig at man ikke tager hunden til sig fordi I har ondt af den.

    Se den an, gå en tur med den alene, se hvordan den reagere når i røre ved den forskellige steder, poter, ører, lysken osv.


  • #4   20. feb 2013 Min Amstaff Rynke kommer fra et internat, fik hende god nok som meget ung, men har på intet tidspunkt fortrudt.. Er super glad for jeg valgte at få en hund der, og kunne hjælpe den smiley
    Men stil en masse spørgemål smiley


  • #5   24. feb 2013 Tusind tak for jeres svar. Her er en lille opdatering:

    Vi fik desværre ikke Kinja. Jeg gik hen og blev syg natten til vi skulle afsted, og har været dårlig sådan lidt on'n'off siden.
    Vi besluttede os for at sige, at de skulle give det andet par en chance, for vi er egentlig allermest interesserede i at Kinja får en godt og blivende hjem hurtigst muligt.

    Desværre har vi ikke mulighed for at køre til Sjælland sådan lige indenfor nærmeste fremtid, det passede bare perfekt lige i fredags.

    Så det er lidt surt, men som sagt er det ikke fordi vi har ledt efter hund - Vi modtog bare et link med hende og besluttede os for at tage over at kigge fordi det passede så godt. Men vi havde self. begge glædet os rigtig meget.


Kommentér på:
At adoptere fra internat - erfaringer?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce