{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
725 visninger | Oprettet:

Thailand {{forumTopicSubject}}

Vi skal til Thailand medio februar og da ingen af os har rejst til Thailand før, vil jeg høre om der er nogen her inde, som har gode råd, ideer eller andet de vil dele med os?
Jeg tænkte på, om der var en form for Thailandsk bad? Altså hvor man bliver skrubbet rigtigt godt og grundigt, ligesom et tyrkisk bad.
Det er en rigtig god ting at få skrubbet de døde hudceller af, inden solbadning, hvis man vil beholde sin brune farve længere.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thailand
  • #1   17. dec 2009 Hvor i Thailand skal I hen?

    Det er jo et stort land, og der er mange forskeliige oplevelsesmuligheder, alt efter hvor man er. Vi har river-raftet, været i flagermushule, overnattet i en primitiv bjerglandsby, sejlet i tømmerflåde, redet på- og badet med - elefanter og m.m.m. Vi fik ikke noget specielt bad, men fik massage ved flere lejligheder.

    Det er et SKØNT land smiley


  • #2   17. dec 2009 Ååååh Thailand.... Total yndlignsrejsemål. Har været afsted to gange i år, så i spørger bare. :o)

  • #3   17. dec 2009 Og ja deres massager må man ikke gå glip af. Det er virkelig skønt, og koster ingenting. Ligeledes er elefantture, island-hopping og moon party næsten ikke til at komme udenom.

  • #4   17. dec 2009 Ej hvor sjovt vi tager også til Thailand midt i februar! Jeg skal være af sted i 3 uger, og jeg glæder mig helt vildt!! Jeg følger lige med i tråden så jeg måske også kan få nogle fif smiley

  • #6   17. dec 2009 Vi skal til Kohsamui og så tager vi et par overnatninger i Bangkok, men der skal vi bare ud at se byen og jeg skal i en af deres kæmpe Louis Vuitton butikker.

    Jeg skal kun ride på elefanter, hvis de behandler dem ordentligt. Jeg bliver så vred over alle de turist-penge de tjener på dtakkels dyr. det værste er nok "klap-en-tiger"-boden. Jeg forstår ikke, hvorfor så mange mennesker trodser dyrenes ve og vel, fordi de gerne vil klappe en stakkels bedøvet tiger i lænker og have en dumt billede.

    Nå, men massage skal jeg bestemt også have! Og så skal jeg nok tage mig lidt sammen og prøve at snorkle lidt. (er ikke så meget for det salte vand).

    Karina: jeg skal ihvertfald ikke overnatte i en primitiv bjerglandsby, det er jeg for turistet til, men det andet vil jeg gerne prøve:-)


  • #8   17. dec 2009 Åååh Thailand. Hvor jeg dog savner det. Thailand har ikke nogle specielle bade som sådan. Men de har massere af spaforretninger, hvor du kan blive masseret og gå i spabad. smiley Men det afhænger jo også meget af hvor i landet du tager hen.
    Idet jeg aktid besøge rmin familie når vi er der, har jeg ikke været lige så meget omkring som turister normalt kommer.
    Men Phi phi øerne er noget så smukke. Ligeledes er der også lækkert på koh samet og koh samui, hvis man er til solbadning og afslapning. smiley
    Mange tager også til Chiang mai. det synes jeg til gengæld ikke var køreturen værd (i hvert fald ikke der hvor jeg var). Så vill jeg hellere en tur til Pataya eller Phuket.

    Men for gud skyld, lad være med at blive i Bangkok under hele opholdet. Kom ud og oplev nogle af de andre steder smiley


  • #9   17. dec 2009 Personligt vil jeg anbefale jer at tage andre steder hen, naturen er smuk alle ateder, men Samui er rent turist-helvede. Bangkok er et must, og skal opleves. Tag en tur i MBK og bliv forført af alle de boder der er. Et kæmpegiga center med ALT hvad hjertet kan begære.

  • #10   17. dec 2009 Men når i nu skal ti Samui, så prøve at tage en tur til Koh Tao også, det ligger lidt nord for og færgeturen tager lidt over en time.

    Det er en virkelig skøn ø, lej en scooter og kør en tur op af hovedvejen. (der er kun en) og oplev øen på den måde.

    Elefanterne bliver behandlet som de skal. De hvor vi red, gik alle penge til elefanterne og deres ve og vel, mahmoutterne bor og lever sammen med deres elefant fra de får den til den dør. Meget ofte lever de sammen i 30 til 50 år.


  • #11   17. dec 2009 Vil os rigtig gerne afsted næste år.

    Fik anbefalet at tage et par dage på koh hai, og så bare slappe af i sindet.


  • #12   17. dec 2009 Zandra: Hvordan ved du at de er bedøvede? Og hvor lang tid siden er det du har været der? Da jeg var der flere år tilbage, var de bestemt ikke bedøvede! Så skulle det være noget nyt de er begyndt på, hvilket forundrer mig meget, da det skulle være et af de steder hvor de tager sig rigtig godt af dyrene.

    Charlotte: Nu er jeg en af dem der er kommet i en zoologisk og botanisk have i Thailand flere år i træk, hvor jeg også har fået taget et billede med en tiger (som du nok kan se). Men kan forvisse dig om at de tigere absolut ikke er blevet bedøvet. De bliver fodret lige inden de kommer ud "til publikum", og dyrepasseren står lige ved siden af når der tages billeder. Tigeren er ikke ude særligt længe af gangen, før den kommer ind og får fred igen. Skal ikke kunne sige hvordan det er andre steder, men det er nu altså ikke alle steder de behandler dyrene grimt. Blot for info.


  • #13   17. dec 2009 Mark-- Gør det!!! Koh Tao er virkelig et fedt sted. Masser af snorkling, virkelig skøn urørt natur, meget lækre strande, fantastiske mennesker og masser af oplevelser.

  • #14   17. dec 2009 Dina-- I zoo på phuket bliver dyrene absolut ikke behandlet godt. Det var så frygteligt at se de stakkels elefanter og tigre på det sted... Puuuha at folk vil betale for det.
    Skal ikke kunne sige hvordan det er andre steder i Thailand, men på Phuket er det rædselsfuldt.


  • #15   17. dec 2009 Hvad med koh chang - er der nogen af jer der har været der?

  • #16   17. dec 2009 Pernille: Okay. Det skal jeg så ikke kunne udtale mig om. Jeg har været på Phuket en gang og det var før Tsunamien. Men lyder da ikke godt at de behandler dyrene sådan. Især ikke når det er et af deres store turistattraktioner. Den zoo jeg har været i aktiverede de dyrene rigtig godt på alle mulige spændende måder. Ærgeligt at det ikke er på samme måde de andre steder. :-s

  • #17   17. dec 2009 Diana: Uanset om de er bedøvet, synes du så det er iorden at deres liv går ud på at blive klappet af dumme turister?
    Jeg synes det er skrækkeligt og jeg kan love dig for de er bedøvet og lever under kummerlige forhold. Som turist ser man kun en brøkdel, ellers går deres forretning jo fallit, så de er mestre i at skjule sandheden.


  • #18   17. dec 2009 Anja: Har været der, men var så ung at jeg næsten ikke kan huske. Men det bliver der også talt rigtig godt om smiley

  • #19   17. dec 2009 Dina-- Det er efer tsunamien det er gået så galt, men jeg mener bare at de så bør sende dyrene væk til de har bygget alt op igen, for det var virklige sørgeligt at se dyrenen på den måde,



  • #20   17. dec 2009 Øv altså..

    Thailand har altid været min helt store drømmerejse.. hvad giver i for sådan en lækker rejse, og hvor længe skal i være afsted?


  • #21   17. dec 2009 Jeg var afsted i 16 dage i sep/okt og med ALT gav jeg 9.000.

  • #22   17. dec 2009 Charlotte: Det er jo langt fra det deres liv går ud på. Vi snakker måske en halv time om dagen, hvor den er ude. Og det er som sagt lige efter den er blevet fodret. Hvis tigeren på nogen måde viser tegn på ubehag eller lign. sætter de den ind igen. De tigere der var i den zoo var desuden også meget menneskevante 8de var vokset op med mennesker) og frygter os derfor ikke, ligesom en vild tiger kunne gøre. Som sagt ved jeg ikke hvordan det er i andre zoologiske haver, men i denne behandler de dyrene godt. Man kan donere penge til dem, som udelukkende går til vedligeholdelse og dyrenes velfærd. Ved dette da min mor er Thailænder og vi derfor ikke bare kommer der som turister, men kender stedet.

  • #23   17. dec 2009 Pernille: Enig.. smiley

  • #24   17. dec 2009 Line H: Vi har sluppet en del mere, vi har betalt 16.000 for to biletter og hotel osv., arrangerer vi først når vi kommer der ned. Tror det er dyrere på denne tid af året, end i efteråret, men der skulle vist være dejligt på alle tider af året.

    Mark: Det der Koh hai, har jeg hør flere omtale som paradis, så der er nok noget om snakken:-)


  • #26   18. dec 2009 Vi giver også omkring 16.000 for billetterne. Jeg tror først vi finder et hotel når vi er landet der nede. Vi er 3 par der tager af sted sammen, og de 2 andre piger er begge thai’er, så jeg er egentlig ikke så bekymret for del af rejsen. I alt har vi lagt 40.000 til side. Jeg regner ikke med at få brug dem alle sammen, men vi gider ikke stå der nede og mangle penge…

  • #27   18. dec 2009 jamen - Thailand er da ikke lige et sted man rejser til om sommeren - er det?

  • #28   21. dec 2009 Line H: Nej det er også derfor vi rejser i februar;-)

Kommentér på:
Thailand

Annonce