{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 11.0
  • #2   24. maj 2023 Kan du ikke lige tage en pose æbler med til mig John?

    Usprøjtede og helst økologiske. De behøver ikke være pæne, det er til fuglene. smiley


  • #3   24. maj 2023 Hvis du finder hylden med humor, må du godt nappe et vognfuld med af det - der er mange der mangler smiley

  • #5   24. maj 2023 Jeg er sulten og lidt nostalgisk. De vindtørre og overprissatte håndmadder minder om min læretid.

  • #6   24. maj 2023 Min skinne kommer i morgen, min skinne kommer i morgen, min skinne kommer i morgen, min skinne kommer i morgen, min skinne kommer i morgen, MIN SKINNE KOMMER I MORGEN smiley Hvor pisse perfekt er det lige, når jeg kører ned i sommerhuset, og nu kan gå ture på standen UDEN at få ondt smiley

  • #8   24. maj 2023 den gik ikke! smiley

    profilbillede
  • #9   24. maj 2023 og nu savner jeg den her film!

    profilbillede
  • #10   24. maj 2023 John, for helvede smiley Men okay, mest fordi den er i en flot farve. Den dér mørkeblåmetallic, som alle de dyre biler har, og eftersom jeg aldrig får sådan en bil, må jeg nøjes med et flot handicaphjælpemiddel smiley

  • #11   24. maj 2023 HA!....vores bil er præcis mørkeblåmetallic....jeg føler mig meget rig nu smiley

    I morgen kommer skuldereksperten til øen. Sidste gang gik det jo ikke skide godt, for det blev bare til endnu 3 måneders træning. Nu har jeg ventet i 8 måneder på at skulderen skal tø nok op til operation, så jeg håber virkelig, at dén beslutning tages i morgen smiley


  • #12   24. maj 2023 For fanden, Rikke, både en dyr farve bil OG en ny havetraktor smiley

  • #14   25. maj 2023 Ja RIP skønne Tina!
    Jeg er absurd glad for, at jeg også nåede at se hende live smiley


  • #15   25. maj 2023 1 år i dag smiley

    Jeg glæder mig til det næste år er gået, og hun forhåbentlig er ved at være en normal hund smiley


    profilbillede
  • #17   25. maj 2023 Tillykke med banditten Ellie smiley

    Jeg glæder mig til at min vaps bliver undfanget smiley


  • #18   25. maj 2023 Tina var nok en af de bedste sangere nogensinde.

  • #19   25. maj 2023 Det er helt underligt at hun er væk ..

    River deep, mountain high - wauw en stemme !!!


  • #20   25. maj 2023 Jeg tog også mig selv i at synge alt fra Private Dancer til Nutbush Citylimit, da jeg hørte det i går... smiley

  • #21   25. maj 2023 RIP Tina ... hun var virkelig dygtig, og så virkede hun bare så "normal" nede på jorden agtig i hendes interviews ..

    Tillykke med og til Ellie, men at regne med normal er det ikke at sætte baren liiidt højt smiley , jeg mener man er jo også et produkt af sin opvækst smiley smiley smiley


  • #22   25. maj 2023 måske lidt tidligt, men så lige Go´Morn DK ... med indslag om Sanchez der stiller op mod Trump som Republikanernes præsident kandidat ...
    For hulen det er skræmmende for fremtiden 2 oldinge, den ene helt uden for rækkevidde, og en replika af denne ...


  • #23   25. maj 2023 Hvad tænker folk på?
    Hunden var fremlyst i en gruppe, fordi en havde fanget den ind og taget med hjem.

    Og så er det da bare helt normalt, at den render rundt sådan for sig selv smiley
    Hundeejere kommer tilsyneladende i alle afskygninger smiley


    profilbillede
  • #24   25. maj 2023 Det er desværre også helt normalt, der hvor jeg bor... Naboens doodle render tit rundt uden ledsager, og så sent som i går, var én der skulle på besøg hos mig, ved at køre den ned.
    Naboens nabo (som er 3-400m væk fra mig) har to springere, der generelt løber rundt. Den ene var helt nede ved mig, da jeg kom hjem i går. Ingen ejer indenfor synsvidde.
    Og oveni er der en stor lab-han, der ofte løber på markerne bag ved mig, som hører hjemme "helt oppe i byen", og som familien ofter render rundt og kalder på.

    Er der noget at sige til, at jeg aldrig, aldrig, aldrig går tur med udgangspunkt i matriklen?


  • #26   25. maj 2023 Ja, der er ingen tvivl om, at de hunde selv er mægtigt godt tilfredse med deres liv smiley

  • #28   25. maj 2023 Denne er fundet på nettet ..... skrevet af ukendt forfatter. .... men noget vi alle skulle tænke over. smiley
    .............................................................
    En dag gav en rig mand en kurv fuld af rådden mad til en fattig mand.
    Den stakkels mand smilede og forlod paladset med kurven, .... tømte kurven for dens indhold og rensede den,
    Puttede smukke blomster i den og afleverede den til paladset og gav den til den rige mand.
    Den rige mand blev overrasket og spurgte den stakkels mand, "Hvorfor"?
    "Jeg gav dig en kurv fuld af rådne ting, og du bringer den tilbage fyldt med smukke blomster. "
    Den stakkels mand svarede kongen:
    "Menneske giver, hvad der er i hans hjerte.
    Det der er inde i dig, er det du giver ud. "
    .....................................................................


  • #30   25. maj 2023 Det der med frie hunde, det husker jeg med en cavalier der boede i vores sommerhus-område. Mega sød men endte med at blive kørt over..

    Og mega risky, det er ikke fedt at stå med løs fremmede hund når man selv har en hund eller er bange for hunde.

    Og overfor hvor vi bor ligger der en bodega. De har en hund der render frit. Har flere gange oplevet folk der er bange for den. Det er ikke helt ok


  • #31   25. maj 2023 Jeg/vi får nøglerne til vores nye hus i morgen- hold nu magle jeg glæder mig!

  • #32   25. maj 2023 #29 ..... Isabelle .... Nu er det ikke mig , der har skrevet det ....... men uanset .
    Så er meningen vel til at forstå for alle .------selv for Isabelle... der altid kan finde " et hår i suppen" smiley


  • #34   25. maj 2023 det er helt sikkert at var rollerne i Nittibs indlæg byttet om så så verden anderledes ud i dag ... tænk hvis de 2% af verdens rigeste der ejer ca 8+% af verdens rigdom havde et hjerte som den fattige ...

  • #36   25. maj 2023 @Hanne
    Ron Desantis er 44 år. Det går vel næppe under betegnelsen "olding" ? Eller
    Uanset om man er til de ene eller andet synes jeg ihvertfald at det er positivt at det ikke kun er gamle mænd på 70-80 år der får sidder på den post.


  • #38   25. maj 2023 @ steffen , nej oldingen er Biden, og tildels Trump som også er way out, lige som hans replica sanchez ...

  • #39   25. maj 2023 nogle velhavende mennesker bliver det af en grund smiley ... min far som IKKE manglede penge han klippede en serviet over i 2 dele, der var ingen grund til at vi fik en hel hver smiley ..

  • #41   25. maj 2023 De værste er den slags velhavende, der til stadighed har behov for at signalere med det. Tydeligvis grundet stor indre usikkerhed. Den slags ses nok mest blandt "nye penge".
    Jeppe K er en glimrende parodi på tendensen smiley


  • #43   25. maj 2023 Når du allerede har brugt begge sider, så er der kun kanten tilbage til dem. Der er så heldigvis fire kanter smiley

  • #44   25. maj 2023 Jeg forstår ikke de hundeejere der tør at lade deres hunde gå tur alene.
    En ting er, at det er giga tarveligt overfor de mennesker, der ikke er glade for hunde, der opsøger folk uinviteret ... men helt ærligt .. det kan jo i sidste ende bliver ejernes egen hund, det går ud over.

    Forstår det slet ikke.



  • #45   25. maj 2023 Martine
    Det er da så sødt, hvis det er sådan en nuttet hund, eller det der.


  • #47   25. maj 2023 #45

    .. nåja ...


  • #48   25. maj 2023 #46 hvad er problemet i at have hunde, der ikke kan gå løs? Jeg tænker da, at det er i alles interesse, at jeg f.eks. ikke lader mine mynder rende rundt uden snor udenfor grunden af hensyn til vildtet smiley det handler egentlig bare om at erkende, hvad for en hund man har, og har man en hund med udpræget jagtinstinkt, så lader man den naturligvis ikke gå løs. Tænker ikke, de lever et fattigere hundeliv end en hund, der får lov at gå hele eller dele af sin tur uden snor på, eftersom man kan få tilfredsstillet trangen til at løbe uden snor på på andre måder, end hvor det potentielt er på bekostning af vildtet.

  • #50   25. maj 2023 #49 en stor indhegning og de kan “drøne afsted for fuld fart” smiley

  • #52   25. maj 2023 #51 .. John ..... Ikke hvis den kommer med .......


    profilbillede
  • #55   25. maj 2023 Postnord - vi leverer pakker, som du ikke husker, at du bestilte.

  • #56   25. maj 2023 #54 ... Isabelle ... Jeg er nu ikke sikker på ... at Post Nord kører ud med pakker 2. Pinsedag ? smiley

  • #60   25. maj 2023 Isabelle - Stranden og efter aftale den lokale boldbane havde jeg mine løse på, hvor vi boede tidligere og kun havde en lille have.

    Efter vi er flyttet har jeg aldrig mine whipper løse udenfor matriklen længere, de får fint dækket deres behov på de 2,3 hektar (ca. 4 fodboldbaner) som vi har indhegnet hvor vi bor nu smiley

    Vi går ture udenfor matriklen et par gange om ugen, men de fleste dage tuller vi bare rundt her.

    Det er en befrielse ikke længere at skulle være nervøs for, at de sætter efter vildt et sted hvor de potentielt kan blive kørt over eller genere andre og det er en endnu større befrielse, at vi slipper for løse hunde som kommer stormende smiley


    profilbillede
  • #63   25. maj 2023 Når jeg skriver uden snor, så mener jeg naturligvis uden snor i det fri. Tænkte, at det gav sig selv smiley vi har 10.000 m2 indhegnet grund, som hundene tonser rundt på alt det, de orker. Før vi havde det, gjorde vi blandt andet brug af en privat hundeskov, som man kunne leje på timebasis. For mig ligger kvaliteterne i at have hund ikke i at kunne lufte dem uden snor. Kan ikke helt se, hvorfor man skulle nyde det at have hund mere ved at lade dem løbe frit i naturen. Der er mange andre kvaliteter i det at være hundeejer for mig, og det at gå en tur uden snor virker rimeligt ligegyldigt i det store billede, men der er vi så bare forskellige, og det er vist også helt OK.

  • #64   25. maj 2023 #44 jeg forstår det sådan set heller ikke med katte (der så også har angrebet min hund mere end en gang) men det er også sådan lidt "hej hej smut du ud og leg på vejen" agtigt i mine øjne.
    Nu er der kommet en lov om at katte skal holdes på egen matrikel og så skal der råbes op om at det er ikke naturligt og sådan kan man ikke holde kat...

    Det er heller ikke "naturligt" for hunde at gå i snor, for heste og køer at være hegnet inde... hvis det skal være dyreplageri at holde kat forsvarligt så bør det regnes som dyreplageri og helt forbydes i min optik.

    men jeg har en snigende mistanke om at det bare er for dyrt og omstændigt at indhegne sin have ordenligt...


  • #65   25. maj 2023 Obster, den lov har nu været der i mange, mange år ifølge lov om vej- og markfred.
    Nu har matrikelejere bare andre rettigheder, såfremt der fx kommer en umærket kat på deres grund.


  • #66   25. maj 2023 Yorkie det gør det jo ikke mindre absurd....


  • #67   25. maj 2023 Obster, det siger jeg heller ikke.
    Jeg gør blot opmærksom på, at det ikke er ny lovgivning, at man skal holde kat på egen matrikel. smiley


  • #68   25. maj 2023 Min gamle Bella kunne kun være fri på stranden - hun skred på alt, der kunne minde om vildt. Og så var hun træls med visse hunde. Så hun var altid i snor, undtagen på stranden, hvor hun var så fokuseret på vand og bold, at alt var lige meget. Jeg kunne slippe hende på en fodboldbane, hvis jeg var sikker på at der ikke var en hare eller et rådyr i krattet uden om, og sikker på at der ikke kom andre hunde. Det var pisse meget op ad bakke.

    Ellie er introduceret for Kegnæs, og det er ren kærlighed smiley Hernede hersker tyske forhold mht hunde, så hunde går fri, i det omfang de kan kaldes hjem (på stranden, altså). Ellie er sgu en fornøjelse at have med smiley Det mindste pip, og hun klistrer sig til mit venstre ben - også selvom der står en lille grumling i strakt line og brøler af hende. Dorit er derimod klar til kamp smiley

    Min skinne er f*ing awesome smiley Altså bortset fra at jeg har fået den i den forkerte farve, men efter en dags brug er den allerede fuld af skrammer, så den skal nok have en gang pulverlak jævnligt smiley Men jeg har gået TO ture på stranden, uden at få ondt smiley Dét er første gang i mere end 2 år. Elsker den allerede (selvom farven er grim) smiley


  • #71   25. maj 2023 Var det jer, der fandt den. Det var en meget, meget sær historie smiley Der var, så vidt jeg husker, ingen fra øen der savnede den. Lå den på Storehav-siden eller Lillehav-siden?

    Note til ikke-lokalkendte: Storehav er Østersøen, Lillehav er en bugt, som egentlig hedder Hørup Hav, men der er noget rod, for en af “byerne” langs Hørup Hav hedder Høruphav. Så Storehav og Lillehav er nemmere smiley

    Men jeg er nu helt rolig herude. De knap 44 år jeg har haft rod her, har jeg aldrig haft den mindste frygt for noget - hverken for mig eller hundene. Men ok, en hund i røven på et rådyr, kan sagtens koste døden. Herude er det almindeligt antaget, at jægere skyder trælse hunde.


  • #73   25. maj 2023 Det var bare fordi du skrev “vi fandt” smiley

    Jeg fandt lige opslaget. Meget tynd, lange negle, tysk chip, skudt eller stukket ved nakken. Næppe noget, der er foregået herude. Jeg gætter på at det er nogle, som bare skulle af med deres hund, som de alligevel ikke gad passe, og så fik den en kugle eller en kniv.


  • #75   26. maj 2023 Hvor på Als bor du? Jeg burde nok have regnet det ud, da du skrev om den tyske dame med hunden smiley

  • #78   26. maj 2023 Der er også love, som folk ikke kender.

    Den med katten eksempelvis - den er der faktisk en hel del der siger er "forkert", når man oplyser dem om, at katten iflg loven rent faktisk ikke bare må løbe frit rundt.
    En anden, jeg tit hører, er, at hunde ALDRIG må løbe løs, andre steder end i en hundeskov.

    Det er lidt morsomt faktisk ..

    En anden ting er, at jeg dagligt bryder loven. Mine katte løber frit og sådan ER det bare.
    Da vi flyttede herud på landet, var der mus mus mus. Ikke indenfor, men i de bygninger der er her.
    Vi installerede 2 katte fra et internat (så var de fikset og imo er det en dødsynd at lukke intakte katte ud for sig selv), som har et rum med mad og vand og varme hvor de ellers kommer og går.
    Musene forsvandt og jeg kommer til at forsætte med at bryde loven, for får fnidder af alle de mus ellers.

    Og ja, DET er sq dobbeltmoral så det brager ...


  • #83   26. maj 2023 Jeg er ikke til racen, har aldrig været, bliver formentlig aldrig .... men ....

    Kæft, den er køn i forhold til de tunge, dvaske, uden-udstråling, jegvilhellerespiseogsove rotter man ser idag.

    Ved ikke hvornår den er fra - men langt mere interessant at se på end dem idag, er den ihvertfald smiley


    profilbillede
  • #84   26. maj 2023 ja den er da fin og slank ... men jeg fatter ikke den der opstilling, det er da ikke en naturlig stilling for bagbenene ,, jeg synes det ser tosset og unaturligt ud ..

  • #87   26. maj 2023 “Fin og slank”??

    Og så kan du ikke li den måde den står på …

    Jamen okay smiley


  • #88   26. maj 2023 Det er jo udstillings-opstilling … længere er det ikke smiley

  • #89   26. maj 2023 Jeg ved sq ik Isabelle … jeg synes stadig den virker tung og dvask, men det kan da være du kan se det fyrige og lette i den - nu hvor opstillingen er den samme som den anden jeg postede smiley

    profilbillede
  • #90   26. maj 2023 JohnJohn er med på job i dag, og i frokost-pausen gik vi over i den nærliggende park, hvor der er et lille fritløbsområde.
    Derinde mødte vi så en lille poms, der i den grad levede op til alle fordomme om lille hidsig uopdragen hanhund. Han spankulerede rundt med høj hale, stiv forpart, masser af knurren - og brugte enhver lejlighed til at forsøge at parre JohnJohn, selvom jeg ret resolut pillede ham af hver gang.
    Ejeren? Hun gjorde ikke det mindste...
    Tænk hvis det var en stor hund, der opførte sig sådan. Det ville jo aldrig blive tolereret....

    Jeg behøver ikke tilføje, at besøget derinde blev meget kortvarigt, vel? smiley

    Og ja, jeg VED godt, at jeg bare kunne være blevet ude, men sidst han var med, mødte vi en lidt yngre border collie derovre, og de to havde den største fest, som jeg gerne ville give ham mulighed for at opleve igen smiley


  • #91   26. maj 2023 Jeg var som en gammel cirkushest i dag, der lige skulle ryste støvet af, lave en lille bukkespring og så ellers fuld fart frem i savsmuldet. Vi vandt i retten smiley Ikke at jeg egentlig havde forventet andet, men hvor var det pisse sjovt at være tilbage i retssalen smiley

    Dommeren afsagde sin dom, og erklærede, at han ikke behøvede at give begrundelsen, for den var præcis som sagsøgtes procedure smiley

    Jeg var glad, min bror var MEGA glad og sagsøger, den røv, skyndte sig at fordufte. Og som tak for hjælpen, satte min bror nye bremser på min bil. Jeg elsker alsisk valuta - en tjeneste for en tjeneste smiley

    Ellie fik endelig hilst på min brors hund (som er bror til min gamle Bella), og de elskede hinanden. Ellie er så god og respektfuld om den ældre herre, og de to tullede rundt og hyggede sig smiley Er VILD med den lille hund smiley


  • #93   26. maj 2023 elsker den nye Batman podcast

  • #94   26. maj 2023 Haha, jeg husker de gode øjeblikke, når hendes hjerne er væk, og jeg har lyst til at kvæle hende (hvilket er ca. 23 timer i døgnet - uden hjerne, altså) smiley

    Har opdaget et sært problem med skinnen smiley Ellie går MEGET tæt, når hun går fvf, og når hun har sele på, sidder hun nogle gange fast i skinnen smiley Hvis halsbåndet lige sidder med ringen ud mod mig, sker det samme med det. Gad vide hvad dommeren vil trække for dét i konkurrencer smiley


  • #95   26. maj 2023 #88 ... nok derfor udstilling, skønhedskonkurrencer og deslignende aldrig har sagt mig noget, kan ikke det der opstillede kunstige ...

  • #96   26. maj 2023 Argh!!! Ellie har fået sprutskid smiley Hun har ellers en virkelig stærk mave, men jeg tænker at hun har drukket for meget saltvand. Jeg har selvfølgelig ikke taget zoolac eller canicur med herned, men har heldigvis en masse i/d tørfoder og noget gastro på dåse. Og så har jeg immodium i rå mængder.

    Jeg har googlet mig frem til at immodium er ok til hunde, hvis man ikke lige har andet. Er der nogen har rent faktisk har prøvet det med god effekt?


  • #97   26. maj 2023 #95

    Det er også fair nok, Hanne. Jeg forklarer bare hvorfor den står sådan - og at jeg synes, at den ser fin ud, på trods af dette.

    Sammenligner man med det andet billede, er den langt mere muskuløs, fast og ikke blævret - og står med en langt bedre udstråling.

    Men det er så bare min mening - I behøver ikke at dele den


  • #98   26. maj 2023 "Borgerforslaget "Legalisering af aktiv dødshjælp" har inden for fristen opnået 50.000 støttere. Det betyder, at forslaget er klar til at gå videre i processen frem mod behandlingen i Folketinget"

  • #99   26. maj 2023 #91
    Dejligt for din bror og for dig smiley

    Jeg vil også have en mekaniker-bror. Min bil har lige været til service. Værkstedet sendte mig en video, hvor jeg blandt andet kunne se bremserne. Da jeg ringede til dem, fik jeg den besked, at jeg kører for pænt.
    Jeg må konstatere, at det er dyrt "at køre for pænt".
    Jeg har bare lært, at hårde opbremsninger er noget skidt, når man kører med en spand friskmalket mælk smiley
    Det var noget jeg lærte, da mine børn var små, og vi hentede mælk på en gård smiley


  • #100   26. maj 2023 Lise-Lotte: Jeg måtte af med 5000kr fordi jeg "kører for pænt". Fik også en video.
    Jeg har altid Skye med, og så hugger man jo ikke bremserne i.
    Så jeg skal køre ture uden hende hvor bremserne slides, op til syn.

    De nyere biler er helt vildt sarte og mærkelige. Min bil fik et beskidt dæk pga. ubetydelig hjulspin, og måtte på værksted. Jeg bor på landet og så har jeg en bil, der ikke kan tåle at få beskidte dæk.

    De gamle biler kunne køre uden udstødning, med undervognen fæstnet med strips, plader svejset over de værste huller, hvor vand ikke måtte løbe ind etc. ...

    Den her bil starter hver gang (indtil videre), men wow hvor er den dyr i service.

    Hvorfor får man ikke at vide, at man skal slide de bremser? Det er noget nyt, og ingen ikke-mekanikere, jeg har snakket med, om det, vidste det.

    Der er rigtig mange mænd, der bliver nødt til, at bruge en weekend på, at slide på bremserne, i konernes biler, op til syn ... Jeg vidste ikke, at det var en ting.


  • #101   27. maj 2023 #98
    Det går vel lige som sidste gang det var op, og bliver ikke godkendt.


  • #102   27. maj 2023 Jeg forstår ikke det med bremserne, det har vi aldrig haft problemer med. smiley

    Nu kører vi elbil (har også en diesel på 8 år, ingen problemer med bremserne), og den bremser og regenerer strøm, når gaspedalen slippes. Vi bruger yderst sjældent bremsepedalen, og det værste der sker ved det er, at der sætter sig skidt på bremserne. Så skal man bare bremse hårdt et par gange, så det bliver slidt af.

    Det lyder helt vildt, at almindelig brug af bremser skulle kunne ødelægge dem.


  • #103   27. maj 2023 Lise-Lotte, jeg tror det er 2. gang nogensinde, at min bror fikser min bil. Sidste gang var for 5-6 år siden til jul, hvor jeg åbenbart var punkteret, imens jeg var nede i sommerhuset, så han lappede det for mig smiley

    Det er vist 4 år siden jeg sidst har fået skiftet bremser på bilen, fordi jeg ikke slider dem. Men det har aldrig givet anledning til bøvl, ud over at min normale mekaniker lige sliber skidt og rust af, når han skifter hjul på den. Men jeg kører også i en gammel spand smiley


  • #104   27. maj 2023 Haha, er lige inde for at bestille medicin, og ser så det her smiley

    Det lader til at der er ret længe til min CTR saldo nulstilles igen smiley


    profilbillede
  • #105   27. maj 2023 "Her", sagde Eva, en af mine træningskammerater, "denne her skal du ha, så du har noget at smide i vandet til Tjab" - og så stak hun mig en chuckit (lille orange bold med blå stribe). Jeg bare "aj tusind tak, det er virkelig pænt af dig".

    Da jeg et par dage efter kom ned til Tjabs svømmested - en lille fredelig "havn", hvor bådene er små robåd med motor - agtige, klientellet, gamle mænd der hygger, snakker, en af dem har sin chi med, som iøvrigt render løs, men aldrig hen til mine hunde.

    Der herskede denne her - som oftest - stemning af ro, og "træk vejret helt ned i maven og få skuldrene på plads" .. virkelig et rart lille sted.

    Nå, jeg tog bolden og Tjab og gik ud på den lille bro og smed bolden afsted. Tjab er meget lydløs, det eneste man kan høre inden han hopper i vandet, er faktisk hans klør på broen. Heldigvis, for udover at jeg ikke gider de der skrigehunde, så ville det på en eller anden måde være upassende og uhøfligt, at lave alt den larm sådan et sted.

    Tjab afsted med et vældigt spring - og svømmede derud af.
    Da han så fik fat i bolden, gjorde han som han altid gør .. tygger lykkeligt i den, ret kraftigt og ret vedvarende, mens han svømmer indad.

    PIVPIVPIVPIVPIVPIVPIVPIVPIVPIV ... Eva for fanden .. det var en bold med piv i .. og med den ihærdighed Tjab lagde i at tygge i den var det ikke bare sådan småpiv fra den - det var BRØL !!

    Der er flere måder at blive kendt i havnen på - den der, var åbenbart min smiley smiley


  • #107   27. maj 2023 @ Martine nu re du Forever hende med PIVdyret smiley

    Uanset om du slider eller ikke slider bremserne, åbenbart så koster det jo ..
    Det er PIVhamrende dyrt at have bil, i gl dage ja der var det måske nok rusten, nu er der så meget andet.
    Vores bil er 9 år nu her, en Peugeot 308 som rent faktisk kører ret godt, MEN deres biler med turbo motorer har et problem med tandremmen .. trods vi havde spurgt flere gange på mærkeværksted mente de ikke den skulle skiftes, det var hverken alder eller km tid til det ... resultat motorfejl, en tandrem der var smuldret og hvor der var kommet smulder ind hvor det ikke skulle være ... samtidig fik den ny udstødning og lydpotte = 27.000, så fik den 3 nye dæk = 3000 og så kom der en sær lyd = en eller anden bolt og så vidste vi den skulle have ordnet bremser indenfor ½ års tid så det fik den gjort da de alligevel skulle have baghjulet af = 10000
    Så den bil har stået i 40.000 siden februar ... man skulle have haft skiftet, men når først fejlen er der kan man jo ikke sælge, så nu er det bare sådan man føler nu skal den FANDME køre længe, MEN man har stadig en bil der er 9 år gammel så hvornår sker det næste smiley smiley

    Mht aktiv dødshjælp og lægerne, så er de pt imod, måske det er et spørgsmål om hvor beslutningen skal ligge, min datter vil ihvertfald ikke være den slags herre over liv og død ... det strider pt mod det lægeløfte de afgiver om at helbrede og lindre, der står intet om i givet fald at given døden en hånd ...


  • #109   27. maj 2023 Har lige læst et indlæg om navneforbuddet i forbindelse med den mand, der er sigtet for blandt andet at bortføre en 13-årig pige.

    Der er anmeldt 123 brud på navneforbuddet, hvilket pkan medføre, at den sigtede mand måske vil kunne modtage op til 3.5 mio kr i erstatning.

    Dem der har overtrådt navneforbuddet må virkelig føle sig som nogle kæmpe store NARRERØVE.


  • #110   27. maj 2023 Det vigtigste er at bremse nogle gange lige inden, at man sætter bilen fra sig. Varme bremser er tørre bremser, og de ruster ikke så let. Min bil er seks år gammel og synet i sidste uge. Den har kørt lige under 100.000 km og har aldrig fået lavet bremser.

  • #111   27. maj 2023 @ Søren, det fif vil jeg da prøve, men det er så mod at de ruster, slides gør de vel stadig til en grad hvor de skal skiftes, altså hvis man kører langt nok ... de har vel en eller anden km begrænsning ifht hvornår de er slidte ... hvis du forstår mit ?

  • #113   27. maj 2023 Slid fra bremsning er vel ok. Noget for noget. Men slid som følge af oxidering (rust) er jo lidt spildt. Skiver ruster meget let, da man ikke på en billig måde kan gøre dem rustfrie og effektive - noget med friktion mm.

    Navnet på det 32-årige møgsvin er da let at finde på google <20 sek.


  • #114   27. maj 2023 Ha ha .... fandt lige et par år gammelt billede i gemmerne ..... Er Lilly ikke bare det mest nuttede ,,, smiley
    Og NEJ ,,, det er ikke hendes hundekurv ( hun fik kun lov til at prøve dukkevognen ).
    Men ud fra billederne , ser det ud til at hun ville ønske, det VAR hendes hundekurv. smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #116   27. maj 2023 smiley smiley føj hvor er der selv på et rækkehus meget træværk der skal males når det er træbeskyttelses år ... plus ny carport og et stort skur i haven (ikke mig, men et af træ) ..

    tror det skal på opsparingskontoen at bor vi her om 6-7 år når det trænger næste gang så kommer der maler på ...


  • #117   27. maj 2023 Hjemme fra hvalpetræf ved opdrætter. Med en lidt klattet hund, som var sådan lidt betuttet i starten. Men vi havde det SÅ sjovt i deres skøre konkurrencer - én af dem var at køre slalom på handicapscooter med hunden på plads smiley Og så var der lineføring imellem træstubbe, som var dekoreret med kødpølse, leverpostej og stinkeost. Nå ja, og sit, dæk og stå i badebassin smiley Vi skulle også tage selfies med forskellige ting. Her er et fraklip - tror det var forsøg på selfie med et juletræ (grantræ) smiley

    Skøn dag med skønneste mennesker smiley


    profilbillede
  • #119   28. maj 2023 Jeg ved ikke hvem af os der bliver mest lettede når Maggie igen må være sit vilde aktive jeg igen....
    Håber dyrlægen siger god for det på fredag når hun får fjernet sting (Sterilisation og fået fjernet gevækster på baglåret -hvilket har resultateret i sting hele vejen hen over baglåret)...

    Jeg tror vi holder en officiel fest alle sammen smiley smiley smiley smiley smiley


  • #120   28. maj 2023 Isabelle, jeg forstår dig.
    Jeg flyttede fra er helvede af en gø-hund som selvfølgelig også skulle lukkes ud om natten smiley
    Her hvor jeg bor nu er der også nogen, men synes ejerne reagere NOGENLUNDE hurtigt.


  • #121   28. maj 2023 Jeg har her til aften fået en WhatsApp besked fra min ene halvsøster fra Mozambique smiley
    Har gennem nogle år haft lidt sporadisk kontakt med min ene bror, så det var en dejlig overraskelse at få en besked fra min søster smiley


  • #122   28. maj 2023 #118 Isabelle ... kunne vi sige hunde, ikke kun de små, jeg ved godt en basset ikke er høj men den er sørme ikke lille, og den har en dyb bas gøen... det er den vi nogle gange har hørt på i op til 6 timer inden hos naboen, nu er det ikke så længe mere, men i haven kan de vare en rum tid ... nogle oppe af vejen havde en labrador der kunne gø længe tidligt om morgenen .. osv .. så folk der ikke gider opdrage deres hunde til ikke at gø i haven, samt ikke gider lukke dem hurtigt ind... TAK

  • #123   28. maj 2023 I det sommerhus vi har lejet henover sommeren har vi også fornøjelse af en nabo der lukker en bette tæppetisser HVER aften så den kan stå og gø konstant indtil 01-02 tiden.. deeeeeeet er ved at presse tålmodigheden lidt smiley godt man kan se en ende på det.

  • #124   28. maj 2023 Hvis min tæppetisser/møghund begynder at gø, når hun er alene i haven, så ryger hun ind med det samme. Jeg gider sgu heller ikke høre på et kræ, der skaber sig.

    Mine høns bliver heller ikke lukket ud tidligt om morgenen.

    Det er jo ikke naboernes problem, at jeg har hund og høns.


  • #125   28. maj 2023 Hvis min tæppetisser/møghund begynder at gø, når hun er alene i haven, så ryger hun ind med det samme. Jeg gider sgu heller ikke høre på et kræ, der skaber sig.

    Mine høns bliver heller ikke lukket ud tidligt om morgenen.

    Det er jo ikke naboernes problem, at jeg har hund og høns.


  • #126   28. maj 2023 Er kommet hjem fra sommerhuset, og min hjerne er eksploderet. Bogstavelig talt smiley Eller, ikke min hjerne, men min bihule.

    Jeg troede jeg havde tandpine, og er blevet tiltagende snottet her i løbet af i går og i dag, men tilskrev det høfeber. Begyndte at nyse helt vildt på vej hjem i bilen og pudsede næse, og pludselig dryppede der bare klar, gul vælske ude af det ene næsebor smiley Jeg måtte sidde og stoppe papir i snuden, for at det ikke bare løb og løb.

    Ringede til sommerhusnaboen, som er læge, og som sagde at jeg bare skulle skylle og skylle med saltvand, og så hente noget penicillin asap. Og hvor var det så heldigt, at jeg allerede havde hentet penicillin i går smiley

    Og apropos gøende hunde, er det virkelig dejligt at være hjemme. Der var SÅ mange gøende hunde på campingpladsen, bl.a. et par med FEM bostonterriere, der nærmest skreg, en old english sheepdog og 2 schæfere. Er helt imponeret over hvor lidt mine svarede igen, når de andre gik gøamok (cirka hvert 5. minut) smiley


  • #127   28. maj 2023 Jeg har været til den årlige pinsefrokost med min fars side af familien.

    Vi mødes på et stykke jord, som vi ejer i fællesskab. Alle medbringer selv mad og drikkelse, og så bytter vi på kryds og tværs.

    Vi er 40-50 deltagere hvert år, og det er vildt hyggeligt.

    Jeg havde i år medbragt kartoffelsalat, gravet laks, en stor æblekage og 24 muffins.
    Nu sidder jeg så her og mangler et stykke kage til aftenkaffen:-)
    Det er sgu da utroligt, at selv forholdsvis små børn ikke havde problemer med at kværne hver 2-3 store muffins smiley

    Det var da meget heldigt, at jeg ikke var den eneste, der havde taget kage med smiley

    Nå, men ungerne (og de voksne) hyggede sig, og alle børn var i vandet smiley

    Længe leve vores pinsefrokost, vi har ikke helt styr på, hvor mange år det er siden, at vi startede, men jeg kan huske, at vi også mødtes før jeg startede i skolen, og jeg fylder 65 om lidt smiley


  • #128   28. maj 2023 Min schæfer kan gør også ude i haven Hvis der kommer nogen men Jeg kunne aldrig drømme om at lade hende stå derude og gøre det i flere timer, og da SLET ikke om natten. .
    Jeg forstår simpelthen ikke at man er så ligeglad med at der bor mennesker omkring en.
    Jeg tænker egentlig at nabo hunden er usikker i mørke, der er overhovedet ingen pauser, det er uafbrudt i flere timer


  • #129   28. maj 2023 Anne, har du et næsehorn?
    Det er guld værd, når man får bihulebetændelse. Det er bare så meget nemmere at skylle med saltvand, når man bruger et næsehorn.
    Det er også godt, når man har allergi.

    Og så er det da super, at det hedder et næsehorn smiley


  • #130   28. maj 2023 Hvis Conor gør ude i haven, så skruer jeg bare lidt op for musikken.

  • #131   28. maj 2023 Lise-Lotte, jeg har sådan en “næse-dusche” fra apoteket - saltvand med tryk på smiley Men altså, det er jo sygt klamt smiley

  • #132   28. maj 2023 Et næsehorn (kan købes på apoteket) er nemt at bruge.
    Tidligere skulle man suge saltvand op gennem næsen og spytte ud via munden. Det var en teknik, som man skulle lære, og det var klamt.


  • #133   28. maj 2023 Min ældste søn havde en periode som teenager, hvor han blev ved med at få bihulebetændelse. Så lærte vores øre/næse/halslæge vores søn teknikken med saltvand, og bihulebetændelsen kunne derefter tages i opløbet, og efter et stykke tid, var den helt væk.

    Jeg bruger mit næsehorn mod allergi, og hvis jeg bliver snottet.


  • #134   29. maj 2023 så fik jeg nyt arbejde. smiley

  • #135   29. maj 2023 Jeg føler, jeg drukner, når jeg bruger et næsehorn smiley smiley

    Svende er jo en corgi, og de kan dæleme også gø smiley Han har lært det på den hårde måde. Gøede han, røg han ind.

    Vi boede i lejlighed med altan, før vi flyttede i hus, og der praksiserede vi ovenstående. Den regel fortsatte, da vi flyttede i hus med have. og vi har i mange år haft en hund, der kan være i haven en hel dag, og nærmest ikke sige et kvæk smiley

    For jeg gider dæleme ikke høre på, at han gør non stop. Og det tænker heller ikke, at naboerne gider smiley

    Ikke at forveksle det med, at han ikke må sige til, når der kommer nogle, for det må han…også når vi leger smiley , men hovedløst gøning (kan man skrive det?) ? Nej tak! Ej heller når en af bagboernes mini kræ, går i gang, og de ikke gider at stoppe den smiley


  • #136   29. maj 2023 Her har jeg genboens samojede til at stå og gø i timevis. Det gør den også når de selv er i haven. Fatter ikke, at de selv kan holde det ud, og så har den sådan en frygtelig pivegøen.

    For en del år siden vågnede jeg en nat ved at der stod en hund og gøede ude på vejen.
    Jeg lå og hidsede mig mere og mere op over at folk ville være det bekendt.
    Til sidst stod jeg op og stak hovedet ud af vinduet og der på fortovet stod min Al Qaeda og gøede
    Jeg kom godt nok ned ad trappen i rekordfart og fik kræet ind.


  • #137   29. maj 2023 Ja lige pt. Er klokken ca. 03 og kræet har nu stået og gøet uafbrudt i min. 3 timer....
    Det kan man godt gå hen og blive træt af i længden. smiley
    Fatter ikke at den ikke bliver hæs


  • #140   29. maj 2023 Jeg orker ikke at høre på hunde som gør smiley mine bliver stoppet straks, jeg forstår simpelthen ikke at folk kan holde ud at høre på hunde som gør konstant under leg fx, vores plejesøn og Hans pige har fået sig en corgi, gevaldig sød lille hund, men jeg bliver idiot af at høre på den, når jeg nævner det siger de bare, “jamen det er jo fordi den er glad” det kan jeg da godt se, men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor det er en undskyldning for at forstyrre naboer m.m, egentligt lidt lige som rigtig mange børn på trampolin, de skriger simpelthen så højt og skingert, hvorfor! Det bliver sku da ikke sjovere af at skrige og det er til at blive vanvittig af at høre på..

  • #142   29. maj 2023 Åh, mine genboer har 3 unger, som skriger meget, meget skingert, når de hopper på trampolinen. Det får så deres nabos lille hund til at gø, lige så skingert. Men det er for så vidt praktisk, for så beder forældrene børnene om at dæmpe sig, og så holder hunden kæft smiley

  • #145   29. maj 2023 Endnu en fordel ved at være flyttet på landet med god afstand til naboerne, bortset fra en lille coton hos en af de nærmeste naboer, der siger vov nogle gange om dagen, er her ingen hunde som står og galper i timevis.

    Vore egne larmer kun kortvarigt når de leger.

    Hvor vi boede tidligere havde naboen 1-2 basset hounds, som gøede adskillige timer hver dag og nat, så snart de var ude galpede de og naboen foretog sig absolut intet, ofte glemte de at lukke dem ind om natten og så kunne de stå og underholde hele kvarteret i nogle timer og naboerne blev sure og uforskammede, når man påtalte det.

    Vi havde gravhund, da de flyttede ind og det udløste en ret morsom hændelse en dag, da den sidste gravhund var død.
    Naboen havde fået gæster og de opholdt sig i haven, da deres bassets begyndte at galpe, naboen sagde meget højt til gæsterne, at det også var naboens forbandede gravhund, som altid fik hans til at gø.

    Jeg kunne ikke lade være med at trække på smilebåndet og råbte tilbage, at nu var det altså sådan at naboens forbandede gravhund havde været død i flere måneder, så han måtte nok hitte på en anden undskyldning. smiley

    Xingu vores sidste gravhund boede sammen med whipperne og gøede stort set aldrig, s¨å en elendig undskyldning var det under alle omstændigheder smiley



  • #148   29. maj 2023 Min kat døde for nogle år siden.
    Og det var kat.


  • #150   29. maj 2023 Jeg havde taget en børste med på morgenturen. Der er en grund til at amerikanerne kalder schæfere for “german shedder” smiley Det er ikke sådan at der falder pels af hende, men der sidder en løs tot uld i ny og næ. Men jeg skal da love for, at lillepigen næsten er blevet nøgen nu smiley

  • #151   29. maj 2023 #146 ... Isabelle ..... Mon ikke det er dette John mener ? ... smiley

    profilbillede
  • #153   29. maj 2023 Hmmm... altså Minion sagde nærmest ikke et pip før. Han er faktisk blevet beskyldt for at være noget nær verdens dårligste vagthund. Efter Maggie er kommet til er der kommet lyd på ham. Hun gør når bagboen kører forbi, eller er der en mærkelig lyd eller der bankes på. Det er for så vidt egentlig ok med mig. Der må godt siges til når nogen nærmer sig vores hus.

    Bagboen har to jagthunde, den ene i en hundegård og den kan godt gø lidt engang imellem, men det går jo over. Bagboen er meget sød og vi skulle endelig bare sige til hvis det generede. Det gør det ikke, jeg tænker mere på hunden. Men ved ikke lige hvad man skal sige til nogen der tilsyneladende godt er klar over det.
    Vores nabo, der bor lidt forskudt foran os, har en lille chi-blanding der lever op til sit erhverv som alarmhund. Det er også ganske fint. Den har lært alles biler at kende, så det er kun når fremmede kører ind på vores område der alarmeres.

    Jeg tror i det hele taget vi er blevet en smule hærdede efter mange år i lejligheder i storbyen... Blågårds plads bød i hvert fald på meget andet larm. smiley smiley
    Herude virker ret fredfyldt i sammenligning...

    Men vi har selvfølgelig heller ingen børn i bygningerne omkring os smiley gys... smiley


  • #154   29. maj 2023 Så bestod Esh IGP2 og jeg kan melde ham til VM udtagelsen i juni .. smiley

  • #156   29. maj 2023 vores nabo til den ene side har 4 børn i alderen 2-12 år samt nu ikke en, men to gøende hund .. de har deres basset og nu fået broholmer hvalp, jeg troede hvalpen skulle dæmpe den anden, men kan høre det bliver omvendt smiley ... synes det er mest synd for deres naboer til den anden side for de er ikke hunde-mennesker ..

  • #160   29. maj 2023 Tak Isabelle smiley


  • #161   29. maj 2023 Stort tillykke til Esh og dig Martine smiley

  • #162   29. maj 2023 Jeg har fået en mail fra skat i dag. smiley
    Jeg skal have 3519 kr tilbage i skat. smiley
    Nu skal jeg bare lige udfylde de medsendte papiret og så får jeg pengene i løbet af et par dage. smiley

    Jeg fatter ikke, at der er nogen der er så dum at de hopper på sådan nogle mails


  • #163   29. maj 2023 Anni, min venindes mor hopper ret tit på den, og har stadig ikke lært ikke at trykke på links smiley smiley



  • #164   29. maj 2023 Utrolig nok er der vist en del mennesker som hopper på den.
    Hvis ikke der var gode penge i det, ville de nok ikke bøvlet med deres annoncer.

    Anne, håber ikke, at venindens mor er kommet med alt for mange penge til svindlerne.


  • #165   29. maj 2023 Hun har vist endnu ikke mistet penge, men har fået spærret sit nem-id, visa-kort og Apple-id rætti mange gange smiley

  • #166   29. maj 2023 ... jeg elsker min kæreste af en del grunde. Men en af dem er at han ikke så meget som løfter et bryn når jeg smider den her på Maggie og rækker ham snoren inden vi går en tur i fuld offentlighed smiley
    Måske er han ligeglad... måske kender han mig... måske er det stockholmsyndrom.. smiley smiley


    profilbillede
  • #167   29. maj 2023 Anni - tusind tak smiley


  • #169   29. maj 2023 Jeg gider ikke starte en dialog med dem. Vi skal bo her i Max 2 mdr. Og så kommer vi til at få så langt til naboer og så meget plads at deres hunde må gø alt det de vil ??

    profilbillede
  • #170   29. maj 2023 tillykke Martine og Esh smiley

    børn er en ting, de skal også være der og have lov at larme, sært nok er naboen hurtigere til at sende et barn ind hvis de er oppe og toppes og en skriger, end de er til at lukke hundene ind ... jeg tænker altså også godt man kan lære hundene ikke at galpe løs ..

    ipsen fik endårlig vane en gang da hun var voksen hund ... så gik jeg konsekvent med ud i haven, tyssede og sagde NEJ når hun gøede og roste og gav godbidder, en helt klassisk træning, det virkede og nu gør hun ikke mere end hvad ok er,

    fuglene har jeg opgivet ..


  • #171   29. maj 2023 Bahhhhh…… Vi havde test før prøve om 3 uger. Lad os bare sige, at der liiiiige er et par småting, vi skal have trænet smiley Og så håber jeg, at nogen får de der fluer viftet ud af hovedet, og erstatter dem med bare lige så mange (få) fungerende hjerneceller inden prøven smiley

    Fik i øvrigt dyrenes julegaver fra niecerne og nevøen. Tjek lige Karla-kat, nu med rensdyrsweater, som det rager hende et knurhår at få på smiley Og ja, det er PELS, ikke flæsk, der sidder på buttelivet smiley Og nej, hun skal ikke have tøj på, men nu er ungerne lykkelige, fordi Karla-kat har fået deres gave på smiley


    profilbillede
  • #172   30. maj 2023 Tak Hanne smiley

  • #173   30. maj 2023 Tillykke Martine og Esh smiley Cool sådan lige at skulle melde til en VM udtagelse smiley Sådan helt seriøst så må det da være en fed fornemmelse smiley


  • #174   30. maj 2023 Stort tillykke til jer, Martine og Esh, og held og lykke med næste skridt smiley

    Jeg nyder at læse dine indlæg om træning, og at kigge billeder af din skønne hund.

    Det er en stor fornøjelse at følge alle jer, der træner mere end flertallet. Jeg prøver at suge jeres viden til mig, selvom jeg ikke kommer til at træne på jeres niveau.


  • #175   30. maj 2023 Tak Mette og Lise-Lotte smiley

    Det lyder nok finere end det er i virkeligheden. Man skal bare bestå en IGP2, så kan man tilmelde sig en af de to udtagelser / det DM, der afholdes i SBH.
    Men ja, det er da bestemt dejligt, at være på vej smiley



  • #176   30. maj 2023
    # 171 Synes godt nok at det er tidligt at stille til prøve.
    Jeg forstår ikke, at nogle hundeførere har så frygtelig travlt frem for at vente til hunden er
    " moden" nok og helt klar.
    Det kan nemt give bagslag når man har så travlt.


  • #177   30. maj 2023 @171: Kitty er ikke ligefrem cool med at få tøj på: hun skulle have haft bodystocking på da hun var blevet sterilisret. Det gik fint nok det første døgn da hun bare lå og sov. Men dag 2 da hun narkosen var 'brændt af'; var det helt håbløst. Hun havde fået et forben krænget ud af halsåbningen. Jeg tog body'en af hende og gav hende den på igen. Den del gik fint. Men så skete der seriøst det, da jeg satte hende ned at hun væltede om på siden og lå bare og så totalt ynkelig ud smiley Det så sådan set ret komisk ud men det var sg* synd for kittykatten. Så hun blev befriet for den. Såret helede heldigvis fint uden at hun interesserede sig synderligt meget for det. Efter en uge fik hun lov at rende ud og fange mus igen smiley

  • #178   30. maj 2023 #171 Synes godt nok at det er tidligt at stille til prøve.
    Jeg forstår ikke, at nogle hundeførere har så frygtelig travlt frem for at vente til hunden er
    " moden" nok og helt klar.
    Det kan nemt give bagslag når man har så travlt.


    Tja, det er en "stil op til prøven eller fis ud af klubben"-prøve smiley Det er en såkaldt 1'er prøve, hvor hunden skal vise om den har anlæg for programmet. Næste prøve er i løbet af sommeren, og her skal hunden vise at den også er styrbar. Teknisk set må vi ikke træne med i skoven, før 1'er prøven er bestået.

    Så det er ikke en officiel prøve, men vel det der svarer til en hvalpetest/unghundetest i mange klubber. Ikke desto mindre vil jeg jo gerne gøre det godt smiley


  • #179   30. maj 2023 Det er den her prøve vi skal igennem - det burde være en overkommelig opgave smiley

    1. Lineføring

    – Hunden skal i line følge føreren og sætte sig ved opstandsninger.

    2. Fri ved fod

    – Hunden skal uden line følge føreren og sætte sig ved opstandsninger.

    3. Apportering

    – En rund træpind kastes mindst 10 m. væk, hvorefter hunden skal apportere denne.

    4. Spring

    – Hunden skal springe over et 1,0 m. højt plankeværk.

    5. Halsgivning

    – Hunden skal på kommando afgive 10 glam.

    6. Afdækning

    – Hunden afdækkes på kommando – føreren går 50 m. væk og hunden skal blive liggende i 1. min. Føreren går ikke i skjul og må vende front mod hunden.

    7. Sporsøg

    – Hunden skal søge førerens 100 m lange og friske spor, hvor den for enden af sporet kan finde f. eks en pung. Det er tilladt føreren at animere hunden til at søge sporet og til at påvise/apportere genstanden.


    Vores udfordring er i LF/FVF hvor der er opstandsning og så 3 skridt til hhv. højre, venstre, frem og tilbage. I sig selv ikke noget problem, men jeg havde ikke lige fanget, at de typisk laves lige efter hinanden, så det skal jeg have trænet. Min hund har det med at blive kende overstadig af de øvelser, så hun skal lige lære at beherske sig.

    Og så har vi først i går lavet 1 m spring, så det skal også lige trænes lidt mere. Hun vil helst følges med mig, og eftersom jeg løber uden om springet, skal vi lige nå til enighed om, at hun springer og jeg løber udenom smiley


  • #180   31. maj 2023 Sådan en ranglet unghund, der har haft et par dage med dårlig mave, og som også er gået i fæld, er egentlig ikke noget kønt syn smiley Det er heldigt at jeg altid har Dorit med også, så folk ikke beskylder mig for at sulte mine hunde smiley

    profilbillede
  • #182   31. maj 2023 Det synes jeg godt nok er en dum ide.
    Jeg ville godt nok være træt af, at jeg skal på mit ide når jeg venter hos lægen mm, hvis jeg lige skulle tjekke noget i en forretning, inden jeg slår op på tracking dog og meget mere



  • #186   1. jun 2023 Socialdemokraterne har ringet. De vil gerne have noget tilbage.
    #overvågningerenvåddrøm

    Det er så naivt, at det skriger til himlen. Hackere vil sagtens kunne omgå mitid, så det eneste, man opnår, er, at kunne overvåge almindelige mennesker, som skriver lidt grimt om et eller andet.


  • #187   1. jun 2023 Det ville altså være en farlig rute at gå med hensyn til internettet. Mere overvågning og kontrol kan ikke lede noget godt med sig, og hackere skal nok finde en vej udenom alligevel.

    Din data viser allerede rigtig meget om, hvem du er og bare det bliver misbrugt rigeligt.


  • #189   1. jun 2023 Jeg har egentlig ikke noget problem med, at man var "identificeret", så snart man var på nettet. Men jeg ville nok blive lidt småirriteret over, at skulle igennem MitId, hver gang.

    HVIS man nu alligevel har MitId sat op med fingeraftryksgodkendelse på sin telefon, så burde det vel også var fint gangbart, til at komme på nettet? Det kunne jeg sagtens leve med smiley


  • #190   1. jun 2023 jeg synes du har en pointe Frk Christensen, men den er desværre urealistisk ... lige som alt andet der opfindes som kan bruges til gode ting så følger idioterne med der bruger tingene til at ødelægge og misbruge . ..
    Jeg kan huske for år tilbage jeg sad og så noget med droner og muligheden for at betjene øerne med medicin, sende blodprøver osv ... og vuuups nu sidder jeg og græmmes over droneangreb i krige ..
    der er bare nogle der er skruet forkert sammen i bøtten og ikke kender forskel på ret og vrang, og nogle der mener at dollarindtjening er det eneste der tæller uanset at der tromles andre på vejen ...


  • #192   1. jun 2023 Der er over 300.000 der ikke har MitID men mon ikke de har mobilos og således kan bruge nettet.

    Ja, i Danmark. Resten af verden bruger jo heller ikke nem-id, så mon ikke det ville være ret omsonst, at et par mio her i DK kunne identificeres? smiley


  • #195   1. jun 2023 Man kan bare undlade at opholde sig steder, hvor man ikke føler sig velkommen. Fx kommer jeg ikke (længere) i pigernes omklædningsrum. Det kunne fanme lige passe, at de sarte og oversensitive skulle sætte dagsordenen for "normale" mennesker.

  • #196   1. jun 2023 Det er fint i teorien, men i realiteten ville det nok ramme mennesker, der i forvejen er udsat, hårdest, og ikke de kriminelle.

    Desuden var der en underviser på min tidl. uddannelse, der var professionel hacker (sådan en, der bliver hyret til at tjekke sikkerheden for firmaer osv.), som viste os hvor nemt det egentlig var at lave en kopi af en NemID side, der kunne indsamle brugernavne og adgangskoder. Jeg tænker ikke at MitID er så genialt, at det ikke kan lade sig gøre at finde en måde at efterligne det på, og så er vi lige vidt.


  • #198   1. jun 2023 Postnord brugte tre dage på at fragte en køkkenkniv fra København til Aalborg-kanten. Data viste, at Postnord fik pakken i hænde tirsdag, og jeg modtog den fredag. Ingen helligdage involveret.

  • #199   1. jun 2023 Tjaaa ... Vi har en ansat her hvor jeg bor , der før har været ansat i Post-Nord ....... og jeg kan kun sige , at han er stadig liiiige så LANGSOM til at få tingene gjort her ...... som han åbenbart også var i Post-Nord .

    PS: ...... Det var egentlig derfor jeg lavede dette billede ... og satte ind på vores hjemmeside , men han har endnu ikke fattet hentydningen . ... smiley smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #201   1. jun 2023 Fy-føj .... Misundelse er en grim ting ----> Lars Løkke Luskefis .... smiley ........ og

    Jacob Sprællemann hænger nu og spræller -----> Lad ham endelig sprælle videre smiley


  • #202   1. jun 2023 Jeg arbejder for en konkurrent til Post Nord. De få pakker jeg får med Post Nord, er altid forsinkede. Er sikker på, de har blacklisted mig... eller noget.. smiley

  • #203   1. jun 2023 jeg bestilte nogle liggestole i pinsen, kunne sætte X for leveringsdag, tænkte onsdag når nu mandag var helligdag, og ganske fint med Post Nord kom de onsdag formiddag ..

  • #204   1. jun 2023 Jeg har nu kun gode erfaringer med PostNord, når det drejer sig om pakker. Og jeg får en del pakker leveret af PostNord. Det går noget mere sløvt med breve, men der har de heller ingen konkurrence.

  • #205   1. jun 2023 Når jeg bestiller ting til min tube, så kommer PoatNord med det dagen eftet


  • #206   1. jun 2023 Min nuværende og snart tidligere arbejdsplads er solgt til et stort mediehus.

    Jeg har ikke ord for hvor glad jeg er for at jeg ikke skal med.

    Jeg har været i de store giganter. Jeg håber det går 'min' avis bedre og for mine kollegaer også, end det blodbad jeg har set andre steder.

    Selv var jeg jo på vej videre. Det virker mere end heldigt.


  • #207   1. jun 2023 I morgen kan hun forhåbentlig slippe for denne (selvom jeg til tider har hende mistænkt for at kunne lide den transportable pude) og så kan hun forhåbentlig også løbe og lege smiley .. og holde op med af drille Minion smiley

    profilbillede
  • #208   1. jun 2023 I dag har jeg gjort noget, som jeg har taget tilløb til i mange måneder. Og som egentlig ikke burde være så svært, men alligevel var det.

    Jeg har købt 21 par nye strømer og smidt alle de andre ud (eller i bunken af pudseklude/rengøringsklude).

    Hvordan kan noget SÅ simpelt være SÅ svært at gennemføre i praksis? smiley


  • #209   1. jun 2023 Hvor køber man sådan en strømer henne Anne? Og så 21 par? smiley
    Sorry, kunne ikke lade være smiley


  • #210   1. jun 2023 Strisser på Samsø er blevet til :

    Strømer i Jylland smiley


  • #212   1. jun 2023 Jeg har 24 æg i rugemaskinen, og kyllingerne er begyndt at klække i dag.
    Sidst på eftermiddagen kiggede mine børnebørn forbi, og det var simpelthen så sjovt at se, hvor forsigtigt Theodor (på lidt over 2 år) nussede de små kyllinger smiley


  • #213   1. jun 2023 Igår var jeg med min veninde til koncert og middag, på Bogø.

    Det var et arrangement, som blev afholdt i et forsamlingshus-agtigt, som lå midt ude i en skov. SÅ hyggeligt. Billetten havde kostet 200 kroner og det var med mad !
    Superlækkert a la jambalaya mad - det smagte virkelig godt, og der var rigeligt af det.

    Koncerten var med "Shubberne" - et band, hvor to af de oprindelige medlemmer fra Shubidua spiller, og så 3 nye.
    Det var virkelig godt - man kender jo alle sangene og kan skråle med, øllerne var kolde, bandet spillede super og forsangeren gjorde at man (næsten) ikke savnede Bonden smiley

    Bagefter tog vi til et shelter, der lå lige ved Bogø Havn og overnattede. Bogø by night er ... stille smiley ... så vi havde det hele for os selv. Jeg har aldrig overnattet i shelter - veninden gør det tit og ofte så hun havde alle de ting med, man skal bruge (og som jeg aldrig lige selv ville have tænkt på) og det var en fantastisk oplevelse. Kan klart anbefales smiley

    Imorgen drager vi sydpå - til Tyskland - og det tyske mesterskab, hvor vi kommer til at møde gamle venner, se nogle af verdens bedste maller og ellers bare skal hygge og slappe af.

    Livet er nogle gange enormt nådigt smiley
    God weekend herfra smiley


  • #215   2. jun 2023 Jeg var til premiere på Tivoli-revyen i går.
    Den var RIGTIG god, og det var så sjovt at være til officiel premiere, sammen med en masse kendte, rød løber, pressefolk etc.

    Men det var lidt af et kulturchok at være inde i KBH og ude at køre med tog.
    Der var jo fuld gang i Distortion, som man havde glæde af allerede fra toget derind, og det betød også, at toget var stopfyldt med meget glade, temmeligt berusede og helt utroligt unge mennesker smiley

    Det var sjovt, og samtidig rart at få bekræftet, hvor ufatteligt glad jeg er for, at jeg ikke bor i byen smiley


  • #216   2. jun 2023 Så er der nok en gang problemer hos Moderaterne - de rare og uegennyttige mennesker.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/moderaterne-profils-organisation-anklaget-for-misbrug/9793290
    Den lille svindler tiltrækker den slags, som lort tiltrækker fluer.


  • #218   2. jun 2023 Er hun ikke fra TV2? Stedet, hvor man gennem mange år ansatte de folk, som DR ikke kunne bruge. Disse middelmådige journalister gjorde man så til kendisser via egne utallige quiz- og knas shows smiley

  • #219   2. jun 2023 Ja .... Jeg kan bare gentage , hvad jeg skrev i #201 .

    Lars Løkke Luskefis er snart til at xxxxxx sig over


    profilbillede
  • #222   2. jun 2023 Mette er kun værre, hvis man ser på hendes baggrund. Hun burde være både social- og demokratisk bevidst. Hun er vel næsten en moderne klasseforræder.
    Alle ved sgu da, hvad liberalisme går ud på. Ingen overraskelser der. smiley


  • #224   2. jun 2023 Så kunne "kvikke Søren U " måske gi' et bud på hvem han hellere ser som Danmarks Statsminister end Mette Frederiksen ??? ................ Søren Pape ? smiley ... eller øhhh hvem ? smiley

  • #225   2. jun 2023 politikker-lede ....

    jeg er fandme også mega træt af at læse om og høre Gl Skatte Laurizten fokusere på og skrive om det enorme arbejdspres og de stakkels ministre/foketingsmedlemmer der får stress .... JO jeg kan godt forstå det, og se det ...MEN hvorfor helvede er det så meget værre end når diverse love og regler skal implementeres ude i regioner og kommuner ... jeg har nu i årevis set den ene efter den anden leder og mellemleder gå ned med stress grundet de uendelige ændringer der alle skulle være gennemført helst i går .... og de har trods alt ikke den lukrative sygemelding som folketinget har, eller samme job sikkerhed i fx en valgperiode ... det er sgu ud af klappen hvis ikke der er udsigt til ok hurtig tilbagevenden .. ligeledes har de ikke en et dejligt eftervederlag med god tid til at se sig om efter andet, eller en ekstra god pension ..

    ikke alene skal de have lukrative fordele der er helt ude af trit med arbejdsmarkedet, man skal også have ekstra ondt af dem, må man da nook kunne forstå ..

    politikker-LEDE


  • #226   2. jun 2023 Jeg ville give min højre arm, for at politikerlede kunne få min puls op…. Hvis altså jeg stadig har en puls? For efter den her uge, har jeg det som om, jeg skvulper under 10 meter vand smiley

    Mængden af ligegyldige klager over ligegyldige ting, har være helt vanvittig, og det eneste jeg havde lyst til da klokken slog fyraften, var at drikke sprut og ryge cigaretter. Det har jeg så ikke gjort endnu, men det er altid godt at have en plan for aftenen smiley



  • #228   2. jun 2023 #227 ... John .... sæt selv snot ind også + vejen o.s.v .... men lige meget hvad ......KLAMT ... adddrrr smiley

    profilbillede
  • #230   2. jun 2023 Politikerlede! Ja i den grad, vi er nu ejere af en villa med 10 hektar have med landbrugspligt, som skal beskattes som have ;( så det bliver sku dyrt at dyrke korn hos os;(
    Ejendommen har brødfødt en familie med 4 børn og jorden har været dyrket altid og bliver det stadig, det giver overskud, har altid gjort det, alligevel vurderer man nu at det er en have til en villa og det stiger derfor i grundskyld fra 8 til 28 promille, men vi har altså stadig landbrugspligt, det vil sige, vi må ikke bruge vores “have” til andet en landbrug smiley giver det mening?? Nej sku!


  • #232   2. jun 2023 Lille Koko bliver pludselig stor

    profilbillede
  • #233   2. jun 2023 Gucci min baby. elsker den kat

    profilbillede
  • #234   2. jun 2023 Da Ellie mødte min brors gamle Dolle smiley Knap 30 kg vs. 55 kg smiley

    profilbillede
  • #237   3. jun 2023 Isabelle, Dolle er bror til min Bella, så det var helt særligt at se Ellie med ham smiley Han er lige så god, som Bella var, og Ellie var SÅ god til at respektere når han sagde fra. Altså når Ellie ville lege og blev for vild, og gamle Dolle måtte bede hende om at skrue ned, fordi hans gamle krop ikke kan følge med i det tempo.

  • #240   3. jun 2023 Overgangsordningen kan man søge om, men man får den ikke hvis man har lavet noget på ejendommen siden 2021 som har krævet byggetilladelse, vi lavede en overdækket terrasse sidste år, den krævede byggetilladelse, dvs vi kan ikke komme ind under overgangsordningen.
    Og jo det er den ordning, der skal bare være over 10 hk som dyrkes intensivt før det godkendes som landbrug, 8,7 hk har vi i landbrugsdrift, ( lige nu med raps), desuden 1 hk eng som ikke kan dyrkes og 1,5 hk som ligger i græs. Det betragtes ikke som “intensivt” landbrug!
    Så altså, villahave med 3 traktorer og villa med “have skure” som indeholder vores traktor, mejetærsker, plov, m.m


  • #241   3. jun 2023 Vi kommer nok til at sælge det meste af jorden fra, det betyder at vores levende hegn forsvinder, hegn som er levested for både agerhøns, fasaner, harer samt masser af insekter.
    Nu bliver det så til kornmarker så langt øjet rækker, uden ret meget natur og vores dyrs levesteder forsvinder ;( det er så fuldstændig ugennemtænkt! Landbruget bliver industri for ganske få kæmpe landbrug med tab af alt biodiversitet!


  • #243   3. jun 2023 Ja gu lyder det vandvittigt og der er dialog gennem landboforeninger m.m både til politikere og aviser. Der er anket og klaget m.m, at anke koster for øvrigt 1100 kr, som man ikke får igen hvis man ikke får medhold!

  • #244   3. jun 2023 Vi har desværre fået de politikere, vi har fortjent og desuden i et omfang stemt på. Dog vil jeg her erklære mig uskyldig.
    Nu ....... vil ...... sjove ...Nittib sikkert ...gerne vide, hvem .... jeg har stemt ..på, men så længe .... socialdemokraterne (såvidt vides) ikke har indført .... overvågning i ... stemmeboksene, ..... så forbliver det ... min hemmelighed. smiley smiley smiley %&/#


  • #246   3. jun 2023 Hvorfor skulle man anke, fordi det var gratis?
    Går man også kun til lægen, fordi det er gratis?
    Nogle gør sikkert, men det bør da ikke ramme alle, vel?
    Det var en kinder-pakke til skolelæreren.


  • #250   3. jun 2023 Faktisk er det jo Løkke smiley den lov om nedlægning af mindre landbrug er fra Løkkes tid;)

  • #253   3. jun 2023 Jeg har et helt upolitisk spørgsmål.

    Når nu elprisen er i minus, som den fx har været i dag et par timer før og efter middag, er det så bedst (for miljøet og alt mulig andet), rent faktisk at BRUGE det strøm? Eller giver det stadig mere mening fx at lufttørre sit vasketøj?


  • #256   3. jun 2023 Den ejendom vi har købt er der 7,6 HA til.
    Den steg fra 12000 til 26000 årligt.
    Egentlig Synes jeg der er noget fornuft i at man ikke bliver beskattet som erhvervsejendom hvis man ikke har erhverv der, men det lyder jo til at i har det bodil. Det lyder da umiddelbart til at i ikke burde blive ramt af det


  • #257   3. jun 2023 Det er åbenbart hundens dag i dag... smiley
    Kæresten bemærkede tørt at det er det hver dag her i huset smiley


  • #258   3. jun 2023 jeg må istemme at i dag er det absolut hundens dag ... Ipsen bliver 12 år smiley ... det er ambivalent, men er glad for hun er blevet så gammel, og bekymrer mig over hvor længe hun mon er her ..

    man kan sige at DK´s befokning som helhed har de politikkere der er stemt på, men man kan ikke ligge det på den enkelte vælger .. så med mindre man ikke har stemt er man ansvarlig for de personer der er derinde, og har men ikke stemt er man vel også en form for ansvarlig ..

    Udvalget og troværdigheden lader efterhånden meget tilbage at ønske, så for mig er det et dilemma, der er ikke som sådan ÈN jeg helhjerter kan stemme på, men ikke at stemme føles forkert ...


  • #259   3. jun 2023 Stort tillykke til Ipsen smiley smiley

  • #260   3. jun 2023 Milas har også fødselsdag i dag, og bliver også 12 år smiley
    Han er frisk i krop og sind. Men han har også noget at leve op til, for alle mine tidligere Pekingesere er blevet tudsegamle smiley


    profilbillede
  • #262   3. jun 2023 Er det her bedre? smiley smiley

    (Et af dagens mange fra-klip smiley )


    profilbillede
  • #263   3. jun 2023 har lige fundet vores lille dværghamster død smiley

    han blev to år så det var ventet men jeg vil alligevel savne ham. Den lille kartoffel


  • #264   3. jun 2023 Tillykke til fødselsdagsvovserne smiley

    Mine hunde har været totalt idioter i dag, og jeg har været træt og pirrelig. Dét er en dårlig kombi smiley Til gengæld har jeg sovet 2 gange middagslur, så jeg kan med garanti ikke sove, og så kan jeg tage endnu en pirrelig dag i morgen smiley


  • #265   4. jun 2023 Haha, mine hunde er i hvert fald ikke kattedræbere smiley

    Lukkede dem i haven, og så i samme sekund, at der var en lille sort kat i haven. Hundene sætter efter katten, som forsøger at flygte, men er for dum til at hoppe over hegnet ud i krattet. Så den opgiver flugten, og stiller sig i angrebsstilling med ryggen skudt op, stritpels og en masse larm. Hundene bliver noget forskrækkede, og står en halv meters penge fra den sure kat, og overvejer næste træk. Så hopper katten frem mod hundene, som begge skriger og springer væk fra det farlige monster smiley Katten så sit snit til at hoppe over hegnet ud i friheden.

    Hundene går nu og inspicerer hele haven, og synes selv at de er et par farlige vovhunde smiley

    Jeg er mest imponeret over den lille kat, som tænkte at den sagtens kunne tage kampen op. Og det kunne den jo sådan set smiley


  • #266   4. jun 2023 Så fandt jeg endelig en anden bil. smiley Men når man er en "nærigrøv" kan man jo ikke rigtig vælge farven, så nu kommer jeg sprintende i en lilla metalik bil smiley
    Det piner mig lidt, at jeg blev nød til at købe en bil, når jeg faktisk ikke har brug for en bil. smiley Det eneste jeg bruger den til at at køre til Haderslev og besøge min sclerose ramte lille søster. smiley


  • #268   4. jun 2023 Vi vågnede tidligt og tænkte hundene skulle have en god søndagstur.... jeg arbejder på Oringe og har så længe tænkt der er en smuk tur rundt om pynten. Så selvom det er lidt af en køretur væk så afsted med os....

    Og det var virkelig det værd... smiley udover de smukke omgivelser fik vi os en fin lille rådyroplevelse smiley


    profilbillede
  • #270   4. jun 2023 John det skal jeg nok, men jeg skal nok bruge lidt mere information smiley

  • #272   4. jun 2023 Med 3 uger og 5 dage til vores bryllup er slutspurten sat ind herhjemme. Hvilket vil sige bordplaner. ... . nøøøj hvor jeg hader bordplaner smiley

    Vi har et par der mangler at blive placeret ... men vi har kun single pladser tilbage, så det der med at få kabalen til at gå op, det er sgu svært!


  • #273   4. jun 2023 Min skinne er det vildeste smiley Jeg kan gå spor, træne hund i skoven, gå lange ture og nu har jeg sgu også sat gang i løbe-programmet. Og jeg kunne “løbe” uden at få ondt i knæet smiley Imens, altså - det hævner sig nu smiley Om et halvt år burde jeg ligefrem kunne løbe rigtigt, hvis jeg ellers kan holde ved smiley

    Ellie var med, og skal lige lære at trække. Det gjorde hun momentvis, men hun har meget svært ved ikke at klæbe sig til mit venstre ben. På den anden side, får vi nu endelig styr på LF/FVF i løb smiley


  • #274   4. jun 2023 Anne, dejlig at din skinne er så god.
    Det er som at få et nyt liv. smiley
    Skal du så stadig opereres?


  • #275   4. jun 2023 Jeg har lige set Kvinden der blev brændt på DR 2
    Det kan næsten ikke være mere frygtelig end det der er overgået hende, og sikke en sej kvinde. Utrolig at hun havde så mange kræfter at hun kunne kæmpe så lang tid. Det skal der godt nok mange kræfter og energi til,
    Hun har min dybeste respent


  • #276   5. jun 2023 Anni, ingen operation før knæet skal skiftes. Der er bruskfrakturer på 2 flader, som sidder over for hinanden, så de kan ikke udbedres smiley Men så kom skinnen, som nærmest er et mirakel smiley

    Jeg ville sgu ønske at alle I andre, der bøvler, kunne hjælpes lige så nemt!


  • #277   5. jun 2023 Jeg stjæler lige denne fra FB - hvis nogen trænger til et billigt (og plat) grin smiley

    https://fb.watch/kZp5NArvyu/


  • #279   5. jun 2023 Min mosters knap 15 årige chihuahua er blevet aflivet i dag smiley Det var en hun fik omplaceret for et par år siden, og den har uden tvivl haft en skøn sidste tid hos hende smiley

    Hvis nogen hører om en lille hund, uden de store issues (skal kunne være alene hjemme en time eller to, være renlig og ikke gø konstant), gerne en moden eller ældre hund, som mangler et nyt hjem, så sig til. Hun leder ikke aktivt, og det gjorde hun heller ikke da hun fik Freja. En hund vil få det som blommen i et æg, og det er hunden der sætter dagsordenen hos hende smiley


  • #280   5. jun 2023 Har du set hvad der sidder internaterne for tiden?

  • #281   5. jun 2023 Det skal nikke være lige nu. Hun skal lige have en måned eller to til at sørge smiley

  • #282   5. jun 2023 Jeg har muligvis en der der kan skifte hjem Anne, 8 år, tæve, sød og helt uden problemer

  • #283   5. jun 2023 Bodil, er det ok at jeg vender tilbage om en måneds tid?

  • #284   5. jun 2023 nå øv, på nyt.hunde.hjem er lige nu er westie han på 10 år ...

  • #285   5. jun 2023 Jeg vil ikke sætte hende i en situation, hvor hun føler sig tvunget til at tage en hund nu og her. Og hun sagde at hun gerne lige ville vente lidt, så jeg vil ikke presse på. Omvendt skal der heller ikke gå for lang tid - hun har brug for en hund, så hun kommer på ture hver dag og holde sine opererede hofter ved lige smiley

  • #286   6. jun 2023 Jeg har i noget tid gået og spekuleret over, hvordan jeg skulle få forklaret JohnJohn, at han IKKE skal gø i bilen, når jeg åbner bagsmækken, for at tage huskyerne ud.

    Det har ikke hjulpet at bede ham klappe kaje, og han er kvik nok til at tie stille, så snart bagsmækken bliver lukket, for han ved godt, at sidedøren (hvor ham og Nimbus skal ud) under ingen omstændigheder bliver åbnet, før han er helt stille.

    Og pludselig er det så åbenbart gået over af sig selv? Hallo - det gør sådan noget uhensigtsmæssigt adfærd da nærmest aldrig?? smiley

    Men i går, kom der kun lige 1-2 små begejstrede bjæl, mens jeg fik de andre ud - og det samme i dag. DET kan jeg godt leve med. (Tidigere gøede han højt og uafbrudt, mens jeg fik gå-bæltet på, og fik de to andre ud i ro og orden)
    Hvor heldig kan man være? smiley


  • #287   6. jun 2023 Kender i den der op og ned følelse, det ene øjeblik er man overbevist om at hunden er drægtig, næste øjeblik er man lige så overbevist om at det er den ikke!!
    Jeg vil have hvalpe nå!


  • #288   6. jun 2023 Karina, bare vent og se hvad han finder på i stedet smiley

    Ellie må ikke gø i haven - sådan noget gider jeg ikke. Hun må gerne sige vif-vif når en ven kommer forbi, men det der med at bræge hver gang nogen går forbi, dét gider jeg ikke!

    Så nu drøner hun om til plankeværket og stiller sig op ad det og glor ud over. Det ser ekstremt nuttet ud, når det der lille pelsede hoved stikker op over, men det plankeværk er en smule vakkelvornt, så enten skal jeg lære hende noget andet (igen), og ellers skal jeg skifte plankeværket. Det bliver nok det sidste smiley


  • #289   6. jun 2023 Haha ja, de er frygteligt kreative, de små bæster. Men de fleste andre unoder, han har fundet på, har jeg kunnet lægge en plan for at træne væk - men her var jeg sgu på noget bar bund, må jeg indrømme smiley

  • #290   6. jun 2023 Jeg kommer ikke til at sige, at vi har en selvhøjtidelig statsminister, men det har vi.

  • #292   6. jun 2023 uanset hvad jeg synes om hende så kan jeg ikke andet end finde det flot af en kvinde fra så lille et land hvis hun lander den stilling ..

  • #293   6. jun 2023 Som altid bliver det den almindelige dansker(fx sundhedssektoren), der skal indløse hendes checks. Først kommer vi til at betale 19.000.000.000 for, at hun skal slippe for en rigsretssag og nu milliarder og atter milliarder for at hun kan vise handlekraft. Hun er mere magtsyg, end hun er begavet.
    Hanne, du laver det til noget kønspolitisk. Det er ikke kønt, hvis man går ind for ligestilling og ligeret.


  • #294   6. jun 2023 det kan du jo mene, jeg mener så omvendt at det er mere svært for en kvinde at skulle klappe sig selv på ryggen af noget opnået, end en mand, længere mener JEG ikke ligestillingen er nået ... sådan er vi jo så forskellige ... om man er reelt begavet, eller bare så begavet man kan få flere af Nato landenes ledere til at stemme på en, så er det en form for evne ...

  • #295   6. jun 2023 Det er da pisse sejt, hvis hun får den stilling smiley Uanset hvem man er og hvilket parti man hører til, så ér det da det vildeste!!

  • #296   7. jun 2023 Jeg jubler også over Mettes afgang til NATO, men på ingen måde af samme grunde som de røde damer herinde smiley

  • #297   7. jun 2023 @ Rikke, det kan jeg godt forstå, der er ingen af de afløser emner der er oppe der har det der skal til ... så er vejen banet for LLR ...

    det bliver et spændende valg næste gang ... højrefløjen er efterhånden mest små partier, og venstrefløjen vil nok ende med 2 medium partier og et lille, og så er der LLR der ved gud også er anløben og så RadiGale ... rent ud sagt er det danske folketing Vor Herre Bevares .... selv hvis jeg var blå ville jeg ikke være tryg ved at sætte mit X nogen steder ...


  • #298   7. jun 2023 "og venstrefløjen vil nok ende med 2 medium partier og et lille"
    Hvem menes der?


  • #299   7. jun 2023 medium : Soc og SF.. lille Enhedslisten

    jeg tror Soc går noget tilbage, SF noget frem ...


  • #300   7. jun 2023 Det imponerer/undrer mig, at du stadig ser socialdemokraterne som et venstrefløjsparti, men tilsyneladende helt overser Alternativet.

  • #301   7. jun 2023 det er nok mere en "vane" at man definerer siderne i folketinget på den måde, jeg er da enig i at de efterhånden har bevæget sig noget væk fra det gamle arbejderparti .. Jeg har nok nået en alder hvor jeg har svært ved at "rumme" de nyere partier ... Alternativet, Siddar, Pernille og Støjberg ... jeg håber ikke de bliver store, på den anden side set er str af egoisten Vanopslagh´s projekt kommet bag på mig ...

    helt overordnet, uanset om det er nogen jeg er enig med eller ej, så er jeg træt af alle de små partier, jo de bidrager med fokus på nogle ting, men jeg synes der er for mange og det kan udvande mulighederne for de partier der reelt ville kunne bruge stemmerne til noget .. (lidt klodset forklaret) ...


  • #302   7. jun 2023 Så er prins pilfinger blevet borgmester her i Aalborg. Lad os håbe, at arv og miljø ikke har sat for tydelige aftryk.

  • #305   7. jun 2023 Hanne - Hvad i alverden har LLR med min mening om Mette at gøre?


  • #306   7. jun 2023 Flyttedag. Rikke, du kan kopiere dit indlæg over i 12'eren.
    https://www.hundegalleri.dk/forum/off-topic/1321987-loes_snak_12_0_


  • #307   7. jun 2023 Sidste uge skrev min ene halvsøster til mig. I går genoptog min far kontakten. Vi har ikke haft kontakt i snart 4 år, ud af de 7 år der er gået siden vi første gang fik kontakt med hinanden. Det er både hyggeligt og spøjst på samme tid, at få kontakt til en tilsyneladende kæmpe stor familie på den anden side af jorden smiley

Kommentér på:
Løs snak 11.0

Annonce