{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.023 visninger | Oprettet:

drop slankekuren.. {{forumTopicSubject}}

og skift den ud med en livstilsænding..

Er det ikke altid det man hører?

men stadig så snakker folk løs om den ene mirakelkur efter den anden.

personligt så tror jeg ikke på nogen mirakelkur - men på benhårdt arbejde.

Er det ikke på tide at man indser at den nemme løsning bare ikke findes?
Er det ikk på tide at vi bare losser os selv så gevaldigt i røven at vi aldrig vender tilbage til den dovne og fede livsstil igen?

men hvorfor er det så, så skide svært? for det er det jo - hvis det var så nemt at tabe sig, så ville der jo ikke være nogle fede mennesker i hele verden.

Er det ikke bare på tide at vi finder ud af at det der smager så godt - det er bare ikke sundt.

og her vil mange sikkert sidde og påstå - inkl mig selv, at selvfølgelig kan sund mad smage godt - ja endda bedre end fed mad - men så er mit spørgsmål bare - hvorfor er du så blevet fed? for man bliver da ikke fed af sund mad?

og hvorfor dukker der flere og flere fastfood-steder og og slikket på hylderne nede i fakta fylder jo fanme mere end grøntsagerne og frugterne tilsammen - x 10

Måske må vi bare indse at hvis vi har tendens til at blive lidt små-kvapsede - så er det bare syr røv - fordi så står den på gullerødder og fiberbrød til hverdag.

Dermed ikke sagt at man ikke kan skejse ud engangimelem og æde som et svin fordi man ikke kan lade være, eller fordi man skal til fest og der bliver serveret lækker mad med en lidt for lækker sovs.

Så er det da også bare iorden.. Eller er det? fordi hvor tit er det okaii..?

Vi er så pokkers gode til at finde på den ene undskyldning efter den anden "jeg stårter på mandag" og når man så når til tirsdag og har sat tænderne i en rittersport - så tænker man "aarh.. NÆSTE mandag -SÅ starter jeg for alvorg"

og hvis vi lever sundt til hverdag - hvor tit er det så okaii at skeje ud? engang om ugen? engang om måneden?!

Jeg vil sige NEJ!
lad for guds skyld være med at sæt en dato på hvornår i må spise usundt og ukontrolleret - fordi så begynder man automatisk at glæde sig til den dag..

Hvis i har en slikdag engang om måneden - så vil du de resterende dage gå og tænke på den dag hvor der BARE skal diskes op med chips cola og marabou..

Fordi hvis man gør det - så slipper man jo aldrig af med afhængigheden.


Personligt spiser jeg ikke hverken slik eller fed mad what so ever - og jeg er efterhånden begyndt at føle mig overlegen - ikke overfor andre men overfor maden.

Jeg må indrømme at hvis jeg ser andre tykke mennesker spise slik, så føler jeg mig sku lidt overlegen på trods af at jeg selv har skildt mig væsenligt ud fra mængen pga svær overvægt.. og selvom det måske lyder ret åndsvagt så hjælper det.

Jeg har i skrivende stund tabt mig 35 kg.
Jeg mangler stadig 36 for at nå min ønskevægt - men hver gang jeg ser mig i spejlet så tænker jeg "hvorfor Helvede har du ikke taget dig sammen noget før!?"

Jeg ved godt at jeg har lidt andre forhold end så mange andre fordi jeg er blevet opereret - men selvom det gør det umuligt for mig at spise sukker og fedt - så føler jeg fanme at jeg kæmper for det.
Det er ikke bare den nemme løsning lige at få skåret mavesækken væk, fordi trængen er der jo stadig.

Hvis jeg ser en reklame for slik eller macdonalds så sidder jeg da stadig og krummer tæer fordi jeg ved at jeg aldrig nogensinde i hele mit live vil kunne spise et happymeal.

På den ene side gør det mig glad - jeg taber mig dejlig meget - jeg bliver super smækker når jeg er ved mit mål, men når jeg så ser tynde piger spise slik, så tænker jeg - "det kan godt være at jnår jeg bliver slank, så tager jeg aldrig på mere - men hvorfor kunne jeg ikke bare være som dem fra start af? hvorfor skulle jeg gå det her helvede igennem!?"

Men konkluderer det ikke bare endnu engang at vi bare må indse at det STINKER at ha tendens til at tage på, Det STINKER endnu mere at man ikke kan spise hvad man har lyst til og hvor meget vi end ønsker det, så KAN vi bare ikke leve af flødekager lissom Tina fra jobbet som uanset hvad hun æder, fortsat er slank som et siv.

Det jeg vil frem til er nok at i sidste ende er vi sku nød til at tage ansvar for vores liv.

Som en ven sagde til mig engang " accepter dig selv - eller gør noget ved det" - og hvor hårdt det end lyder så kan det jo ikke blive mere sandt!

Det er os selv der gør os fede - der er ingen andre der tvangsfodre os med stegt flæst og flødesovs - det er kun os selv.

Så næste gang i sidder og stirrer stift på den æske anton berg chokolade, så spørg dig selv: "vil jeg være fed? vil jeg virkelig forurene min krop med det her?" og hvis svaret er ja - så spis det - hele æsken sågar, men hvis svaret er nej - så tøm æsken ud i skaldespanden og tøm askebægeret udover.

:o)

/migselv


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  drop slankekuren..
  • #1   15. maj 2007 Du har så ret, men jeg vil også give Karina ret i, at det er delme svært.
    Men jeg har det også sådan, at 100% sund kost er da fint, men jeg vil også "hygge" mig og ikke mindst føle at jeg lever og hvis det inkluderer en cola eller et stykke kage eller chokolade, så vil jeg have lov til det, jeg vil IKKE KONSTANT sidde og tænke over hvad jeg spiser, så må jeg indrømme at jeg heller vil veje 5 kg. for meget og være lykkelig og tilfreds.
    Jeg vil gerne tabe mig, men skal jeg kun tabe mig ½ kg. om ugen, fordi jeg også ind imellem synder, så er det fint med mig, jeg skal ikke nå noget, det må ta´ den tid det tager.


Kommentér på:
drop slankekuren..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce