{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løs snak 15.0
  • #1   25. jul 2023 Jeg er klar smiley

  • #2   25. jul 2023 Skal vi begynde med at odds´e på, hvem/hvor mange, der bliver uenige her i tråden? Og hvor mange der melder sig ud?

    I PB naturligvis, så der ikke bliver tale om fixede aftaler smiley smiley

    Aj sorry - DET var også virkelig dårlig humor.
    Jeg følger mig selv ud smiley


  • #3   25. jul 2023 Fur, Det Gamle Bageri er et besøg værd

  • #4   25. jul 2023 Jeg har en bil med plads til ét bur og efterhånden er jeg træt af at køre, enten uden Czhaplin, når jeg skal ud at gå spor med Esh - eller at skulle sætte traileren bagpå bilen.

    Jeg overvejer at købe en "ny" bil, så jeg kan få et bur til to, i - og har kig på denne her .. men ved ikke rigtigt ..
    https://www.bilbasen.dk/brugt/varebil-ekskl-moms/bmw/320d/20-touring-m-sport-aut-van-5d/5873970


  • #6   25. jul 2023 Ved ikke hvorfor, men kom til at tænke på, at for knap 50 år siden, var der noget der blev kaldt mudderboksning, jeg tror, det var på Bakken.

    Bokseringen var fyldt med mudder, og bokserne var unge topløse damer. Det gik primært ud på at få modstanderen mest muligt ned i sølet smiley

    Måske keder vi os lidt, når sommervejret driver lidt gæk med os smiley


  • #8   25. jul 2023 .. fortsættelse fra 14 eller noget - Anne

    At diskutere med en person med egenlogik er ligesom at forsøge at fange ål med en lasso .. uladsiggørligt.

    Nu har du været igennem overdossering af rødkløver
    Gakkede hormoner
    .. skal du ikke i dit forsøg på træffere også nævne noget om min barndom og at jeg blev sat skævt på potten?

    Hvorfor ikke bare acceptere, at majoriteten af det du skriver mht hundetræning er en gang ævl (den var SÅ glad i fremadsendelsen, at den snurrede en omgang) ... jo da !!! - og intet har med hverken overdosseringer eller hormoner at gøre .. ikke i mit tilfælde ihvertfald, jeg kan jo ikke udtale mig om hvordan det er for dig.
    Jeg pointerer at dine "råd" ikke virker og du bliver lillepigefornærmet og skyder med spredehagl i dit forsøg på at ramme.

    Det MÅ alt andet lige også være irriterende at skulle stå til regnskab for det nonsens man blabrer af - og langt nemmere at føre sig frem iblandt folk, der ikke aner noget om de ting man taler om.

    I de blindes rige, er den enøjede jo konge.


  • #9   25. jul 2023 Ok, så er du bare helt igennem en træls person. Det gør det ret beset også nemmere smiley

    Og apropos røvhuller….. Piskatten er kommet ind med hele TO gaver. Den ene er fanget og sat fri. Den anden venter jeg på går i fælden smiley


    profilbillede
  • #10   25. jul 2023 kunne det være at hundetræning og børneopdragelse har noget til fælles, noget virker på majoriteten, intet virker nødvendigvis for alle, og de finder så deres vej til målet ...

    det kunne jo være der, som i så mange andre af livets aspekter ikke nødvendigvis er en og kun en "sandhed" ...


  • #11   25. jul 2023 Ok, så er du bare helt igennem en træls person. Det gør det ret beset også nemmere

    Selv tak for at hjælpe dig smiley


  • #12   25. jul 2023 #10

    Det er der bestemt heller ikke - mht hundetræning, børn ved jeg ikke noget om.

    Der ER bare ting, som når man har erfaring, har prøvet, eksperimenteret ..etc .. igennem mange, mange år VED en ting eller to om.
    Og det er såmænd bare det jeg tillader mig at ytre noget om.

    Og hav lige med i det - at vi taler IKKE opdragelse, vi taler træning. Der er ret stor forskel ..


  • #13   25. jul 2023 Martine, som jeg husker det, har jeg rost og takket dig, både privat og i forum. Og det vil jeg aldrig trække tilbage. Men jeg mener HELT oprigtigt, at dine humørsvingninger gør dig ustabil på et plan, der rækker langt ud over min tålmodighed. Det eneste formildende er, at det må være endnu mere træls at være den der lever med det. Dét at du ikke formår at kritisere, uden samtidig at trække ind at “du går jo bare til PH”, viser din ringe debatstil. Vi kan (heldigvis) ikke sammenligne IGP og PH.

    Du er dygtig til det du laver - dine metoder står du selv på mål for. Men måden du agerer når nogen siger dig imod, er pinlig.


  • #14   25. jul 2023 børneopdragelse indbefatter også en del træning smiley ... og jeg er helt enig med dig i at erfaring giver viden, man må bare stadig ikke nødvendigvis tro ens guldkorn virker for alle, heller ikke selvom man selv har haft god erfaring med dem et utal af gange ... forældre er forskellige, de enkelte børn er forskellige, og ligeledes den enkelt hundeejer og hund ...
    Den eller de ting der virker helt sublimt på 9 den bruges på , den virker så måske ikke på den 10.
    Jeg er med på der er helt 100% faktuelle ting der er "sådan er det bare" ... men derudover ......


    nu vil jeg forberede en smuttur ... håber at skulle bo på måske 15. etage på hotel i Esbjerg ...og så skal jeg have noget fra dette menu kort ...: svært at vælge fra ...

    https://shop62099.sfstatic.io/upload_dir/pics/Brunch/GDN_MENU_Full-menu-JUNI-72.pdf

    er sikker på det kan friste de fleste


  • #15   25. jul 2023 Nå, så skulle kæresten også lige hives med ind.
    Jeg skal viderebringe din empati - det sætter han garanteret pris på smiley

    Dine omskrivninger - eller "formodninger" som du kalder dem - er som så meget af det andet du skriver, noget ævl !
    Jeg har aldrig skrevet at du "jo bare går i PH" - jeg har derimod skrevet, at det virker dumt at lytte til en der går i PH, kontra en, der rent faktisk ER betjent og trods alt er mere inde i tingene - når det drejer sig om tjenestehunde og hvor de kommer fra.

    Så nej Anne - jeg har ALDRIG skrevet at du "bare går i PH" .. men det er jo din sædvanlige debatstil du her flasher igen.

    Men igen .. egenlogik .. og jeg har ingen forventning om, at du vil forstå hvad jeg skriver.


  • #16   25. jul 2023 Jamen Hanne - det er PRÆCIS det samme ... beklager, men en påståelig er nok lige her.

    God tur smiley


  • #17   25. jul 2023 Og det var nu ikke din kæreste jeg mente, men at det er træls at VÆRE sur og på tværs hele tiden. Det er et valg man tager - og du vælger at blive i det. Enjoy smiley

  • #18   25. jul 2023 Malinois annonce på gul og gratis, og den første hvalp, ni uger gammel, fra dette kuld sidder allerede på internat, og det er ikke den første hund fra denne opdrætter som er endt på internat.

    I min videste fantasi kan jeg ikke forstå, hvordan man kan finde på at købe hund fra sådan en annonce.


    profilbillede
  • #19   25. jul 2023 #17

    Igen igen formoder du forkert, Anne.

    Jeg har det mest fantastiske liv, det fedeste job, sejeste kollegaer, venner … og to absolut pragtfulde hunde.
    Jeg er i besiddelse af et stort set altid godt humør - en sort og skæv humor … som får mig til at evne at se det hysterisk morsomme i de fleste ting .. dig måske især smiley

    Så keep them coming - dine indlæg - de er formidable smiley


  • Max H
    Max H Tilmeldt:
    dec 2008

    Følgere: 9 Emner: 11 Svar: 3.320
    #21   25. jul 2023 Men hvad med din egen debatstil Anne?. Rigtig mange på HG har en viden omkring avl,træning,racer osv. Man kan sagtens lære noget.

    Men når nogen gang på gang udtaler sig om noget de åbenlyst ikke ved noget om. Så er det måske bedre at tie stille.

    Også i selv om det er i god mening. Når det er blevet påtalt kan du slet ikke selv se det. Så bliver det vendt til at vi andre er tosser.





  • #22   26. jul 2023 Max, jeg tror nu ikke, at det er tilfældet med Anne, at hun ikke ved noget om det, hun udtaler sig om, men måske bare ikke nær så meget eller noget andet end Martine.

    Men jeg er enig i dét med egen debatstil.

    Anne, du har også dage, hvor du er meget svingende i dit humør/debatstil. Rammer jeg én af disse dage, gider jeg simpelthen ikke debattere med dig, for du forsøger at få vendt alt til noget, de ikke er og til din egen fordel. Du kan virkelig have kløerne fremme og de rammer bredt. Andre dage kan du være sjov, sød, rummelig og endda kærlig. smiley

    Martine synes jeg derimod er ret stabil i sin debatstil, hun kalder en spade for en spade og gennemskuer alle forsøg på både leflen og provokationer. Jeg synes bestemt ikke, at Martine er en ubehagelig person, hun er bare ærlig og er ikke bleg for at sige sin mening, og når det er påkrævet med ret store bogstaver. Faktisk sætter jeg pris på sådan en ærlighed, for med den kommer også en hjælpsomhed, som er kommet mange herinde til gode. smiley

    Vi har vel alle gode og dårlige dage, og efterhånden har jeg lært, at har jeg ikke så meget overskud/mange smerter, så skal jeg ikke indgå i en debat med visse personer, så vil jeg hellere trække mig, ellers ender det ofte med mudderkastning.


  • #23   26. jul 2023 Jeg synes i øvrigt at det er helt fint, at 2 voksne mennesker, der begge bærer til bålet og begge kan svare for sig debatterer herinde, det er jævnbyrdigt og tonen mellem lige Anne og Martine kan da nogle gange bare godt være hård, mens den i andre tråde kan være sjov. smiley

  • #25   26. jul 2023 Jeanette O, hvad er det, katten har fanget? Det ser da ret stort ud. smiley

  • #27   26. jul 2023 Hold da op, jeg troede ikke, at katte tog harekillinger. smiley

  • #28   26. jul 2023 Altså - Anne og Martine...

    Jeg har faktisk generelt stor respekt for jer begge to, fordi I villigt deler ud af jeres erfaring, og altid står klar til at byde ind med gode råd, indenfor stort og småt.

    Og jeg er faktisk heller ikke den mindste smule i tvivl om, at I begge elsker jeres hunde, og træner på lige netop den måde, som I synes fungerer bedst for jer og dem - og at I når resultater, som I er glade for og stolte over.

    Samtidig synes jeg, at I begge faktisk er i stand til at skrive "Ok, der er jeg godt nok ikke enig, men fint, hvis det fungerer for dig".
    Bare ikke, når det gælder hinanden smiley

    Nå... det jeg ville med det her var nok at sige, at jeg sgu godt kan lide jer begge, selvom I opfører jer som et par kællinger (overfor hinanden) indimellem.
    Her VILLE altså være væsentligt mindre interessant uden jer og jeres synspunkter smiley

    Og for så at vende tilbage til #4 og bilkøb. Jeg tror, den ville fungere fint til to maller i to bure.
    Jeg har selv en Touring Sport 2,0 (godt nok ikke en BMW) og der er fint plads.
    Men undersøg lige det med den periodiske afgift.
    Det lyder som om, der ikke er taget hensyn til "misundelsesafgiften" for at bruge en varevogn privat, og det kan godt ændre økonomien i det en hel del.
    Min gamle gulplade, som jeg skiftede sidste år, kostede 10.000 ekstra om året på den kontor.


  • #30   26. jul 2023 Google siger Mosegris... Og umiddelbart passer halen også fint smiley



    profilbillede
  • #32   26. jul 2023 Eeeeeeeew, jeg havde pisset i bukserne, hvis jeg var stødt på sådan én sort rotte/mosegris. Var den levende, Linda? smiley Også efter du gik videre?

    Jeg har fanget en mus i fælden inde på kattens værelse. Jeg synes bare at dén mus i fælden så væsentlig mindre ud end den der sad i sengen, da jeg gik ind og satte fælden smiley Så fælden bliver stående lidt endnu. Den er ladet med cheddar og rød pølse, så jeg satser på at det er SÅ lækkert, at ingen mus kan holde sig væk smiley


  • #34   26. jul 2023 Umiddelbart ligner den mere en mosegris end en rotte.

  • #35   26. jul 2023 #21 ... jeg er ikke enig i at man ikke må skrive herinde "om noget man åbenlyst ikke ved noget om" ... måske ved man ikke at man ikke ved, måske er det vejen til mere viden ... og så bryder jeg mig ikke om censur ..

    # 28 Karina .... meget enig ... jeg kan også godt "lide" begge og synes HG er et sjovere sted med alle typer ... (lide i "" da jeg rent faktisk ikke kender nogen af dem udover HG)

    #22 Brumbasse ... ah synes nu ikke den ene kan frikendes mere end den anden ... historisk set har de begge nu sendt kommentarer til mig der lige nåede at give det der lidt sårede sug i maven ... og jeg er næppe den eneste ... men jeg synes faktisk begge er blevet rundere med tiden, ja på nær overfor hinanden som påpeges...


  • #37   26. jul 2023 Anni - det er sgu da trist med trist på det der. Sælger møller som "bare familiehunde", en er allerede på internat, egne hunde/avlsdyr rådner op i haven og hvis de er heldige kaster ungerne en bold, fordi man ikke gider bruge tid på gåture og træning....
    - hvorfor helvede har de maller. Og hvem er tumperne, der køber DEN type hund sådan et sted smiley


  • #38   26. jul 2023 Dette med havstrømmene behøver jeg ikke at bekymre mig om. Til den tid eksisterer jeg ikke mere.
    Så det er godt at jeg er så gammel, for jeg hader vinter og kulde.


  • #39   26. jul 2023 @ John, ja det håber jeg også, MEN som jeg læser det er der jo ikke uenighed om AT det sker, bare hvor hurtigt ..

    Det har da sikkert noget med alder at gøre, men hold da op hvor er naturen vild i Europa i år, alle de skovbrande, og hagl og tidligere på foråret var der mega regnskyl flere steder hvor der normalt var varmt om foråret, når nu efteråret sætter ind, så kommer der atter oversvømmelse og diverse jordskred, veje og byer der ødelægges ... og læste i går at et sted ved Florida er der målt havtemp på tæt på 40 grader smiley , det svarer til et spa-bad.

    .. er der ikke noget med at det på en måde er forudsagt at året ville være helt tosset, grundet El Ninjo ?


  • #40   26. jul 2023 Vi har langtidssygemeldinger på job, så jeg er "lånt ud" til en anden lokalpsykiatri - det er i hvert fald ikke på de ydre rammer pengene spildes i psykiatrien. Her har åbenbart ikke været opdateret siden engang i.... hvornår stoppede man med at ryge indenfor på sygehuse, 90'erne?
    Vi har simpelthen askebægre på toiletterne endnu smiley


    profilbillede
  • #41   26. jul 2023 Michelle, jeg fatter hellere ikke at folk køber hund der, og da slet ikke efter den annonce.
    Der er vist hellere ikke nogle seriøse mennesker der køber en Malle uden tavle.
    Jeg har hellere ikke fantasi til at forestille mig, hvordan man kan leve sammen med 3 voksne Maller der aldrig kommer ud og bliver brugt. Det må være rædselsfuld
    Men jeg tror, at den lille 9 ugers hvalp er heldig at den er endt på internat efter bare en uge, for internatet sender den ikke ud til den første den bedste.
    Når jeg ser billederne af den lille søde hvalp. så kribler det i fingrene på mig for at hente den lille bedårende hvalp, men jeg må så tage mig sammen, for jeg kan dessvære ikke mere give en hund et godt hjem.

    Desværre for Mallerne er det nu deres tur til at blive avlet uden tavle, købt og solgt til idioter, og der vil komme flere og flere af dem i internaterne.


  • #42   26. jul 2023 Hanne jeg håber du får en dejlig dag. Jeg havde helt klart valg Chokolade fornude. Især hvis den skal indtages nøgen.... smiley

  • #43   26. jul 2023 @36: Håber også de tager fejl. Der er mange usikkerheder og vis'er og det er jo alt sammen regnemodeller. Men sikkert er det vist at vores klima ændres og at vi selv har en del af skylden for hvor hurtigt det går og hvor stor ændringen bliver. Jeg synes det er svært at se at vi skulle kunne nå at afværge det værste scenarie; politikere har ikke meget lyst til at lave love der 'gør ondt' på deres egne vælgere. De nøjes med at skrive under på fine 'hensigtserklæringer' i en eller anden storby under stor mediebevågenhed. Når det kommer til handling går det lidt mere trægt; vi behøves ikke gøre noget nu for der er sikkert nogen der opfinder en teknologi der redder os om et par år. Og om et par år kører alle i en el-bil og så er verden reddet smiley Folk selv kommer ikke til at gøre noget; træffe valg, der ikke umiddelbart føles som om de er til egen fordel ligger ikke umiddelbart til mennesket. Synes det var ret sigende at DR nyheder havde et interview med en gut på vej til Rhodos i en lufthavn. Journalisten spurgte om de havde overvejet at det med at flyvning også er en del af problemet (at den meget høje temperatur formegentlig skyldes menneskeskabte klimaforandringer pga CO2 udledning). Joooeee det havde de da nok, men ungerne ville jo nok blive sure, hvis ikke de kom ud at flyve på ferie. Gad vide om hans yngel siger tak for turen, når de om 30-40 år for alvor står med lorten? Far kan endda købe aflad når han køber billetten så kan han tage afsted med familien med god samvittighed. Problemet er bare at problemet i denne her forbindelse er selve flyveturen.
    Vi hører en hel masse om skovbrænde i sydeuropa og turister der skal evakueres. Det sg* ærlig talt lidt et luksusproblem; det er også megavarmt og brænder i nordafrika. Her så ikke så mange europæiske turister, så vi hører ikke så meget om katastrofal tørke på afrikas horn og folk i Algeriet, der mister deres hjem - eller liv.
    Nå, BØVS smiley
    Og jo, det er el nino år i år og det forstærker det hele lidt.


  • #44   26. jul 2023 Anni - må indrømme at hvalp ville jeg ikke købe på internat, og slet ikke en mallehvalp. En voksen hund kan man trods alt lidt se på hvad man får - en hvalp kan jo være hvad dom helst, og en 9 ugers på internat er jo helt sikkert ikke fra noget fornuftigt...

    Men puha jeg ville være fristet hvis den var ældre. Jeg SAVNER at træne, og efter overfaldet har Sten tjekket 100% ud på det. Han var i forvejen ikke den store træningsnarkoman, men nu er det kapitel helt og aldeles lukket ned... og jeg kan ikke lade være at kigge lidt hver gang noget træningsegnet dukker op på nettet... man har vel lov at drømme


  • #45   26. jul 2023 Michele, hellere en 9 ugers hvalp frem for en voksen.
    En 9 ugers hvalpe er endnu ikke ødelagt og selvfølgelig kan man se, hvad den indeholder.
    En voksen kan til gengæld være så ødelagt at det kan være umulig at rette op.
    Jeg tror ikke, at hvalpen allerede er på internat skyldes at det er på grund af at den er af dårlig afstamning, men at køberen har gabt over for meget og ikke vidste hvad vedkommende havde fået.
    Opdrætteren annoncerer jo, at de ikke behøver træning og gå tur.

    Da jeg fik min første Malle kom det også bag på mig hvad jeg fik, men jeg ville hellere ikke have en sofahund, men en træningsmakker, og det fik jeg, enda mere end jeg havde drømt om.


  • #46   26. jul 2023 Anni - men genetikken betyder jo en del, og selvom hvalpen naturligvis ikke er nået at blive ødelagt på den korte tid, så kan den jo have noget skrammel i den genetiske bagage og oveni ikke fået meget med fra opdrætter heller.

    De voksne kan absolut være ødelagte - men det er, synes jeg, lidt nemmere at vurdere hvad man ender ud med ved en voksen hund.... ikke mindst helbredsmæssigt.

    Men måtte jo ind at kigge.... hmm ja, det er vist meget godt jeg har holdt ferie og ikke har tid til at lære en malligator at være alene hjemme og ikke æde huset osv, for gud hvor er hun sød og ser SÅ klar ud til et nyt hjem smiley


  • #47   26. jul 2023 Michelle. Hos en voksen kan du hellere ikke se hvad genetikken indeholder, hellere ikke sygdomme.
    Og hvis sælger lyver, kan man stå med en total ødelagt hund.
    Jeg synes at det er nemmere at se hvad en 9 ugers hvalp indeholder.

    Men altså, jeg kan godt forstå, at man forelsker sig i sådan en bedårende hvalp, men der burde opdrætter altså være seriøs og sige stop til dem der vil købe kun fordi de vil købe fordi den er bedårende.


  • #48   26. jul 2023 Anni - ift helbred, så tænker jeg bare, at en hund på f.eks. 3-4 år, der vil mange sygdomme have vist sig, jeg kan se hvordan den bevæger sig og også efter løb, leg osv. Og jeg kan slæbe den med til et dyrlægetjek før køb. Det er ikke en garanti, men synes dig det er lidt nemmere end med en hvalp.

    Og ja, opdrætter skulle jo sortere dem fra, der bare ser en nuttet hundehvalp - men det lader til opdrætter her er af samme slags, så er det jo op ad bakke.


  • #49   26. jul 2023 Hvis nogen bruger Monge eller Carnilove, er zooplus begyndt at sælge det. Også Arion, som har normale priser på den danske zooplus, men koster en formue på den tyske smiley

  • #50   26. jul 2023 jeg er ikke enig i at man ikke må skrive herinde "om noget man åbenlyst ikke ved noget om" ... måske ved man ikke at man ikke ved, måske er det vejen til mere viden ... og så bryder jeg mig ikke om censur ..

    Censur ligefrem ??!!

    Hanne, når en person (med hund) har en reel udfordring som vedkommende spørger om hjælp til .. og Anne kommer med et "råd" som jeg VED ikke virker, mener du så, at det er bedst for ikke at træde nogen over tæerne, at jeg lader være med at oplyse om, at hvis "rådet" bliver fulgt, så bliver den udfordring ALDRIG løst?

    Hvorfor VED jeg nu, at det ikke virker ?
    Jo, fordi at jeg har prøvet, jeg har set det prøvet, jeg har oplevet hvad der sker på ikke blot en, men adskillige hunde, jeg har været med siden start 90 og set udviklingen, set hvor meget dygtigere / vidende vi er blevet, fordi jeg har deltaget på et utal af kurser hos nogle af verdens dygtigste hundeførere .. fordi jeg har oceaner af erfaring .. mener du så, at det er forkert at jeg går ind og påpeger at det er et lorteråd ?

    "Hvordan vil du lave en sitøvelse" .. tja, der er RIGTIGT mange forskellige måder at gribe det an på .. så med mindre at der foreslås at hive hårdt op i snoren mens man maser hundens røv ned i græsset, kunne jeg aldrig drømme om at kommentere at andres forslag var "forkerte".

    Men når der i et par tilfælde tales om reelle problemstillinger og rådene der gives ikke fungerer .. ja, så skriver jeg det .. nogle gange, det er langt fra altid jeg gider at kommentere det.

    Jeg kan komme med mine "synsninger" .. "jeg synes at æblegrød smager bedre med makroner end æblekagerasp" .. det er ikke et faktum og der er ikke et rigtigt eller forkert svar her.

    Men faktuelle ting som folk VED noget om - det skal andre bare lade være med at begynde at "synes" eller "gætte" om ... man behøver ikke at kommentere alt.

    Det er ihvertfald sådan jeg ser det.


  • #51   26. jul 2023 Anne, du har også dage, hvor du er meget svingende i dit humør/debatstil. Rammer jeg én af disse dage, gider jeg simpelthen ikke debattere med dig, for du forsøger at få vendt alt til noget, de ikke er og til din egen fordel.

    Spot F .. on !!!

    Det her jeg skrev her

    Og Anne - at stole mere på en PH-udøver, der har kontakt til en opdrætter der har leveret lidt hvalpe til politiet .. end på en, der ER betjent og derfor har fingeren noget mere på pulsen .. DET ville være dumt

    blev i Annes verden til

    Dét at du ikke formår at kritisere, uden samtidig at trække ind at “du går jo bare til PH”, viser din ringe debatstil. Vi kan (heldigvis) ikke sammenligne IGP og PH.

    .. og ja, så er det sq svært at holde tråden .. smiley - og iøvrigt mene, at lige det Anne skriver der, er et udtryk for min "ringe debatstil" .. det er jo nærmest legendarisk smiley

    Men i virkeligheden er det jo nok bare hvad Anne formoder at jeg mener .. og så skulle det vidst være helt fjong.

    Egenlogik .. gotta love it smiley


  • #52   26. jul 2023 Jeg har lige talt med min moster. I EN TIME!!!! Om den yyyyyyndige lille hund hun har fået, om dens hundevenner, om hvordan den sover, hvem den vil snakke med og ikke snakke med, hvad den spiser, hvor fantastisk damen hun har fået vovse fra er, om hundens nye hundetegn og andre meget, meget ligegyldige ting.

    Og så var det at det gik op for mig, at grunden til at vores hunde kun lever så kort tid, er fordi de ikke behøver spilde deres liv med ufattelig lange, ligegyldige samtaler (og ditto indlæg herinde) smiley


  • #53   26. jul 2023 Din moster ved hvad der er vigtigt i livet smiley

  • #55   26. jul 2023 Wauw .. det var da tidligt ..

  • #56   26. jul 2023 Hun har været selvmordstruet i mange år - sådan on/off smiley

  • #57   26. jul 2023 Ligger og ser salgsannoncer og bliver forelsket i forskellige katte. Jeg gad godt. Men nej

  • #59   26. jul 2023 52, Anne det lyder som mig når jeg ringer til min niece/guddatter jeg taler lykkeligt om alle mine dyr i TIMER og hun lytter glad og muntert til det hele hvad hun så siger til sin mand bagefter er jeg jo lykkeligt uvidende om. billedet fortæller lidt om min passion for hundende ang, udstilling.

    profilbillede
  • #60   26. jul 2023 Haha, Rødtop, det er noget gamle damer kan smiley

    Men et lille fif, bare for at sikre at den i den anden ende ikke er faldet i søvn - stil mere end to spørgsmål. Eventuelt nogle med lidt mere kød på end min mosters 2 i dag. Første spørgsmål var “hvordan går det med Ellies tand?”. Andet spørgsmål var (og det spørgsmål elsker jeg) “hvad skal du have til aftensmad i dag?”, efterfulgt af en lang smøre om at hun havde spist skyr blandet med hytteost og jordbær (adadadadadaaaaaaaaaaaaad!!!!!!) smiley


  • #61   26. jul 2023 Så står der 2 ostekager i fryseren smiley
    Den ene kører til Århus I morgen, og den anden må lige blive I fryseren til på søndag smiley


  • #62   26. jul 2023 Jeg ønsker mig en ostekage der selv kan køre til Århus smiley

  • #63   26. jul 2023 Ostekagen kører til Århus sammen med mig smiley

    Så håber jeg bare, at mine niecer er ostekage-sultne smiley


  • #64   27. jul 2023 Skal til KBH og ses med min bror - vi aftalte brunch på Cafe Sundet kl 11, og mødes hos ham ved Frederiksberg Hospital kl. 10.
    Dvs, at jeg skal køre herfra senest kl. 9.

    Da jeg vågnede kiggede jeg lige kort på telefonen - 8.33 !!! - shit, så skal der knald på.

    Løb hen og lukkede hunden ud i haven og skyndte mig ud i bad .. ud igen, ikke tid til at tørre hår, bare noget tøj på - som jeg slet ikke var tilfreds med, men der var ikke rigtigt tid til at gennemtænke eller afprøve ..
    Esh i hundegården skulle jo også lige lette ben, så jeg fik taget mit ur på - og briller - og kastede lige et blik på uret for at se hvor lang tid jeg havde .. 6.47 !!!

    Må blot erkende, at jeg er nogenlunde ligeså blind som en muldvarp inden jeg ifører mig enten briller eller linser.

    Men så fik Tjab en god gåtur istedet for bare at blive smidt i haven - Esh blev trænet - jeg fik noget "bedre" tøj på .. og har nu tid til en kop te, inden jeg kører om ½ times tid .. hold nu kæft altså ....


  • #65   27. jul 2023 Lise-Lotte, hvis du lægger vejen forbi Hinnerup på vejen hjem, kan du bytte et stykke kage for Ellie - jeg henter hende bare om en uge eller to smiley

  • #66   27. jul 2023 Anne, det går ikke, der er bastognekiks i bunden, og cremefraiche og flødeost i fyldet smiley :-)

    Desuden kan jeg desværre ikke tåle schæfere, selvom det ville være rart med en hund, der har lært lidt (meget).

    NB: ostekagen befinder sig lige nu i Århus smiley


  • #67   27. jul 2023 Er der nogen af jer, der har hørt lyden af, når rådyr "smælder/gøer"?
    Jeg oplevede det i går aftes, hvor lyden kom inde fra naboens granskov (dvs jeg kunne ikke se, hvilket dyr, det kom fra)
    KÆFT det er en underlig og halvuhyggelig lyd smiley


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #68   27. jul 2023 Vi hører det på dagligt basis og ja det er ikke en lyd, jeg ville høre i en mørk skov smiley

  • #69   27. jul 2023 Nej vel? De to små yngste hunde flippede skråt over lyden - men huskyerne gad ikke engang rejse sig, så jeg var temmeligt sikker på, at det ikke var noget, jeg burde være bange for for alvor smiley

  • #71   27. jul 2023 Lide-Lotte? smiley

  • #72   27. jul 2023 Åh, har lige set nogle klip af Vingegaard fra Rådhuspladsen. Jeg er ikke sådan den type der tuder, men HVER gang jeg ser en fejring af nogen, som har opnået noget de har kæmpet for, bliver jeg så’rn lidt rørt smiley

  • #73   27. jul 2023 Linda, nej smiley

    Vi tog et stykke til dessert, resten spiser vi til eftermiddagskaffen smiley


  • #74   27. jul 2023 Man kan få hak i bæltet, studenterhuen og geværskæftet. Jeg har fået et hak i min Donjoy smiley

    Ellie har lært at der kun er én hastighed, når man har en apport i munden, og det er fuld skrald (og vi siger tak til Martine smiley ). Så Ellie røg over springet, samlede apporten op og fuld smadder retur - men glemte at bremse. Det gav både et hak i skinnen og i Ellies tunge smiley

    Vel hjemme til den søde musik af mejetærskeren der er ved at lave spormark til mig lige ude på den anden side af hækken smiley Elsker SÅ meget at bo lige her smiley


    profilbillede
  • Eva
    Eva Tilmeldt:
    jul 2012

    Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 16 Svar: 2.009
    #75   27. jul 2023 Jeg tuller rundt og nyder de sidste feriedage, mens jeg er helt glad i låget over, at jeg tog chancen og kastede mig ud i at rykke teltpælene op og flytte til den anden ende af landet - langt fra alting smiley

    Bevares, det er da til tider hårdt at stå helt alene med 8.000 kvm have, men det er det hele værd, når vi går rundt og nyder vores hyggelige have smiley

    Gode gamle Ingle på 10 år tror stadig, at han er en stor hvalp smiley


    profilbillede
  • #76   28. jul 2023 Når jeg lukker PC'en i eftermiddag har jeg FERIE FERIE FERIE FERIE smiley 3 uger og ingen rigtige planer andet end at nulre rundt herhjemme, klappe køer, træne med hundene og så lave det, der nu engang falder os ind. Jeg glæder mig SÅ meget. Alle mine kollegaer har haft ferie de sidste 2-3 uger, så jeg har fået ryddet min indbakke for 'det skal jeg også lige have kigget på, lagt en plan for, fikset' osv mails. Jeg mangler lige en enkelt lille opsummering af et problem og få det skudt videre. Jeg har skrevet udførlige instrukser til mine back-ups og har faktisk sådan lidt tid i overskud idag. Sådan har det ikke været de sidste mange sommerferier, hvor jeg har holdt ferie i juli sammen med alle andre; her har jeg hverken nået at gøre det ene eller det andet hverken helt eller halvt færdigt. Så det føles SÅ godt i år.
    Vores to små ferie-hunde - min mands brors to små 'rotter' (det er sagt med kærlighed) - blev hentet her til morgen. Jeg tænker at stoppe lidt tidligt idag og fejre at det er ferie med en god tur i skoven med vovserne smiley I morgen skal Clinton og jeg til rallykonkurrence på hjemmebane. Det bliver en hyggelig start på ferien smiley


  • #77   28. jul 2023 Jeg går også på 3 ugers ferie her om en times tid - og jeg GLÆDER mig helt vanvittigt!

  • #78   28. jul 2023 God ferie til jer to smiley

    Jeg venter lige to uger - så står der tre dejlige lange ugers ferie og venter på mig.


  • #79   28. jul 2023 Jeg tager først ferie igen om en måned.
    En uge op til Store Hestedag (hvor jeg igen i år står for standen med K9 Biathlon og Canicross) og en uge efter.
    Så den første uge bliver "arbejdsferie", hvor jeg skal ud og sætte forhindringer op m.m.
    Det bliver helt sikkert sjovt - men hårdt. smiley


  • #80   28. jul 2023 god ferie til jer ... i dag er sidste dag i det der skulle være 2 ugers ferie og en uges afspadsering .. det blev til 1 uges dejlig ferie, 1½ uges hostehelvede og så lige et par dage i Sydvestjylland ..

    Info : Gelatodinatura i Esbjerg kan ABSOLUT anbefales, både deres mad og deres is ... desværre havde de ikke kage-tapas pt ...

    Vi var i dag en tur i Marsk Tower og spiste smørrebrød i restauranten .. begge dele også anbefalelsesværdige ... MEN et minus, man må selvfølelig ikke have hunde med ind i restauranten, og de serverede ikke udendørs .. i da kunne gå med åbne vinduer i bilen, men en ikke ret meget varmere dag så ved jeg da ikke lige hvad man skulle gøre ...
    Der var ellers mange udendørs siddepladser, også med borde og lige ved restauranten, men iflg den ret kontante ansatte, så havde de ikke personale til at betjene udendørs, der var ellers op til flere døre lige ud til siddeareal ... adspurgt om vi så kunne bestille og selv bære ud fik jeg svaret at ned det kunne vi ikke, for startede de først med nogle så kunne jeg ved forstå det blev en glidebane ... en ting er reglen, men hun trængte faktisk til at kommunikations kursus, hun talte faktisk ikke særlig pænt ..
    Var det ikke fordi jeg også var kørt dertil for deres restaurant så var jeg gået ...

    har heldigvis ferie igen i uge 32, satser på sommeren kommer tilbage der ... og så har jeg snart max 10-12 måneder tilbage på arbejdsmarkedet ... glæder mig ..


  • #81   28. jul 2023 Ej hvor træls, Hanne, at et ellers godt sted bliver ødelagt at dårlig betjening og tossede regler smiley

  • #82   28. jul 2023 Min crosstrainer er død smiley Min søde veninde har heldigvis en jeg må få smiley Den er så vigtig for mit knæ, og selvom jeg hader at stå på den, elsker jeg dét den gør for mit knæ. Så i morgen går turen til lossepladsen med den gamle, og så ud til veninden for at hente den anden.

    Jeg forsøger at holde en balance imellem at få ordnet en masse praktiske ting, og så have kvalitetstid med mig selv og hundene her i ferien. En af de praktiske ting der skal gøres, er at jeg skal gøre hovedrent. Så jeg har lavet en regel om at jeg mindst skal gøre ét rum rent hver dag.

    I dag var det soveværelset. Det er nok omkring 12-14 kvm, og der står en dobbeltseng, 2 sengeborde, en rampe, et bredt tøjskab og en kommode. Så der er ikke særlig meget gulvplads. Men med 2 hunde i og omkring sengen, var der masser af pels og støv, snadder på væggene og splattede insekter. Nu er alt støvet af, vasket og støvsuget smiley


  • #83   28. jul 2023 ... sidste tilmelding 28/7 ...

    - og det er jo idag, såååå ... efter at jeg oplevede ham til den første VM-udtagelse, har jeg været i tvivl om hvorvidt jeg i det hele taget kunne få ham klar til den her i næste måned. Omvendt så skal han jo først toppe til VM i Italien i April .. nu skal han bare lige arte sig, så vi i det hele taget KAN blive udtaget først.
    Men nu er han tilmeldt smiley

    Han gider godt og det kan være, at han en dag også begynder at lade være med at være så uartig smiley


    profilbillede
  • #84   28. jul 2023 ja det var helt tosset ... forestil jer en hestesko form hvor der var restauranten i benene og i buen var der et gangareal ... udendørs mellem buerne og ovenfor den ene bue var der borde og stole .hvor folk sad og spiste fx is .... der var nok mindst 3-4 døre ud til, så det er helt tosset ... og vil sige der var både på Esbjerg gågade og ved Marsk masser af turister med hunde, så flere kan da have problemet ..

    tror jeg vil skrive til dem ... om ikke andet at folk selv skal kunne tage maden med ud ...


  • #85   28. jul 2023 Det er typisk Esbjerg mentalitet smiley

  • #86   28. jul 2023 hele indgangspartiet til foyer hvor man købte forskelligt og fx billet til selv Tårnet var belagt med et gulv af mursten, så var der et lille gang areal op til restauranten ... min mand stod pænt nede ved foyer og der måtte hunden gerne stå, eller de sagde ihvertfald ikke hun ikke måtte, men mens jeg talte med damen i restauranten så fik hun øje på ipsen som snusede til væggen, " for det første sagde hun noget a la nej hunde ud ... så sagde hun ved gud så nu tisser han snart(hun troede det var en han der letter ben) ... øh nej svarede jeg det gør HUN så ikke, det er en tæve " ... smiley ... klart ikke hunde menneske ..

    I aftes havde vi hende med på Street Food i Esbjerg, i deres gårdhave, der var ingen problemer og nogle af de ansatte kom og hilste på hende ...


  • #87   28. jul 2023 Puha, det er ikke godt med alle de der flåtbårne sygdomme. smiley
    Nu har flåterne endda slået sig sammen med vaganerne, og hjælper dem med at flere bliver vegan smiley
    Og Hvad, hvis hunden bliver bidt, bliver den også vegan? smiley

    https://jyllands-posten.dk/international/usa/ECE16316555/flaater-kan-have-givet-en-halv-million-amerikanere-koedallergi/

    John, du må hellere holde dig fra alle grønne områder så du ikke bliver smittet.
    For dig ville det vist være en katastrofe hvis du blev smittet smiley


  • #88   28. jul 2023 I denne uge havde vi fint besøg i butikken, altså alle vores kunders hunde er selvfølgelig fint besøg, men det er svært at stå for en 12 ugers piebald langhåret gravhund! smiley er i vimmer hvor var hun fin, Black and tan broget smiley smiley
    Et held ejer havde snor i hende under hele besøget, for hun tog os alle med storm, så vi var flere der var klar på at stoppe hende i lommen smiley smiley smiley


  • #89   28. jul 2023 Laurids er ikke den skarpeste kniv i skuffen. Over på den modsatte side af fjorden, kan vi se lys fra de huse der ligger ved vandet derovre. Vi kan også se lys fra en bil af og til. Lige før fik lyset fra en bil en ordentlig skideballe af Laurids. Det første år, hvor han var med i sommerhuset. Holdt han os alle vågen den halve nat.Han lå under spisebordet og gøede af lyset. Først da jeg tog snor på ham og tog ham med i seng, blev der nattero.

    Der har været musikfestival her på øen i dag. Jeg kender ingen af bandene, men nogle af demvar faktisk udmærkede.

    Der har også været ambulancer og redningshelikopter, den landede lige bag vores sommerhus.

    Vi har rigtig mange stære her. De letter og lander næsten som på kommando. Vi har vores egen lille sort sol.

    Hundene er gået til ro og jeg sidder på terrassen og nyder et glas vin. Har lige hørt et rådyr i det fjerne.

    Som Dissing sang i Svantes lykkelige dag. Livet er ikke det værste man har.


  • #90   29. jul 2023 Har lige slagtet et par haner + en høne med dårligt ben.
    Emmily havde (har) en fest, hun har stadig en vinge, som er god beskæftigelse smiley
    Om hunden nogensinde bliver hvid igen, det er en helt anden snak smiley


  • #91   29. jul 2023 @ JT ... Åh det lyder fantastisk dejligt, lige som jeg kunne tænke mig en tid ...

    må man spørge hvilken Ø ?


  • #92   29. jul 2023 Jubiiiiii, så kom der endelig en ordentligt regnbye, og det regnede ikke ind.
    Nu kan jeg endelig fjerne spandene. smiley
    Turde ikke fjerne dem inden jeg var sikker at taget var tæt. smiley


    profilbillede
  • #93   29. jul 2023 dejligt Anni .... her pisser det også ned ... kalder det pt lortevejr.dk .... men til tagtest er det jo perfekt smiley

  • #94   29. jul 2023 Nyt projekt undervejs…hjemmesyltede asier. Aldrig prøvet før, men en gang skal jo være den første smiley

    profilbillede
  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 6 Emner: 30 Svar: 742
    #95   30. jul 2023 Sidder og lytter til HundefoderNørdens Minikursus "Sandhedstjek", der er lavet som en podcast, der omhandler hvilke påstande er myter og hvilke er fakta?

    Imens jeg venter på, at hundeparadiset ringer og fortæller, hvornår han lander i Næstved og næste måneds kød kan hentes smiley


  • #96   30. jul 2023 Sådan en vinge - eller to - fra en dværghane, det er bare god beskæftigelse for hunden.

    Emmily hygger sig stadig, og selvom hun er en lille, gammel hund, så kan sådan en hønsevinge, med fjer og det hele, anbefales smiley


  • #97   30. jul 2023 Hvad er der sket siden Isabelle er smuttet?

  • #98   30. jul 2023 Anne F .. prøv at læse nok på sidste side af tråden 14.0

    jeg spurgte også da jeg opdagede det i sidste uge ...

    tror aldrig jeg blev klar over hvad der nøjagtig er sket ...


  • #99   30. jul 2023 Hanne, har du hørt retur fra hende?

  • #100   30. jul 2023 @ Anne .. ja jeg har mailet med hende ... men vil ikke kommer ind på hvad og hvordan ofht HG ... det kan hun selv HVIS hun kommer tilbage ..
    Men lige nu, og håber ikke jeg træder hende for nær, men der har hun så rigeligt ifht den del af hendes familie der er så hårdt ramt af sygdom .. hvilket uden tvivl har gjort sit til hun er mere sårbar (det har jeg i hvertfald ikke svært ved at forstå) ...


  • #101   30. jul 2023 Nogle gange er man bare nødt til at vælge ting fra, som overvejende er negative. Jeg håber hun en dag vender tilbage, og jeg krydser alt for hendes familie smiley

  • #102   30. jul 2023 Jeg er spændt på hvilken type bagskid, Victor medbringer til det nordjyske, når eller hvis han overhovedet dukker op. Han har været i garden og aftrådte officielt i fredags. På et tidspunkt natten mellem lørdag og søndag ringede han og proklamerede, at han vist var lidt "svimmel". Det havde jeg ikke gættet, hvis ikke . . . . smiley Han og nogle af de andre bøvhoveder skulle åbenbart lige have lidt sjov i Kbh.

  • #103   30. jul 2023 sjovt, og tro det eller ej, men jeg har fornylig tænkt på hvornår din søn var færdig i Garden ... håber da du hører fra ham snarest, bare så man ved han er i live ... min yngste holder ferie overthere og har ikke meldt om særlige farlige forhold smiley

  • #104   30. jul 2023 Jeg er ikke bekymret for ham. Han er robust, egenrådig og selvkørende. Han bor jo i øvrigt ikke længere her hos mig, men derfor kan han selvfølgelig godt dukke op pludseligt for lige at tjekke køleskabet.

  • #105   30. jul 2023 jo jo, mine døtre var/er også robuste og selvkørende men alligevel er der nu kommet ungdomshistorier frem som jeg er glad for jeg ikke vidste mens det skete smiley ...

  • #106   30. jul 2023 Dengang sergentskolen stadig var aktiv i Sønderborg, var det en festdag, når et hold tjekkede ud. Så var der FULD af mænd i byen, og det var med at få scoret tidligt, for ud på de sene timer, var der traditionen tro kæmpeslagsmål - gokkerne, de lokale knægte og dem fra “ghettoen” - de 3 imod hinanden.

    Ah ja, de gode gamle dage smiley


  • #107   1. aug 2023 Det regner, og Dorit nægter at stå op smiley

    profilbillede
  • #108   1. aug 2023 tak til de der anbefalede Chris Carter ... har nu læst Krucifiks morderen ... god bog ... kom bare hurtigt til at tænke på der var noget lusket ved hende der så var gernings"manden"

  • #109   1. aug 2023 Jeg har lige været til forsamtale på Bornholms Hospital, fordi jeg skal opereres i skulderen på Gentofte i den her måned. Narkoselægen spurgte fem (5!!!) gange, hvor det nu var, jeg skulle opereres i kroppen, han blev ved at glemme det. Jeg håber virkelig de har lidt mere styr på det på Gentofte smiley

  • #110   1. aug 2023 Det ville give mig ret meget lyst til at lave et kryds på min krop med tusch...

    Det er HER!!! smiley

    Og pøj pøj med det smiley Gentofte hospital har et rigtig godt ry -så der er håb smiley


  • #111   1. aug 2023 Hanne - Ohh…du har en masse fed krimi til gode smiley

    Kan også anbefale Mikael Katz Krefeld med Cecilie Mars serien. Pt er der tre bøger. De er også super!


  • #112   1. aug 2023 Er der nogen af jer, der har set "Agent" - serie på TV2.

    Den deler vandene men jeg er både flad af grin og GIGA fan smiley


  • #113   1. aug 2023 @ Linda ... dem kender jeg, i det hele taget er jeg godt med på de danske krimier...

    @Martine .. er helt klart PÅ, den er genial ...

    er der så nogen der har set det der Kolonihaven ? er ikke kommet i gang er det godt


  • #114   1. aug 2023 Obster - Præcis smiley Jeg sikrer mig også lige, når jeg kommer derover, at de har den rigtige skulder stående på papiret smiley

  • #115   1. aug 2023 Har ik set kolonihaven - hvor kommer den ?

  • #117   1. aug 2023 @ martine, ved det ikke synes bare der var nogen der sagde den var startet, men måske er det på play så de har streamet ...

    @ John, ja da man ønsker vel ingen syge, mon han bærer noget af sin egen sygemeldte periode med til sygedagpenge systemet overfor andre med stress sygemeldinger..tvivler på han har været til samtale på jobcenter omkring tilbagevending, eller har skullet bede lægen om en ressourceplan ..


  • #118   1. aug 2023 Agent er genial smiley
    Kolonihaven sendes også på TV2 men det er et dokumentarprogram.


  • #119   1. aug 2023 Kolonihaven er et dokumentar serie og kommer i aften kl 20,50 på TV2

  • #120   1. aug 2023 I stedet for hund har jeg kastet mig over bøger. Det bliver til 2 g 3 stykker om ugen.
    Jeg har aldrig læst de nordiske forfattere, men er meget overrasket, hvor gode de er.
    Jeg har lige pløjet mig igennem alle Lars Kepler bøgerne, de kan godt anbefales

    Og så er der Camilla Läckberg, som også kan anbefales. Jeg mangler 4 af hendes bøger, så har jeg været igennem alle hendes bøger.

    Det er faktisk dyrere at læse end at holde hund. smiley


  • #121   1. aug 2023 @ Anni, jeg har altid læst en del, en periode mens børnene tog meget tid ikke så meget, men ellers ... og jeg købte bøgerne ... men for det første fyldte de af H til, og for det andet m var der jo ikke nogen jeg læste 2 gange ... dybest se elsker jeg den fysiske bog, og køber af og til stadig en, MEN både økonomisk og praktisk må jeg sige et e-bogs abonnement har været en genial løsning ... så jeg har Mofibo og læser på min I pad og på min telefon ..

  • #122   1. aug 2023 Hanne, jeg er ikke til e-bøger. Jeg vil have bøgerne i hånden.
    Jeg støvsuger genbrugsbutikker, så er det ikke så dyrt. Køber også lidt når de er på tilbud.
    Og så har vi noget der hedder Byttebørsen. Der giver man 20 - 30 kr pr bog, og hvis man kommer med dem igen, får man halvdelen refunderet.
    Jeg læser dem også kun en gang.
    Jeg har altid læst meget - men godt nok ikke så meget som nu.
    Inden jeg flyttede havde jeg et helt værelse med bøger, men dem fik jeg ikke plads til her hvor jeg bor.
    På min vej har vi altid loppemarked den første søndag i august, der prøver jeg at sælge dem, og resten ryger til kræftens bekæmpelse.


  • #123   1. aug 2023 Anni, hvordan har du det med lydbøger? Genialt imens man kører bil, gør rent eller bare laver ingenting. Jeg elsker også fysiske bøger, men med lydbøger kan man køre to bøger ad gangen smiley

  • #124   1. aug 2023 Jeg ser Good Girls på Netflix - har åbenbart en svaghed for skøre serier smiley Men med det sommervejr, kan det ikke tage mange dage før jeg er færdig med den. Skal helt sikkert se dramaet i kolonihaverne bagefter smiley

  • #125   1. aug 2023 jeg er egentlig heller ikke til e bøger, men jeg har det der med når der kommer en ny krimi så vil jeg gerne have den hurtigt og så blev det dyrt når de ofte koster ca 300 kr


  • #126   1. aug 2023 Piskatten tog to levende mus med ind i sidste uge. Som jeg fangede og satte ud. Og så lukkede jeg for at hun kunne gå ind af kattelemmen, bortset fra at hun er en klog lille kittekat, som stikker kloen ind i rammen på kattelemmen og trækker den op så hun kan komme ind alligevel. Men det kan hun ikke med en mus i munden, og det blev så bevist her til aften smiley Kattelemmen klappede, men jeg kunne høre at hun ikke kunne komme ind. Så jeg ville lige hjælpe hende, og kiggede ud af kattelemmen. Og dér sad hun med en mus i munden. Så nu er hundene gået ud for at hjælpe med at få nakket den mus smiley

  • #127   1. aug 2023 Jeg fik en agurk fra en kollega, der havde for mange. Lagde den i tasken og tænkte ikke videre over det - indtil jeg skulle hjem.

    Elsker mine kollegaer på “Den lukkede” smiley smiley smiley


    profilbillede
  • #128   1. aug 2023 Anne, jeg har prøvet en lydbog, det var ikke mig.
    Når jeg kører bil hører jeg musik. smiley


  • #129   2. aug 2023 Jeg er storforbruger af biblioteket. Jeg foretrækker også fysiske bøger, men har en regel om, at der ikke må komme flere ind på bogreolerne, medmindre jeg sorterer nogle andre fra...

    Og så er jeg blevet VILDT glad for lydbøger efter jeg er begyndt at pendle. Jeg har aldrig rigtigt haft tålmodighed til det tidligeere.


  • #130   2. aug 2023 Åh jeg elsker mine lydbøger på Mofibo. Hører mellem 200-300 bøger årligt, når jeg arbejder. Blev træt af det samme indhold igen og igen i radioen. Jeg hører krimier, biografier, historiske romaner, socialrealisme, ja alt det jeg lige falder over. Jeg har desværre ikke tid til at læse i det daglige. Laver jeg "ikke noget", så strikker jeg gerne.

  • #131   2. aug 2023 Har du nogle du sådan umiddelbart vil anbefale, Louise?

  • #132   2. aug 2023 Hvilken genre Martine?

  • #133   2. aug 2023 Nogenlunde dem du skriver … jeg er (næsten) til det hele og lægger mig helst ikke fast på en enkelt genre smiley

  • #134   2. aug 2023 Jeg vil gerne anbefale Lars Kjædegaard. Bemærk rækkefølgen, som er lidt tricky.
    https://www.gyldendal.dk/artikler/lars-kjaedegaard-serieraekkefoelge


  • #135   2. aug 2023 Søren, ham må jeg vist også læse

  • #136   2. aug 2023 Ham kender jeg ikke. Tak for tippet.
    Martine jeg skal nok lige lave en blandet liste over de seneste gode bøger/serier. Jeg skl lige have ryddet lidt, så Mette (med Westierne) kan finde sommerhuset, når de skal bo her hahaha.


    profilbillede
  • #137   2. aug 2023 Hvis Martine og/eller andre kan bruge det som inspiration, så er her en liste over de serier, som jeg følger smiley



    profilbillede
  • #138   2. aug 2023 Tusind tak for tippene smiley

  • #139   2. aug 2023 Jeg er ved at lytte mig igennem Michael Katz Krefeld, og er igennem både Ravn og Mars-serierne. Nu er jeg ved Maja-serien. Ham der har indtalt Ravn og Mars er lidt irriterende, men det er intet imod Iben Hjejle, som har indlæst Maja-serien smiley

    Torkild Damhaug er også god, men de ældste er de bedste. Der er dog noget med dyr (vist “kun” katte) der bliver pint i en af de første. Som bonus er de fleste nogle moppedrenge på 600 sider og derover.

    Elton Johns selvbiografi er GULD smiley En af dem jeg glæder mig til at høre igen om et års tid, når jeg måske har glemt lidt af den.

    Hakon Nesser, særligt den der hedder “En fortælling om hr. Ross”. Elsker den bog smiley


  • #140   2. aug 2023 Krefeld er skøn ... er dog mest til Ravn serien ...

  • #141   2. aug 2023 Rathsack skulle også være god. Nogen der har læst hans (krimier, ikke dem om hans tid som soldat)?

  • #142   2. aug 2023 Da jeg var barn - omkring 10-12 år vil jeg tro - læste jeg en bog der hedder Krabat. Det er en børnebog om en Møller og sort magi og jeg elskede den.

    Jeg kan huske, at jeg samtidig hørte musik, et bånd jeg havde lånt på Lyngby Stadsbibliotek, samtidig (musik har altid - og gør stadigvæk - betydet "alt" i mit liv). Det var Sparks med albummet Propaganda.

    Musikken holder stadigvæk, og jeg hører ind imellem lidt fra det album - men hver gang jeg gør det, kommer jeg til at tænke på Krabat. - som jeg iøvrigt fandt hos en antikvar og straks erhvervede mig for den uhyrlige sum af 20 kroner smiley

    Er der nogen af jer, der på den måde kæder noget bestemt musik sammen med en bog, der har gjort et stort indtryk ?



  • #143   2. aug 2023 jeg HADER dræber-snegle ... hvad er det bedste og nemme råd til at få dem ud af haven, når vel og mærke dem man deler hæk med ikke gør noget

  • #144   2. aug 2023 Mit bedste råd mod dræbersnegle:
    Anskaffe dig nogle dværghøns, det er ikke alle høns, der æder dræbersnegle, men de roder i jorden, så æggene ikke bliver til noget.

    Mit andet råd mod dræbersnegle:
    Gå ud hver aften, når det er blevet mørkt. Tag en god lommelygte, en saks og en spand med.
    Du kan nærmest høre, hvor sneglene sidder, så det er bare at fange dem og myrde dem.
    Mange gange ved man også, hvad sneglene går efter.
    I løbet af et par dage, er problemet minimeret eller helt løst.

    Det giver dog nok ikke meget, hvis naboerne ikke gør noget. Men hvis man lige kunne blive enige om at gøre en indsats hver aften bare et par dage, så kunne man komme langt.

    Nb: brug engangshandsker, snegleslim er noget klistret stads.


  • #146   2. aug 2023 @ Lise-Lotte ... engangshandsker, kommer overhovedet ikke til at tage hænderne om dem, det bliver med skovl osv ... i dag har jeg brændt nogle med ukrudtsbrænder .. er væk i næste uge, men når vi kommer hjem vil jeg tage en snak med naboerne om ikke vi kan gøre en indsats ..
    John, det har vi også af og til, men ikke hele tiden ...


  • #149   2. aug 2023 #146
    Dem jeg fjerner om aftenen, sidder typisk i mine Georginer, og da jeg gerne vil beholde mine blomster, er det nødvendigt at fjerne sneglene med hænderne smiley

    Som Anni skriver, så kan dræbersnegle godt lide at gå på druk smiley
    En slat øl i en øl- eller sodavandsdåse virker fint, men der er jo altid en risiko for, at andre snegle ryger med i købet.

    Sneglegift er også giftigt for hunde og andre dyr.


  • #150   2. aug 2023 Hanne, og bliv enig med naboerne om ikke at bruge sneglegift, det dræber pindsvinene.
    Jeg fordrer 4 pindsvin, og har ingen dræbersnegle

    Du kan tage tomme mælke/juice kartoner, skru proppen af og fyld øi og evt en teske brun farin i kartonen, læg den i haven og sneglene kravler ind og dør.


    profilbillede
  • #151   2. aug 2023 Hvad sker der lige for HG?
    Annis kommentar til dræbersnegle forsvandt, og mit sidste svar kom på to gange (jeg slettede så den ene udgave).


  • #152   2. aug 2023 Sparks fra midt 70'erne er helt fantastiske. Mit favoritalbum er nok "Big Beat" - især nummeret "everybody's stupid". No pun intended.

    https://www.youtube.com/watch?v=W4XN8dsnBZk


  • #153   2. aug 2023 Dansk sneglegift dræber IKKE pindsvin - det tyske gør muligvis stadig. Og jeg har tjekket med både producenten og giftlinjen i forhold til ALLE pattedyr, fordi jeg har en lille forslugen Dorit, som æder før hun smager smiley

  • #154   2. aug 2023 Søren

    Har du set denne her ?

    https://www.youtube.com/watch?v=UTAxPhxADo0

    Troede ikke de lavede noget mere - den er MEGET speciel, men jeg elsker at Cate Blanchett er med i videoen, hun er fantastisk.

    Og hvis man hører den sådan tilpas mange gange, så gror nummeret faktisk lidt på en smiley


  • #155   2. aug 2023 Den kender jeg ikke, men den får lige en chance.
    Sparks er for mig Kimono my house, Propaganda, Indiscreet og Big beat. Alt det senere er for poppet smiley


  • #156   2. aug 2023 Ikke helt uenig smiley

  • #157   3. aug 2023 (Endnu) en mand blev henrettet i USA natten til onsdag.

    https://www.bt.dk/udland/ingen-naade-han-blev-henrettet-i-nat?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR39aFvhts1GcskwUpoXzL6G--ea6EsEWjK_ZCn1QQz_nGDn0K25aLF-OcA#Echobox=1690949686

    På den ene side, tænker jeg "fint, så er han da af vejen" - på den anden om det at staten tager liv, er OK.
    Der er sager, hvor jeg synes at personen har vist, at h*n har "opbrugt" sin taletid, men .. det er jo følelserne, der taler - måske ikke helt fornuften ?

    Hvad tænker I om det ?


  • #159   3. aug 2023 Martine - så længe det stadig jævnligt sker, at de opdager at ups, det var da ikke lige ham der gjorde det alligevel, så kan jeg ikke acceptere dødsstraf. Of så længe retssystemet er så skævt ift hvem der får dødsstraf er det sgu også lidt op ad bakke.
    - så i øvrigt for nyligt, at en eller anden stat (Florida måske?)lige har vedtaget en lov der skulle gøre det lettere at idømme dødsstraf, fordi juryen nu ikke behøver være enig, men kun have flertal.


  • #160   3. aug 2023 er I for aktiv dødshjælp ? ikke fordi det kan sammenlignes men mere af nysgerrighed mht det der til at "må" tage liv når det er lovligt ...

    altså hvis det er UDEN nogen for for tvivl, alle beviser er der, evt taget på fersk gerning og der er tilståelse osv I ved livrem og seler, så kan jeg godt acceptere dødsstraf. Kunne man forestille nogen af dem egentlig hvis der var et valg ville vælge dødsstraf fremfor et livlangt ophold i fængsel uden nogen udsigt til andet ?



  • #161   3. aug 2023 Hanne - der er eksempler på, at forbrydere selv har bedt om dødsstraf, så ha, det kan man sagtens forestille sig smiley

    Ift aktivering dødshjælp er jeg som udgangspunkt for, men med visse forbehold. Og lige hvordan en lovgivning skulle se ud har keg ikke svaret på.


  • #162   3. aug 2023 Dødsstraf nej - der vil altid ryge ikke-skyldige med i købet, når mennesket skal dømme.

    Aktiv dødshjælp - Ja, hvis folk vil dø - i øvrigt uanset årsag - så lad dem. Vi skal bruge vores resurser på folk, der vil leve og overleve.

    Og nej, jeg snakker ikke om, at man lige bestiller sin død, og så udfører man det dagen efter. Men jeg mener man må være herre over eget liv. Og det er bedre end at man hopper ud foran et tog f.eks.


  • #163   3. aug 2023 Jeg mener heller ikke at de skal sidde og vente i alle disse år.
    Hvis man er sikker og det er det, man har besluttet, skal dommen eksekveres med “det samme”.


  • #165   3. aug 2023 Aktiv dødshjælp bliver mere svær for mig at tage stilling til ved børn. Hvem skal tage valget der?

  • #166   3. aug 2023 Sidste uge af ferien nydes stille og roligt, vejret er godt nok kedeligt med alt det regn vi ofte bliver fanget i, når vi er ude og gå, men det er skønt at have fri ??
    Det er 8 dage siden Sam var til behandling hos Dogtimze, idag skal han afsted igen, det bliver rigtig godt for ham i længden, det er vi sikker på ??


  • #167   3. aug 2023 Jeg kom til at vende ryggen til min halvkedelige mad, og så manglede der et stykke peberfrugt. Hun stjæler aldrig osten, men hvis der er peberfrugt, kan man være sikker på, at hun ripper det, hvis hun ser sit snit til det smiley


    profilbillede
  • #169   3. aug 2023 John
    Kunne det ikke være passende, at kvinderne smagte lidt af egen medicin? Ellers er jeg principielt enig.


