{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
933 visninger | Oprettet:

Tilbage fra fryseren med et spgrsmål ! {{forumTopicSubject}}

Nå, så kom jeg ind i varmen igen..
Bortset fra at min næse blev lidt blå, føler jeg ikke at jeg har lært så meget... DERFOR vil jeg lige spørge om noget smiley

Først vil jeg starte med at sige at selvfølgelig skal hjælpe-admins ha' lov at 'regere' og slette når man går for langt. Ellers er det jo ligemeget med at ha' dem...
Det er da også dejligt at der er lidt styr på tropperne.. Vi skulle jo nødigst ende sprogmæssigt som inde på Baboom smiley
Selvom at jeg kunne læse mig til at admins og hjæpe-admins er de samme derinde, så er tonen en helt anden og svinerier bliver svunget i luften som man bruger ordet 'er'...

Men men, det jeg vil høre om er....
( og spørger alle da hjælpe-admins følger nogle regelsæt, men inden for disse regelsæt må de så selv bedømme hvad der er for meget - Og så bliver det jo en smagssag og derfor op til hver enkelt )

Når man har lavet en tråd der bliver slettet, IKKE pga jeg trådstarter har skrevet, men fordi at kommentarene ifølge respektable hjælpe-admin bliver for voldsomme -
Synes i så at det er ok / ikke ok at blive frosset fordi at man opretter en ny tråd hvor man skriver at det ikke var een selv der slettede tråden, samt admins grund ?? ( i dette tilfælde at tråden var kørt af sporet - hvilket jeg tildels vil give hjælpe-admin ret i ! )

Dette gjorde jeg og denne nye tråd blev også slettet, oprettede så EN til hvor jeg i bunden pippede at jeg ikke var trådsletter og så blev jeg så frosset....
Den sidste tråd jeg lavede blev nok anset for at være ren provo, men det var nu ikke helt hensigten smiley

Jeg synes at det er frustrerende ikke at kunne få lov at debattere tingene i en ny tråd, nu når folk VAR færdige med at skændes...
Ingen kan li' når en tråd forsvinder og man stadig har noget konstruktivt at sige, og der bliver tit oprettet nye tråde OM den slettede tråd netop fordi at folk stadig har noget at sige!



Satser på at jeg ikke bliver frosset igen da dette er et simpelt ( dog langt formuleret spørgsmål - måske grundet at jeg har haft 24 timer til at tænke over det smiley ... )

Bortset fra det, så god weekend til jer alle smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilbage fra fryseren med et spgrsmål !
  • #1   17. nov 2007 Welcome back din gimpe :o))))

  • #2   17. nov 2007 Tanja - *GG* tak tak smiley

  • #3   17. nov 2007 Stine...tror du kommer til fryse igen :o(

  • #4   17. nov 2007 Marianne - tager chancen, man lever jo kun een gang... Har jo bare et ubesvaret spørgsmål *Ss*

  • #5   17. nov 2007 Puhaaaaaa stine *GG*

    Jamen mit forslag til ha´erne er, at hvis en person opretter en tråd og den så pludselig løber heeeeelt af sporet uden ,at opretteren har noget som helst med det at gøre.....så burde tråden forblive, men "fy fy" indlæggende slettet........så slipper vi for det ramaskrig der er hver gang en tråd bliver slettet.........for det er såååå træls når de sletter ellers gode tråde blot p.g.a nogle skal skabe ballade.


  • #6   17. nov 2007 Ved i hvad.......Utroligt nok.

    Jeg kom til at tænke på jeg ALDRIG har været frosset, for jeg er så sød og artig :O)))))


  • #7   17. nov 2007 Mia -
    Det var lige så meget et spørgsmål til brugerne, hvis ikke mest til brugerne..
    Hvad I synes er mest fair.... Skal bare se om det er mig der er pernitten *G*

    Smilende Sussi - Lidt hvad jeg tænker smiley


  • #8   17. nov 2007 Tanja - Seriøst ?? *GG*

    Men indtil igår var jeg nu også fryserjomfru smiley


  • #9   17. nov 2007 Ahh jeg er large og syntes det er iorden du blev frosset...........NOT !


    Den undrede jeg mig skisme også over..........


  • #10   17. nov 2007 ja Stine aldrig frosset..........Helt utroligt nok.

