{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.194 visninger | Oprettet:

Uhyggelige oplevelser (spøgelser) {{forumTopicSubject}}

Nu kom vi lige lidt ind på uhyggelige oplevelser i denn tråd: http://hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=292729 og kunne derfor godt tænke mig og høre om nogen af jer nogensinde har haft uhyggelige oplevelser, hvor i har troet ånder/spøgelser, eller hvad i vil kalde det har været tilstede?

Personligt har jeg aldrig selv oplevet sådanne ting, men kender flere der har.

Lad os skræmme livet af hinanden med uhyggelige oplevelser:'D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uhyggelige oplevelser (spøgelser)
  • #1   24. jan 2009 Dem har jeg flere af, synes dog ikke de er uhyggelige smiley

  • #2   24. jan 2009 Fortæl, fortæl:)

  • #3   24. jan 2009 Jeg har haft oplevelser og kæft det var skummelt.

  • #4   24. jan 2009 Hm, jeg har også prøvet flere.
    Den seneste var i november, hvor min søster var blevet indlagt på hospitalet om tirsdagen. Onsdag morgen kl. 06. 40 begynder begge hunde at fare rundt i stuen ( hvor vi sover ) og pive. Min mand står op da vi ikke kan få dem til at falde til ro. Han lukker dem ud i haven og går selv en tur på toilettet ( det må ha været på en af hans fridage ). Da han kommer tilbage, lukker han hundene ind igen, hvorefter vi alle ligger os til at sove videre. Tyve miniutter ringer min mobi og det er så min anden søster der total hysterisk fortæller at vores søster er død.
    Senere finder jeg så ud af, at hun døde kl. 06.40


  • #5   24. jan 2009 Fortæl, fortæl:'D

  • #6   24. jan 2009 Jep jeg har også oplevet ånder... har stadigvæk vores hanhund som blev aflivet for 1½år siden... og ser ham ofte - men folk tror man er tosset når man har disse evner så derfor snakker jeg sjællent om det... ;o)

  • #7   24. jan 2009 M&SS: uh, det lyder godt nok skummel.'
    Lea A: Skræmmende. Det kan virkelig sætte tankerne i gang sådan noget.


  • #8   24. jan 2009 Sidder og tænker på min farmor og nynner en sang jeg forbinder med hende, da cd'en med den sang falder ned ved siden af mig.

    Sider en aften og taler med en klassekammerat om at miste og savne. Ud fra sættekassen falderr en lille kat og er ved at ramme med. Jeg sidder skrå for kassen og katten falder ud til siden. Sætterkassen fik jeg af min farmor inden hun døde.

    I en hal hvor jeg arbejdede kunne jeg pludselig lugte røg jeg gjorde rent. Først troede jeg det var støvsugeren, men da det også kom når jeg vaskede gulv var det udelukket. En dag spørger jeg om den gamle halinspektør røg meget, og jeg bliver vist "hans stamplads" hvor væggen var helt gul af røg.

    Her hvor vi bor har vi 3 kontakter der skuller alt lys, på nær det der er i stikkontakter, såsom bordlamper, tv mm. En dag sidder vi begge ovenpå, da alt der ikke er i stikkontakter slukker. Ingen sikringer springer og vi kan bare tænde lyset igen.

    Det var kort, nogle af de oplevelser jeg har haft.


  • #9   24. jan 2009 En anden gang ( jeg var ca. 20 år gammel ) da jeg boede i Hyldespjældet i Albertslund, havde jeg meget tit " besøg " af nogen jeg ikke havde budt indenfor. En gang blev det så greldt at jeg blev løftet op af min seng, hvor jeg blev vred ( og bange ) og råbte at jeg ikke ville finde mig i det. Jeg endte heldigvis nede i sengen igen.
    Min daværende hund, krurrede altid ud i mørket om morgen, når jeg lukkede hende ud og en gang satte hun sig op af min reol og krurrede med alle nakkehårene rejst. Der var intet at se, og da jeg sagde " hvem der ? " forsvandt det åbenbart.


  • #10   24. jan 2009 Altså har et par gange med min kæreste og nogle fra hans familie været ude på en kirkegård sent om aftenen hvor vi tog en masse billeder hvorpå der var både det ene og det andet. På et af billederne kunne man fuldstændigt tydeligt se en dame der stod og holdt om en fra min kærestes familie. Der har ikke været redigeret på nogle af billederne. Derudover er der tusindvis af de såkaldte orber som er en energisubstans der kommer og går. de viser sig som en slags lyscirkler med et mærkeligt mønster indeni.
    Det er lidt skægt. smiley

    Så var vi engang hjemme ved en af min kærestes gamle venner hvor vi kom til at snakke om ånder og den slags. Vennen sagde at han engang havde siddet med en af sine venner og haft den samme snak hvorefter de havde bedt om et tegn hvis der skulle være en tilstedeværelse. Pludseligt fløj et glas (som stod bagerst på en hylde) ud over kanten og splintrede. derefter var der ude på toilettet faldet en bjælke ned fra loftet (dem der sidder i kanterne) og havde lagt sig fuldstændigt lige midt på badekarret, hvilket er meget usandsynligt.
    Men så sad vi jo lige og blev lidt modige og spurgte selv efter et tegn. Vi hørte ikke rigtigt noget men da jeg kort efter skulle på toilet lå den samme bjælke på præcis samme måde, midt på badekarret :S Nøj så skulle jeg sgu ikke tisse mere. haha smiley


  • #11   24. jan 2009 Der er meget imellem himmel og jord... og man skal ikke kimse af det ;o)


  • #12   24. jan 2009 Hmm, okay jeg starter smiley Aj, eller.
    Novel. Det hele starter i et stort gammel hus fra 1847. Dette er et gammelt dommerkontor, hvilket vil sige at under gangen er der en fangekælder. Der er brosten i bunden, meget lavt til loftet og kun et lille micro vindu. Nå, men det var nogle kammier jeg fik lov at bo hos. Vi ender så en dag med at se film i hans hjemme biograf. Så midt om natten omkring ved en 3-4 tiden går vinduet op? Der hverken blæser eller noget, og vinduet har slet ikke været åbnet i den tid vi havde boede der. Nå, men min kammi der sidder i den anden ende af stuen som den gang var en stor mand på over 150 kg beder MIG om at lukke vinduet. Og jamen, fuck det tager tid. Tør simpelthen ikke tage hånden ud af vinduet, hvor hvad mon der var under smiley Nå, men efter 5-10 min får jeg endelig taget mod til mig og får det lukket. Vi sidder lidt og griner af det og begynder så at spille noget Xbox. Lidt efter går terrese døren op. What the fuck? Den dør har slet ikke kunne åbnes i den tid vi havde været i huset. Og den store kammi der havde endda prøvet en del gange, nærmest at smadre sig selv ind i døren for at få den åbnet, men uden helt. Nå, men der sidder vi så og er ved at skide i bukserne. Min kammi der endte så med at gå hen og lukke døren da jeg jo ligesom udsatte mig selv sidst. Nå, men vi går så ind og vækker 3 person i huset, og der er kl omkring 5 om morgenen. Det ender så med at vi alle nærmest lister ind i den anden stue (Det var et stort hus på 250 kvm) der sidder vi så og ryger nogle smøger (og fuck der blev kværnet en del) Vi fortæller så det vi har oplevet og sådan. Lige pludselig bliver der stille og vi kan høre fodspor oven på, og det var virkelig tydeligt som gulvtet det knagede. Vi kigger alle tre på hinanden og vandre nu ud hallen, for at se om der er nogle på vej ned af trappen, men nej det var der ikke, og det havde vi nu heller ikke regnet med. Men det fortsætter. Det ender med at vi tre mennesker ender med at konstant gå i røven af hinanden fordi vi simpelthen ikke tør andet. En helt uforglemmelig nat!


  • #14   24. jan 2009 derudover har jeg gentagne gange oplevet at radioen pludseligt har tændt af sig selv og at volumen er blevet skruet op for fulde knald. puha.

  • #15   24. jan 2009 SCARY alt sammen(:

  • #17   24. jan 2009 Gamle slotte, kirkegårde, hospitaler er jeg ikke så glad for at komme til - da det er enormt forstyrrende og er som en bikubbe... ha ha ja man tror man er tosset - er jeg måske også lidt ;o)

  • #18   24. jan 2009 Tror at jeg så mit første " spøgelse " da jeg var 10 år gammel.
    Vi havde i mit barndomshjem et meget stort maleri af min tipoldefar, hvor han står med den ene hånd på en stol ( som min tante har den dag i dag ) og den anden hånd i lommen. Da nu maleriet var så stort, stod det på gulvet ( det vejede ca. 500kg eller noget, med glas og ramme og væggen ku ikke bære det ) og jeg brugte glasset som spejl når jeg dansede til musik ( husk på at jeg kun var ti år ) En dag hvor jeg var alene hjemme og stod og dansede foran maleriet, tog min tipoldefar pludseligt hånden op af limmen, smilede og vinkede til mig. Jeg blev rædselsslagende og løb ud af lejligheden og turde ikke gå ind igen.
    Da min storesøster og storebror kom hjem, sagde jeg at jeg var kommet til at smække mig ude.
    En dag da vi skulle flytte, spurgte flyttemændene- for sjovt- om jeg ville hjælpe dem med at bære maleriet ned.
    Jeg sagde nej- og så røg det ud af munden på mig " det ku jo være at han vinkede til mig igen " Min mor kiggede underligt på mig, og sagde så " Nå, det har du også oplevet ?! "


