{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel i firmabil i udlandet
  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #1   21. apr Såvidt jeg ved må ægtefæller overhovedet ikke bruge hinandens firmabiler.

  • #2   21. apr Jo jo, det må de gerne når man beskattes af bilen, den er på hvide plader og den må bruges til privat kørsel.

    Jeg har selv en firmabil på gule plader, som overhovedet ikke må bruges privat eller af andre. Men den beskattes jeg jo heller ikke af.


  • Isabelle
    Isabelle Online Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 46 Emner: 12 Svar: 1.527
    #3   21. apr OK. Jeg mener bare at huske reglerne anderledes fra da jeg selv havde firmabil - på hvide plader og beskattet. Men det ER et par år siden, så reglerne kan være ændret, eller jeg kan huske forkert smiley

  • #4   21. apr Hvis det er en hvidpladet firmabil som du beskattes af (fri bil, som det også kaldes) er der ingen begrænsninger, udover at det kun er "husstanden" der må låne bilen. Du må gerne køre til udlanet i bilen og I må gerne tage på ferier i den også

  • #5   21. apr #3
    Det har nu været sådan de sidste 25 år hvor vi har haft firma biler.

    #4 Ja, og det har vi gjort i mange år. Men nu står der bare, at man skal indhente tilladelse fra det land man skal køre i og at det skal stå på ansættelseskontrakten.


  • #6   21. apr AG, den regel du har fundet der gælder hvis du vil låne eller leje din firmabil ud imens du er i udlandet med den. Vil du det?
    Er det fordi du skal på ferie uden din mand?


  • #7   22. apr Ja, jeg skal til udlandet uden manden.
    Men det må så blive i min egen bil


  • #8   22. apr A-S, hvorfor står der så at man ikke må låne den ud til andre, fx ægtefælle? Det har jo ikke noget at gøre med at leje den ud til andre.

    AG, jeg ville nok kontakte SKAT, som alt andet lige nok kan svare bedre end HG smiley


  • #9   22. apr Anne, jeg forstår hat af dit spg... Hvorfor hvad?


  • #10   22. apr A-S, hvis ægtefæller gerne må bruge bilen, hvorfor står det så som det gør (markeret med gult)?

    profilbillede
  • #11   23. apr Anne, tjek lige mit indlæg: har jeg skrevet, at ægtefæller gerne må bruge bilen?

  • #13   23. apr A-S, når AG vil på ferie i mandens firmabil, så er det sandsynligvis dét der spørges til smiley

  • #14   23. apr Altså, jeg forstår ikke din kritik af mit indlæg Anne. AG spørger til hvordan reglen skal forstås, jeg giver mit bud på, hvordan jeg læser den, og du hugger løs på mig.. For mig at se virkede det som AG kunne bruge mit svar, så hvorfor er du så utilfreds?

  • #15   23. apr Okay, hvis du mener det er at “hugge løs”, så forstår jeg bedre hvorfor du af og til får hysteriske anfald smiley

    Og nu hvor jeg har læst det for cirka 7. gang, har jeg misforstået dit indlæg i #6. Men det ændrer egentlig ikke på, at det ikke kan bruges til det tilfælde, hvor AG vil låne mandens bil i udlandet. Hvilket hun ikke må ifølge screendumpet.


  • #16   23. apr Du er simpelthen ude af stand til at skrive noget som helst uden at blive grim i munden og personlig, og ærlig talt så synes jeg det er synd for dig... Jeg håber det giver dig det du søger med det.

    Du forstår ikke mit indlæg, det tror jeg hele tråden har vidst siden dit første indlæg. Og du forstår det tydeligvis stadig ikke, siden du skriver som du gør i den sidste linje af dit seneste indlæg.
    Men who cares? Det er jo ikke vigtigt om du forstår det, det handler jo om, om AG får et svar. Du kunne da bare have skrevet det, du mener der skal læses ud af reglen, istedet for at starte den her tirade... Altså, det er så irrelevant og omsont en ting at problematisere:)


  • #17   23. apr Jamen, jeg VED jo ikke hvad der menes, for jeg synes ikke det giver mening. Derfor tænker jeg at SKAT er vejen frem. Men AG kan jo sagtens vælge at gå med dit råd smiley

    Jeg forstår egentlig ikke hvad du tager på vej over, men der er helt sikkert en stor, stor kløft mellem det jyske og det nordsjællandske. Jeg kan bare konstatere, at jeg kan hjælpe AG præcis lige så lidt som du kan. Jeg er bare ok med at sige, at jeg ikke ved det smiley


  • #18   23. apr Det'fint, Anne.

    Og btw, jeg er fra Horsens smiley


Kommentér på:
Kørsel i firmabil i udlandet

Annonce