    Er blevet advarret en masse dog, og engang slettet :o))


  • #11   17. nov 2007 Tine ja vi er de nye Dukse på Hg :o)))

  • #12   17. nov 2007 Jeg er også sød og artig - og har aldrig været frosset... :O)

    Men jeg vil give dig ret i, at der bør være en eller anden systematik med dét således at deltagere i tråde ikke tror at det er tråd-opretteren der selv har slettet fx bare pågrund af lidt "modvind"....


  • #13   17. nov 2007 Jeg syntes vi altid skal have med vind på Hg :o))

  • #15   17. nov 2007 Tanja -
    Synes måske også at de højere magter var lidt hårde mod stakkels mig igår smiley
    Jeg kunne jo slet ikke følge med i de næste par tråde smiley

    Men.. Skal der ikke rimeligt meget til at blive slettet uden at blive advaret først ? *GGG'
    Synes at dit uskyldige lillepigebillede krakelerer lidt smiley

    Hjælp pindsvinene - Det nåede jeg slet ikke... Må være parat næste gang... Som ting man bør ha' i bilen om vinteren *G


  • #16   17. nov 2007 Ejj er Stine blevet frosset igen nu???? hehe

  • #18   17. nov 2007 Stine :o) Det var et spørgsmål og misforstået identitet der fik mig slettet :o))))

  • #19   17. nov 2007 og = om :o)

  • #20   17. nov 2007 Bonzo - Nej, det er synsbedrag smiley
    Synes bare selv at jeg er smart og at det passede godt til lejligheden *GG*


  • #21   17. nov 2007 Milde himmel Tanja , det lyder undercoveragtigt smiley

  • #22   17. nov 2007 Næ de troede bare jeg var en anden der var kommet retur.

    Så kunne jeg ellers kvække "Det er mig,Det er mig" :o) og blev så slettet.


  • #24   17. nov 2007 Stine P
    Jeg undrer mig lidt over dit indlæg.
    Hvorfor tage Baboom som eksempel på svinerier ?
    Baboom er altså et noget andet koncept i forhold til HG.
    På Baboom gives der længere snor til brugerne men trods det så er det faktisk det galleri hvor der fremkommer flest advarsler / frysninger samt sletning af profiler smiley
    Dernest ville det måske være en god ide at rette dit spørgsmål til Hjælpe-Admin der har frosset dig smiley


  • #25   17. nov 2007 Tanja - ej hvor surt smiley
    Ville godtnok være irriteret over at skulle til at lave profiler og alt muligt pga dét !!

    Comfortbulls - tror ikke at du ryger i denne omgang smiley

    _______________________________________________________________________

    Nå everybody, jeg håber at få mit spørgsmål besvaret, men nu vil jeg i hvert fald hente Junior fra sin overståede tidlige middagslur og så sparke husbond ud af sengen....
    Kigger ind senere igen smiley


  • #26   17. nov 2007 Meeen Stine tror du skal spørge en af dem privat :o)

    De bestemmer jo selv om de Vil ( gider ) svare :o)


  • #28   17. nov 2007 comfortbulls !
    Det skulle der da meget gerne komme smiley


  • #29   17. nov 2007 :o))))

    De forbeholder sig retten til ikke at kommentere en frysning


  • #30   17. nov 2007 Kan lige når Bartok *G*

    Bartok - Jeg skriver pga mit indtryk af Baboom. Hver gang jeg er inde og læse nogle tråde igennem så er der simpelthen så mange svinerier og sprogbrug så jeg nærmest får helt hjertekvabbabelse smiley
    Og jeg er normalt ikke sart..... Og hvorfor i alverden skal der være forskel på længden af snore i de forskellige gallerier.. Det fatter jeg ikke......

    Og hvorfor jeg ikke spørger den hjælpe-admin der slettede mig ?
    Fordi at for det første står der i regelsættet at det ikke nytter noget at klage over forfrysninger.... Dernæst gier jeg ikke chikanerer en HA'er fordi at personen følte trang til at fryse mig, selvom at jeg synes at grundlaget var for tyndt...
    Og som jeg skriver i mit spørgsmål så er det op til Ha'ernes egne sunde fornuft og humør at gøre op med hvad der er for meget og hvad der er ok.
    DERFOR stiller jeg spørgsmålet til alle , da det står HA'erne rimeligt frit hvad de gør ved tråde og trådstartere... Og derfor er det et spørgsmål om individuel mening og så synes jeg at når det er sådan - at jeg så godt kan spørge alle da det jo ER individuelt......