  • #170   3. aug 2023 Vildt alligevel ..

    Jeg har aldrig mødt nogen, der har vundet i Lotto - og jeg har aldrig mødt nogen, der var imod abort .. og så sker det lige, to gange på samme uge smiley

    Min brors kones veninde vandt 10 millioner - og John kommenterede i tråden og flashede netop den holdning.

    Ikke at jeg synes vi skal ud i en længere disk så jeg må blot erkende, at jeg slet ikke forstår at man kan have den mening .. men at du da i det mindste udtrykker din holdning istedet for at blive krænket og skal have hjælp .. som den moderne mand efterhånden er reduceret til smiley

    - så helt enig i #168 smiley


  • #171   3. aug 2023 @ Lens ... tænker at skulle der komme en lov om aktiv dødshjælp vil den være baseret på minimum at man er myndig samt i stand til ved sine sansers fulde brug aelv at give udtryk og samtykke ... jeg forestiller mig end ikke en værge eller forældre, eller et barn på forældres vegne osv kan få lov at træffe den beslutning.

    @ Martine, det var da en heldig brors kone ... vil ikke ligge skjul på at det er en af mine urealistiske drømme ..
    OG jeg har heller aldrig mødt en der er 100% imod abort ....

    @ John af nysgerrighed er du også imod hvis graviditeten skyldes incest og/eller voldtægt ?


  • #173   3. aug 2023 Må man så få en abort efter en voldtægt?

  • #175   3. aug 2023 tænker alle er imod incest og voldtægt, altså på nær de der gør det self ... det er ikke issuet, men netop om det der kan risikere at blive resultatet så må blive en abort hvis det ønskes af kvinden ... det har du jo så svaret på ... at der er situationer hvor abort kan være tilladt ..

  • #176   3. aug 2023
    @ Martine, det var da en heldig brors kone


    Brors kones veninde .. jeg har mødt hende et par gange men nu er hun altså lige blevet millionær .. helt skørt smiley


  • #177   3. aug 2023 Lad mig omformulere, John. Er du imod abort, hvis kvinden er blevet gravid som følge af et samleje uden samtykke?

  • #178   3. aug 2023 Apropos for/imod abort -

    https://www.religion.dk/saadan-forholder-religionerne-sig-til-abort

    Med tanke på mange af de andre diskussioner, vi har haft herinde, så bør det måske fremhæves, at fx Islam ikke har forbud imod abort, så længe det sker inden 120 dage.

    Til gengæld er de religioner, som jeg ellers selv opfatter, som de mest fredelige og rummelige (Hinduismen og Budhismen) skarpe modstandere.

    Jeg kunne egentlig godt tænke mig, at der havde været en bred vifte af de kristne trosretninger repræsenterede også...

    Og så må jeg blankt erkende, at jeg ikke har udøvet nogen form for kildekritik, så det skal måske tages med en gran salt, når det i vid udstrækning er enkeltpersoners udtalelser.


  • #179   3. aug 2023 Anne - en abort er vel en abort - hvis man opfatter den som at slå nogen ihjel, så er det jo det man gør, uanset om graviditeten skyldes det ene eller det andet.
    - er det ok at kvæle dit halvvoksne barn, hvis han er et røvhul?

    Personligt ser jeg det ikke som at slå ihjel - man afbryder en graviditet. Ja, det har den konsekvens at fosteret ikke overlever, men formålet er ikke at slå ihjel, men at gøre kvinden ikke-gravid.

    Dilemmaet opstår for mig den dag der opfindes en fungerende kunstig livmoder - når man kan afbryde en graviditet uden at fosteret behøver gå til grunde. Så er der pludseligt et valg - skal fosteret leve videre eller ej, og det er helt uafhængig af, om kvinden vil lægge krop til eller ej.


  • #180   3. aug 2023 Michelle, det er også det jeg tænker. At det faktisk er noget, der er sort/hvidt.

  • #181   3. aug 2023 Q: What's the difference between a lightbulb and a pregnant woman?
    A: You can unscrew the lightbulb.


  • #183   3. aug 2023 Næh, men nu spørger jeg også til din holdning smiley

  • #185   4. aug 2023 Totalt emneskift:

    Hvis nogen har lyst til at gå et sweiss-spor, så fik jeg (ufrivilligt) lagt et ca 3km spor i Hesede Skov i går.
    Sæt i gang smiley


  • #186   4. aug 2023 Hesede Skov - hvor er det ?

  • #188   4. aug 2023 Det er ved Villa Galina, hvis det siger dig noget?

    Sporet begynder ved "A" smiley



    profilbillede
  • #189   4. aug 2023 Der er en god flaske vin til den første, der uploader et foto af, hvor sporet ender smiley smiley smiley smiley

  • #190   4. aug 2023 Hvas dælen har du lavet, siden du har fået lavet et sweissspor helt utilsigtet?

  • #191   4. aug 2023 Altså...Jeg har af en eller anden grund været ualmindeligt klodset på det sidste. FIRE gange er jeg vredet om på venstre ankel, og landet på højre knæ.

    De øvrige gange er det gået "godt", men i går var det på en grusvej i skoven, der lige havde fået ny belægning, af de der supersmarte sten, der nærmest bliver til asfalt, når bilerne er kørt over dem, tilstrækkeligt mange gange. Og jeg var naturligvis i T-shirt og shorts!!!

    Så det lykkedes mig at slå hul på knæet, skrabe skinnebenet, hul på to fingre, hul på albuen, og STORT hul på håndroden på den ene hånd. Og lad mig sige det sådan - det på håndroden bløder faktisk lidt endnu, selvom det er 18 timer siden. Der var blod overalt. På mit tøj, på flexline-håndtagene, på bilrattet, på gearstangen, på husnøglen, på dørhåndtaget osv. osv. smiley smiley


  • #192   4. aug 2023 Wauw, du gør da tingene grundigt smiley

    Kunne være enormt sjovt at prøve - men 3 km er måske lidt i overkanten for en førstegangs hund, kombineret med en fører, der intet aner om den slags spor, trods alt smiley


  • #193   4. aug 2023 Hold da op - ja skal man gøre det, kan man vel lige så godt gøre det ordentligt smiley

  • #194   4. aug 2023 Jeg troede, at jeg måske overdrev med de 3km, men jeg har lige målt efter, og Krak siger 3,04 smiley
    Det FØLTES endnu længere smiley


  • #195   4. aug 2023 God bedring Karina, håber sårene heler hurtig.
    Ikke for at gøre dig nervøs og bange, så synes jeg, at du skal en tur op til lægen og blive grundig undersøgt. Min søsters sclerose startede på samme måde, blot var det højre ben.

    Ærgerligt at sporet er så langt væk havde ellers lige hunden til det.


  • #196   4. aug 2023 Tak Anni

    Jeg har lige haft én af samaritterne her på jobbet til at kigge på det, og har fået "grønt lys". Jeg har blot lovet at tage en god tålmodig omgang sæbevands-iblødsætning senere i dag smiley


  • #197   4. aug 2023 Øv, der er ingen blodblommer paa mit træ i aar

  • #199   5. aug 2023 Fik leveret min niece kl. 10 i formiddags. Har fodret hende med nuggets og cola - 2 gange - kørt hende til Smukfest og hentet hende igen. Nu sidder hun på sin seng og ser videoer fra koncerten.

    Så pigebarnet har brugt en lille formue på at købe en lørdagsbillet til Smuk, kun for at høre Ava Max. Som kom for sent (man kommer ikke for sent på Smuk), og som mimede sig igennem en times pop, iført en rød latexdragt med meget (!!!!!) korte shorts.

    Men niecen er den slags lykkelig som man kun kan være, når man er 15 år og lige har set sit allerstørste idol smiley


  • #200   5. aug 2023 Min skønne dreng på snart 3 år fik i går endelig gipsen af sit ben efter 5 uger i gips (grundet fraktur på skinnebenet efter fald fra gynge, da vi var på ferie i Italien)

    Jeg havde lidt naivt tænkt, at han da ville løbe afsted som det første. Det er så ikke lige der, vi er. Han går noget stivbenet og skævt og har brug for støtte. Håber snart det bliver bedre smiley


    profilbillede
  • #201   6. aug 2023 Det skal nok blive bedre, men 5 ugers ro betyder jo tab af muskler smiley

  • #202   6. aug 2023 Er landet i sommerhuset, og naboen har været så sød at sætte lidt blomster fra den “lille” hortensia i haven smiley

    Min fætter og hans kæreste var her for et par uger siden, så huset er rent og pænt inde, på trods af byggerodet ude.

    Hundene er luftet på stranden, Ellie er pakket ind i sit tørredækken, jeg spiser opvarmet lasagne og om lidt har jeg fortjent en sjus med naboerne smiley


    profilbillede
  • #203   6. aug 2023 Tilbage på internat og klinik i morgen. Jeg har endelig fået et job jeg glæder mig til

    Og så starter barnet i sfo. Så jeg har lavet en alt for stor madpakke smiley lol



  • #204   7. aug 2023 Åh gud, er gået igang med at se kolonihave-balladen smiley ELSKER det smiley

  • #205   7. aug 2023 Trutmund aka klokkeblomst skulle ikke løbe rundt om min seng mange gange før . . . . . .
    Nå, jeg skal lige have flyttet sengen lidt ud fra væggen, hvis nu - jeg mener, kolonihaven ligger ca 15 km herfra. smiley


  • #207   7. aug 2023 Jeg har også set de første to episoder af Kolonihaven, og ja, det er underholdende smiley . Men det virker som dødeligt alvor for de involverede. Jeg tvivler på en happy ending, men vi får se.

  • #209   7. aug 2023 Da jeg var fuldmægtig (i Ålborg) havde vi en sag for en kolonihave. Jeg kan desværre kun huske at det handlede om, at bestyrelsen (som jeg tror vi repræsenterede) ville tvangssælge en have, men jeg kan ikke huske hvorfor. Det eneste jeg kan huske er, at bølgerne gik VIRKELIG højt. Nå ja, og at vi skulle på besigtigelse i haven, og jeg skulle have dommeren med i bilen. Som var en sænket Peugeot 206 turbo med brum-brum udstødning smiley

    Jeg synes at huske at vi havde en del sager for haveforeninger. Det er åbenbart dér man skal hen for at få spænding i livet, når man rammer voksenårene smiley Med mindre man har hund, jo, så skal man bare træne hund i en forening smiley


  • #210   7. aug 2023 #208
    Jeg ser dem på TV2 Play.
    Det er ren hønsegård, meget underholdende:-)


  • #211   7. aug 2023 Linda, TV2, tirsdage kl 21 eller TV2 Play

  • #212   7. aug 2023 Den må prøves.

    Jeg har ellers lagt mig fladt ned over "Agent" - og i sidste afsnit, hvor Dar Salim sidder i westernoutfit på en broget hest, spillende og syngende "happy birthday" og hesten tilsidst bevæger sig ud af billedet .. seriøst, jeg kan ikke lige komme i tanke om noget i TV, der fik mig til at grine SÅ meget smiley smiley smiley

    Men den anden lyder også ret underholdende smiley


  • #214   7. aug 2023 https://dyrevaernet.dk/adopter/

    https://m.youtube.com/watch?fbclid=IwAR3qpX2phEmDpF48c2NR5LwwcMSsGFuG4OT1Aq4CcDLIPDiN8KBc5lmetvc&v=qLb_xLM51NQ&feature=youtu.be

    5 Rhodesian Ridgeback hvalpe, 3 måneder gamle, sidder på Rødovre Internat, åhhh jeg kan slet ikke have det!!! smiley
    Hvem pokker har avlet dem??


  • #215   7. aug 2023 John, det er sgu meget rammende smiley Ham næstformanden stikker lidt ud - han virker forbløffende normal og rar. Men det kan selvfølgelig ændre sig senere smiley

  • #216   8. aug 2023 Hold nu kæft de har brug for nogle rigtige problemer de mennesker smiley

  • #217   8. aug 2023 Ditte er verdensmester i manipulation.
    Hun trækker offerkortet og er ikke bange for at “føle” eller begynde at græde.
    Og de snotdumme mænd hopper i med begge ben og bette Ditte skal trøstes.

    Hvis du endelig vil drage parallel til psyk, John - så er det nok ikke alle de andre, du skal have fat i smiley


  • #219   8. aug 2023 Man blir nok kun sjældent klogere af at indtage alkohol .. men derfra og skulle indlægges i psyk, er der alligevel nok et stykke vej ..


  • #220   8. aug 2023 Jeg er kommet til at tage Sally med hjem...

    profilbillede
  • #221   8. aug 2023 jamen det kan jeg da godt forstå hun linger den sødeste lille ørkenræv, nuttet!

  • #222   8. aug 2023 Jeg har kysset med en flot, ung alsing i dag smiley Åh altså smiley Ham Otis er altså en lækker lille fyr smiley

  • #224   8. aug 2023 Haha, der er sgu ikke meget “reserveret aussie” over ham smiley Men i guder, hvor er han sød smiley

  • #225   8. aug 2023 Jeg hader når folk brokker sig over slettede tråde, men nu er der (igen) slettet en tråd, hvor folk har brugt tid på at formulere mere eller mindre pædagogiske svar. Blev TS stødt over alle de “du skal ikke kastrere en 8 måneder gammel hund”? Og hvad skete der med tråden den anden dag, med hende, der er i tvivl om hun skal have en ny hvalp, fordi hun stadig er ked af det, efter den gamle døde?

    Jeg har VIRKELIG forsøgt at være rund og mild i de to tråde, så jeg tør næsten love, at det ikke er min opførsel, der har foranlediget at trådene er slettet smiley


  • #227   8. aug 2023 #226 ... Hmmm ... så er jeg også underlig .... Jeg har også haft katte ... endda alle sammen på een gang .
    Men det er mange år siden



    profilbillede
  • #228   8. aug 2023 Nu har jeg bare mannequin dukker .... ha ha



    profilbillede
  • #229   9. aug 2023 De der ikke kan lide katte genfødes som mus

    Så den på jobbet forleden og fik en god griner lol jeg elsker den humor vi har. Det er fandeme gode kolleger

    Fuck de dukker giver mig mareridt (savner mine smileys her men forestil jer selv en)

    Jeg har noget med dukker. Kunne ikke bo med en, heldigvis gider zara dem ikke smiley


  • #230   9. aug 2023 Ser kolonihaven nu

    Det er god underholdning. smiley

    Voksne mennesker...


  • #231   9. aug 2023 Jeg så fjerde og sidste afsnit af kolonihaven i går. Jeg er helt ulykkelig over, at historien allerede slutter smiley smiley Men der er en update (og spoiler) på tv2 nyheder i dag smiley

  • #232   9. aug 2023 Jeg ville elske at se dit hjem, Nittib. smiley

  • #233   9. aug 2023 Enig Yorkiebanden - jeg har altid forestillet mig NITTIB som en mega hyggelig og farverig person ud fra de billeder der er delt gennem tiden smiley

  • #235   9. aug 2023 #234 John .... Nix .... intet grumt gemmer sig i mine hjørner ... smiley .... Fhfyy for fhfytter da smiley ... smiley

  • #236   9. aug 2023 Jamen når man er bange for dukker... smiley

    Men enig ellers


  • #237   9. aug 2023 Skulle lige et smut over grænsen. Blev ved med at messe for mig selv “jegskalikkehaveblandselvslik-jegskalikkehaveblandselvslik-jegskalikkehaveblandselvslik”. Gik derfra med ET HELT KILO bland selv slik smiley Til den nete sum af 56 kr smiley

  • #238   9. aug 2023 Jeg vil også have bland selv slik - og en fortsættelse af kolonihaven smiley


  • #239   9. aug 2023 Åhhh bland selv slik, det kunne jeg godt spise lige nu <3<3<3

  • #240   9. aug 2023 Jeg har været nødt til at lægge posen med slik op i tagboksen, og give nøglen til genboen, så jeg ikke spiser det hele smiley smiley

  • #241   9. aug 2023 #240
    Jeg havde bare ædt det hele, det er jo først bagefter, at man bliver dårlig:-)


  • #242   9. aug 2023 Jeg vil snart have tørvejr og varme, orker snart ikke mere regn. Nå men når nu det skal være efterårsvejr, så fik jeg syet tre regnfrakker, til de af whipperne som manglede, de behøver ikke komme i brug foreløbigt smiley



    profilbillede
  • #243   9. aug 2023 Lise-Lotte, jeg har forsøgt at holde lidt igen med alt det usunde, så et kg slik ville uden tvivl få min mave til at eksplodere på en måde, der ikke er forenelig med at køre 2 timer i bil på motorvejen i morgen smiley

  • #244   9. aug 2023 Kirsten hvor for man syet sådan nogle? smiley smiley

  • #245   9. aug 2023 Obster - Jeg syr selv, men kun til mine egne, det er rigeligt at holde fem med passende påklædning smiley

  • #246   9. aug 2023 Kirsten så må jeg selv i gang smiley fine er de smiley

  • #247   9. aug 2023 Obster - Det er bare at kaste sig ud i det, mine første forsøg, var ikke noget at råbe hurra for, men man lærer efterhånden smiley

  • #248   9. aug 2023 Så blev den lille sørøver steriliseret

    Hun påstår hun ikke kan gå med sokken på men hun kan bide et flot sting af har hun vist i dag så jeg er urokkelig smiley måtte bruge en aften hos dyrlægen

    Det er lidt som en hund med skærm. De lærer det


    profilbillede
  • #249   9. aug 2023 Og hvad fanden sker der med vejret ?

    Jeg har været positiv men jeg elsker sommer og ? Hvor er den?!


  • #250   9. aug 2023 Min mor fik konstateret alzheimers for 13 år siden. Noget man angiveligt skal dø af inden for 10 år. Og hun døde for så vidt også for omkring 3 år siden. Siden da har hun bare været en skal. De eneste ord hun har sagt i de år, har været ja, dak-dak-dak og pik smiley

    Jeg besøgte hende og hun lå i sengen, helt tynd og dehydreret. Vi har frabedt os at de giver drop eller noget som helst andet end smertestillende og beroligende. Hun lå bare og stirrede ud af vinduet. Jeg kiggede på hende og sagde, at det er ok hvis hun lægger sig til at sove, og ikke vågner igen. Og at hun skal hilse Bella på regnbuen. Hun glippede lidt med øjnene. Jeg sagde, at når det er overstået, kommer hun tilbage til Kegnæs. Så kiggede hun på mig, blinkede, sagde “Kegnæs” og rakte hånden frem smiley 5 sekunder efter var hun væk igen.

    Nu må det gerne snart være slut for hende smiley Der burde virkelig være en måde at kunne forkorte sådan et forløb.


  • #251   9. aug 2023 #250
    Min klare holdning er, at når man får en demensdiagnose, så burde lægen tage patienten med ud i baglokalet og aflive patienten med et nakkeskud.
    Der er selvfølgelig lidt groft, men den diagnose er jo en langsom dødsdom.
    Det er ikke til glæde for hverken den ramte eller de pårørende.
    Et menneske, som man har kendt og holdt af, kommer man til at huske som en tom skal - og måske som en rablende xxx.


  • #252   9. aug 2023 Lise-lotte - nu stilles diagnosen ganske ofte tidligt nok til, at der er gode år tilbage endnu, så det er nok lige i overkanten at give et nakkeskud sammen med diagnosen.
    Men bortset fra det, så ja, det burde være muligt for den demente aselv at bestemme (mens de stadig kan) hvornår det skal slutte.
    Min bedstemor har alzheimers og havde en række gode år efter hun fik diagnosen. Men efter indlæggelser med anden sygdom gik det hurtigt ned ad bakke.
    Den værste tid var faktisk da hun havde mistet mange færdigheder, men stadig var klar over det, det gav mange tårer og frustrationer. Nu om stunder er hun ikke selv klar over det længere, heldigvis.


  • #253   10. aug 2023 Puha Anne, det er så forfærdelig at se på hvordan et menneske må lide, det er så uværdig.
    Jeg håber, at det går hurtig for din mor.
    For et år siden stopoede vi alt livsforlængende behandling af min mor.
    Hun fik også kun smertestillende og noget beroligende.
    Det tog desværre 12 døgn før hun fik fred.


  • #254   10. aug 2023 Hun var ved at dø sommeren for 2 år siden, og blev udskrevet med morfin og beroligende. Men så kom hun sgu over det smiley

    Havde det været bare lidt retfærdighed, havde hun fået så meget medicin dengang, at hun ikke havde overlevet. Det er alt, alt for lang tid at ligge og være en grøntsag smiley


  • #256   10. aug 2023 Jeg tænker som du, John, og jeg tror ikke at min mor ved at hun er i live. Hun “døde” som sagt for omkring 3 år siden. Siden da er det bare hendes krop der har været her. Altså bortset fra de sekunder den anden dag, hvor hun pludselig vågnede og forstod. Og så tænker jeg, om hun kan have andre øjeblikke, hvor hun vågner og er klar over hvordan hun er?

  • #257   10. aug 2023 Hmmmm på et tidspunkt "talte" vi om madopskrifter - jeg er ret sikker på, at det var i en Løs Snak-tråd, men nu kan jeg selvfølgelig ikke finde den igen smiley

    Så hermed bare en tak til den person (som jeg ikke kan huske, hvem var), der delte opskriften på "One Pot Buffalo Chicken".
    Jeg fik omsider lavet den forleden, og den er MUMS!!! smiley smiley


  • #258   10. aug 2023 Karina, jeg tror at det var Anne der kom med opskriften.

  • #259   10. aug 2023 Det kan du sagtens have ret i. Det mente jeg egentlig også selv, men jeg kunne som sagt ikke finde opslaget smiley

  • #260   10. aug 2023 Haha, ja, det var mig. Jeg er fan af nemme retter smiley

  • #261   10. aug 2023 Også mig.
    Elsker One Pot og "ting der passer sig selv i et fad i ovnen" smiley


  • #262   10. aug 2023 Åh, nu får jeg lyst til koteletter i fad smiley Jeg har lige “genopdaget” lasagne, fordi det endelig er lykkes mig at finde lasagneplader, som ikke bare bliver opsvulmet mos. Yum!!

  • #263   10. aug 2023 Lasagne er FANTASTISK!!
    Der er også en del One Pot Pasta-retter, der er nemme og gode at have i baghovedet smiley


  • #265   10. aug 2023 Godmorgen smiley

    profilbillede
  • #267   10. aug 2023 smiley smiley

    profilbillede
  • #268   10. aug 2023 Til dem, der har fulgt med i kolonihaven.
    Jeg havde det på fornemmelsen, at de ikke ville finde en anden formand.

    https://www.msn.com/da-dk/underholdning/celebrity/stor-konflikt-i-balladen-om-kolonihaven-nu-er-der-overraskende-nyt/ar-AA1f0MVg?ocid=msedgdhp&pc=U531&cvid=cb81bf456bba43a380c9dfe238c91de5&ei=31


  • #269   10. aug 2023 Anne .. hvilke plader??? smiley

  • #270   10. aug 2023 Obster, dem fra Barilla og så Brugsens eget mærke smiley Dem fra Barilla koster en formue herhjemme, så dem køber jeg i Tyskland. Men når jeg løber tør for dem, er Brugsens helt ok. Dem fra Semper smager sært af brændt plastik smiley

    Altså, glutenfri jo smiley


  • #271   10. aug 2023 Er lige kommet hjem fra min mands plejehjem.
    I dag stod den på lækre isvafler fra "Vaffelhuset Skovsøen", som er verdenskendt i Odense smiley

    Det var dejligt at se alle de glade ældre, som guffede is til den store guldmedalje smiley

    Jeg fik også en kæmpe vaffel med 3 store kugler, guf og syltetøj, det var lækkert, og den blev spist med god samvittighed, da jeg selvfølgelig selv betalte for den.


  • #272   10. aug 2023 Anne tak. Jeg husker ikke min barndoms lasagne blev til sådan noget grynet blødt noget...
    Det har næsten ødelagt en ellers stabil comfort food for mig smiley


  • #273   10. aug 2023 Altså, almindelige (glutenholdige) plader plejer at blive gode, men dem kan jeg jo desværre ikke spise mere. Men Barilla laver også med gluten, og det ville nok være mit bud på en sikker vinder smiley

  • #274   10. aug 2023 lige kommet hjem fra en uge i Lundeborg ... det blev til en del krabbefiskeri på molen, en tur i skoven og overlevelse med 2 aktive drenge på 3 og 6 i storm og regn ... sommerhus med børn er altså bare bedst når uderummet kan inddrages smiley

    nu er ferie forbi og arbejdet kalder mandag morgen, ligeledes skolerne, og ja så kommer det gode vejr ...


  • #275   11. aug 2023 Lyder ellers hyggeligt Hanne, selv med stormvejr og det hele smiley

    I dag er jo dagen, hvor min nye hund flytter ind og samtidig er det sidste arbejdsdag i en tre ugers periode med aaalt for mange timer. Pga langtidssygemelding sidder jeg alene og har derfor skullet være her i hele åbningstiden hver dag - nu har jeg taget "hundebarsel" mandag og tirsdag, så jeg glæder mig til en god lang weekend med hundene smiley


  • #276   11. aug 2023 Bliver spændende Michelle smiley

    Jeg har næstsidste vagt i aften - har den sidste 15-23 imorgen .. og så står den på "sommer"ferie i 3 uger.
    Skal absolut INTET, bortset fra en VM udtagelse i næste weekend - og så en tur til "Hestens Dag" (hedder det vist?) i næste måned smiley

    Men hold da op, jeg glæder mig alligevel smiley


  • #277   11. aug 2023 @ Michelle, åh bliver dejligt med ny hunde og hundedage smiley

    det er også hyggeligt, men man finder da ud af hvorfor man ikke får små børn i 60' erne smiley
    jeg er altid splittet mellem at ville have ferie med børn og børnebørn og så ferie i lidt mere fred ... det ender som regel med det første, 8-9 gange ud af 10 ... det er en af de der tveæggede ting, på den ene side berigende og fantastisk og på den anden side ret hårdt når det er over mange dage ... og så fordi man jo er mange der skal spise 3 gange dagligt osv ...
    Men min mor var som mormor absolut ikke noget særligt, så jeg har bare svoret at mine børnebørn skal have gode minder om mig ...


  • #279   11. aug 2023 Isabelle smiley Velkommen tilbage smiley

  • #282   11. aug 2023 Velkommen tilbage Isabelle smiley


  • #283   11. aug 2023 HURAHHH! velkommen tilbage Isabelle....

  • #285   11. aug 2023 Hvad Martine sagde smiley smiley smiley ferie tre uger og nok hestens dag smiley smiley

  • #286   11. aug 2023 Åååhhhhh hvor gør det godt at se, at du er tilbage Isabelle smiley

  • #287   11. aug 2023 Er det Store Hestedag, I mener?
    Jeg har ikke været der i mange år, men jeg var med helt fra den spæde start i starten af 00'erne. Vi havde en stand for Heste-nettet. Det var en sjov tid.


  • #288   11. aug 2023 Det er nemlig store heste dag, min søster og jeg skal også afsted, vi elsker det smiley

  • #289   11. aug 2023 Store Hestedag, ja smiley

    Roskilde Dyrskue falder altid sammen med DMC (det tyske mesterskab) - og jeg prioriterer DMC jo.

    Så glæder mig til Hestedagen smiley


  • #290   12. aug 2023 Skønt at se dig tilbage Isabelle smiley

  • #292   12. aug 2023 Min ældste hund har altid scoret fortrinlig i spordelen af vores IGP prøver / konkurrencer.

    Grundet en skade, blev han pensioneret og taget ud af den daglige træning. Nu er han med når jeg kører ud og lægger spor til den anden hund, men det er ikke hver gang han kommer ud og går et spor selv (han laver altså andre ting, så han sidder ikke bare i traileren og kigger på smiley )

    Han var som sagt en stjerne i den disciplin - langt bedre end den anden hund - men nu er det som om bøtten er vendt.

    Han er stadig den bedste sporhund af de to - altså HUNDEN ham, er bedre smiley

    Men stillede jeg dem til samme konkurrence, ville den anden hund få langt flere points - for KORS, hvor han SJUSKER !!!
    Han finder sporet - han kommer hjem hver gang - han finder alle genstande - alle knæk .. men ...
    Den præcision, det ensartede tempo, den "man løfter ikke hovedet", det dybe søg .. naaa, det benytter han sig ikke så meget af mere smiley

    Jeg ved, at gør jeg sporene umuligt svære, så vil han tage sig sammen og gå dem ordentligt, for ellers ryger han af .. men de der normalt svære .. der bliver han lige kæk nok og gør sig ikke ordentligt umage.

    Han går som en ph-hund - slet ikke som en igp hund mere - og det både morer mig / undrer mig .. og gør mig ked, for det ER bare ikke i nærheden af hans tidligere niveau og i grunden grimt at gå bagefter smiley

    Har nogen af jer oplevet, at når I "slækker tøjlerne" - hvis en tidligere godt trænet hund går på pension og ikke behøver at stå knivskarpt - bliver mere sjusket ?

    Det vigtigste er jo at han hygger - DET gør han - men .. ja, han er ikke så feeee at se på, på det spor mere smiley


  • #293   12. aug 2023 Mon ikke dine kriterier også har ændret sig Martine, når det nu ikke er "alvor", så du ikke går tilbage i træningen og får rettet sjuskeriet i opløbet?
    Det lyder som om han har en fest uanset smiley


  • #294   12. aug 2023 Hvis han var en “ordentlig” PH-hund, ville han ikke følge sporet, men slå snuden til og sikre genstandene. Selve sporet er underordnet i PH.

    Men hvis han nu nyder spor, og faktisk går spor i stedet for at lægge energien i selve “opvisningsdelen” af sporet, så prøv at lave gas med ham. Genstande i knæk, hop 1 meter til siden på sporet, kryds eget spor, lav 2 knæk imod hinanden med en fodsbredde afstand, skift almindelige genstande ud med halve vatpinde og 1 kroner, nedgravede genstande osv.

    For mig findes der ikke noget mere hyggeligt, end at se en pensioneret hund gå skøre spor, hvor man bare kan se at den synes det er skide sjovt smiley


  • #295   12. aug 2023 Har iøvrigt lige fundet ud af, hvordan en fredsommelig lørdag kan peppes lidt op.

    På facebook i "Det sker på Østerbro" har en sat et billede ind af en VIRKELIG skodparkering - med opfordring til at "der skal jo være plads til os alle og tænk jer nu om når I parkerer" ..

    Nogen af jer, der er klar over hvor sjovt det er at skrive "Det MÅ være en kvinde"

    smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #296   12. aug 2023 Michelle -

    Jo, lige præcis.

    Det er jo fordi jeg ikke korrigerer ham, fordi det ikke er vigtigt for mig ... men at der er gået SÅ meget ph i det, er alligevel kommet bag på mig smiley

    Og jo, han synes da at det er OK sjovt - det er bare mig, der undrer mig lidt smiley


  • #297   12. aug 2023 Men hvis han nu nyder spor, og faktisk går spor i stedet for at lægge energien i selve “opvisningsdelen” af sporet,

    Den der må du lige forklare ???


  • #298   12. aug 2023 Martine, dig selv i # 46 https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/734506-synligt_ipo_spor

    Og du skriver det jo selv længere oppe - fokus på det jævne tempo, at hovedet ikke må løftes, præcisionen. Det jeg vil frem til er, hvis din hund synes spor er sjovt, når han slipper for alt det, men bare får lov at gå spor, så kan du jo lige så godt gå med på legen smiley


  • #300   12. aug 2023 Anne -

    Sorry men nu har jeg læst hele den tråd du linker til - og jeg kan stadig ikke finde ud af hvad du mener ???

    Men jeg faldt over denne her :

    Det jeg vil frem til er, hvis din hund synes spor er sjovt, når han slipper for alt det,

    - og så kan jeg igen undre mig over, at du tilsyneladende mener, at min hund IKKE synes det er sjovt, når han ikke slipper for "alt det" ??

    Eller misforstår jeg noget her ???


  • #301   12. aug 2023 #299

    Linda - jo præcis - det er jo et spørgsmål om træningen og at jeg har slækket.

    Syntes bare at det var sjovt, at når jeg ikke retter ham, bliver han forvandlet til en ph-hund ... ihvertfald på sporet smiley


  • #303   12. aug 2023 Jamen, du må gerne undres. Vi er mange gange blevet enige om, at du er uenig i alt jeg skriver. Det er på en måde lidt sødt smiley

    Jeg synes det er dejligt for dig (og ikke mindst for din hund), at han nu får lov at gå spor effektivt, og ikke bare for at det skal være “show”.

    “IPO er et show / cirkus program, hvis du vil det smiley

    Der er jo ikke noget "naturligt" (som folk altid ynder at kalde de andre programmer) ved det.
    Man ved at der er tre genstande på sporet, at der er 4 knæk.
    Man ved hvad man skal i lydighed.
    Man ved hvad man skal i gr C.

    Jeg tror bare, at når visse folk læser cirkus / show program, at de lægger noget forkert i det.
    Og så tænker jeg - mja .. den gang jeg blev overfaldet for en hulens masse år siden i Fælledparken .. der havde ham der gjorde det, squtte hverken fulddragt eller noget der mindede om, på.

    Så det der der med det "naturlige" skal man måske tage med et lille gran salt smiley “


  • #304   12. aug 2023 Hvis I alligevel skal på Store Hestedag, så kig lige forbi standen for K9 Biathlon & Canicross, som jeg står for igen i år. smiley

    Der vil være mulighed for en snak om hunde, udstyr til løb, opstart med K9 Biathlon/Canicross/Canihike m.m. og der vil også være en lille K9 Biathlon-bane, som I kan prøve sammen med jeres hunde.

    Ligeledes quiz og lodtrækning om fine gevinster fra mine sponsorer.

    Jeg har Cujo med hele weekenden, hvis nogen skulle have lyst til at hilse på ham. smiley


    profilbillede
  • #305   12. aug 2023 Jamen, du må gerne undres. Vi er mange gange blevet enige om, at du er uenig i alt jeg skriver. Det er på en måde lidt sødt

    Jamen jeg er ikke "uenig" lige her - jeg forstår bare slet ikke hvad du har gang i ?

    Jeg laver en tråd hvor jeg beskriver at min hund har ændret sit søgemønster og at jeg synes det er lidt spøjst at han har gjort det.

    Linda og Michelle fatter det, uden problemer - men du kaster dig ud i en længere udredning om hvordan jeg kan gøre mht at lave spor til ham ... hvorunder du kommer med forslag som du på ingen måde ved, om jeg allerede igennem hele hans karriere HAR benyttet mig af.
    Anne, INTET sted har jeg bedt om råd - jeg har blot spurgt ind til, om nogen andre med tidligere konkurrencehunde, har oplevet noget lignende.

    Du skruer dig op i et lettere hysterisk leje, linker til en tråd fra 17 og bruger den til .. hvad ?? Jeg forstår det ikke helt ?

    Er det sådan et typisk "nu skriver jeg hvad DU mener Martine - og så diskuterer jeg udfra det .. ? "

    At det ikke er noget jeg på nogen måde så meget har hentydet til, stopper dig tilsyneladende ikke ...

    Hvad er det med mig, Anne, der gør at du totalt mister overblik når jeg skriver noget med træning ?
    Havde du virkelig forestillet dig, at jeg har behov for råd fra dig ?
    Hvordan fik du mit indlæg til at være "HJÆLP jeg må ha råd for jeg står overfor et GIGA stort problem med min pensionerede konkurrencehund" ???

    - og fair nok at du synes det er synd for vores IGP hunde .. men hva F tager du så ud til udtagelserne for ???


  • #306   12. aug 2023 Ellie udøvede jo hærværk på friskolen for et par uger siden, og jeg var såååååå flov! Jeg fik nummeret på skolelederen, og fik at vide at han var tilbage i uge 32. Så i mandags prøvede jeg at ringe til ham, men han svarede ikke, så jeg skrev en sms og forklarede. Jeg tilbød selvfølgelig at købe en ny markeringsbøje eller at overføre penge til skolen for den ødelagte.

    Jeg fik dette svar retur smiley


    profilbillede
  • #307   12. aug 2023 Åh, Martine, jeg tror den eneste der er hysterisk, er dig smiley Og nej, du har ikke oprettet en tråd - for så havde jeg holdt mig laaaaaaangt væk. Du har skrevet i en OT-sladdertråd. Og jo, jeg “fatter” det godt, og ja, jeg har selv prøvet at pensionere en hund, og lade den gå sjove spor.

    Fair nok at du ikke søger inspiration. Vil du bare høre et “ja, det har jeg også oplevet”? Ok, ja, det har jeg også oplevet. Ja, jeg har mange ideer om, hvorfor min hund sjuskede på sporet og om hvorfor hun kom til at elske spor meget, meget mere efter hun blev pensioneret.

    Reddit er simpelthen vand ved siden af den her tråd. Igen smiley


  • #308   12. aug 2023 PS. Søren, nu går der igen Mai Manniche-vibes i en 2 sider lang tråd, så jeg kommer det i forkøbet - det er tid til en frisk start (eller nowet) smiley

Kommentér på:
Løs snak 15.0

Annonce