{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Livet uden hund {{forumTopicSubject}}

Som i jo er bekendt med, blev jeg nød til at omplacere Gaddafi.
Det var virkelig svært for mig, da han var/er en lille møgkøter der ikke sådan passede i alle hjem, samt at jeg var ret presset til at finde et nyt hjem. smiley
Der gik virkelig mange tanker gennem mit hoved og jeg var ret bange for, at han måske endte et sted, hvor de ikke rigtig forstod ham og måske bankede ham i bare afmagt. smiley

Jeg fik lidt henvendelser, men mit nye ønskehjem var ikke mellem dem.
Jeg talte lidt med dem der havde henvendt sig og besøgte dem jeg havde mindst tillid til sammen med Gaddafi.
Vi ankom, mavefornemmelsen var ikke ret god, en familie med 6 sammenbragte børn, hvor de 4 boede hjemme og var mellem 11- 17 år. smiley
Og jeg må sige, at det var sådan en positiv overraskelse jeg fik. En halv time efter at Gaddafi og jeg var kommet, så besluttede jeg mig for, at det var her Gaddafi skulle bo. smiley
Sådan en hjertevarm familie og sådanne dejlige børn skal man lede længe efter. (jeg er ikke til børn) smiley
Så lad jer ikke afskrække, hvis mavefornemmelsen ikke er god inden i har haft personlig kontakt, det kan snyde.

Vores møde var om lørdagen og Gaddafi blev hentet mandag eftermiddag.
Det var en sær fornemmelse, der blev meget stille og der var ingen Gaddafi til at rende i røven på mig, samt at jeg ikke først skulle flytte hund inden jeg kunne komme på toilet eller andet.
Natten uden en lille varm hundekrop i sengen var ret træls. smiley

Men næste morgen, det var det værste...
Gaddafi gjorde sig jo ikke så gerne ren i haven.
Vores dag startede altid med hurtig i tøjet og ud på vores lille morgentur.
Jeg stod bare der og følte mig total hjælpeløs og anede ikke, hvad jeg skulle gøre. Det var virkelig en sær fornemmelse. smiley
Efterhånden som dagene gik, lærte jeg faktisk at sætte pris på den ro der var hver morgen, for hvis der var noget der kunne irritere mig ved kræet, så var det hans morgenfriskhed, for jeg er ret stille fra morgenstunden. smiley

Som sagt, så stortrives Gaddafi i sit nye hjem, han har faktisk de samme rettigheder i sit nye hjem - jeg tror endda flere end hos mig -

Forbavsende nok har han ikke ændret sin gamle adfærd, hvilket i mine øjne et et bevis på at han trives.
Han slæber stadig sit bamseskind med i seng og leger ruskelege inden der soves, render rundt på bordene mm.

Han har tillagt sig en ny vane, og det er, at hver dag kl 13,45 stiller han sig op og gør, så får han sele og snor på og mindste sønnen bliver hentet ved skolebussen ca 3 km væk. Jeg synes at det er virkelig sødt af Gaddafi og er med til at vise at han trives. smiley

Gaddafi har fået et hjem der virkelig passer til ham, et hjem hvor han så godt som aldrig er alene, et meget aktiv hjem, hvor der altid er tid og plads til sjov og ballade, for er der ikke en som har tid til ham, så går han bare til den næste smiley

Jeg er virkelig glad og taknemmelig for at denne dejlige familie elsker min lille dreng så højt og passer så godt på ham, det har givet mig fred.
Og hvor er det godt, at jeg ikke fulgte min første mavefornemmelse, men gav det en chance. smiley

Og så er hans nye familie meget imponeret over hans gode opdragelse, det er lige til at grine af, for aldrig har jeg haft en mere uopdragen hund end Gaddafi. smiley smiley

Det der er sværest er at slippe kontrollen helt og ikke blande mig, men jeg gør mit bedste, men det går bedre og bedre for hver dag.
Og indrømmet, livet uden hund er på nuværende tidspunkt ret godt for mig, lige nu savner jeg ikke engang at have hund. smiley smiley



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Livet uden hund
  • #1   25. apr 2021 Åh, Anni - din fortælling, selvom den også er positiv, rørte mig. smiley

    Det lyser langt væk, at du, trods jeres udfordringer sammen, savner den lille hundemand og at han udfordrede dig (på godt og ondt smiley ), det er da klart, at tomheden er overvældende.

    Hvor er det dejligt, at du har fundet så dejligt et hjem til ham, og at han kan få lov til at være den lidt uvorne knægt, han åbenbart bare er, han lyder til at være en charmebøf uden lige. smiley smiley

    Det gør mig ked af det, at du er blevet så syg, og har måtte træffe det valg, du har om nogen kæmpet for jeres forhold. Jeg håber og beder til, at du kommer godt igennem denne sygdom, og kommer godt ud på den anden side. smiley


  • #2   25. apr 2021 Knus Anni, bliv rask, så skal du have en lille sengevarmer igen smiley

    profilbillede
  • #3   25. apr 2021 Bodil, ja, hun er bare så bedårende og jeg tror, at ville kravle lige ind i mit hjerte. smiley
    Men desværre, så plejet det jo at gå flere år inden man kan sige om man er helt kræftfri


  • #4   25. apr 2021 Anni det er en super dejlig opdatering. En opdatering jeg har ventet på at læse.
    Det er nemlig super svært at finde et hjem til sine omplaceringer, men også hvalpe. Gaddafi er jo en fuldblods terrier og lige efter bogen, som en Fox skal være. Terriers kræver generelt rigtig meget og specielt de første 3 år. En kamp der til tider synes uden ende. Den har du taget og selvom det kan føles sådan fra tid til anden, så har du aldrig formået at kaste håndklædet i ringen. Det er dén frugt den nye familie nu nyder til fulde, og derfor de synes at han er så velopdragen.
    Det lyder som en helt vidunderlig familie og et fantastisk liv for en lille Duracel-hund.
    Når nu du bliver rask (tro på det <3), så er der også en sød velopdragen voksen hund til dig smiley

    Ja Foxer går på bordene.......... smiley


  • #5   25. apr 2021 Hvor er det en god opdatering.

    Og hvor var det godt, at du tog chancen og mødte familien i virkeligheden og på deres hjemmebane. Første indtryk via telefon, mail, sms osv. er ikke altid det rigtige. Og det lyder virkelig til at du har fundet det perfekte hjem til ham.

    Og rigtig god bedring til dig. Jeg er glad for, at du ikke klarer det så godt at være uden hund i øjeblikket, hvor du mere end nogensinde har brug for mental ro.


  • #6   25. apr 2021 Louise, jeg giver dig ret, det er ikke så nemt med en terrier, så jeg er virkelig lykkelig for at jeg fandt det hjem til ham, og hvor er jeg lykkelig over at jeg ikke afskrev den familie fordi jeg ikke troede på dem, men gav det en chance.

    Gaddafi var ret stresset de sidste små to måneder fordi jeg ikke kunne opfylde hans behov.
    Alt stres er total forsvundet, det er så dejligt. smiley


    Naboen nogle huse længere nede på vejen har fået en Kleiner Münsterlænder hvalp, nu 6 måneder.
    Den må jeg låne alt det jeg vil, også gå sweiss med.
    Det var sådanset en perfekt løsning.
    Problemet er bare, at de desværre går og gør hunden dum og dummere. Det er ikke til at holde ud.



  • #7   25. apr 2021 Åh det var da trist. En Münsterlænder kræver nu også lidt. Håber du kan være med til at få hjerneaktiviteten op på den. Det lyder ellers som en perfekt løsning.

    Nej førstegangsindtrykket kan godt give en forkert mavefornemmelse. Man skal passe på med ikke at afvise folk. Vi kommunikerer forskelligt, men derfor kan man nemt være en perfekt hundeejer.


  • #8   25. apr 2021 Jeg tror ikke at jeg tager mod naboens tilbud, jeg kan ikke holde ud at arbejde med en hund der bliver gjort dum.
    Hunden har det nu ganske godt og vil også blive brugt til jagt.
    Ejeren vil så gerne gå sweiss med ham.
    Har været ud med ham ca 10 - 12 gange, han fatter ikke en dkid af det jeg prøver at forklare.
    Konen har set lyset og har meldt sig til hunde træning. Håber at det giver pote.


  • #10   25. apr 2021 Anni jeg kan nemt følge dig. Håber de begge ser lyset, så hunden ikke bliver totalt forvirret.