  • #31   17. nov 2007 Fra FAQ

    "Henvendelser vedr. klager over at du er blevet frosset eller slettet besvares ikke.
    Der er altid en god grund og du bedes læse retningslinierne igennem hvis du er i tvivl om hvorfor."


  • #32   17. nov 2007 Hvem skal vurdere om svarene er gode nok?
    Hvem skal vurdere hvor meget tid en HA'er skal bruge på HG?
    Hvem skal vurdere hvor megen tid en HA'er skal bruge på én "sag"
    Hvem skal vurdere om HA'eren har handlet rigtigt?


  • #33   17. nov 2007 Tanja - Tak for dit perfekte citat der sad lige i øjet til min kommentar smiley :-D ......

    Smutter for nu...


  • #34   17. nov 2007 Jannipigen - aaaarh, kunne du ikke ha' kommet ind lidt tidligere smiley

    BLiver nød til at smutte nu..
    /Out


  • #36   17. nov 2007 Stine P
    Ja hjælpe-admins forbeholder sig retten til ikke at kommentere frysninger det er rigtigt, men jeg er da sikker på at hvis der er tale om urimelig grund, så er de sikkert villige til at give en rimelig forklaring herfor smiley


  • #38   17. nov 2007 Fra FAQ

    "Henvendelser vedr. klager over at du er blevet frosset eller slettet besvares ikke.
    Der er <b>altid en god grund </b>og du bedes læse retningslinierne igennem hvis du er i tvivl om hvorfor."

    Til Bartok


  • #39   17. nov 2007 Nu er det jo meget forskelligt hvor meget tid den enkelte HA'er bruger på en sag.
    Nu taler jeg for mig selv og siger at personligt finder jeg det meget vigtigt at brugerne får en fornuftig forklaring hvis de er i tvivl og jeg bruger så den tid det tager.
    Men igen er det jo forskelligt smiley


  • #40   17. nov 2007 Jamen det har ejeren af sitet jo bestemt... og ejeren har åbentbart vurderet at det klares udemærket....?
    Er det så ikke bare et spørgsmål om, om man vil støtte firmaet....eller hur?
    Jeg prøver jo heller ikke at ændre Magasin's kundepolitik, men lader være med at handle der hvis det ikke passer mig.


  • #41   17. nov 2007 Jannie pige ........ Hvis I vælger at slette en tråd og advare tråd opretteren, går jeg da udfra at I har læst hele tråden og ikke bare de " grimme kommentarer" ?

  • #42   17. nov 2007 * Tanja *
    Jeg finder det sørgeligt at der er HA'er der ikke giver sig tid til den enkelte bruger smiley
    Derfor gør jeg meget ud af det på Baboom.
    Jeg mener at jeg har valgt at søge jobbet som Hjælpe-Admin fordi jeg kan bidrage til noget positivt samt at yde den service jeg selv ville ønske.


  • #43   17. nov 2007 Det er klart at man læser hele tråden..... ved ikke lige hvad du mener?

  • #44   17. nov 2007 Jannie... Udfra de 4 kriterier du stiller op .... De virker på mig som om man ikke " har lyst" til at bruge sin tid som hg, men istedet vælger at fryse for at få ro !

  • #45   17. nov 2007 Velkommen retur Stine - godt at ha dig tilbage ;O))

  • #46   17. nov 2007 * Modesty *
    Jo jeg er der sikker på de gør som Admin gerne vil have dem til smiley
    Og læg mærke til at jeg på ingen måde siger de gør noget forkert smiley
    De gør et godt stykke arbejde og det er jo ikke nemt det kan jeg da snakke med om *gg*
    Det eneste jeg gør er at sige hvad jeg mener om det job og hvad jeg selv lægger vægt på *S*


  • #47   17. nov 2007 Marianne, Albert og Louis .

    Det er nu ikke kriterier jeg stiller op.... som du kan se er der spørgsmålstegn ved dem.
    Jeg spørger bare hvem der skal sætte retningslinjer for det.
    Jeg vil rigtig gerne bruge til på HG og gør det da også, men indimellem er man nød til at skære igennem og være hård.
    Der kan f. eks vær een dag hvor du er nød til at gå og du kan da ikke forlade "ulovligheder". Så handler man måsker hurtigt, uden at tage en dialog med brugeren, men det betyder jo ikke at det er imod retningslinjerne....


  • #48   17. nov 2007 Stine - du spørger også os brugere og jeg var jo ganske tilstede i går, da du fik dine forfrysninger... Min tanke var den samme som din. Synes ikke du skulle stå til ansvar for, hvad vi andre skrev i din tråd, som i øvrigt var ganske venlig stemt.

    En anden tråd lige efter blev slettet ligeså og trådstarten fik en advarsel... Måske for at spørge hvorfor trådene blev slettet... Det er vist lidt uklart. Dog var stemningen i den tråd også munter... Indtil den blev slettet... så var der ikke så muntert længere..

    Hvorom alting er, så ved jeg der strøg et par klager lige til admin. Om det kommer noget ud af det tvivler jeg på, men mener faktisk det er rimeligt, at brugere af et forum har mulighed for at klage - imodsætning til at skride...

    Hvis alle, der var træt at HG en gang i mellem skred, så VAR der ikke noget HG.. Det synes jeg faktisk både admin og HA'erne bør huske på...


  • #49   17. nov 2007 Janniepigen, ADMIN skal sætte retningslinjerne for det.

    Det manglede da bare... Det er unfair både over for HA' erne og brugerne at der ikke er nogen fastlagte retningslinjer for opgaven og håndteringen af den....

    Og det er også unfair at reglerne er så åbne for fortolkninger, at brugerne til enhver tid er fuldstændig rettighedsløse i forhold til en HA'ers vurdering...


  • #50   17. nov 2007 Jeg tror bare ikke at det er til at lave reningslinjer der ikke kan tolkes på forskellige måder... bare se den danske lovgivning.

  • #51   17. nov 2007 Janniepigen, man kan i det mindste bestræbe sig..

    Hvis du læser retningslinjerne kan man se, at der ligefrem lagt vægt på det modsatte i formuleringerne... ;o)

    Det er tydeligt at det er helt overlagt, at de er så brede at brugerne intet har at skulle have sagt - og at hvis de forsøger alligevel forbeholder HG sig ret til ikke at lytte...

    Det er temmelig diktatorisk sat op - og så overdriver jeg ikke engang ;o)


  • #52   17. nov 2007 Nu er det jo også vigtigt at huske på det at være Hjælpe-Admin er det samme som at være en slags dommer.
    Forstået på den måde at der hele tiden skal vurderes omkring konsekvensen af handlingen.
    Og det er jo stadig op til den enkelte Hjælpe-Admin at vurdere straffen for en handling i visse tilfælde betyder det advarsel og i andre frysning.


  • #53   17. nov 2007 CH. Jamen jeg ser ikke problemet. Hvis du sidder hjemme ved mig og siger noget jeg ikke gider at høre, er jeg fri til at bede dig gå, hvilket du skal respektere.
    Invio som ejer gallerierne har sat nogle mennesker til at sidde og vurdere hvem der ikke opfører sig ordentligt.
    Jeg tror at det er rigtig svært fordi folk sidder hjemme i deres egne stuer og mener de har ret til at ytre sig og sige hvad de vil, men de glemmer at denne side ejes af nogen og det er de som bestemmer her.
    Vil man selv bestemme kan man jo oprette et lign. sted....


  • #54   17. nov 2007 Jep Bartok, og det er blandt andet det, der gør konceptet problematisk...

    Det bør ikke som sådan være en vurderingsag, her bør reglerne være klare og præcise.
    Måden det er sat op på er simpelthen oplagt til at skabe splid og problemer..

    Men det kan da være, at det er en del af det, Admin ønsker med sit sted?


  • #55   17. nov 2007 Alt for nemt Janniepigen ;o)

    På den måde kan man til hver en tid fraskrive sig ansvaret ved at sige, at man bare kan smutte, hvis man ikke kan lide lugten i bageriet...

    Ganske uholdbart....


  • #56   17. nov 2007 * Modesty *
    Takker smiley


  • #57   17. nov 2007 At blive frosset hvad er det??? ;-D

  • #58   17. nov 2007 Modesty prøv at læs reglerne her på siden og sammelign dem med reglerne i fodbold..

    Der er en væsentlig forskel ;o)



  • #59   17. nov 2007 * Modesty *
    Hehe nej den var ny *Griner*


  • #60   17. nov 2007 Ja jeg blir da tit frosset. Og hva så?? Nå men det sjoveste var dengang jeg skrev i truntes smarkedsannonce. Ha ha ha det var da grineren at jeg blev frosset over det

  • #61   17. nov 2007 Disse regler er så brede at de ikke behøver at blive bøjet...

    De beskriver ganske enkelt at HA'erne til hver en tid kan fryse, slette eller på anden måde straffe, hvis vedkommende synes det... Der er ingen kriterier for, hvad brøden er, og ingen retningslinjer for, hvilken straf, der passer til hvad...

    Det er det rene Irak på internettet ;o)


  • #62   17. nov 2007 Nå men når nu det er sagt synes jeg at de fleste HAèr gør et godt job. Man lærer jo hurtigt hvem der er meget på og som er seriøs osv osv...

  • #63   17. nov 2007 Har HAerne igennem tiden nogenside forsøgt at opsætte et bedre og mere håndgribeligt regelsæt og fremlagt det for Adm.....ellers var det da en idé....jeg kunne forestille mig, det kunne gøre opgaven nemmere og samtidigt til fordel for brugerne... ;O))

  • #64   17. nov 2007 CH, kvinde, 33 år
    Igen er det jo op til den enkelte HA'er at vurdere straffen smiley
    Og det er vel klart at gentagelse af den samme kaliber straffes hårdere end første gang.


  • #65   17. nov 2007
    CH, kvinde, 33 år . fuldstændig rigtigt !


  • #66   17. nov 2007 Bartok

    Her i DK har vi en lovgivende, en udøvende og en dømmende magt...

    På HG er de to sidste slået sammen på baggrund af en lovgivning, der er så bred, at den er op til den enkelte at vurdere... Ergo - dikatur, der er overladt til et antal brugere af HG, som selv skal kunne administrere dette..
    Det er praktisk talt umuligt...

    Ikke så heldigt ;o)


  • #67   17. nov 2007 CH, kvinde, 33 år .
    Hvordan havde du tænkt dig det ellers kunne være ?
    Havde du forestillet dig at der sad et panel med anklagere juryer samt dommere smiley
    Det fungere jo fint som det er nu smiley
    Der er enkelte brugere som ikke er tilfredse men sådan vil det altid være.
    Og gallerierne bruger faktisk det samme system som langt de fleste sites gør smiley


  • #68   17. nov 2007 Ja, det fungerer fint som det er nu, fordi brugerne reelt ikke har mulighed for at gøre noget som helst ved det, når de får en uretfærdig "dom" ;o)

    Det er en let og ukompliceret måde at styre folk på, og det ser godt ud på overfladen.. Men det er også noget, der skaber problemer under overfladen ;o)

    Det jeg mener der bør gøres er, at lave et sæt retningslinjer hvor det ikke er op til den enkelte HA'er, at vurdere ud fra sine personlige grænser, men derimod ud fra nogle faste regler.
    Er der hændelser, der falder ud, må flere HA'ere på banen for at sikre en fair vurdering.

    Det er ikke rimeligt, at en bruger, der får en titel skal bruge sine personlige grænser til at vurdere, dømme og straffe andre brugere.... Det er unfair overfor alle - også HA'eren selv ;o)


  • #69   17. nov 2007 for kort at vende tilbage til den med magasin - hvis de får en masse klager fra brugere så ændrer de da også på tingene - det sker ikke her...

  • #70   17. nov 2007 Kai - hvis man sammenligner det med den tid og energi der går med at diskutere fortolkninger som i som HA'ere laver, den uro og utilfredshed, der hersker over det samme, så tror jeg faktisk det ville kunne svare sig alligevel ;o)



  • #73   17. nov 2007 Kai, det jeg efterspørger er faktisk ikke noget konkret andet end netop konkretisme.
    At HA'erne ikke skal lave personlige vurderinger som de altid vil kunne få skudt i skoene (måske nogen gange med rette) er et resultat af personlige anti- eller sympatier.
    At der altid er en klagemulighed over en straf
    At HA'erne forpligter sig til at begrunde straffen og henvise til et specifikt punkt i reglerne og forklare hvorledes punktet er overtrådt.

    Små ting, der sikrer en form for rettigheder for brugerne - og egentlig også HA'erne, der med de nuværende regler er en temmelig udsat gruppe...


  • #74   17. nov 2007 Ch.... Hørt !

  • #75   17. nov 2007 *Kai*
    "At HA'erne forpligter sig til at begrunde straffen og henvise til et specifikt punkt i reglerne og forklare hvorledes punktet er overtrådt"

    Det skulle da gerne fremgå af den besked/mail der bliver sendt til brugeren.

    På det punkt må jeg bukke under og indrømme at den standard-mail der fremsendes ikke er den bedste forklaring *s*


  • #76   17. nov 2007 Til det første:
    "HundeGalleri.dk forbeholder sig dog retten til, til enhver tid at vurdere, hvorvidt indlæg/kommentarer er anstødelige eller uønskede og slette disse uden forudgående varsel...........Vurderingen af hvilke indlæg, der er anstødelige eller uønskede, påhviler udelukkende HundeGalleri.dk, herunder administrator og hjælpe-administratorer, som står for at slette uønskede indlæg.
    "

    Til det andet:
    "HundeGalleri.dk forbeholder sig i øvrigt retten til ikke at kommentere frysninger eller lukninger af brugerkonti. "

    Dermed er der ikke mulighed for at stille spørgsmålstegn eller klage over den straf, der er givet...


    Og det tredje - nu har jeg ikke selv haft fornøjelsen, så jeg har kun dette fra anden hånd, men her er det en samling paragraffer, der bliver stukket ud og ikke nogen konkret henvisning.
    Faktisk står der et sted - kan ikke finde det lige nu, måske andre kan - at hvis man er frosset, så bør man læse retninglinjerne igen, så finder man nok ud af det...

    Mage til arrogance ser man sjældent på internetfora ;o)


  • #77   17. nov 2007 Sorry, jeg gik bare. Ved ikke hvorfor jeg troede tråden var færdig smiley Kan se mine gode kollegaer har taget over smiley
    Men har lige et spørgsmål. Hvis vi fryser en, vinger vi jo af hvad brugeren fryses for... vises dette ikke for brugeren i den mail der bliver sendt afsted?


  • #78   17. nov 2007 Jeg vil sige, at med udhængning af firmaer, kennelnavne og lignende, der må I jo rent lovmæssigt træde ind, da Admin på siden ellers kan stå med et sagsanlæg på skuldrene for injurier...

    Men jeg vil samtidig give CH ret i, at det, også for Jeres egen skyld som HA, måtte være rart hvis det hele ikke var en "bedømmelses-sag".... Man ser fx tit indlæg i annoncer som er sagen uvedkommene, men ikke resultere i frysning og andre dagen bliver ALLE frosset ved den mindste kommentar i annoncerne... (Jeg ved godt at der ikke skal skrives i annoncerne hvis man ikke har interesse - men der må jo være ens regler hver dag)

    Jeg ved godt, at man som HA´er ikke sidder på HG hver evig eneste dag... Men der bør, være en mulighed for, at man som bruger (især dem der har betalt for at være her) får den respons man beder om...

    Og jeg synes det må være dybt frustrerende at starte en tråd, som så bliver slettet fordi ANDRE ikke kan holde en god tone... Tænk nu hvis der rent faktisk også stod noget nyttigt og lærerigt i tråden.... :O)


  • #79   17. nov 2007 Janniepigen, som sagt har jeg ikke prøvet det selv, men dem jeg har set, er der bare blevet sendt en række paragraffer uden nogen konkret kommentar tilknyttet.

    Den sidste - en af dem fra i går - er der slet ingen sammenhæng mellem det, der skete, og den række paragaffer brugeren fik tilsendt...
    Og når der så ikke er mulighed for at gøre noget som helst ved det, så bliver det problematisk, synes jeg.
    (i dette tilfælde drejede det sig så bare om en sletning af en tråd)...


  • #80   17. nov 2007 Jeg har det så sådan, at den med kommentarene i markedet er så enkel at overholde, og reglerne er så klare, så den må man selv æde, hvis man vælger at overtræde..

    Der, hvor det er svært er, når det er en vurderingssag, om reglerne er overtrådt. Oftest noget med om folk føler sig stødt eller om stemningen er negativ ell. lign.


  • #81   17. nov 2007 Udfra Stines spørgsmål i denne tråd, har jeg bestemt ikke indtryk af at hun har fået nogen saglig begrundelse omkring årsagen til at hun kom en tur i fryseren ??

  • #82   17. nov 2007 Hvad er anstødelige indlæg? Og for hvem? Det er lidt det du mener ikk CH??? Altså, at der er stor forskel på hvert individ mht hvad der støder og er uønsket?

  • #83   17. nov 2007 Kai
    1: Nej

    2: Det er det, der sker i praksis, og dermed er det også praksis at brugerne ikke har mulighed for at klage



  • #84   17. nov 2007 CH. Jeg tror at mange mener at de ikke har fået begrundet deres frysning på grund af at man ikke vil optage en længere diskution om det.
    Jeg har flere gange svaret på mail fra brugere der var utilfredse med frysninger. Jeg svarer dem altid, men modsvaret svarer jeg ikke altid. Derfor mit spørgsmål tidligere om hvor mege´n tid vi skal bruge på hver enkel sag.
    Jeg vil gerne begrunde, men jeg vil ikke bruge en hel dag på at forsvare og diskutere.


  • #85   17. nov 2007 Kai... får trådens opretter så en advarsel ???

  • #86   17. nov 2007 Janniepigen - netop fordi du ikke skal bruge al din tid på diskussioner om dine vurderinger, bør du have redskaber som ikke kan diskuteres og som er klare og entydige... ;o)

    Man kunne have en officiel holdning til, at der ikke vises porno, dyremishandling - og videre i den dur. I stedet har man valgt at have en generel vending, der hedder anstødelige indlæg... Dermed er det op til jer at vurdere, om lige DET klip er anstødeligt eller ej...

    Således vil der heller ikke være så stor forskel på de forskellige HA'ers vurderinger ;o)



  • #87   17. nov 2007 *Kai*
    Ser jeg sådan et emne, så sletter jeg det, da der også er børn på HG.

    Vil du ikke være rar at uddybe den lidt ?
    Er det grundet mangel på advarsel om at det kan være stødene ?
    Eller er det bare klippet som sådan ?


  • #88   17. nov 2007 Jamen der vil jeg godt give dig ret CH. Tror dog at reglerne er bygget op som de er for at der ikke er nogle "smuthuller" Hvad nu hvis der i reglerne ikke fremgik at man ikke måtte vise eks. dyreporno og en så oprettede et link med dette. Så kunne vi ikke forsvare at slette det selvom det virker yderes ubehageligt og provokerende. Det er ikke ulovligt....
    Så for mig at se er det både godt og skidt at reglerne er som de er.


  • #89   17. nov 2007 Kai: Jamen kunne man så ikke lige skrive til personen hvorfor man sletter det? Men det har vel heller ikke så meget og gøre med at slette en hel tråd fordi nogle skriver noget "stødende" i den.... *ss* Det er lidt mere det jeg mener...
    Men nu er det jo også et meget markant scenarie... Jeg tænker mere på tråde hvor folk diskuterer lidt hedt, nogen måske skriver på en lidt hård måde eller lignende?? Hvem er det så det skal være anstødende på for at tråden bliver slettet? Eller personen frosset?


  • #90   17. nov 2007 CH, kvinde, 33 år .
    Jeg kan da give dig et eksempel på en regel der meget nemt omgåes *s*
    Det er ikke lovligt at reklamere for egen hjemmeside i forum smiley
    Men der er fuldt ud i orden at skrive sin hjemmeside på sin profil smiley


  • #91   17. nov 2007 Kai..... er det så fordi du mener ( og har ret i dette tilfælde) at trådopretteren gør det i provo pga overskriften ?


  • #92   17. nov 2007 Jeg synes netop ikke, I skal bruge timer på at forsvare noget som helst - men systemet er lavet, så det næsten ikke kan undgås, at folk stiller spørgsmålstegn... - og dermed kræver jeres tid.

    Jeg synes reglerne bør være firkantede og ikke til at misforstå - som eksempelvis ved svar i annoncer.. DER ved vi hvad vi har at gøre med - og hvis folk vælger at skrive der, så kender de også konsekvensen. Er der nogen der vil diskutere det, er der en konkret paragraf at henvise til.

    Til gengæld er eksempelvis det, som Stine har oprettet denne tråd omkring fuldstændig svævende... Og det MÅ jo give spørgsmål - og hvis den HA'er, der har givet straffen ikke vil reagere på spørgsmål og ikke kan sige konkret hvilke regler, der er overtrådt og hvordan, så er det noget skidt. Og det er det, der sker...

    Det er noget hø for både HA'erne og brugerne...


  • #93   17. nov 2007 *Kai*
    Det er lige præcis kernen i det hele smiley
    Vi kan ikke undgå at egne holdninger til visse ting blandes ind i vurdering af hvad der tilladt og ikke er.
    Men som udgangs punkt skal en Hjælpe-Admin altid være objektiv overfor hvad der sker herinde og på alle de andre gallerier smiley



  • #94   17. nov 2007 Nemlig UPS!

    Det ville også stille krav til HA'erne, der sikrer, at sletninger og frysninger ikke sidder lidt for løst ;o)

    Kan man ikke formulere en grund i forhold til HG's regler, så er der måske ikke grund nok?


  • #95   17. nov 2007 CH, kvinde, 33 år .
    De værktøjer som Eks. standard-mail er noget Admin har lavet for at gøre arbejdet noget lettere fo Hjælpe-Admin's.
    Det er rart at der er disse standart-mails og langt de fleste brugere der fryses ved faktisk godt hvorfor de er blevet det smiley


  • #96   17. nov 2007 Bartok, hvis det skal være lettere at brugerne bombarderer med mails med spørgsmål om, hvorfor de har fået den straf de har, og at stemningen i forhold til Ha'ere generelt er lidt kedelig, så er det da meget fint med standardmails ;o)

    Tror nu ikke det letter noget som helst, tværtimod...


  • #97   17. nov 2007 Og din kommentars relevans, Modesty??

    ;o)


  • #98   17. nov 2007 Ups, I did it again og CH, kvinde, 33 år .
    Kan godt se hvad i mener .-)
    Og jeg vil hellere end gerne forklare mig *S*
    På BB har vi nok en del flere frysninger / Advarsler i døgnet end her på HG.
    I snit deler jeg nok Ca. 30 Advarsler ud og Jeg fryser Ca. 15 brugere i Døgnet nu er jeg jo ikke på 24/7 så det er på de timer jeg er aktiv online jeg taler om smiley
    Og der er jeg nu meget glad for at der standard-mails så jeg er fri for at begrunde hver enkelt smiley
    Der er jo også mange andre ting der skal passes som HA'er smiley


  • #99   17. nov 2007 Jeg kommer slet ikke på baboom - så jeg forholder mig også kun til HG...



  • #100   17. nov 2007 Og hvis du ingen respons får?
    Hvad gør du så?



  • #101   17. nov 2007 Det her begynder at minde om en af de tråde hvor det bare løber i ring smiley
    Jeg synes der er svaret på de spørgsmål som er stillet og nu bygges der bare videre.


  • #102   17. nov 2007 Tjaa, Bartok - men eftersom der er nogen, der stadig diskuterer, så må det jo stadig være relevant at diskutere... Selvom du måske vurderer at det ikke er det - for dig ;o)

  • #103   17. nov 2007 Holy moly .. Der var en del at vende tilbage til smiley

    Sus og Metomica - Tak for tilbagevelkomst smiley

    Lille Blub -
    Din kommentar : "Og jeg synes det må være dybt frustrerende at starte en tråd, som så bliver slettet fordi ANDRE ikke kan holde en god tone... Tænk nu hvis der rent faktisk også stod noget nyttigt og lærerigt i tråden.... :O) "
    Præcis.. Deraf min 'harme'
    Og gjorde det så ikke bedre at jeg ikke måtte forklare i ny tråd og derfor blev frosset ...


    Jamen jeg vil sige at CH-Kvinde, 33 år fint har taget min plads og argumenteret og kommenteret præcis som jeg ville ha' gjort så tilslutter mig alt hvad hun har skrevet i denne tråd smiley

    Og så synes jeg at Ha'erne Kai og Jannipigen virkelig har prøvet at forklare og debattere så hár fået respons fra den side også smiley
    At de så ikke giver mig 100% ret er super for dårligt !! ;-P

    Ærger mig selvfølgelig over at jeg ikke har kunne deltage hele vejen igennem, men tror at jeg har fået mit budskab ud, hvis der overhovedet var sådan et......
    Men er da glad for at det ikke kun er mig der følte at min frysning var måske liiige tyndt nok...
    Men igen, regler er regler - Og regler kan bøjes og regler kan åbenbart ikke være 100% faste når det drejer sig om forum...




Kommentér på:
Tilbage fra fryseren med et spgrsmål !

Annonce