{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Undskyld hvis det er den samme smøre! {{forumTopicSubject}}

MEN nu har jeg holdt en god pause fra HG, af lyst og ikke af tvang. Selv om jeg sidder ved en computer hver dag på jobbet med rig mulighed for at kigge forbi og deltage på HG, så har jeg ikke gjort det fordi jeg simpelthen ikke har haft lyst...

Idag fik jeg så lysten tilbage til at kigge forbi igen, men det må jeg indrømme at jeg har fortrudt... Jeg skulle have holdt en længere pause, fordi det der mødte mig herinde har gjort at jeg simpelthen er nødt til at skrive dette indlæg... Og NEJ jeg kom ikke til en frosset konto, som så mange andre åbenbart har gjort...

Men jeg vil så frygtelig gerne fortælle hvorfor jeg har mistet lysten til at bruge en masse tid på HG, som jeg gjorde før i tiden... Det er ikke sikkert der er nogen der vil læse det - men om ikke andet så får jeg da fortalt min mening...

Hovedårsagen til at jeg har holdt en pause, er at jeg blev så ekstremt træt af alle de intriger herinde, både "almindelige" intriger, men også private intriger... Folk sviner hinanden til for et godt ord, smider om sig med tåbelige bemærkninger i ellers fornuftige tråde osv osv.
Jeg har kun få personer herinde som jeg vitterligt krøller tæer ved når de dukker op i forum eller andre steder - men jeg har efterhånden lært at det simpelthen ikke kan svare sig at hidse sig op over disse mennesker - og derfor gider jeg heller ikke lave ballade BARE fordi de deltager samme steder som mig - det er sgisme da nemmere og sundere bare og ignorer de mennesker...

Mit største problem med HG er dog at det er en side som er fyldt med mennesker som elsker hunde og vil gøre alt for deres velfærd - men alligevel må vi ikke råbe HØJT når vi ser hund efter hund blive solgt i annoncerne af samme person eller råbe KØB ALDRIG HUND hos xxxxx hvis vi ved om en "kennel" som ikke bør støttes eller for den sags skyld skrive til folk at hvis det stod til MIG ville jeg gøre alt for at du aldrig fik hund igen og sådan kan jeg blive ved... Men det vil jeg ikke...

I stedet for vil jeg ryste på mit lille hoved, og sige at det er sørgeligt at et sted som HG som førhen var et sted jeg var direkte afhængig af, idag er blevet et sted som bliver styret af en administration som aldrig selv deltager, som ikke informerer deres brugere (betalende brugere vel og mærke) ordenligt, og som ikke har strukturerede og brugervenlige retningslinjer, men som istedet for kun tænker på deres sponsorer og deres penge.

Ja, jeg bliver måske frosset, endog slettet nu, men det er en risiko jeg er villig til og tage. Og ja, i kan spørge mig, hvis det er så slemt - hvorfor er jeg her så? Fordi jeg inderst inde håber at vi alligevel på én eller anden måde kan få kæmpet HG tilbage til hvad det en gang var, nemlig ET SUPER DEJLIGT STED AT BRUGE SIN TID!

Mange hilsner Anne


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Undskyld hvis det er den samme smøre!
  • #1   21. feb 2006 Læst og enig, desværre.. ;(

  • #2   21. feb 2006 men er ikke enig i anden sidste strofe, men sådan er men jo så forskellige smiley

  • #3   21. feb 2006 AH: Fordi jeg kritiserer administrationen - og i stedet for at deltage, har de jo en tendens til at slette ting... OG DEN ER IKKE MYNTET PÅ HJÆLPEADMIN. overhovedet...


  • #4   21. feb 2006 Hej Anne.

    Det er meget ærgerligt at du har det sådanne med HG, det skulle jo helst være et hyggeligt sted.

    Jeg kan da godt se at der er intriger mm. herinde, men det går mig altså ikke rigtig på. Måske har det noget at gøre med at jeg aldrig bruger min "fritid" på denne side:-)

    Jeg håber du vil blive på siden, og forhåbenlig være med til at gøre den bedre. ( måske du er en kommende HA´er ???) :o)

    Mvh J


  • #5   21. feb 2006 At folk ikke kan enes og omgås hinanden på en ordenlig måde fatter jeg heller ikke.

    Men at man ikke må "skælde" folk ud som det bedst passer os, synes jeg er fair. Man ringer jo heller ikke til alle der har en annonce i Den Blå eller den Gule, og spørger dem hvad f..... de tænker på. Så hvor gøre det herinde?

    Jeg grovsortere i det jeg kan og vil bruge, resten lader jeg ligge til dem der vil have det :o)


  • #6   21. feb 2006 De royale: Som jeg skriver til AH så er intet af dette myntet på HJÆLPE ADMINISTRATIONEN... Og den administration som har siden har jeg desværre ikke set meget til...

  • #7   21. feb 2006 Kære Anne.

    Jeg er så en af dem der savner dig herinde, og jeg håber sådan at du en dag igen for lyst til at vende tilbage og kæmpe igen..

    Jeg giver dig så helt ret i (citat):

    ....at det er en side som er fyldt med mennesker som elsker hunde og vil gøre alt for deres velfærd - men alligevel må vi ikke råbe HØJT når vi ser hund efter hund blive solgt i annoncerne af samme person eller råbe KØB ALDRIG HUND hos xxxxx hvis vi ved om en "kennel" som ikke bør støttes....

    Det håber jeg der bliver lavet om på, ellers må de slag kæmpes andet steds.

    Citat:
    ......er blevet et sted som bliver styret af en administration som aldrig selv deltager, som ikke informerer deres brugere (betalende brugere vel og mærke) ordenligt, og som ikke har strukturerede og brugervenlige retningslinjer, men som istedet for kun tænker på deres sponsorer og deres penge.

    Enig - enig - jeg håber også sådan, at admin en dag tager denne side alvorlig i stedet for nu hvor jeg tror den er vokset sig størrere end han/hun havde troet muligt..

    Den (HG) flyder rundt mellem seriøs og useriøs og han/hun skal snart bneslutte sig for om HG skal bevæge sig fremad sammen med alle sine brugere - eller bare stå i stampe som en side kun til udfordringer - stemmerunder - hyggesnak og billeder...


  • #8   21. feb 2006 Vi hører selv til dem, der af og til frivilligt holder en kortere eller længere pause fra HG. Det kan både skyldes travlhed IRL, men absolut også ofte de ting, du nævner her.

    HG bør være et sted, hvor der er plads til alle med en interesse for vores 4-benede venner og det uanset om man er ejer af et superlækkert gadekryds eller en skøn racehund og hvilket klubtilhørsforhold man har eller ikke har og hvem man svinger med både her og udenfor HG.

    Kan også udemærket forstå, at følelserne kan løbe af med een, når debatten omhandler emner, man brænder for, men da debatterne jo foregår på skrift, er der jo en oplagt mulighed for liiige at tælle til 10 og læse sit indlæg igennem, før man sender det afsted.


  • #9   21. feb 2006 J.K: Jeg har bestemt ikke tænkt mig at slette mine hunde herinde... Overhovedet ikke... Så nemt slipper i ikke... Og nej jeg er bestemt ikke en kommende HAér - jeg har ikke tiden til det lige for tiden... Jeg både studerer og arbejder ud af det hårde liv... smiley

    Stella: Jeg siger ikke at vi skal have lov til at svine folk til - tvært i mod... Jeg vil bare have lov til at sige min mening - og det tror jeg der er flere der gerne vil... Jeg mener helt ærligt - vi sidder mange herinde som kender til steder hvor man ikke bør købe hund/ steder man ikke bør støtte, men vi må ikke nævne dem herinde - og hvis vi gør så bliver vi frosset eller slettet eller hvad nu...


  • #10   21. feb 2006 .......men jeg må så også sige - lidt som J.K - at alle disse rutsjeture der er i trådene ikke går mig på - eller får mig til at forsvinde (sorry)..

    Jjeg får luftet igennem når jeg går tur med min hund og er der en eller flere der har p***** mig mere af end sædvanligt, kommer de igennem den helt store tur derude indtil jeg har rystet det af mig igen...


  • #11   21. feb 2006 Hvor er jeg glad for at der er så mange der er enige med mig... smiley Det varmer lidt...

    Og Karina: Om noget, så varmer dit indlæg i hvert fald... *ss* Tak...

    Og Besse: Du kan tro jeg krøller tæer når jeg ser dig - ihvert fald hjemme hos dig fordi der er så fodkoldt... *gg*


  • #12   21. feb 2006 Bebe > Taaaaak og ILM :o)

  • #13   21. feb 2006 Jeg holder også lav profil...hvis man siger et eller andet forkert er man møntet 4 evigt:-( Men ja, stemningen kan være meget hård, men der er altså også mange hygge stunder!

  • #14   21. feb 2006 ILM anne - og hvert et ord er ment, jeg er glad for at du ikke sletter dig og hænger ved - også selvom det så kun er i baggrunden.......for en tid (forhåbenligt bliver tiderne bedre)..

  • #15   21. feb 2006 Krussedullen>>Man må vel gerne sige sin mening, bare man gør det ordenligt og ikke kommer med beskyldninger til skade for uskyldige?

    Der er flere grunde til at jeg nogle gange har lydt til at ruske Admin og sige, "så hør dog på dine brugere" men der er også gange hvor jeg tænker "er det voksne mennesker der er her"

    Jeg tror lidt det der "galleri" som jo signalere billeder, er gået hen og blev en biting.


  • #16   21. feb 2006 J.K og Karina: Altså hvis folk sviner mig til, så plejer jeg gerne og sige WHATEVER!!! Men jeg bryder mig ikke om at se, når de enten sviner folk til som jeg holder af eller folk som ikke selv kan forsvare sig...
    Det er ikke noget jeg tænker over når computeren er slukket og jeg er i privaten - men når jeg sidder i det, so to speak, så bliver jeg vred og ER NØDT til at slukke computeren for ikke at fortælle HVOR vred jeg er .... Fordi det må jeg jo ikke herinde...


  • #17   21. feb 2006 Michael - INGEN tvivl om, at her i den grad mangler lette, forstålig, simple og overskulige retnings linier - der IKKE laves om i en uendlighed :-//

  • #18   21. feb 2006 Anne - det kan jeg godt forstå...

  • #19   21. feb 2006 Anne: Jeg kan godt forstå hvad du mener, jeg griner bare lidt af folk, og tænker at de må da være mindre smarte smiley
    Men jeg er jo heller ikke selv en af guds beste børn, så jeg er nok oftest selv ude om det :o)

    Jeg synes også man skal have lov til at skrive hvad man mener, uden at blive frosset eller slettet. Men selvfølgelig er der ikke nogen grund til at man kalder hinanden "grimme" ord.


  • #20   21. feb 2006 Stella - det tror jeg du har ret i, det er lidt det jeg forsøger at skrive - han/hun er nødtil at beslutte sig for hvilken vej dette sted skal gå...... før da kommer dette ikke til at fungere ordenligt.

  • #21   21. feb 2006 Julie: Tak smiley Jeg vil så lige sige en enkelt ting, og det er at jeg ikke bare kan accepterer hvis en bruger skifter hund 4-5 gange hver gang den ikke er hvalp længere, eller hvis en hund kommer til salg på grund af de ikke kan styre den og så IKKE modtager hjælp fra adfærdsbehandlere men i stedet er sat fast på at hunden skal sælges og tre uger efter har de en ny hund... DET kan jeg simpelthen ikke bare accepterer.. Sorry, men sådan er jeg...

    MP: MEGET forvirret... *ss* Men der skal heller ikke så meget til... Hvorfor kan de ikke bare sende en besked til vores besked center eller en mail hver gang de laver nye regler.... ? JA det er mange mails - men de er jo så vilde med standard-mail, så det kan ikke være så svært...

    Stella: Dér har du ret - alt kan skrives på en pæn måde... Ingen grund til tung ord - men så længe vi har lov til at sige vores mening...


  • #22   21. feb 2006 .......hmmm, jeg har ski intet betalt, måske det blev indført efter jeg oprettede mig!?

  • #23   21. feb 2006 Karina: Jeg må nok give dig ret - jeg tror ikke ejeren af denne side ved hvad de vil med den... Måske MP har ret - bare skovle penge ind, og udnytte os hunde elskere, katte elskere, cykel elskere (LOOOL) osv osv...

  • #24   21. feb 2006 Karina: Det gjorde det... Man skal nu betale for at oprette sig...

  • #25   21. feb 2006 iiih...ja og et rulleskøjtegalleri :o))

  • #26   21. feb 2006 Bebe og anne - okay ;o)

    Jeg logger af nu for en tid.....vender tilbacs når rovdyret har fanget dagens ration af mus derude *S*

    Anne - selvom dit indlæg handler om dette - så er jeg glad for lige at have fået lejligheden til at snakke lidt med dig igen - og skrive at det ikke er gået ubemærket hen, at du ikke har været aktiv (det samme kan jeg sige om Bodil og christel & claus).

    Jeg håber tiderne snart vender igen...

    Knuser til jer alle,
    Karina.


  • #27   21. feb 2006 Karina: Tak - det er dejligt og vide... smiley Kæmpe knus til dig, og til denne skønne muse-fanger... *ss*

    Julie: Det har du ret i - jeg har heller ikke intentioner om at kommenterer ALLE annoncer om hunde der er til salg - nogen hunde har rent faktisk bedre af at komme et andet sted hen... Men jeg har det bare sådan, at hvis jeg har en klokkeklar holdning til noget, så vil jeg gerne i det mindste have MULIGHEDEN for at udtrykke den... Jeg har ikke behov for at svine folk til hverken i forum eller i annoncer, men jeg vil gerne have muligheden for måske at henvise dem til en adfærdskonsulent eller en anden som kan hjælpe eller hvad nu der er et behov for... If U catch my drift???


  • #28   21. feb 2006 Mopseloppen: Nej lige netop man får ikke lov... smiley

    Julie: Jeg tror bestemt også vi er enige... *ss* (Men jeg vil dog sige at den med "du bør ikke have hund" - den er der kun én person herinde jeg ville skrive til - og det er selvfortjent... ) Men jeg gør det ikke - fordi jeg har ikke behov for at øge mit blodtryk pga et menneske jeg ikke kender...


  • #29   21. feb 2006 Tak Julie... Jeg håber også at mit sure opstød har hjulpet lidt på det... *ss* Eeej nu må vi se...



  • #30   21. feb 2006 Mopseloppen: Takker - hvor er du søøøøø´ *ss*

  • #31   21. feb 2006 Mopseloppen: Helt ærligt - så tror jeg at det handler om kedsomhed nogen gange...

    Men nu vil jeg gå ned med hundene og lune en kage til at peter kommer hjem fra job...

    Tusind tak til jer der gav jeres mening til kende - og til jer der skrev pæne ord om mig... *ss* bliver helt rød i kinderne... Eeeej just kidding...

    Hav en fantastisk dag folkens.. *ss*


  • #32   21. feb 2006 ....er her så slemt ???........eller er jeg bare tunghør og tykhudet!?.......enig i at de er der - alle de dumme - men jeg synes bare der er mest og flest af alt det posetive i løbet af en dag, fra alle de hunde glade hunde HG folk...

Kommentér på:
Undskyld hvis det er den samme smøre!

Annonce