{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad får man i kontanthjælp??
  • #1   29. nov 2010 Jeg ved at hvis man er forsørger får man udbetalt lige omkring 9500 kr tror jeg det er .. Hvis man er alene får man jo faderskabsbidrag , og man kan søge om ekstra ydelse .. Men dem ved jeg så ikke hvor meget er .. smiley

    Hvis man er gift er man ikke berettiget til kontanthjælp smiley


  • #2   29. nov 2010 alene med børn så får man 12.000 ca før skat - jeg har udbetalt 9.524 kr i måneden ...
    Aner ikke hvad man får uden børn, men er man gift trækker mandens indtægt helt klart ned, men det er efter indkomst...


  • #4   29. nov 2010 Ja så hvis man er gift skal man forsørge sin partner ikke?
    Er der noget med det er alders bestem??

    Betina: Puha, det er da ikke meget egentlig!


  • #5   29. nov 2010 30.000 efter skat - ca altså... Kommer an på alder osv smiley

  • #7   29. nov 2010 Freja: Nøøøj det skal jeg!
    Heidi: Ja men hvis han/hun kan skal man da?

    Rikke: Tak smiley Mon ikke det er det samme i hele landet?? Måske en smule mere i de større byer..


  • #8   29. nov 2010 Det er da egentlig ikke så ringe.. Det er jo næsten lige så meget, som jeg får udbetalt i arbejdsløshedsunderstøttelse...

  • #9   29. nov 2010 Hvis du er enlig og under 30 for du en sats
    er du enlig over 30 - får du en anden...
    er du forsørger får du så de 9524 (alt efter din skat) udbetalt
    Og gæt så om jeg glæder mig til at komme på su til januar :-))

    Jeg betaler 3900 i husleje og får så 2797 i boligsikring ...

    Får 2300 pr måned fra faren (kommunen)
    og knapt 10.000 hver 3 måned i børnetilskud incl. eneforsørger tilskud ...

    håber det hjælper dig lidt ....

    Men det jo mine satser, og der er måske forskel fra kommune til kommune ....

    Og jo, er man gift har man forsørger pligt overfor hinanden - da min far blev gift med hans kone, gik hun fra de 9500 til 2800 i kontanthjælp i måneden smiley


  • #11   29. nov 2010 Vi havde en diskution, min mand meer at manhar massere penge på kontanthjælp!! bla bla bla..

  • #12   29. nov 2010 Can.alt. Nej det er da ok for at gå hjemme og lave ingenting - hvad får en kassedame i netto på deltid eller i en bagerforretning for den sag skyld - det er vist ikke meget mere

  • #13   29. nov 2010 Lars: Det ved jeg så ikke, men jeg er på SU og har så job ved siden af og jeg har vel ca. samme smiley


  • #14   29. nov 2010 Her er der et link med satser - der skal lige scrolles lidt ned.

  • #15   29. nov 2010 CH: Hvor???? er midlertidigt blind smiley

  • #16   29. nov 2010 HAHAHA!!

    HER:
    (link fjernet)


  • #17   29. nov 2010 Nej men jeg kan da se man kan nærme sig ca 18000 om måneden for at gå hjemme - syntes simpelthen det er noget svineri!


  • #18   29. nov 2010 OG - lige til Lars... En kontanthjælpsmodtager får ikke pengene for at lave ingenting ;o)

    Der er faktisk en del, der arbejder fuld tid for deres kontanthjælp... Det hedder bare noget andet - arbejdsprøvning, virksomhedspraktik el. lign.

    Og dertil kommer så, at der skal søges jobs udover.


  • #19   29. nov 2010 lars - hvem har bildt dig ind at man kan gå hjemme ???

    Jeg passer mit job i brugsen og får kontanthjælp for det - bliver jeg hjemme, ja så trækker de sku pengene ........ !

    Og mit budget trækker 11000 hver måned, så det jo ikk meget der er tilbage - så man er nød til at regne børne´pengene med .... - selvom folk siger det er børnenes penge .....

    Men jeg glæder mig til at komme på su og få knap 3000 mere i måneden .....


  • #20   29. nov 2010 Hvordan får du det til 18.000 kr?

  • #21   29. nov 2010 anja - undskyld jeg snager - men hvorfor i alv får du ikk mere i boligsikring ???

    Er det fordi det du bor i er for stort ??

    eller hva - for det da helt vildt ......


  • #23   29. nov 2010 rikke - min storebrors kæreste steg da da hun blev 30 ???

    Er det ikk kun forsørger der ændres ved om man er over eller under 25 ??

    Dengang jeg boede med ungernes far og vi ikk havde børn - der blev reglen nemlig lavet om, at man ikk kunne være forsørger hvis man var under 25 og ikk havde børnene fast ... (han havde børn på deltid)


  • #24   29. nov 2010 Synes nu også jg har hrtat de hiver en ud og arbejder med det samme smiley

  • #26   29. nov 2010 Får man virkelig kun 6000 hvis man er under 25???

  • #27   29. nov 2010 anja - det er da også en træls en at stå med .....
    Jeg har heldigvis boet her i knap 6 år, og har lige de 80 kvm jeg må ha - må vist endda ha 10 mere - men vi har det fint nok her ....
    Håber da du får det til at gå så, når du er glad for stedet.... smiley


  • #28   29. nov 2010 Lars: Nej, det er da helt pænt..

    Med de tilskud får I faktisk mere end jeg gør på arbejdsløshedsunderstøttelse... Jeg er også forsørger, men mit hjemmeboende barn er over 18.. Det spiser han bare ikke mindre af;-) Eller bruger mindre tøj, der skal vaskes eller varmt vand..

    Det kommer virkelig bag på mig, at kontanthjælpen + boligtilskud er så høje beløb. Og misforstå mig ikke - det er jer da vel undt.. Men måske man skulle overveje, om man skal ha' udgiften til a-kasse?


  • #29   29. nov 2010 can.alt ...

    Nu er systemet jo sådan indrettet at de offentlige forventer ungerne flytter når de bliver 18 smiley - eller ihvertfald betaler for at bo hjemme ...

    min veninde får også dagpenge - mener hun siger 14.000 før skat - men hun får da også boligsikring - faktisk samme beløb som mig, på nær 17 kr .... smiley

    så forstår ikk du får mindre ???


  • #30   29. nov 2010 Det ER jo værd at bemærke at hverken boligsikring eller Særlig Støtte §34 er kontanthjælp.
    Begge er noget, man søger separat.


  • #31   29. nov 2010 CH, det kommer vist an på hvor eller hvilken sagsbehandler man har, nogen slipper med at søge et job om ugen og vil man ikke have et job, er det meget nemt at "undgå" det, hvis man kommer til samtale...

    Jeg bliver så harm over unge mennesker der går hjemme, fordi det ikke kan betale sig at få et job


  • #32   29. nov 2010 Rene: Tror faktisk at de er mere efter dem i mindre byer, måske de har mere travlt i de store byer, kbh bl.a.??

  • #33   29. nov 2010 Rikke, næ men har du et barn, så har du mere end dobbelt så meget ud, samt div. tilskud.,....

  • #34   29. nov 2010 Rikke: Det tror jeg ikke de er her smiley for så ville det bedre kunne betale sig for dem at uddanne sig smiley

  • #35   29. nov 2010 René, ja kommunerne har lidt forskellige måder at gøre det på - men fælles for dem alle er stadig, at man skal passe et 37 timers job for sin kontanthjælp. Man FÅR ikke bare lov at gå og fede den...

    Om man så skal søge et eller to jobs om ugen - det gør vist ikke den store forskel.

    Det, der for alvor er kritisabelt mener jeg er, at det i den grad er arbejdsmarkedsforvridende at arbejdsgivere kan have fuldtidsansatte gratis samtidig med, at de ikke medtælles i en arbejdsløshedsstatistik...


  • #36   29. nov 2010 Rene - Vil nu tro det kommer an på kommunerne.. Her i Fredericia bliver alle unge, dvs. 18-25 år, sendt i et specielt forløb, hvor man sidder og laver...ja hvad laver man? Ingenting. Der er omkring 80 mennesker og 20 computere til at søge job på, resten af folket må bare sidde og drikke kaffe og få 8 timer til at gå..
    Jeg synes virkelig det er godt at man her i byen, som ung i hvert fald, bliver sendt ud MED DET SAMME, men omvendt burde man enten lave nogen tiltag eller installere flere jobsøgnings-computere. smiley


  • #37   29. nov 2010 Det er de samme regler i hele landet... Det skiller ved 25 overalt.

  • #39   29. nov 2010 Ch, det er bare ikke alle kommuner der så åbenbart efterlever dette...

    For kender da et par stykker som ikke "passer" 37 timer om ugen og de går hjemme og "feder" den, hvis det er det udtryk vi skal bruge...

    At man så også spekulere i at få flyttet samlever´s adresse, så man kan få endnu mere "ubetalt" pisser mig i den grad af....

    Og nej jeg skærer ikke alle over en kam her, desværre synes jeg bare at man ofte hører folk får kontanthjælp, som burde kunne lave noget og den hjælp de får, kunne bruges langt bedre til andre borgere...


  • #40   29. nov 2010 Det pisser også mig af, at nogen snyder og bedrager.

    Men jeg synes også samtidig, at kontanthjælpsmodtagere helt generelt for skyld for en masse - og det provokerer mig i samme grad.


  • #41   29. nov 2010 Efter jeg blev arbejdsløs kan jeg få 700 kr. i boligsikring om måneden.. Så nej, jeg får slet ikke de samme beløb..

    Det er korrekt, at min forsørgelsespligt ophørte ved det 18. år, men nu er situationen så den, at han ikke kan tage et fritidsjob (af forskellige årsager, som jeg ikke vil komme ind på). Hans SU går til tøj, buskort og andre fornødenheder, så der er ikke meget at betale husleje for... Han går i gymnasiet.

    Og som skrevet tidligere - jeg under jer det virkelig smiley Jeg er bare forbavset ;o)


  • #44   29. nov 2010 Maj, satserne er fuldstændig ens i hele landet.
    Loven er den samme, bekendtgørelserne de samme - der kan være lidt forskel i fortolkningerne af lovene i forhold til tilkendelse af forskellige ydelser, men satserne er helt ens ligegyldigt hvor man er.


  • #45   29. nov 2010 Her er alt - kig i tabel 4.1:

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=128699


  • #46   29. nov 2010 Da jeg var på kontanten fik jeg udbetalt 5000 og ikk en dyt mere:/ kunne ingen boligsikring få pga a jeg boede med kæresten. Men frdi man bor sammen betyder det jo ikk han vil betale alle ens udgifter:/ sådan er det i Syddjurs og man knokler for de sølle penge

  • #47   29. nov 2010 får udbetalt 9.500 er ej forsøger har mand og en stor søn og bo hjemme begge arbejder . bor i lejlighed..

  • #48   29. nov 2010 Jeg får 6351kr om måneden, fordi jeg har mit frikort.. Det skal jeg så have ændret her d 1/1 til et hovedekort, så jeg skal betale skat ..
    Jeg skal betale 3500kr for husleje, vand, varme og antenne.
    & så kommer alt det andet oveni ..
    Men det er den eneste mulighed jeg har for at have et sted at bo, så det er bare at spare og leve af havregrød det sidste af måneden.


  • #49   30. nov 2010 Bonnie - hvordan kan du få udbetalt så meget ?

  • #50   30. nov 2010 Rikke - altså hvis jeg kommer på KH vil jeg få 9 tusind og et eller andet selvom jeg er under 25, men det er grundet en af mine diagnoser !

  • #51   30. nov 2010 Rikke - hvad falder man i efter 6mdr ?

  • #52   30. nov 2010 Hvis man er på dagpenge, skal man i job med LT eller anden aktivering efter seks måneder hvis man er under 30(mener jeg)

  • #53   30. nov 2010 Nu har jeg ikke læst det hele, men det virker som om flere af jer har styr på satserne.
    Hvad får man egentlig som enlig forsøger under 25?


  • #54   30. nov 2010 Og man er først forsørger når man HAR født ik?
    Og hvad med barsel på kontanthjælp?


  • #55   30. nov 2010 Rikke,
    kan se der er en gruppe der hedder "gravid".. Tak for link, fik lidt ro i sjælen smiley
    Min arbejdsplads lukker, så min fremtid er desværre lidt usikker..
    Men så ved jeg da at jeg ikke skal sulte hvis det ikke lykkedes mig at finde noget..


  • #56   30. nov 2010 S & D - Lille-My .

    Jeg er 44 år er ikke gift . har en søn på 21 der bor hjemme . min kærste og sønnen har fast arbejde .
    og jeg får 9.500 udbetalt de 1.092,40 er særlig støtte..

    kontanthjælp ej forsørger 9.857
    skat (periodens fradrag 6.177 kr ) 39 % af 3.680 - 1.435
    særlig støtte § 34 1.092

    ialt til udbetaling i periode 01.11.10 - 30.11.10 9.514


  • #57   30. nov 2010 Hvad er den særlige støtte hvis man må være så fræk at spørge ? smiley

  • #58   30. nov 2010 S & D - Lille-My .

    spørg mig ikke smiley for jeg aner det ikke . jeg har job indenfor hjemmeplejen som vikar afløser . så hvis jeg ikke tjener mere en kontanthjælpen så suplere komunnen op til kontant satsen 9.500

    tjener jeg mere får jeg self ikke kontant hjælp .
    ja jeg er udelukket at jeg ikke kan arbejde fuld tid så jeg søger nu fleks job ..
    p.g.a depritioner og andet lort . som vil fulde en del hvis jeg skulle skrive det :))
    men mistede min mand drengenes far da mine drenge var 9 og 12 år gammel han blev kun 38 år . vi havde været sammen i 18 år .. nogle år efter døde min store bror også kun 38 år gammel . så det har været en del hårdt for mig at være alene med drengene og at miste 2 jeg elskede over alt på jordren . samt jeg føler utrolig meget skyldfølelse overfor min mand,s død ..
    kun kort fortalt :))


  • #59   30. nov 2010 Bonnie - ahh, det lyder også hårdt smiley Forstår godt du ikke kan hænge sammen arbejdsmæssigt

Kommentér på:
Hvad får man i kontanthjælp??

Annonce