{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Rally komandoer {{forumTopicSubject}}

Hej Alle sammen!

jeg har gået til rally et kort stykke tid nu, og ville høre jer (hvis der er nogle rally folk) hvilke kommandoer i bruger til disse skilte?

1) når hunden sider foran jer og skal på plads Venstre om.
hvis jeg siger plads og peger til venstre går han stadig højre om, da han er så trænet i at det skal han når jeg siger plads..

2) hvordan træner i øvelsen hvor hunden skal løbe ud til en kegle og Stå.
Max vil nogle gange ik løbe helt derhen fordi han ik ser nogen mening med det.. hvis jeg lægger en godbid der, men så når der så ingen godbid er til konkurrence, så vil han stå og lede efter en.. har også prøvet at lære han bare at løbe hen til den og så sige dygtig! og han får en godbid, men så begynder han at vil samle keglen op eller bider i den. han vil bare kunne se et formål med tingene, så hvad gør i??

3) hvilken kommando bruger i når hunden skal skifte side til højre? jeg siger "Kip" men syns det er lidt mærkeligt, jeg lærte det en gang til noget Agillity.. men kunne godt tænke mig at vide hvad i bruger? eller om i har hørt "Kip" før?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rally komandoer
  • #1   22. sep 2013 1 jeg siger plads og viser med hånden hvilken vej;)
    2 jeg bruger keglen som taget, starter med keglen få cm fra mig, flytter så keglen længere ud og klikker lige før hunden når kegle smiley
    3 ved side skift foran siger jeg foran og viser med hånden, bagved siger jeg bagved og viser med hånden


  • #2   17. okt 2013 Jeg har de mest almindelige kommandoer fra lydigheden og så få nye til rally, ellers går hunden på håndtegn/en form for håndtarget dog uden at røre.

    1)
    Min hun er oplært med plads venstre om, så jeg siger jo selvfølgelig plads her, og fod på højre side. Så i princippet er det vel op til dig selv hvad du vil kalde øvelsen, hvis ikke du kan nøjes med at hjælpe med håndtegn.


    2)
    Vi har oplært øvelsen ved at gå forbi keglen og så brugt "stå" håndtegnet og kommandoen "kegle", efterhånden har vi så øget afstanden og fået udløbet på, men først når vi under gang forbi keglen kan få hunden stillet - så hunden har selv efter lidt tid fundet ud af at kegle = løbe ud og stå. Hun kan dog også løbe ud på "ud" og så en "stå".
    Har aldrig trænet med godbid derude, og har bevidst trænet at hunden ikke står oveni keglen.

    3)
    Sideskift foran begge veje er her "foran" og håndtarget, sideskift "bagom" og håndtarget.
    (min plads højre om kaldes faktisk også bagom, men med forskellige håndtegn forstår hun mig heldigvis vovsen)










Kommentér på:
Rally komandoer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce