{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

Vores nye hvalp... en hård start {{forumTopicSubject}}

Jaaahh, den 28 nov. Kom min søde kæreste hjem, med den dejligeste franske bulldog. Han er bare helt fantastisk. Han hedder Oliver. Men men men, lykken var kort. Han hostede- MEGET. På kennelen hvor han havde hentet den, havde de fortalt ham at det var pga. den vaccination han havde fået ca. 4 dage forinden. Så det var ikke farligt. Den købte jeg bare ikke. Men alligevel, du ku' jo godt være at den lille, bare var blevet lidt "snottet" Men da jeg, dagen efter fandt en smule blod i hans afføring, var min grænse ligesom nået. Så jeg tog lille Oliver med på hospitalet. Jo jo den var god nok- Kennelhoste, Æv.... Og maven var okay, bare meget tynd, og der var derfor kommet en rift, i rumpen. Så den lød på skåne kost, hoste saft, piller og zoolac "pasta". På dyrehospitalet, sagde de at de var uansvarligt, at sende en så syg hund "ud af døren". Den besked fik helt op og ringe, men kæresten var kørt til Hobro, i Jylland, for at hente det lille vidunder, på en kennel, så vi var sikre på at alt var okay, og vi bor altså i København. Nå men der gik et par dage og jeg syntes bestemt ikke der var nogen ændring i hundens tilstand. Tvert i mod, den hostede mere og mere. Og hver gang han gerne ville lege lidt- og være hvalp, fik han hosteanfald, og gik væk fra os. Den havde ondt. Så jeg tog ham igen med til dyrlægen denne gang "vores egen". De syntes at han var meget syg og ville gerne beholde ham, mindst resten af dagen, så de kunne observere ham, og derefter tage stilling til om han skulle til københavns dyrehospital, til indlæggelse. Jeg fik dog lov at tage hunden med hjem. Men skulle ringe til dem næste dag og afgive status, på den lille trold.

På dette tidspunkt have vi haft hunden i 6 dage og kostet os over 3000.- i dyrelægeregninger, medicin mv. Vi havde hele tinden kontakt til kennelen som syntes at vi overreagerede. Jeg bad til sidst vores dyrlæge om at ringe til dem, og tage en snak med dem. De havde en lang samtale... Hvor det kom frem at de selv vaccinerede deres hvalpe. Hvilket var til stor undren for vores dyrlæge. Men vi fik da kennelen til at betale vores regninger....

Hunden begyndte langsomt at få det bedre, men han nåede at få 4 antibiotika kure. Inden han var nogenlunde frisk. Min dyrlæge spurgte mig midt i forløbet, om vi havde overvejet at aflevere hunden retur. For der kunne jo være kroniske forandringer på hans lunger. Men jeg kan sgu ikke aflevere ham- det er jo min hund.
Men nu er hunden næsten rask, hoster kun et par gange om dagen, snotter lidt, men ikke noget faretruende. Men nu kommer vi til problemet. Vi har lige været til check, og en ny vaccination. Her opdagede dyrelægen at han har dårlige luftveje. Men kun på den ene side. Vi må se tiden an, og vente og se om det bliver bedre når han er HELT rask. Ellers skal vi igennem en operation. Men nu står jeg ved den dejligeste lille dreng, men han er desværre nok, kronisk syg...! Skal jeg forlange at kennelen betaler vores udgifter, eller har de så ret til at hunden tilbage- for det vil jeg ikke.

Der er noget andet der er lidt mærkeligt; I hans stambog står der en anden Piges navn, hverken jeg eller min kæreste står som ejer??? det virker som om at hunden har været solgt, en gang før???!!!

Jeg er lidt i krise... Føler lidt jeg har købt katten i sækken, men han er sgu en sød og dejlig hund. MIN hund....





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores nye hvalp... en hård start
  • #1   18. jan 2008 jeg ville levere den tilbage og købe hund et andet sted

  • #3   18. jan 2008 ej hvor det lyder grimt og lusket =/

    jeg ville ringe til den klub hunden er stambogsført i..

    held pog lykke med det hele, håber alt flasker sig =/


  • #4   18. jan 2008 jeg ville også afleverer den, den får nok ikke et langt og godt liv, den kan blive meget dyrer de næste mange år,

  • #5   18. jan 2008 ej en trist historie ... ved ikke selv hvad jeg ville gøre for man knytter sig jo til de små vapser men jeg ville nok os aflevere den tilbage så det ikke ender med i måske skal aflive den også købe en ny et andet sted desværre .. hehe min lillebror hedder os oliver såå sødt navn

  • #6   18. jan 2008 Jeg har overvejet at ringe til "den føste" ejer. Bare for at få lidt info. Men jeg kan ikke aflevere ham- Hvad hvis de afliver ham? Lige nu er han jo okay- Ligger lige og snorker her i sofaen sammen med Moaar... *S*
    Hans stambog er fra DHL- Er det godt eller skidt!??



  • #7   18. jan 2008 min angel er dhl og er ikke glad for den stambo for der hvor jeg købte hende lavede de fusk med stamtavlerne såå jeg holder mig til dru nu for at være sikker men kan ikke sige alle fra dhl er dårligt for det er jo meget forskelligt

  • #8   18. jan 2008 Der er lige en ting mere- I foråret sidste år, købte vi også en fransk. Oliver den 1. Vi så uheldige at han faldt uheldigt da han legede sammen med en anden hund i haven og brækkede albuen. Meget kompliceret brud. Vi fik anbefalet at få ham aflivet. Da det ellers ville være en lang og meget hård tur at skulle igennem. Han blev kun 4,5 måned, og tanken om at miste en hvalp mere kan jeg slet ikke klare. Men der er lidt delte meninger i det lille hjem....

  • #9   18. jan 2008 En aflivning til en hvalp der er kronisk syg er ikke synd.. en aflivning er nu aldrig synd, hunden mærker intet..

    Men hvad jeg vil frem til er - hunden har vejrtrækningsproblemer og behøver nok allerede nu en operation..
    - hvorfor skal hunden gå igennem de ting hvis den kan skånes for yderligere ubehag..

    Jeg ved ikke om den kan leve et genefrit liv vha operationen, det må din dyrlæge vurdere..

    Jeg mener bare, at man skal tænke på hundens ve og vel, og ike sine gne følelser..


  • #10   18. jan 2008 du har SÅ ret

  • #11   18. jan 2008 Rabekka S: Kan man få overflyttet sin hund???
    Jeg skal jo faktisk ikke bruge stambogen til noget- men den er meget god at ha'....


  • #12   18. jan 2008 Har selv haft købt en fransk bulldog, som viste sig at være syg... Ham jeg købte den af, mente også at jeg over reagede, men nej det gjorde jeg ikke... Jeg stoler på min dyrlæge...

    Så jeg valgte at aflevere ham tilbage selvom det bare var kanon svært, men jeg ville sempelthen ikke støtte dette projekt...
    Syntes det er så for dårligt, at folk kan finde på at sælge syge dyr... Jeg turde heller ikke tage chancen, at han ville smitte mine katte. Det skal så siges, at der ikke var stamtavle på den jeg købte, og jeg har lært en ting, jeg køber aldrig en hund igen uden tavle, så hellere give de par 1000 kr mere...

    Jeg vil ønske jer rigtig meget held og lykke med den lille fyr.
    Må jeg spørge hvilken kennel I har købt ham hos (evt. pb)...??

    Føler virkelig med jer...


  • #13   18. jan 2008 Til Nina:
    De har det fint efter en sådan OP. Men det er ikke sikkert at det bliver aktuelt... Vi skal se tiden an. Jeg tror måske bare jeg havde brug for lige at dele mine frustrationer med nogen. igen tvivl, HVIS hunden liden skal den have fred!!!!


  • #14   18. jan 2008 marlene j.... ja det kan du sagtens hvis den klub du vil være i godtager den stambog du har og at det ikke er nogle de evt har haft og måske smidt ud så kan du men hvis det er tilfældet kan du nok ikke jeg venter svar på om lille anget kan gå fra dhl til dru og det håber jeg så meget på

  • #15   18. jan 2008 Og jeg ville IKKE aflevere den tilbage.....Det lyder for mig >IKKE som om den kennel har forstand på hvalpebehandling, og virker ikke som om de er obs nok på evt. problemstillinger.....At dyrlægen skal tage en snak før der tages stilling er en falliterklæring......

    Hvis hvalpen IKKE kommer sig, ja, så er der måske ikke nogen vej uden om en aflivning....Men hellere det, end at returnere til en kennel, hvor det måske bliver enden på det alligevel....

    Muligheden foreligger jo osse, t den med kærlig pleje og omsorg kommer sig rigtig fint...... Pøj pøj med det..:O)


  • #16   18. jan 2008 Håber ikke I har købt fra den kennel der kommer frem når jeg googler "Hobro fransk bulldog" ?

    Nettet vrimler med advarelser om lige den kennel..........


  • #17   18. jan 2008 Hvor er det en trist historie. Håber for jer at han kommer sig, for kan jo godt høre at han ikke bliver afleveret tilbage uanset.

    Kunne godt tænke mig at vide hvad det er for en kennel. Ikke nødvendigvis navnet, men bare om de har mange hunde, hvilke forhold de bor under osv.
    -jeg har nemlig osse googlet lidt, og håber ikke det er den der kom frem, for den lugter ret langt væk af hundehandel.


  • #18   18. jan 2008 Jeg bliver altså lint bange.... Jeg har givet 12000.- for ham, det er jo normalt ikke prisen for en "hund der er hentet".... Men jeg undersøger lige selv sagen lidt.

  • #19   18. jan 2008 tror vi er mange der tænker på den samme kennel.

  • #20   18. jan 2008 kan man få et link i pb???

  • #21   18. jan 2008 Marlene -hvis det er den kennel jeg tænker på, så avler de skam selv. Men det er bestemt ikke en kennel jeg ville købe hund hos.
    Det er jo for sent at gøre om nu, medmindre da du afleverer ham tilbage, men det er ikke en god idé at købe hund fra et sted hvor de har rigtig mange hunde (som de har, hvis det er det sted), og hvor hundene "opbevares" i større mængder i stalden.

    Sender lige en pb


  • #22   18. jan 2008 oraklet-- må du meget gerne til mig ss

  • #25   18. jan 2008 Geser J: Han er blevet kroninsk syg i forbindelse med hans kennelhoste, det kan man jo ikke ligefrem kalde medfødt. Det der står i kontrakten er:" 2 års reklamationsret på hvalpen i tilfælde af sygdom opstået hos opdrætter, samt i tilfælde af BEVISELIGE arvelige sygdomme, som kan få konsekvenser for hundens fremtidige trivlsel"

    Og han var jo syg da vi hentede ham- Det blev bare værre og værre. Men de siger stadig at hunden ikke var syg da den blev solgt!


  • #26   18. jan 2008 Marlene -jamen så må din dyrlæge jo fotælle at den var syg da i fik den.

  • #27   18. jan 2008 Du skriver du havde hunden til dyrlæge dagen efter I fik den.

    Ergo har du en meget god sag i mine øjne.

    Hiv fat i klubben og hør dem om de vil hjælpe dig :o))


  • #28   18. jan 2008 Vil I sende mig PB'er, så jeg kan se om vi tænker på den samme kennel fra Hobro?

  • #29   25. jan 2008 Marlene J: Det er en skrækkelig historie du fortæller der, føler virkelig med dig.. Nej hvor er det synd for dig..
    Jeg kan fra beskederne herinde regne ud at min franske er fra samme kennel.. Min blev født d. 29/09-2007 og jeg har i dag læst om en herinde der havde en fransk fra samme sted som var født d. 24/09-2007 og jeg kan så se at jeres er født d. 25/09-2007.. Dette giver mig godt nok lidt at tænke over, har de haft 3 forskellige kuld på næsten samme tid, det er jo skrækkeligt!!
    Vi hentede vores d. 25 nov og jeg kan se at i hentede jeres d. 28 nov, men vi fik at vide at de havde ikke andre end Chilis kuld lige for øjeblikket, hvor var jeres hund så henne??? Det lugter langt væk af svindel lige nu syns jeg godt nok...
    Vores har heldigvis ikke vist nogen tegn på sygdom endnu (7 - 9 - 13) andet end at hun havde lidt diarre de første par dage, men det sagde dyrlægen at det var meget normalt når de skifter hjem..

    Må jeg spørge hvad Olivers forældre hedder?


  • #30   25. jan 2008 Det er dog frygteligt... Ville dog aldrig drømme om at levere hunden tilbage til de skrækkelige folk...!!! De sælger den jo bare igen...

Kommentér på:
Vores nye hvalp... en hård start

Annonce