{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

den onde juletid {{forumTopicSubject}}

Jeg sidder helt og gruer for i morgen aften.. Jeg har valgt at holde jul hos noget andet familie i år fordi jeg ikke kan holde min egen familie ud til jul.. Men jeg har allerede så ondt af mine forældre for ved bare de bliver slagtet igen i år af mine søskende...

Her er et par eksempler fra de tidligere år:

Vi havde købt en Hugo Boss t'shirt til min bror, da han har pakket ud holder han den op og siger rigtig hånligt: Ja hvis det er alt hvad jeg får skal I have tak...!!

Min søster gik rundt og løftede byttemærker og regnede sammen for hvilket beløb vi hver især havde fået for og gik så hen til min mor og bad om 15 kr for det havde jeg fået for meget i forhold til hende...

Min morfar tog hjem før vi havde spist fordi der kun var flæskestegssovs og ikke en særskilt sovs til anden - Så ville han hellere ind til sin nabo og spise og holde jul...

Og sådan kan jeg blive ved... Det er frygteligt når voksne mennesker skal te sig sådan...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  den onde juletid
  • #1   23. dec 2008 hold da op.....sikke en familie smiley

  • #3   23. dec 2008 Øv, hvor er det synd for dine forældre, men så må de, som dig, sige fra overfor det, selvom det er hårdt.

    Ja, det er pinligt når voksne mennesker ikke en gang kan holde en ordentlig tone og sætte pris på at være sammen med familien til jul.

    Drop den dårlige samvittighed og hav en fantastisk jul i år, nyd de glade mennesker og at du ikke skal være ked og skuffet i år.


  • #4   23. dec 2008 Hold da op en flok forkælede voksne møgunger.

    Næste år kunne du jo invitere dine forældre til at holde hos dig/jer...


  • #5   23. dec 2008 hold da helt fast!! og det skulle så være familiernes tid!! føj for den lede.. sikke en familie du har....

  • #6   23. dec 2008 KORS i skuret - jeg kan godt forstå, du vælger at holde jul et andet sted.

    Din dårlige samvittighed synes jeg du skal finde et sted at lukke hen - dine forældre er også voksne mennesker, og hvis de vil sige fra overfor den flok tyranner, er det deres opgave ;o)


  • #7   23. dec 2008 Jeg har, desværre, aldrig prøvet andet end juleaftner med skænderier osv. Og jeg har nok også selv lavet mit.. Kan da huske et år jeg blev hysterisk over vi ikke skulle synge rudolf-sangen... Men der var jeg altså også kun 8 smiley

    Men glæder mig til at se hvordan en jul kan være når man bare er glade for det man har...


  • #8   23. dec 2008 Ja, og det er lige hvad du skal være.. Glad og se hvordan en dejlig dag med mennesker man holder af, kan være. smiley

  • #9   23. dec 2008 Seriøst hvis jeg havde oplevet det samme som du har med din bror, gav jeg ikke længere gaver til personen. Synes det er for meget.
    Der er vist nogen der skal lære at det er tanken der tæller.


  • #10   23. dec 2008 Vi er en skilsmissefamilie, jeg er efternøler og har derfor to søskende der er henholdsvis 10 og 15 år ældre end mig..
    Min far, som kun er min far, er kun 7 år ældre end min bror, og jeg ved min bror altid har haft svært ved at acceptere det.. Så mine forældre har altid fprsøgt ikke at gøre forskel og forkæle de andre som de har gjort med mig.. De har altid fået i pose og i sæk, det har vi allesammen... Og nu hvor min bror selv har fået børn, så tror jeg bare mine forældre endnu engang forsøger at vise og prøver at skabe en hyggelig tid med familien, koste hvad det koste vil...


  • #11   23. dec 2008 Tinna: vi giver ham faktisk ikke gave i år.. Kun hans 2 børn.. Men det har nu også kostet blod sved og tåre at finde noget til dem som var godt nok...


  • #12   23. dec 2008 stakkels dig...............ja familien kan også være af det onde..........hvis jeg var dine forældre ville jeg droppe alt hvad der hed gaver.
    vil de ikke det, ville jeg foreslå at de gav alle et gavekort på f. eks. 200 kr. og så var der jo ikke mere at diskuterer


  • #13   23. dec 2008 jamen for pokker...det er jo tanken der tæller og ikke prisen..
    jeg havde givet dem for 20 kr hvis de var utilfredse og ikke en dyt mere..der er ingen grund til at bruge en masse penge på noget som der alligevel bare er brok omkring..


  • #14   23. dec 2008 Det sjove er bare at når det ikke er jul, så er vi alle så gode venner og hygger som alle andre.. Det er bare ligesåsnart juleræset sætter ind, så får de horn,klør og hugtænder...

  • #15   23. dec 2008 Lisette: Håber da de blir glade for de gaver, ellers må du stoppe med at give gaver der også, til de har lært at sætte pris på det de får. Andet er da for underligt.

  • #16   23. dec 2008 Tinna: vi fik en ønskeseddel fra børnene og der var intet til under 500, og da både morten og jeg er på SU er pengene jo ikke så store.. Så ringede til dem og spurgte om de ikke ønskede sig andet end det.. Så sagde svigerinden "Ja de regnede da med at eftersom vi ikke var på gaver i år så gik de penge fra de gaver de skulle have haft til børnenes gaver, og eftersom vi plejede at give for 250 til hver så måtte det jo blive 500 til hver af børnene" kan godt sige dig jeg blev lang i hovedet....

    Men nu har jeg købt en krusedullekarla til pigen og en brandbil fra brio til drengen, så må de jo bytte skidtet, det var hvad vi havde råd til i år...


  • #18   23. dec 2008 Ja var det mine unger fik de intet i år. Hold kæft monge møgunger der ikke er blevet voksne.Føj

  • #22   23. dec 2008 Lisette: Hold da fast. Nu gir jeg ikke børnene i familien gaver netop for at undgå små tudende kræ, der ikke fik deres vilje - og brokker sig over de ting jeg har givet - for de penge jeg har tjent.
    Det gider jeg ikke.

    Jeg mener ikke der skal være noget fast beløb for hvad man giver hinanden. Man gir hvad man har lyst og penge til (og når det kommer fra mig kan det som regel ikke byttes *GG*)


  • #23   23. dec 2008 smiley hold da op, jeg er målløs over deres opførsel :S

  • #24   23. dec 2008 Hold da op for en familie... har selv dårlige erfaringer fra barndommen og af samme årsag fejre jeg ikke jul. I år skal jeg dog holde lidt da min niece bor hos mig og gerne vil have julemad...

    Måske du skule holde jul for dine forældre i fremtiden, og kan dine søskende ikke opføre sig ordentligt kan de blive væk... det var dog en uforskammet opførelse, at de vil være sig selv bekendt!

    Håber du får en dejlig jul alligevel!

    / Trine


Kommentér på:
den onde juletid

Annonce