{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

gang i gruppen ;) tage godbidder pænt {{forumTopicSubject}}

ja siden det er en træningsgruppe, så tænkte jeg at min tråd fra forum ligeså godt kunne være her

om ikke andet så får vi taget hul på gruppen smiley

så here goes:

ja er ked af at sige det, da vi fik django tog han godbidder pænt og forsigtigt, men var også lidt træg at træne med

nu har han fundet lidt mere gejst, og begynder at tilbyde sig selv lidt bedre ved klikker træning

MEN han er også begyndt at tage hele hånden.

min tæve gør det samme - hun har så gjort det fra vi fik hende som 6 årig, men er bange for jeg er skyld i det uden dog at vide nøjagtig hvordan - men har fået en vane med tæven at de fleste får hun kastet den sidste cm ind i munde, så jeg får hånden væk i tide, og vi er ret gode til det på den måde

Men djangos reflekser på det punkt er dårligere så her kan jeg ikke kaste men må holde til han tager fat, og så jo så sluppet når han også har haft min hånd i munden

har nu trænet med at han ikke får godbidden når mine fingre også er med, og han fatter ret hurtigt at han får den når hovedet drejer lidt ned, og han lukker munden - men skal jeg så til at vente hver gang for at det vil virke?, nogle gange skal godbidden jo gerne falde hurtigt og så dur det ikke han prøver at tygge tre gange før han får den - eller ?

hvad gør i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gang i gruppen ;) tage godbidder pænt
  • #1   29. aug 2013 min ene hund gør præcis det samme.. han er 6 år, jeg er lig begyndt at gå til hundetræning med han (hvor jeg ellers kun havde trænet der hjemme før). så det er først nu jeg ser problemet med ham.
    men jeg gør det samme hvis han hugger efter godbidden knytter jeg hånder så han ikke får den og så får han den først når han lukker munden, og så tager han den også forsigtigt..

    men ja det er et problem når den skal falde hurtigt.. men syns du skal blive ved med det, for den skal da ik ha godbid når den snapper ens hånd.

    det jeg vil prøve at gøre (skal sige jeg har ikke prøvet det endnu, men tror det kunne hjælpe) er at træne kun det at tage en godbid. hvor man ikke laver noget hvor den skal falde hurtigt.
    men så sidde der hjemme, og brug somme slags godbidder som den normalt ville hugge efter (min gør det nemlig ik med alt) hold godbidden ned til hunden, hvis den tager den forsigtig, så sig Dygtig. Men hvis den hugger, Luk hånden og sig AV! så hunden bliver lidt opmærksom, og prøv igen bliv ved indt til den tager den forsigtigt og så ros den..

    altså har ik prøvet det endnu, men det er noget jeg prøve at gøre.
    men det er ihvertfald rigtig at de ikke ha lov til at tage godbidden når de hugger efter den..


  • #2   30. aug 2013 Hvis din hund bider hele hånden kan du starte med at rose hunden hvis den gør noget godt, og derefter bruge en lidt hårdre stemme når du giver hunden godbidden ikke råbe bare en lille smule hårdere stemme hvor du så siger "stille" så plejer de at tage den noget pænere.

    håber det kunne hjælpe


  • #3   1. sep 2013 Min store hund på 6 år gør det samme, Det hjælper når jeg siger forsigtig. Det har han lært hvad betyder smiley

    profilbillede
Kommentér på:
gang i gruppen ;) tage godbidder pænt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce