{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.345 visninger | Oprettet:

Ingen vil have mig på besøg! {{forumTopicSubject}}

Jeg går så småt og overvejer hvilken hunderace jeg skal have næste gang.
Jeg har derfor -som den ansvarlige hundenes jeg er- fundet ud af hvilke kvalifikationer jeg søger hos en hund, og på den måde fundet frem til nogle hunderacer, som jeg endnu ikke har det store kendskab til (læs: jeg kender hunderacen, men ikke dybt og personligt).
Jeg står lige nu med hundende: schipperke, border collie og Australian shepherd.
Ikke at det SKAL være en af de tre hunde, men det er de tre hunde jeg gerne vil vide noget mere om.

Hvad gør jeg så?

Jeg 'kender' (læs: ved de findes) kennel blue border. Så jeg skriver dem en mail, hvor jeg forklarer at jeg søger viden. At jeg blandt andet vil gå til agility, og at jeg gerne vil høre hvad DE har at sige om Borderen, og at jeg gerne vil se hunden på nært hold.

Mit svar? De foreslår jeg finder en opdrætter der avler beugshunde, og giver mg linket til border collie klubben.......
Okay...
Jeg er lidt såret. De reklamerer jo med at de er "en åben kennel" og at de "har besøg af flere hundrede mennesker årigt, som
Gerne vil se hvad Borderen er for en". Jeg kan derfor ikke forstå at de ikke modtager mig med åbne arme

Hvad gør jeg så?
Jeg besøger DKK's hjemmeside.
Finder opdrættere af bordere.
Kigger opdrætterne igennem og beslutter mig for, at kennel working borders virker seriøs og venlig. Så jeg sender hende en mail..
Mit svar!?
Borderen er ikke for den uerfarende hundeejer.
Hun ved her intet om mig. okay, jeg skriver lidt om mig selv. Ligger igen vægt på at jeg IKKE er interesseret i at købe en hund, bare få lidt information.
Hun svarer så at hun får hvalpe om 3 uger, og derfor ikke har tid. Desuden "er det godt nok nogle forskellige racer jeg har kig på". Ja gu' er det det! De har jo alle kvalifikationer som jeg søger, nu skal jeg bare finde ud af, hvilken en der passer bedst til mig.

.......
Findes der ingen ejere af border collier, som har et længere
kendskab til racen og som gerne vil give en kop kaffe mens de svarer på spørgsmål!?

/rant over


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ingen vil have mig på besøg!
  • #1   17. okt 2010 Du er da heldig du får et svar smiley

    Jeg skrev sidste år et par mails vedr. en race jeg ikke kender særligt godt, for at høre hvordan og hvorledes.

    Men ikke engang et svar tilbage smiley

    Ved godt at opdrættere også har et liv ved siden af, men stiller man en mailadresse op og skriver på sin side at henvendelser altid er velkomne, så kunne man i det mindste lige svare tilbage....


  • #2   17. okt 2010 Hov jeg glemte lige, at hvis du vil gå til AG, så tag evt. til et stævne, der er altid en meget hyggelig stemning og folk fortæller gladeligt omkring deres hunde og erfaringer

  • #3   17. okt 2010 Haha smiley det kan være jeg skal se det på dem måde. Heldig at jeg fik svar.
    Jeg skal til et lokalstævne den 24. Så det vil måske være forsøget værd at stalke rundt dér.
    Jeg synes bare det er super ærgeligt at de ikke vil dele ud af deres erfaring. Hvis nogle ville se nærmere på DP'en, og sendte mig en mail. Så ville jeg blive smigret over at de valgte mig, og med glæde fortælle dem had jeg vidste om racen.
    (at jeg kun ha rhaft én gør mig måske ikke Ligefrem kvalificeret, men det er tanken der tæller!)


  • #4   17. okt 2010 Stine - ellers se om du ikke kan nasse et lift til udstillingen i Herning i starten af nov.
    jeg har aldrig oplevet, at folk ikke ELSKER at snakke om deres race sådan et sted.... jeg har lært en del om de forskellige racer på udstillinger, og man ser mange forskellige eksemplarer... man får nusset og klappet og kælet... det er smadderhyggeligt og folk er rare smiley
    der er sjældent små hvalpe, men det er jo heller ikke dem du skal opleve ;o)


  • #5   17. okt 2010 hm...jeg har oplevet det modsatte.....en interesseret der i mail ville vide mere om lundehund... jeg svarede pænt på mailen , skrev de var velkommene men foreslog at vedkommende skulle besøge vort årlige træf.......der lå ca. 3 uger forude og i en afstand fra personens adr. som var overkommelige ...ca ½ times kørsel i bil......vi hørte intet svar...så de er i hvert fald ikke skrevet på venteliste

  • #6   17. okt 2010 Jamen jeg kommer tit til Jylland!
    Min mor bor i Thisted, så den tur tager jeg ofte, og jeg SKAL faktisk med til udstillingen i Herning. Jeg vil bare ikke mase mig på, hvis folk er stressede. Jeg er bange for at jeg kommer til at virke som en creeper!


  • #7   17. okt 2010 Stine - LOL! det er nemt at se, hvornår folk har travlt og hvornår de har god tid og slapper af....tit og ofte sidder de jo og hygger med hundene, og så kan man jo lige liste forbi og sige "nååååhr" ;o)
    det var min fremgangsmåde, da jeg gerne ville vide mere om Whippet..... og jeg fik hilst på en del eksemplarer, samt fik en rigtig god forklaring om racen smiley sad længe og nussede med en sød større hvalp, mens jeg snakkede med opdrætteren... smadder hyggeligt.... smiley

    ellers må du mødes med mig.... så skal jeg nok spørge for dig :oP jeg er frygtløs med sådan noget, og kaster mig gladeligt over bordere ...de er såååå skønne :oP


  • #8   17. okt 2010 Jeg har også oplevet at skrive til en kennel om jeg kunne få nogle tips til hvordan jeg kunne annoncere med mine hvalpe, for syntes jeg havde forsøgt meget uden resultat - eller et resultat der gav et salg smiley

    Havde 1 hendvendelse fra en som havde fundet mit nummer på DRU's hvalpeliste men det drejede sig blot om hvordan hun kunne få papirerne fra sælger, hvor jeg foreslog at hun skulle kontakte hunderegistret.

    Anden henvendelse var fra et ældre par som jeg ventede en hel søndag på og så ringede de om aften og sagde de var vendt om på halvvejen da de havde set på en der var ca. 2 uger ældre end mine og sørme om de ikke stadig havde mælketænder og var i lømmelalderen! Hvad havde konen lige forventet når hun vil have en hvalp...!!!

    Vil dog lige sige at jeg har fået en masse søde og gode svar fra opdrættere, da Sille gik drægtig smiley


  • #9   17. okt 2010 Haha smiley ja det ville jo være rart med lidt backup!
    Skal du i ringen?


  • #10   17. okt 2010 Du skal være velkommen til at spørge mig alt det du gerne vil. Kender også en del der opdrætter border collier!

    Skriv i pb hvis du har lyst!


  • #11   17. okt 2010 Stine - nope smiley er kun med på en kigger..... ;o) min border er jo uden tavle (shame on me) men påtænker en med en dag...
    (vil hermed KRAFTIGT fraråde dig at få en border uden tavle, det kan ende meget uheldigt :-S)

    og vores schæfere er nogle fejlhunde ;o) *GG* den ene er for stor og den anden har en ørefejl ;o)


  • #12   17. okt 2010 Jeg vil da tillade mig at anbefale Jonna:

    (link fjernet)

    Her får du hunde efter rene arbejdeslinier med en rigtig fin tænd/sluk knap!


  • #14   17. okt 2010 Altså... Jeg inviterer nu gerne på besøg når folk ringer/skriver... De fleste kommer nu aldrig....

    Det er en god idé at tage på udstilling og tage kontakt til ejerne af de, for dig, interessante racer. Husk dog at respektere hvis de er på vej i ringen *S*

    Sidste år blev et par fornærmede på mig da de spurgte ind til mine hunde og jeg bad dem vente 5 minutter... "det har vi altså ikke tid til" var svaret.... Nå, ja.... Jeg kunne selvfølgelig have bedt dommeren vente trods mit nummer lige var blevet kaldt i ringen *G*


  • #15   17. okt 2010 Lise - LOL! ja dommeren ku da godt have ventet ;o)

    det er det jeg mener med, at man let kan se,om folk er ved at gøre klar, eller sidder og slapper af med hundende, og har god tid smiley

    de fleste udstillere er der jo hele dagen, og så er der jo ventetid smiley


  • #16   17. okt 2010 Louise: mange tak. Jeg har sendt hende en mail!

    T hysted: haha. Ærgeligt smiley jeg har også bestemt mig for at det skal være en DKK'er, også selvom man kan få en tavleløs for en slik. Jeg går mege op i at begge forældre har HD A! Og at de er øjenlyst.


  • #17   17. okt 2010 Stine - super smiley og hatten af for, at du virkelig bruger tiden på, at sætte dig ind i racerne smiley

    og sundhed er bare SÅ vigtigt...


  • #18   17. okt 2010 jeg ville tage over og besøge Rikke

    hendes border er lækre og efter arbejdslinier og hun ved rigtig meget om sin race

    hun bruger sine hunde aktivt og er en utrolig sød person

    http://www.hundegalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?UserID=2672

    hun bor på Fyn


  • #19   17. okt 2010 Mark; mange tak. Milo er super flot. Men ville keeshond ikke være for tung til agility?

  • #20   17. okt 2010 Fedt du bruger den tid på at sætte dig ind i racerne før du vælger, jeg er selv igang, med at undersøge et par racer som jeg er intresseret i, for mig kommer der også til at gå flere år før jeg skal have en da den skal afstatte Fluffy som trænings hund smiley Men der har jeg også borderen som den ene race og så er jeg altså forelsket i Salukien og der tog jeg netop på udstilliger for at snakke med opdrætterene men det fik ´jeg intet ud af, de var sku ikke særligt hjælpsomme så jeg er også nået frem til at jeg må ud og besøge nogen opdrættere inden jeg skal skal have en engang i fremtiden, så må vi se om jeg får mere held end dig smiley

  • #21   17. okt 2010 Nadja: en saluki er også rigtig smuk!
    Det tror det er godt at forberede sig i tide, ellers ender man måske med et impulskøb, fordi man bare mangler noget til at fylde tomrummet fra ens gamle hund.
    Held og lykke med søgningen smiley


Kommentér på:
Ingen vil have mig på besøg!

Annonce