{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.006 visninger | Oprettet:

Josephine P
Josephine P
Tilmeldt:
8. okt 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hundetræning {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har to små mini malteser (brødre) og de er vant til at gå ud/tur sammen hverdag, dog skal jeg til at flytte ud snart og har prøvet at kun gå ud med den ene, men han går ikke uden den anden. Er der en af jer der ved hvorfor og hvad jeg skal gøre for at de kan gå tur alene? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hundetræning
  • #1   8. okt 2019 Hvorfor ikke bare gå med dem begge? Hvis de altid har gået tur sammen, kan det godt være svært at overbevise dem om, at man også kan gå hver for sig. Det afhænger selvfølgelig også lidt af hundenes alder.

  • #2   8. okt 2019 Hvis de skal gå hver for sig, kunne du måske få en ven til at gå med den ene, mens du selv går med den anden. Start med at gå sammen, og prøv så at gå hver sin vej i kort tid, for så at mødes igen.

  • Josephine P
    Josephine P Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   8. okt 2019 Jo det gør vi også nu, men jeg skal snart flytte og må kun have en hund med, så bliver det lidt svært, men de er 10 måneder gammel.

  • #4   8. okt 2019 Ok, men så får du sikkert ikke kun problemer med gåture. Har du trænet rigtig meget alene hjemme? Selv hvis du har, så skal det nok trænes igen det nye sted.

  • #5   8. okt 2019 Hvis du tager den ene med, hvad skal den anden så?
    I kan nok forvente udfordringer på flere områder, hvis de aldrig har oplevet verden hver for sig. Jeg ville straks gå i skarp træning omkring alenetid, gåtur, aktivering hver for sig osv.
    Forslaget om at starte gåturen sammen, for så at dele sig op, er super fint.


  • #6   8. okt 2019 Hmm, nu jeg er nok lidt provokerende, men prøv lige at læs dit emne:

    "Mine hunde er aldrig adskilt og de går altid tur sammen. Nu vil den ene ikke gå tur uden den anden. Hvorfor?!?"

    Hehe - derfor smiley Det er jo præcis det samme som at være alene hjemme. Hvis det aldrig er noget, du har tilvænnet hunden, så kan du ikke forvente at den pludselig uden problemer kan gøre det hele.

    Det lyder til, at du har et stort arbejde foran dig. Sådan er det, når man måske ikke lige får tænkt tingene igennem. Husk at hold ferie når du flytter, hvis ikke hunden er vant til at være alene smiley


  • #7   8. okt 2019 Altså jeg håber da det er fordi, at det er familiens hunde og så flytter Josephine hjemmefra og tager den ene med. Ellers er det godt nok noget af en facepalm... smiley

  • #8   8. okt 2019 Jeg læser det som at hun tager begge med, men vil gå tur med dem en af gangen for ingen opdager der er 2...

  • #9   8. okt 2019 Hvis #8 har ret, så tænker jeg det er en meget dårlig plan, som ender med at backfire og TS ender med at skulle af med begge hunde, eller ihvertfald den ene når det opdages. Og det vil blive opdaget, medmindre der sættes heftigt ind på alene hjemme træning, da den efterladte hund uden tvivl vil give sig til at hyle når den bliver efterladt.

  • #11   8. okt 2019 Hun skriver jo at hun skal flytte og kun må have én med..

  • Josephine P
    Josephine P Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #12   9. okt 2019 Jeg flytter kun med en hund, ja.

  • Hama
    Hama Tilmeldt:
    apr 2015

    Følgere: 2 Svar: 248
    #13   9. okt 2019 Hvis du kun har en med, så kommer det sikkert helt af sig selv,
    så er der jo ingen der bliver tilbage.
    - eller er der noget jeg har misforstået smiley


  • #14   10. okt 2019 Har du overvejet om du har ressourcer til den træning, du står foran, Josephine?
    Du har knap nok deltaget i din egen tråd...


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #15   10. okt 2019 Det kommer vil af sig selv med gåture. Alene hjemme må du jo se om det bliver et problem. Hunde er jo gode til at omstille sig. Det giver god mening at træne det. Altså skifte til at have en hund med.

    Hvorfor se problemer,der måske slet ikke er der.


Kommentér på:
Hundetræning

Annonce