  • #19   24. jan 2009 Da jeg var yngre, var jeg tit på besøg hos min mor i Jylland, hvor jeg så også havde mit eget værelse. På et tidspunkt nægtede jeg at sove derinde, for når lyset slukkede og jeg lå og ventede på at falde i søvn, kunne jeg høre kattepoter på gulvtæppet, og en kat der slikkede sig selv. Det var virkelig skræmmende, for der var med garanti ingen kat i huset (min mors mand hader katter), og min mor havde fornylig kørt sin kat over. Så jeg var overbevist om at det var Taia der sad oppe hos mig. Det er først her for nylig at jeg kan sove derinde, og har så altid haft kæresten eller hunden med derinde smiley

  • #20   24. jan 2009 min venindes x kæreste begik selvmord for 3 år siden.
    jeg har besøgt hende mange gange efter men aldrig mærket noget t det, hun har dog fortalt om mange ting hun har oplevet men hun er ikke bange for hun ved det er ham,

    sidst jeg var der havde jeg min hund med og han blev v m a gå ned i den anden ende a rummet.

    lige pluselig ser jeg en sort skygge bevæge sig langsomt forbi døren og jeg fik kuldegys og ligbleg og fik tårer i øjnene,

    Aldrig har jeg været så bange troede jeg, da vi låg og sov nogen timer efter blev jeg vægget af et klem på min skulder (en flad hånd der klemmer sammen om min arm)
    vågner og tjekker min veninde og min hund, jeg ligger inders mod væggen og min hund i midten og min veninde yderst begge lå og snork boblede den modsatte vej a min arm, så tænkte a jeg havde nok bare drømt.
    det skete igen 2 gange mere og til sidst blev jeg skide sur og sagde FIS AF, man blir irriteret når man blir v m a blive vækket også var der ik mere.

    min veninde ville ikke kunne ha gjort det heller ik min hund så jeg var pænt noia og har ik været der siden.
    har sagt a hun må komme og besøge mig fremover smiley


  • #21   24. jan 2009 Mette M: Jeg synes ikke at du er tossede.

    Vores afdøde kat, kommer ind i mellem også på besøg. Så jagter hundene hende, ligesom da hun var i live. Hun endte altid under vores seng- og det gør hun også stadig.................


  • #22   24. jan 2009 Malous historie minder mig lige om noget lignende..

    Da min eks begik selvmord i 2005, så jeg ham også hele tiden i menneskemængder, eller drømte om ham. Han siger aldrig noget i mine drømme, men står bare og betragter mig. Han var lige inden han begik selvmord meget opsat på at vi skulle være sammen igen, på grænsen til det lidt psykotiske - han opsøgte steder han vidst jeg ville være f.eks.


  • #23   24. jan 2009 Er faktisk lidt bange for, at gå i seng(:

  • #24   24. jan 2009 Hmm, har også en anden oplevelse jeg gerne vil dele med jer smiley Ej, i det store hus der, fik jeg æren af at få værelset ovenpå så jeg ikke generet dem med mit høre musik samt min bass. Hvilket jo og er helt fair. Men for at komme til dette værelse skulle man op af en meget smal og stejl trappe, men heldigvis var der gelænder på den ene side når man kom højt nok op. Nå, men ja. Hver gang jeg åbnede den dør og specielt første gang. Det så jeg en dame klædt i hvide klæder hænge ned? Det var virkelig skummelt, og sådan var det hver gang jeg åbnede den dør. Så hang hun bare der. Kunne se alt på hende, altså hendes tøj, hendes blege blege hud, hun var nærmest hvid over hele kroppen.

  • #25   24. jan 2009 Farao vores dejlige golden retriver blev 12 år gammel - han var fyldt med cancer og tilsidst var det ikke etisk mere. Jeg tog ham til dyrlægen og blev hos ham til han var helt væk. Var enormt hårdt og jeg var meget ulykkelig. Da jeg kom hjem sad jeg og kiggede billeder af ham som hvalp og trænings billeder. Jeg tabte et billede på gulvet og da jeg ville samle det op rykkede det sig... hmm tænkte jeg og rækkede min hånd længere for at få fat i det... under sofaen rullede hans tennis bold så ud og jeg tog den op... Jeg smilede lidt og tænkte du er sgu tosset. Derefter trillede jeg bolden hen af gulvet for at se om jeg var skør.... Bolden stoppede og trillede så tilbage. Den dag i dag er bolden stadigvæk i stuen... Soraya vores schæfer som oplevede Farao til hun var ½ år leger ind imellem med den... og når han så er tilstede slipper hun det og stirre ud i luften - gør og det ser ud som om hun siger - leg med mig ;o)
    Underligt - men sandt ;o)


  • #26   24. jan 2009 må altså lige sige, det hedder ikke spøgelser, det er enten en ånd eller et genfærd, en ånd er en man kan føle og fornæmme og få visuel kontakt med, en ånd kan hjælpe en med at hjælpe et andet menneske, ved feks at flytte ting, tænde eller slukker for lyset eller andre aperater osv. Et genfærd er en ånd der er gået viddere, men hvor energien fra ånden stadig er til stæde...

  • #27   24. jan 2009 ja men den er meget lang og jeg syntes slet ikke det er uhygeligt da det er skyld i jeg stadig er i live

  • #28   25. jan 2009 nøj det er både enormt spændende og uhyggeligt på samme tid alt det der smiley

  • #29   25. jan 2009 Her i de sene nattetimer, vil jeg fortælle om en af de oplevelser jeg har haft - den er langt fra uhyggelig, dog gør det den ikke mindre forunderlig !

    Jeg mistede min far i feb. 2001, hvor jeg var alenemor og boede i en lille lejlighed midt i byen - En aften efter, at jeg er faldet i søvn, vågner jeg ved, at jeg bliver hevet i min storetå - jeg ligger der og stier ud i mørket, men en eneste tanke Far ???? - Noget - ikke en stemme - ikke en tanke - noget uforklareligt gør, at jeg rejser mig fra sengen, går ud i min entre, hvor døren står åben ud til opgangen - Jeg er slet ikke i tvivl om, at min far lige var nede og bede mig om, at få lukket den dør, så drengen og jeg ikke fik uvelkomne gæster!!!

    Med til historien hører nok, at jeg altid havde for vane, at hive min far i storetåen - da han levede - hvis han var faldet i søvn på sofaen :o)

    Har også en lille anden ting: Da jeg blev gift med mine drenges far, forærede min far mig en kæde med et lille hjerte i, det smykke betyder meget for mig, så det sad altid på min hals - efter at min far gik bort, "spurgte" jeg kæden til råds og faldt det til den ene side, var det et svar og til det andet et andet svar - ja nej spørgsmål - Jeg har flere gange oplevet, når jeg virkelig har stået overfor vigtige beslutninger - skilleveje om man vil - at hjertet er faldet ud af kæden, når jeg havde det på, tidspunkter hvor jeg virkelig har manglet min far, til at råde mig den rigtige vej, ikke bare ja eller nej spørgsmål, når hjertet har været røget ud af min kæde, har jeg efterfølgende fået et "syn", at det og det vil være den rigtige vej, at gå!!...... Igen er jeg sikker på, at min far "fortæller" mig, at det vil være klogest, at vælge sådan og sådan :o)


  • #30   25. jan 2009 Er jeg virkelig den eneste der slet ikke tror på sådan noget? Men interessant at læse jeres historier:o)

  • #31   25. jan 2009 min ældste søn kan se ånder

  • #32   25. jan 2009 Hvor er jeg glad for, at jeg først sidder her og læser det søndag formiddag.

  • #35   25. jan 2009 Hos min nabo, som tilfældigvis også er en god ven, "bor" der en gammel dame, som han engang imellem har hørt snakke, og gå rundt i stuen. Hans anlæg tænder engang imellem midt om natten.
    Og så har jeg selv oplevet at der mens vi sad et par stykker i hans sofa og snakkede, pludselig blev trukket en stol ud fra et bord og skubbet hårdt tilbage mod det, så det kunne høres og mærkes i gulvet. Problemet var bare at der ikke var hverken nogen stol eller bord. SPOOOOKEY!!! Men også lidt spændende. Og det med stolen oplever han også jævnligt


  • #36   25. jan 2009 Det 2 Små. Har hun prøvet at svare igen??

  • Michelle Z
    Michelle Z Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #39   20. apr 2015 Jeg har den evne at jeg kan se de afdøde, så jeg har oplevet rigtig mange ting, bla at mit fjernsyn og min cd afspiller tænder

  • #40   20. apr 2015 Jeg ser dem og hjælper tit folk af med dem. smiley
    Men det eneste "uhyggelige" jeg har oplevet med spøgelser er at jeg og en anden clairvoiant var ude i et hus og rense, og ca 1 uge efter begår hans bror selvmord pga denne hændelse, og han stoppede med at rense huse og mennesker derefter...


Kommentér på:
Uhyggelige oplevelser (spøgelser)

Annonce