{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.355 visninger | Oprettet:

Præsentationsrunde. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Ja, som de fleste nok kan regne ud, hedder jeg Cujo (min mor har fortalt at jeg er opkaldt efter en eller anden roman af en mand der hedder Stephen King).

Jeg er 5 måneder (og 7 dage) gammel, men jeg er allerede enormt klog og med på noderne.

Min mor kalder mig for en lille hund, men jeg er nu en mægtig karl, hvis jeg skal sige det selv.
Jeg er i hvert fald på størrelse med de 3 irske ulvehunde jeg mødte i skoven i dag.

Mit job er at holde min mor glad (og også min far!). Det blev jeg ansat til, fordi min mor mistede sin bedste ven Thor i marts måned.
Min mor tror hun kan få mig til alle mulige ting, ved at tilbyde mig godbidder, men nogle gange gør jeg tingene uden at tage godbidden, for hun siger sådan nogle sjove lyde når jeg gør hvad hun be'r mig om, og så kan jeg altså ikke koncentrere mig om at spise noget som helst.

Jeg har lært hende, at jeg synes det er sjovt at hoppe op på ting som sten, træstubbe og sådan noget.
Jeg har også et balancebræt herhjemme som jeg bruger næsten hver dag.
Jeg lærer mange nye ting hele tiden, så måske jeg bliver til noget stort en dag. smiley

Min bedste ven er min kat, Indi. Ham leger jeg meget med. Vi leger fangeleg, hvor vi skiftes til at "være den" og så leger vi brydeleg hvor vi skiftes til at vinde - selvom katten vinder mere end jeg gør,

Min mor siger hver dag, at hun elsker mig.
....Og ved I hvad? Jeg elsker også hende, men I må ikke sladre, for så bliver hun bare helt ustyrlig glad.

Det var lidt om mig, nu er det jeres tur til at skrive lidt om jer selv.

Bjæf fra Cujo.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Præsentationsrunde.
  • #2   9. jul 2016 hej jeg hedder Blondie er nu overhoved da mor rødtop døde sidste år 15 år gammel, jeg fylder selv 11år på fredag 16/7.
    efter mig kommer Jessieka min datter f.marts 2008 og hun er mor til bamserne på 10 uger hvor Prinsessen bliver her....siger mor men Polle må nu også godt blive vi har det så hyggeligt i den store kurv alle fire.
    resten af flokken er Mille på 7 og mulle på 5 og så hannerten Kewin på 7 år.
    Så er der blandingen Blackie hun er over 11år men kender ikke hendes f. dato.
    det var så hele flokken....tror jeg nok..... smiley


    profilbillede
  • Eva
    Eva Online Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.007
    #5   9. jul 2016 Jeg hedder Ingle og er 3 år og 2 måneder gammel. Jeg bor i et lille hus sammen med min "storebror" Gustav på 4 1/2 år og så min moar.

    Gustav er slet ikke min rigtige storebror, men han er byens rareste hund, og jeg er så glad for at bo sammen med ham, selvom han ikke er særligt klog. Min moar er heller ikke den varmeste chili i sovsen, og som I nok kan forstå på min tråd, er hun nogle gange lidt svær at træne, men vi klarer os alligevel.

    Kan I forresten forklare mig, hvorfor moar nogle gange kalder os for tumperne? smiley


    profilbillede
  • #6   9. jul 2016 Hej søde venner! smiley
    Jeg hedder Charlie og er 1 år og 5 måneder.
    Jeg bor sammen med min mor der bor hos hendes mor og far og deres hund Mocca. Mocca kan ikke altid lide mig, men hun er en af mine bedste venner alligevel, og jeg elsker at drille hende.
    Jeg elsker alle hunde, men ikke så meget katte, selvom min mor hele tiden siger at en kat er en hund jeg ikke har mødt. Min mor er lidt fjollet på den måde, men jeg elsket hende alligevel, også selv når hun beslutter sig for at forlade mig!
    Hun siger hun altid kommer hjem igen. Men hvad hvis hun ikke gør? smiley

    Jeg er glad for at jeg eeeendelig kan få lov til at lege med den telefon min mor så tit sidder med og er irriterende smiley
    (Billedet viser hvor fjollet min mor er, og min holdning til det! :b )


    profilbillede
  • #7   10. jul 2016 Yay! Præsentstionsrunde!!!

    Mit navn er Fella, men til dagligt går jeg under navnet Flop eller Floppen. Jeg er lidt over 2 år gammel og min mor elsker mig herre giga meget!

    Jeg har haft en lidt turbolent start på livet. Flere overfald, hvor det ene nær havde kostet mig livet som 4 måneders hvalp. Min mor siger at jeg ligner et bombekrater indenunder pelsen. Jeg kalder det for kunst!

    Jeg ville selv mene at jeg er uundværlig for min mor. Allerede som hvalp kunne jeg fornemme at hun var syg, så jeg lærte hurtigt at fortælle hende, hvornår det var tid til at sætte sig ned, for ikke at falde om.

    Jeg mistede min første menneskefar da jeg var lidt over 1 år. Mor tog ham i at være led overfor mig og flyttede ud sammen med mig - jeg var ellers tapper og prøvede at skjule det. Men hun er ikke helt dum, hende den gamle smiley
    Nu har jeg fået en ny menneskefar, som elsker mig næsten højere, end han elsker min mor.. Men det undrer vel ikke nogen smiley jeg er jo så fantastisk.

    Jeg har været meget syg i løbet af mit korte liv, været under kniven et par gange og er en skrammelkasse, som mor siger. Men jeg lever et lækkert liv nu uden smerter og jeg er ved at træne min mor op i Nose Work. Jeg styrer for vildt, hvis jeg selv skal sige det! Jeg styrer generelt bare for vildt. Jeg har tidligere været herre sej til Lydighed. Helt op til LP3 før jeg begyndte at søge nye udfordringer!

    Og nå jo.. Så elsker jeg mad. Som i jeg vil giftes med et køleskab. Jeg vil æde et køleskab fyldt med gulerødder og tun. Jeg vil faktisk bare gerne være et køleskab.. Thats it!
    Dejligt at lære mine medvuffere bedre at kende! Nu hører vi jo altid bare på vores forældre lege kloge-Åger i forummet smiley

    PS. Jeg ville ønske at jeg havde gæller, så jeg kunne leve nede i åen 4EVAAAAR!!


    profilbillede
  • #8   10. jul 2016 mor viser lige et billed af mig Blondie med Jessiekas mine børnebørn, hvalpe 2005

    profilbillede
  • #9   10. jul 2016 Dag 596 (1 år, 7 måneder, 18 dage.)

    Alt går indtil videre godt, mennesket har ikke opdaget min hemmelige identitet, ej heller at hun faktisk er den inferiøre race her i hustanden.
    Det er hårdt og ekstremt ydmygende arbejde, men hvad gør man ikke for sagen...

    Ligenu tror hun jeg sover, mens hun vasker op i køkkenet -sær ting, hvis hun nu bare slikkede skålen grundigt...så var det tidspilde slet ikke nødvendigt...
    Faktisk spilder hun tid på ret meget...
    Tag f.eks. køkkenet...madlavning? mad behøver ikke laves, det skal bare spises...!
    Hun går ekstremt meget op i også at lave mad til mig...i virkeligheden kunne hun bare åbne døren til fryseren, så skulle jeg nok klare mig selv (altså forudsat at jeg stadig skal lade som om jeg ikke kan åbne selv, eller "nå op" til køleskabet...)
    Rengøring, lektier og alt muligt mærkeligt, og hun snakker også om at "arbejde"...ak ja...det er sære ting...jeg prøvede at forhindre hende i at forlade lejligheden mest muligt...

    Og jeg troede faktisk at mit "jeg er så lille, dum og ynkelig, du må aldrig forlade mig" trick virkede...men hun var ekstremt vedholdende og jeg måtte til sidst opgive den strategi. (i hvert fald i forhold til at være alene hjemme)

    Udover det, så virker den fint i forhold til energi indsamlingen...mine energisugende receptorer i pelsen suger hende dagligt i flere timer når jeg ligger så tæt som muligt...tossen tror jeg er kærlig...!
    Resten af dagen bruger jeg på også at opbygge hendes energilagre...det gøres bedst ved at ophidse hende, så jeg prøver at trodse hendes ønsker og kommandoer mest muligt. Når hun så er rødglødende, så er hun lige til at tappe! smiley :D

    Hov to sek...nu kommer hun... *Indtager sovestilling med totalt IQ-passivt kropssprog, let snorken, tungen ud af den ene mundvig, savl ud af den anden..ligger på ryggen..*


    Nå hvor var vi...jo...mine pligter til gengæld, som jeg har påtaget er selvfølgelig også at passe på mit forskningsobjekt. Jeg sørger for hun får motion..-det er vigtigt og helt ærligt så bør hun dyrke noget mere, hun er altså for tyk!
    Jeg advarer hende mod de usynlige farer hun ikke kan se, men hun er selvfølgelig ikke klog nok til at fatte det..-jeg bør lade være med at vække hende, så kan spøgelserne bare tage hende! smiley
    -Så kan jeg også fylde alt det jeg vil...ligge på MIN plads hun tror er hendes i sofaen, lege med alle de ting hun påstår er "morens" og spise alle de ting hun mener er usunde "for små hunde" (selvom hun selv spiser en masse usunde ting, sådan en hykler!)

    Ellers har jeg noget nær gennem udforsket nærområdet, og taget millioner af snuse-dufts -prøver. Som jeg flittigt sender videre. Samtidig har jeg også allieret mig med nabolagets hunde, samt en masse andre agenter som mennesket tager mig med til.
    Jeg er også meget flittig med at tage så mange energiprøver fra alle de mennesker jeg kan komme til...-de tror jeg er ekstremt kælen...men jeg tager bare denne del af jobbet meget seriøst...måske mere end andre agenter.
    Jeg har en masse faste -daglige der bliver suget prøver fra...men ellers alle nye jeg kan lokke..!

    Ellers så prøver jeg bare at leve så privilligeret, og bekvemmeligt som jeg kan træne kvindemennesket til...men helt skarp er hun jo ikke...så nøjes må man jo engang imellem. Når man ikke må ødelægge sit cover og bare gøre det klart for hende hvad hun skal gøre!

    Jeg må dog indrømme...jeg kan ikke lade være med at holde af hende...hun er hårdt arbejde, besværlig og ikke helt kvik...
    Men hun er nu nuttet (mest når hun sover) og meget elskelig...ja..jeg er altså gået hen og blevet glad for hende...jeg valgte hende godt. (Og det gjorde jeg)

    Mvh Minion Møgkræ. Aka. Lille Hund. Aka Prinsesse Gustav (ja ja jeg må jo lade som om jeg er lidt sart...det passer slet ikke!!) fnøffas, og "Mors lille møffelbøffelmulemøjs!" smiley




    profilbillede
  • #10   10. jul 2016 Jamen, så må jeg også hellere præsentere mig og ham den anden, som vel nok er en min lillebror,. Han ville gerne skrive, men hey, det var mig, der kom først og mig, der bestemmer herhjemme!

    Jeg hedder Berta - er 3 år og bliver snart 4 i september, så jeg er vel ved at være en dame, men der er mange, der tror jeg er hvalp - bare fordi jeg er så glad og begejstret. Nå, men jeg bor sammen med Elvis, der snart bliver 2 år. Han kom ind i billedet efter mine to tjenere måtte sige for tidligt farvel til min skønne lillesøster. Selvom han kan være den mest irriterende og være helt fjollet og elektrisk omkring mig - han vil rigtig gerne kysse med mig - så er det nu meget rart at have selskab.

    Ham og jeg bruger vores tid på at sørge for, at vi bliver vartet godt op med selskab og leg. Nogle gange går vi også til træning, når vores to tjenere synes det er på tide - de har faktisk utroligt nok deres egen fri vilje - det får de lov til herhjemme - endnu smiley

    Vi kan godt lide at sidde på borde og vindueskarme, hvor vi kan holde øje med verdensordenen i Valby og så elsker vi at komme med rundt, fordi vi bare bliver forgudet alle vegne vi kommer - men altså, det er jo nok meget naturligt - se lige på os!

    Vi glæder os til at være med i gruppen med andre skønne hunde, hvor vi kan komme med lidt brok over vores tjenere og fortælle skønne historier fra hverdagen om alle de fjollerier, som de tobenede finder på!


    profilbillede
  • #11   10. jul 2016 Hey der smiley
    jeg hedder Agnes-opkaldt efter en dame i en gammel serie ved navn Matador-den dame kunne min moar godt lide smiley
    Men for det meste kalder mine slaver mig for cocktailpølsen smiley
    Jeg er en ruhåret dværg gravhund og er 4 måneder og 4 dage gammel smiley
    Jeg er kommet herhjem,fordi min moar og hendes familie mistede en anden smukker hund og min moar kan ikke leve uden hundehår i maden smiley

    Jeg er altid glad og i hopla og vil gerne lege med alle smiley
    Jeg er bare så for vand-jeg kan nærmest ikke styre mig når der er vand smiley
    Jeg har gjort min moar glad og besluttede mig for at blive renlig for længe siden-hun så lidt trist ud når jeg kom til at tisse på gulvet i stuen-hun sagde ikke noget til mig-men hvalpe har også øjne-så for at glæde hende-tisser jeg kun udenfor nu smiley
    Jeg er også blevet glad for at sove længe-igen min moar så lidt træt ud tilsidst-nu lader jeg hende få sin skønheds søvn ( Den har hun meget brug for smiley smiley )
    Jeg skal sammen med min moar starte til træning om 14 dage-nu må vi se hvor god min moar er smiley
    Mere kommer når jeg bliver lidt ældre smiley
    Snudedut fra Agnes smiley



    profilbillede
  • #12   10. jul 2016 #8 rettelse....2015 Blondie (mig) er fra 2005.....sorry tal, årstal er en svær en !!

  • #13   10. jul 2016 Uh.. Jeg har fået lov at være med også. Selvom jeg ikke helt ligner jer andre.

    Jeg hedder Elvis og er ca. 11 måneder. Give og take. Ingen ved præcist hvornår jeg er født. Nogle børn fra børnehaven ovre ved siden af fandt mig efterladt i en busk hvor jeg havde skreget efter mad i over et døgn. Så kom jeg over til min mors nabo og sidst min mor som kunne passe på mig. Dengang hed jeg ingenting, men min far gav mig et FJOLLET navn, fordi han synes mit killinge-strithår var grimt og lignede ham der Elvis' hår. Hvad giver i mig? Dét skal jeg leve med hver dag.

    Mor kalder mig bare terrorist. Jeg forstår ikke hvorfor? Jeg gør aldrig noget galt. Jeg kan da ikke gøre for at mors fine pynteting eller blomster fylder i vindueskarmen - det er altså ikke mig der er blevet stor. Nej! Hun bliver sååååå sur når de falder på gulvet, og så gemmer jeg mig under sengen, for der kan hun ikke få fat i mig. smiley Jeg har også fundet på et nyt trick - HVER nat henter jeg en toiletrulle fra begge badeværelser, piller dem af holderen og tager dem med i sofaen eller sengen og flænser dem. Jeg er SIKKER på at der gemmer sig spøgelser i dem.

    Min mor er også begyndt at træne mig med den der klikker. Helt ærligt, hun er da dum hvis hun tror at jeg ikke har luret hende af. Jeg stikker hende bare en pote og så er der guf til mig. Det er da for let. Med jeg lader som om det er svært, for så falder der flere godbidder af. Jeg bor også med en gammel sur kat - hun gider ikke den slags. Hun bestemmer over mig, og jeg tør ikke slå igen, selvom mor siger at jeg er meget større end hende. Hun er bare altid så sur. smiley Jeg irriterer ellers aldrig.

    Jeg er lidt træt i dag. Jeg har vogtet huset hele weekenden. Mor har haft gæster, som har haft to hunde med. Hvad giver I mig? Her troede jeg at jeg skulle ligge i sengen med mor en hel weekend nu hvor hun er så meget væk i de almindelige dage, men nej. Jeg må ikke brumme af dem, eller hvæse af dem eller spise deres mad. Helt ærligt. Så bider jeg bare mor lidt i tæerne i stedet for. Jeg tør jo ikke gøre dem noget, men jeg er nødt til at lyde stor og farlig - og det virker faktisk. smiley Ja! og udover hundene så har der været virkelig mange fluer på den anden side af terrassedøren. Det er min pligt at forsøge at fange dem, men det er altså lidt svært.

    Jeg vil tilbage til mors seng og sove igen indtil hun selv skal i seng. Så gider jeg ikke mere for mor fylder helt vildt. Og særligt nu hvor far ikke er hjemme så roder hun rundt i sengen konstant. Dét gavner ikke min skønhedssøvn.

    Nåja! I skal ikke snydes for et billede. Hende mor er altså ond! Hun siger hun havde lagt kartoffelmel på sofaen for at rense den (NOGEN havde lavet pletter... IKKE mig!) - men jeg skulle altså sove på sofaen, og så ser man SÅDAN ud i hovedet når man vågner?!? Og hun griner bare af det?!?!?! Jeg tror jeg er blevet adopteret ind i et galehus...


    profilbillede
  • #14   10. jul 2016 Hej
    Jeg er Klunte ( min mor og far synes det er helt indlysende hvorfor jeg hedder Klunte smiley ) Jeg er lige fyldt 8 år i maj. Men jeg er stadig med fuld fart på selvom jeg sover lidt længere om morgenen end jeg gjorde da jeg var yngre.
    Jeg elsker vand alt lige fra vandpytten til søer og det store hav. Derudover er bolde også på listen over min yndlings ting.
    Jeg er mest glad for far og mor, andre skal jeg lige lære lidt at kende først.
    Når jeg ikke er ude at lege kan jeg godt lide at blive nusset i øret.
    Jeg har lært mor og far at tale hund sådan nogenlunde, så nu forstår de de fleste af mine mange pivelyde, så er det lidt nemmere at få dem til at gøre som de skal. smiley
    De siger jeg har meget dyre vaner for først måtte de købe et sommerhus, så jeg kunne få min egen have og ikke kun lejlighed, men nu er jeg ikke helt tilfreds længere, så nu har jeg fået et hus med 3 HA jord til, så jeg rigtig kan løbe og lege. Det manglede også bare smiley


  • Albusandme
    Albusandme Tilmeldt:
    aug 2016

    Hunde: 1 Emner: 30 Svar: 245
    #17   17. aug 2016 Kære medvovser,

    Jeg kom lidt sent ind, men har haft travlt med at vokse mig stor og stærk. Jeg sværger - forleden mødte jeg en Skt. Bernard/Mastiff blanding, og jeg gøede så højt at hun blev bange for mig.

    Mine dage går for det meste med at træne mit menneske. Gud fader bevares et arbejde! Havde jeg vidst hvor mange timer jeg skulle lægge i at hun blev bare nogenlunde velopdragen er jeg ikke sikker på at jeg havde valgt hende! Nå, men nu er hun her, og hun har altså også sine gode sider. Jeg må dog indrømme at det er dejligt at kunne sende hende afsted i dagplejen hver morgen! Jeg har altså også ting der skal passes! Lige i øjeblikket arbejder jeg på både et kalveøre og en oksepenis. Det stinker - Vidunderligt! Hun kommer hjem hverdag omkring middagstid, så skal jeg gå en tur med hende, når jeg sender hende afsted igen er det tilbage til mine projekter.

    Hun har lige været syg i 2 dage, der måtte jeg ligge i sengen HELE dagen og passe hende. Og slikke hendes pande så hun ikke blev for varm. Det er meget hyggeligt, men hold da fest jeg er langt bagud i mit arbejde, så det var befriende at hun tog afsted igen imorges.

    Lige når jeg tror at hun har fat i det trick vi arbejde på, kigger hun uforskammet på mig, og undlader at smide godbidden til mig. Nogle gange kan jeg godt tænke at jeg bare ikke dur til at have et menneske, men så er det som om det hele går op i en højere enhed alligevel.

    Nu er vi heldigvis startet til mennesketræning, og Kirsten som har holdet er altså superdygtig til at minde min mor om det der med godbidder. De skal altså bare falde når jeg giver tegnet, det andet der - det kan jeg slet ikke arbejde med.

    Når det var alt fra mig, jeg glæder mig til at høre en masse gode tips og tricks fra jer alle sammen, om hvordan I fik jeres menneske til at rette ind til højre.

    Vuf vuf/ Albus.

    Ps. Billedet er taget umiddelbart efter et af hendes tilbagefald i træningen. Som I kan se er det ikke altid let at have med mennesker at gøre!


    profilbillede
Kommentér på:
Præsentationsrunde.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce