{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.444 visninger | Oprettet:

Drabet på den gravide kvinde i Holbæk {{forumTopicSubject}}

Jeg bliver tit forbløffet over den ondskab og primitive adfærd, mennesker kan udvise.

https://nyheder.tv2.dk/krimi/2022-11-04-ufoedt-barn-overlever-politiet-offentliggoer-signalement-af-drabsmistaenkt

Der tales om æresdrab, som jo er en lidt speciel størrelse. Tidligere denne uge faldt den kun 2. dom om æresdrab herhjemme. En anden forfærdelig sag, hvor en mor blev dræbt af sin mindreårige søn og faderen i forening.

Uanset hvad der har kostet denne kvinde livet, er det en helt forfærdelig sag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drabet på den gravide kvinde i Holbæk
  • #3   4. nov 2022 Jeg har simpelthen så svært ved at forstå hvad der foregår i hovedet på den slags mennesker.
    Det er dybt tragisk.


  • #5   4. nov 2022 Sagen fra Randers havde jeg jo lidt med at gøre via arbejde, og jeg havde i den forbindelse en lang samtale med en af de politimænd, der arbejder med den type sager. Æresdrab er en kompliceret størrelse, og jeg har lykkelig glemt HVOR kompliceret det er.

    Én skriver i en kommentar til artiklen (som stikker af i en temmelig racistisk retning), om vi tænker det samme om Peter Madsen, om ham der dræbte den anden gravide, om alle de danske mænd, der dræber kvinder?

    Og det er sgu en god pointe! Det er hverken værre eller bedre, at blive dræbt grundet religion og ære. Uanset årsagen, så er det syge, syge mænd, der begår disse handlinger - etnicitet, religion og alt andet er underordnet.


  • #6   4. nov 2022 det er så forfærdeligt ... hvis det er æresdrab må de jo lede i kvindens familie/omgangskreds.
    Stakkels kvinde, stakkels barn ...

    Lige da jeg læste det kom jeg til at tænke på hende den gravide der blev stukket ned/dræbt i en park for nogen år siden ..


  • #8   4. nov 2022 selvfølgelig tænker vi det samme om drabsmænd ... men de der æresdrab tor jeg bare udover det at der er et drab, sætter noget i gang om kvinder der ikke må selv, ikke må vælge deres egen vej, deres eget liv ..

  • #10   4. nov 2022 Ære i at slå et andet menneske ihjel inkl et lillebitte uskyldigt barn. Føj for s…

  • #11   4. nov 2022 Jeg bor stort set lige ved siden af Holbæk smiley Det er godt nok bekymrende! Særligt de seneste år, med knivstikkerier, bander, visitationszoner osv. Det kommer alt for tæt på.

    Det her drab, er bare forfærdeligt.


  • #12   4. nov 2022 Så John, hvad med Peter Madsen? Hvordan forklarer du ham?

    Eller Torben Kjærhus Larsen, som så ikke slog nogen ihjel, men som voldtog en masse børn, og forsøgte at købe en baby i Rumænien?

    Hvem har lært dem at være sådan? Og hvor skal de rejse hen for at ofrene kan få retfærdighed?

    Der har været TO (!!!!!) æresdrab i DK i den tid, æresdrab har været et begreb. Der har alene i år været, hvad, 15 kvindedrab. De fleste dræbt af deres partner. En enkelt ung studerende kidnappet af fremmede (danske) mænd.

    At banderne dræber hinanden, rager mig en papand - det har ikke en skid med æresdrab eller religion at gøre. Det er bare idioti.


  • #15   4. nov 2022 Hvor er det frygteligt! smiley


    Hvor mange drab på kvinder er vi så oppe på i år?


  • #16   4. nov 2022 Hanne, Det var Louise der mistede livet i Herlev.
    Hver dag på min vej til og fra arbejde på hospitalet, går jeg forbi det sted (under 10 meter fra hvor hun blev fundet).
    Det er simpelthen så forfærdelig en skæbne.
    Jeg sender ganske ofte hende og hendes lille dreng en tanke.


  • #17   4. nov 2022 Forhåbentlig de passer godt på babyen, så han ikke forsøges dræbt igen ...
    Håber faderen får mulighed for, at komme herop, så der kan findes en løsning for babyens fremtid. Om det bliver i DK eller ej.

    Det kunne lyde som om, at hun var blevet for dansk, hvis æresdrab er teorien.
    Velintegreret med håb om statsborgerskab, nygift, og virkelig glad og håbefuld for en dejlig fremtid i DK.
    Hun var flygtet på gåben fra Afghanistan, og havde været så meget igennem, og nu så fremtiden lys ud ... (en kollegas udtalelser, da de snakker babynavne, da moderen skulle på barsel i December).

    Jeg håber virkelig vidnerne står frem.
    Hun havde ikke en chance, gerningsmanden (mændene?), ventede på hende.


  • #18   4. nov 2022 Stakkels barn, der nu skal vokse op uden sin mor smiley

    Jeg håber der bliver sat ekstra vagt på barnet, så længe gerningsmanden ikke er fundet..



  • #19   4. nov 2022 Frk Jensen, drengen bliver anbragt i en hemmelig plejefamilie, og indtil efterforskningen er afsluttet, får ingen i familien at vide hvor han er - når han er klar til at blive udskrevet fra neonatal.

    John, jeg forstår stadig ikke. Synes du at to, måske nu et tredje, æresdrab er værre end de 12-15 kvindedrab, der er begået bare i år? Eller skal vi tælle drab generelt? For så kunne jeg da godt have et par tanker om de tabere, der skulle være 6 personer om at dræbe, partere og brænde ham fyren i Randers smiley De er pæredanske, så vidt jeg ved.

    Et drab på en uskyldig er ALTID forfærdeligt, uanset hvad motivet er. Det er hverken mere eller mindre forfærdeligt, når det (måske) handler om ære. I min bog, that is.


  • #21   4. nov 2022 Hver eneste gang en muslimsk mand dræber en kvinde, er æresdrab altid noget af det første der kommer i spil. Men det ér sjældent æresdrab. Muslimer kan vel, som pæredanske mænd, bare være nogle dumme og sadistiske røvhuller, som dræber fordi de hader hende. Helt som alle de danske mænd der dræber kvinder.

  • #22   4. nov 2022 Anne
    Du bar selv ved til bålet, da du skrev ordet æresdrab. Dette ord aktiverer pegefingrene hos det stadigt stigende antal af skabsracister, som huserer på de sociale medier.
    Vi skal disse meningsløse partnerdrab til livs, men vi kommer det ikke ved at fordømme drabspersonen. Vi skal lidt dybere og se på årsager. Der er sikkert mange grunde, men én af dem kunne være en mere fair sagsbehandling i sager om forældremyndighed.


  • #23   4. nov 2022 Kvinden der blev dræbt på Djursland tidligere på året, var midaldrende. Pigen i Ålborg var barnløs. Kvinden i Holbæk havde en baby i maven. Umiddelbart ingen forældremyndighedssager. En bekendt mor blev dræbt af knivstik i skeden - af sin egen søn.

    Det er i øvrigt en skrøne, at det altid er mor der får forældremyndigheden. Vi har en del sager igennem hos os, og der er rigtig mange sager hvor far får fuld forældremyndighed. Og skulle det nu alligevel have noget på sig, så er det utrolig ubegavet at slå mor ihjel, for dét er den HELT sikre vej til at miste forældremyndigheden. Så har man et barn der teknisk set er forældreløst, og det gavner næppe nogen.


  • #25   4. nov 2022 "så er det utrolig ubegavet at slå mor ihjel, for dét er den HELT sikre vej til at miste forældremyndigheden"
    Tak for en knivskarp analyse. Så er det problem løst. Med det tempo kan vi være i mål inden midnat.


  • birgit n
    birgit n Online Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 34 Følgere: 8 Emner: 39 Svar: 1.483
    #26   5. nov 2022 smiley

  • #27   5. nov 2022 Hvert drab er naturligvis dybt tragisk.

    Der er ifølge vidner tale om en teenager eller helt ung mand. Alle dører er naturligvis åbne men det ligner et målrettet og planlagt nærdrab.

    Ofrets kollega forsøgte at gribe ind men kunne ikke stoppe gerningsmanden, og det og brugen af kniv siger noget om brutaliteten og fokus/målrettetheden.

    Forhåbentlig er han stadig i landet.

    En ting er sikkert. Der er altid nogle der ved noget. Nu skal efterforskerne finde dem. Og forhåbentlig kniven. Derfra er der sjældent langt til gerningsmanden.

    Mit bud er at de har ham om max nogle dage, måske allerede i dag. Det baserer jeg på at dansk politi heldigvis er ret dygtige. Er han i udlandet kan det trække ud. Lad os ikke håbe det.

    Ang. afghanere. Jeg er sikker på, at man også undersøger den stammekultur, der kendetegner flere af dem i hjemlandet, og som de nogle gange tager med sig til andre lande, hvor gamle familiekonflikter og måden at løse dem desværre kan fortsætte gennem generationer.


  • #28   5. nov 2022 Lens, drabet i Randers var også begået af afghanere. Ham radikaliseringsmanden jeg talte med ved politiet fortalte, at det somaliske og det afghanske miljø er de sværeste at komme ind i og finde oplysninger. De er ekstremt loyale imod hinanden, og tit kan politiet ikke trænge ind i deres meget tætte net. Så politiet skal efterforske uden om miljøet.

    Jeg HÅBER at de kan finde gerningsmanden og motivet bag, men jeg tvivler på at det kan lykkes smiley



  • #29   5. nov 2022 Ja det er meget lukket og også tit præget af mistro til politiet. Nok fordi de kommer fra lande hvor myndighederne ikke altid har været til at stole på.

    Jeg er i øvrigt enig med dig i de ting du skriver herover. Jeg tænker tit på hvad vi dog skal gøre for generelt at komme partnerdrab til livs eller nedbringe dem.

    Forskning peger på at netop den type drab kan forudsiges og stoppes men vi har så mange i Dk at det gør mig helt opgivende nogle gange. Hvad skal vi dog gøre for at hjælpe disse mennesker før de når dertil?


  • #30   5. nov 2022 Ps. de her har udtalt sig om partnerdrab nogle gange. Det er dygtige folk, som vi som samfund måske bør inddrage mere, hvis vi vil nedbringe antallet af partnerdrab...men puha det sker for tit synes jeg.

    https://danskstalkingcenter.dk/


  • #31   7. nov 2022 de har anholdt en 24 årig afghaner.

  • #32   8. nov 2022 Idag kl 9.00 er der grundlovsforhør af 1 afghansk mand og 1 afghansk kvinde..

    Politiet vil anmode om lukkede døre

    De 2 vidner har endnu ikke meldt sig, selvom de har fået frit lejde.


  • #34   8. nov 2022 Det griber godt nok om sig smiley

  • #38   9. nov 2022 Jeg kendte ham den 40 årlige der blev dræbt. Sødt og rart menneske, det er godt nok væmmeligt at tænke hvad han har været udsat for. Især for hans børn

  • #40   9. nov 2022 Jeg sad i anden anledning og skulle finde noget info på rigsadvokatens hjemmeside, og falder over en side med links til forskellige der kan hjælpe. Under overskriften “vold og stalking” (eller noget i den dur) er der nok 20 links. Under overskriften “børn” er der 8-10 links. Så meget hjælp at hente, og alligevel så mange sager der ender galt smiley

    Rent juridisk er jeg spændt på hvordan babyens død bliver vurderet. I praksis er et liv ikke et liv, før det er født og trækker vejret. Men han nåede jo at blive født og være i live. Så det må jo kaste en sigtelse af sig. Uagtsomt manddrab, måske? Eller vold med døden til følge smiley

    Rent ikke-juridisk kan jeg næsten ikke rumme hvor forfærdelig den sag er smiley Og jeg har den største respekt for den kollega til kvinden, der forsøgte at gribe ind. Sikke et instinkt! Jeg tror ikke at jeg havde haft modet til at forsøge at gribe ind over for en mand med en kniv. Jeg ville ønske jeg havde, men jeg tror det simpelthen ikke.


  • #41   9. nov 2022 det er så tragisk .. men jeg må indrømme at hvor tragisk det end er så synes jeg det er "godt" at babyen ikke overlevede ..
    Læste en artikel i går om en hvis børn angiveligt legede med hendes andre børn og familien derfor kendte hende, de vidste til gengæld intet om en far til hverken de børn de kender eller det ufødte barn .. så måske har familien syntes hun nød livet lidt for meget som fri kvinde eller var blevet for "vestlig" ... læste også at den unge mand kun har været i DK ganske kort tid ..


  • Dorte H
    Dorte H Online Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 18 Svar: 751
    #42   9. nov 2022 # 41.

    Føj for en kommentar. Babyen har jo en far et sted, så at det var "godt" babyen ikke overlevede er simpelthen direkte ulækkert at skrive.

    Hun var da nygift, så hvis nogen mener de ikke kender til faderen til det ufødte barn er det vel fordi hun har valgt ikke at fortælle om ham.
    Hun havde forøvrigt vidst kun en datter i forvejen.


  • #44   9. nov 2022 John, jeg tror Pernille henviser til den 40 årige mand, der blev dræbt i Randers. Tag en tår mere af natpotten og læs #19 smiley

  • #46   9. nov 2022 #42 ... den artikel jeg læste nævnte 2 børn ... og jeg har ikke læst at hun var nygift og har intet sted læst om en tilstedeværende far (hvilket har undret mig) ... jeg ved bare at spædbørn og ikke mindst præmature har megen brug for kontakt og støtte og tænkte at var der ingen tætte så ville det godt nok være en forfærdelig hård start på livet, ikke mindst er tilknytning de først 3 måneder meget vigtig for et spædbarns videre udvikling ...


  • #48   10. nov 2022 Hvor kaldes de onde?

    jeg tror heller ikke på det begreb generelt. Det er alt for tolkbart at bruge også.


  • #49   10. nov 2022 John, er der LSD i din natpotte? smiley Eller er du bare blevet så gammel, at du ikke formår at læse mere end 3 ord i sammenhæng? smiley

  • #51   10. nov 2022 Måske du lige skal tage en lur, gamle. Og skifte bleen bagefter. Så kan du prøve at læse med igen. Husk at tage dine egne briller, og ikke "konens" smiley

  • #53   10. nov 2022 Javel, Hippie2 smiley

Kommentér på:
Drabet på den gravide kvinde i Holbæk

Annonce