  • #11   25. apr 2021 Anni du kan sagtens låne Pjevs når du har overskud, hun vil elske at være midtpunkt af og til og hun kan jo bare komme hjem igen smiley så kan du måske lære hende noget, hun kan ikke en skid, undtagen at komme når man kalder og gø hysterisk smiley

  • #12   25. apr 2021 Pyhh.. Der løb nogle tårer ??
    Selvfølgelig kommer du rask tilbage, ting tager tid ??
    Og hvor er det fantastisk med møghunden og hans nye familie, det må være så dejligt for dig af vide, selv om det ikke har været en nem beslutning.
    Jeg sender masser af gode tanker og håb til dig ??


  • #13   25. apr 2021 Tak til jer alle sammen. smiley


    Bodil, det er virkelig et godt tilbud du kommer med som jeg måske godt kunne gøre brug af. smiley
    Men det er vist mest fornuftig, hvis jeg lige ser an, hvordan strålerne og kemoen virker på mig, selv om det er meget fristende.
    Måske bliver jeg hønesyg, måske klarer jeg den fin og har får overskudsenergi.
    Lægen har jo malet fanden på væggen, så jeg kan kun blive positiv overrasket smiley


  • #15   25. apr 2021 Du skal nok blive stille og roligt rask smiley
    En fantastisk læsning. Det skal nok blive godt alt sammen for alle parter


  • #17   26. apr 2021 Tak Isabelle, og ja pasning af Gaddafi havde ikke løst problemet, det havde ikke været fair over for ham og havde vist i stedet for ro givet mig en masse spekulationer.

    Jeg er ikke så nervøs for kemo og strålerne, er forberedt at jeg kan blive hundesyg og det er så det.
    Tværtimod er jeg vist lidt pervers, for jeg har været så sur og skuffet over at jeg ikke er blevet behandlet i 8 dage fordi jeg var for syg til det.
    Nu glæder jeg mig til at komme til Odense i dag og få mine stråler smiley


  • #18   26. apr 2021 Godt at hører at Gaddafi trives smiley Og rigtig god bedring til dig. Krydser alt hvad der krydses kan for at du kommer rask ud på den anden side.

  • #19   26. apr 2021 Jeg tror det er frygten for kemoen der er værst. Ja det var slemt, men det var også til at komme igennem.
    Husk at drikke. Sæt det i system. Jeg havde 3 1/2 liter flasker i køleskab. 1 til morgen 1 til middag og 1 til aften. De skulle drikkes hver dag, så kom der af og til ekstra som te, juice og saft. Jeg fik kemo hver 3 uge . Inddelte mine uger 1 uge rød, her kan jeg ikke så meget, 2 uge gul, nu går det fremad. 3 uge grøn, her skulle der max ind på kontoen, så jeg var klar til en ny rød uge.


  • #20   26. apr 2021 Tine jeg får kemo hver onsdag, stråler alle hverdage og dobbelt om fredagen.
    Fredag og onsdag er lange dage, der skal gå mindst 6 timer fra første til sidste stråling, og om onsdagen, hvor der skal gå mindst 4 timer mellem kemo og stråler
    Havde det ret godt efter sidste gang kemo, bortset fra at jeg skulle tisse for hver 10 - 15 minutter, så næste gang får jeg en anden slags.
    Angående at drikke, så får jeg så rigeligt.
    Køleskabet er fyldt op med masser af forskellige drikkelse og det forsvinder ret hurtig.
    Skal lige huske at købe nye isterningposer.


  • #21   27. apr 2021 Jeg kan ikke sige så meget andet end at du nok er det sejeste menneske Anni. Så sindsygt sej at gøre de rette ting for dig selv og Gadaffi.

    Du skal nok slå det her smiley


  • #22   30. apr 2021 Hold da op, hvor må jeg har tilbragt meget tid med min hund.
    Kl er ikke engang 10 og jeg er ved at gå til af kedsomhed og aner ikke hvad jeg skal foretage mig uden hund.
    Jeg har allerede været på en liie skovtur og sidder nu og prøver på a koncentrere mig om at læse lidt, men det kniber med koncentrationen. smiley

    En anden ting der er træls ved ikke at have hund længere er, at hvis jeg taber noget, om det er mad eller andet, så må jeg selv ned og damle op, og jeg taber et eller andet hele tiden smiley
    Mens Gaddafi var her, var det jo hans job at samle op smiley

    Nå det hjælper ikke at jamre og beklage sig, så ønsker alle en dejlig lang weekend smiley


Kommentér på:
Livet uden hund

Annonce